Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

GENERAȚIA B. Mecanicul de locomotivă are concurență: trei tineri au lansat afacerea „Pachetul de acasă”

Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

Cu toții îl așteptam cu înfrigurare, pe vremea studenției. „Vezi că ți-am pus câteva caserole cu mâncare, ai și niște borcane cu zacuscă, sper că nu s-au spart pe autobuz. În sacoșa aia rezistentă de rafie sunt mere, să le mănânci, să nu se strice”. Pachetul de acasă însemna mult mai mult decât mâncarea de la ai tăi pentru câteva zile bune. Dragostea din caserole ne hrănea sufletele, ne umplea inimile de o stare de bine „de acasă”. De obicei, pachetul de acasă, trimis de părinți prin mecanicul de locomotivă sau prin șoferul de autobuz, contra unei mici atenții.

Între studenți circulă chiar o glumă: „Greutatea pachetului trimis de ai tăi este direct proporțională cu distanța pe care o ai de parcurs pe jos până acasă”.

Cam așa au simțit și trei tineri din Satu Mare, atunci când s-au gândit să-și pună pe picioare propria afacere. Au dorit le facă viața mai ușoară studenților și părinților lor, atunci când primesc/trimit pachetele de acasă. Motto-ul ales: „Preluăm de acasă, livrăm acasă”. 

Marius Silaghi era student în Cluj și pleca săptămânal cu autocarul acasă, în Satu Mare. De fiecare dată, la întoarcere, autocarul era plin de pachete trimise studenților de către părinți. La un moment dat, numărând pachetele, a constatat că erau de două ori mai multe decât numărul de pasageri. De aici a plecat ideea înființării unei firme care să livreze pachetele de acasă, preluându-le de la părinți și predându-le direct studenților, contra unei taxe.

Împreună cu alți doi prieteni - George Mureșan (21 de ani) și Florin Pop (26 de ani) - Marius Silaghi (26 de ani) a înființat o firmă de tip SRL-D (societate cu răspundere limitată - debutant),  unde este administrator. Au și un site: Pachetuldeacasa.ro. „În trei zile am înființat firma, a fost foarte simplu, nu ne-a ajutat nimeni”, ne povestește George Mureșan. Nu au renunțat la locurile de muncă pe care le aveau.

Marius a absolvit Universitatea Tehnică din Cluj, Florin a terminat Facultatea de Construcții în București și acum lucrează și ca director de vânzări într-o firmă din Satu Mare. George, care a lucrat anterior în Italia, în construcții, este acum reprezentant comercial la aceeași firmă în Satu Mare.

Firma și-a început activitatea acum două luni. Investiția inițială – 10.000 de euro, „bani proprii, puși deoparte” - , au folosit-o pentru achiziția a două autoutilitare cu care transportă pachetele. 

În curând vor mai avea o mașină, un Renault la mâna a doua, pe care o urmează să o aducă Florin din străinătate în aceste zile.

Șoferii sunt chiar ei. Au făcut în așa fel încât să se ocupe și de firma lor și joburile pe care le au.

Deocamdată au două rute de pe care preiau și predau pachetele:

Satu Mare - Carei – Tașnad - Marghita - Șimleul Silvaniei -Zalău - Cluj Napoca

și

Satu Mare - Baia Mare - Dej - Gherla - Cluj Napoca

Tariful este 20 de lei pe pachetul sub 30 de kilograme, iar peste 30 kg se adaugă câte un leu pe fiecare kilogram. Totul este fiscalizat. „Avem casă de marcat mobilă, care se încarcă la mașină”.

Principala problemă? Să îi convingă pe părinții studenților să apeleze la serviciile lor de curierat și să nu mai trimită pachetele prin autocare ce fac curse regulate sau prin mecanicul de locomotivă.

„Oamenii sunt obișnuiți să ducă pachetul la autobuz, să îl trimită cu autobuzul sau cu trenul. Noi încercăm să îi dezobișnuim. Aici e puțin mai greu. Ei merg cu taxiul până la autobuz, plătesc pentru pachet, apoi studentul ia un taxi să meargă să își preia pachetul, așteaptă în frig, cu toții pierd timp. Cu noi ies mai ieftin, economisesc timp și nu mai trebuie să aștepte afară în frig. Noi luăm pachetul de acasă de la părinți și îl ducem studentului”, își prezintă oferta Geoarge dintr-o suflare.

„Dacă destinatarul nu va fi acasă, noi putem să așteptăm o oră, două. Ne putem facem ruta în funcție de ora la care găsim acasă destinatarul”. Plata se achită fie de către expeditor, fie de către destinatar.

Între studenți circulă chiar o glumă: „Greutatea pachetului trimis de ai tăi este direct proporțională cu distanța pe care o ai de parcurs pe jos până acasă”.

George se arată optimist. Speră ca anul viitor investiția să fie amortizată. „Încet, încet oamenii sună și se interesează de serviciile noastre, sperăm să înceapă să trimită pachete prin serviciul nostru de curierat”.

Cei trei au planuri îndrăznețe. În următorii doi ani vor să acopere nordul țării. Au solicitări și din Oradea, Târgu Mureș, chiar și București. În următorii cinci ani vor să se extindă la nivel național.

„Oamenii trimit în general mâncare făcută acasă. Mâncare la caserole. Au fost câteva pachete în care ni s-a spus să avem grijă că sunt cu supă. Sâmbăta avem programul de la ora 14.00 tocmai pentru că oamenii fac mâncare și trimit mâncare gătită în Cluj. Trimit și haine”, spune George.

În primul an estimează la o cifră de afaceri de 45.000 de lei.

De Black Friday au avut o ofertă specială - transport gratuit o săptămână -, iar în decembrie tarifele la pachetuldeacasa.ro sunt la jumătate față de cele practicate în mod obișnuit.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • 20 de lei pachetul ? Scump doamne scump. Ai mei dau 5 lei pe pachet la autogar si nu conteaza greutatea.
    • Like 0
    • @ Alexandru Dumitru Manoiu
      Nu mi se pare scump.. nu ai pus in calcul pretul taxiului de la autogară pana acasa.

      Sunt multi cei ce primesc pachete de cel putin 10 kg si nu le pot transporta pe jos.
      • Like 0
  • Ideea e inedită, deși nu sunt primii care încearcă în Cluj. Însă nu știu cât profit pot scoate din asta, în condițiile în care există firme mari de transport care pot transporta pachete ca serviciu conex la prețuri derizorii...
    • Like 0
    • @ Thomas Tolnai
      Depinde ce oferă, de calitatea serviciilor, de cum isi tratează clienții... Sunt multe chestii de luat in calcul
      • Like 0
  • Frumos. Bravo lor!
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult