Gabriela Firea a anunțat miercuri că Primăria Capitalei nu va renunța la introducerea culoarelor unice pentru autobuzele RATB.
„Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în regiunea București-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizează clar că una dintre măsurile care duc la creșterea mobilității este realizarea acestor benzi destinate transportului public”, a declarat Gabriela Firea într-un comunicat.
Autoritățile vor să facă măsura cât mai eficientă, astfel încât „efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile”, aplicând în această perioadă un set de măsuri complementare care să ajute la decongestionarea traficului.
„Din orice perspectivă am privi însă problema traficului, realitatea este una singură: avem înmatriculate în București, la final de aprilie, 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov. Față de finalul anului trecut se înregistrează, în doar 4 luni, o creștere a parcului auto din zona metropolitană București de peste 30.000 de unități. La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puține, care tranzitează zilnic Bucureștiul, precum și cele înmatriculate în alte județe sau alte țări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici.
Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier, vom avea în foarte scurt timp un oraș complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă nu excludem și alt gen de măsuri”, arată sursa citată.
Introducerea unei benzi unice pentru autobuzele RATB pe Şoseaua Bucureşti - Ploieşti, pe sensul de intrare în Capitală, a dus luni dimineața la blocarea traficului la intrarea în Bucureşti dinspre DN 1. Mai multe persoane au semnalat luni pe Facebook că din cauza cozilor de mașini care s-au format începând cu primele ore ale dimineții încă la Săftica, un drum care se parcurgea în 15 minute a ajuns să fie făcut în mai bine de o oră.
Primăria a făcut publice principalele proiecte care vizează fluidizarea traficului rutier în zona București-Ilfov, incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 și care vizează:
- introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 km;
- achiziția a: 100 troleibuze, 100 de tramvaie și 400 de autobuze, pentru început. Proiectul mai presupune și modernizarea infrastructurii de tramvai și extinderea acesteia cu 41 km de cale dublă, precum și reabilitarea a aproximativ 1800 de stații,
- construcția de parcări de tip Park & Rîde la punctele cheie de intrare în oraș,
- construcția de parcări subterane,
- amenajare și lărgire Prelungirea Ghencea,
- lărgire str. Jandarmeriei,
- reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera-str. Fabrică de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina,
- amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste și locuri de parcare), precum și extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing),
- crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni și bicicliști în centrul orașului, concomitent cu modernizarea spațiul urban public și îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă,
- regândirea și extinderea sistemului de management al traficului.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Ca atare, dacă primăreasa vrea să intre în istorie că a rezolvat traficul, trebuie să o ia gradual și să înceapă să facă ordine, să elimine nesimțirea și tupeul, să facă „unda verde” pe marile artere, să facă pasaje pietonale în toate marile intersecții (nici măcar la Unirea și la Victoriei nu există un pasaj pietonal ca lumea, ci pe bucățele)... Dacă toate astea se vor rezolva, banda de autobuz-troleibuz vine de la sine. Părerea mea este că nu are niciun plan, nu are viziunea orașului (ca mulți alții, de altfel...), a auzit că în alte orașe mari există banda de autobuz și vrea să o facă și ea. A vrut și Oprescu... Bun, după ce vrei, trebuie să ai un plan de lucru, coerent, etapizat... Asta durează 4–5 ani, s-ar putea mai repede dacă ar exista voință, coerentță și consecvență. În rest, vorbe....