Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Firea: „Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice”

Gabriela Firea a anunțat miercuri că Primăria Capitalei nu va renunța la introducerea culoarelor unice pentru autobuzele RATB. 

„Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în regiunea București-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizează clar că una dintre măsurile care duc la creșterea mobilității este realizarea acestor benzi destinate transportului public”, a declarat Gabriela Firea într-un comunicat. 

Autoritățile vor să facă măsura cât mai eficientă, astfel încât „efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile”, aplicând în această perioadă un set de măsuri complementare care să ajute la decongestionarea traficului.

„Din orice perspectivă am privi însă problema traficului, realitatea este una singură: avem înmatriculate în București, la final de aprilie, 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov. Față de finalul anului trecut se înregistrează, în doar 4 luni, o creștere a parcului auto din zona metropolitană București de peste 30.000 de unități. La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puține, care tranzitează zilnic Bucureștiul, precum și cele înmatriculate în alte județe sau alte țări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici.

Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier, vom avea în foarte scurt timp un oraș complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă nu excludem și alt gen de măsuri”, arată sursa citată. 

Introducerea unei benzi unice pentru autobuzele RATB pe Şoseaua Bucureşti - Ploieşti, pe sensul de intrare în Capitală, a dus luni dimineața la blocarea traficului la intrarea în Bucureşti dinspre DN 1. Mai multe persoane au semnalat luni pe Facebook că din cauza cozilor de mașini care s-au format începând cu primele ore ale dimineții încă la Săftica, un drum care se parcurgea în 15 minute a ajuns să fie făcut în mai bine de o oră.

Primăria a făcut publice principalele proiecte care vizează fluidizarea traficului rutier în zona București-Ilfov, incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 și care vizează:

- introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 km;

- achiziția a: 100 troleibuze, 100 de tramvaie și 400 de autobuze, pentru început. Proiectul mai presupune și modernizarea infrastructurii de tramvai și extinderea acesteia cu 41 km de cale dublă, precum și reabilitarea a aproximativ 1800 de stații,

- construcția de parcări de tip Park & Rîde la punctele cheie de intrare în oraș,

- construcția de parcări subterane,

- amenajare și lărgire Prelungirea Ghencea,

- lărgire str. Jandarmeriei,

- reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera-str. Fabrică de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina,

- amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste și locuri de parcare), precum și extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing),

- crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni și bicicliști în centrul orașului, concomitent cu modernizarea spațiul urban public și îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă,

- regândirea și extinderea sistemului de management al traficului.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Firea are dreptate, nu poate renunța la banda de transport public. Problemele (la plural) sînt însă mult mai grave în București față de alte orașe (Budapesta, Viena etc. ) deoarece: 1. Este o accentuată indisciplină rutieră, de multe ori sfidătoare. 2. Nu există parcări în multe zone cheie ale orașului, iar acolo unde sînt, stau – bună parte a zilei – cu multe locuri nefolosite, în schimb mașinile sînt parcate la suprafață, de multe ori gîtuind traficul. 3. Nu există coordonare între stațiile de metro ~ transport de suprafață și, la suprafață, între diverse mijloace de transport (tramvai-autobuz etc.) 4. Multe linii de tramvai, care pot fi salvatoare într-un oraș mare, deoarece au capacitate mare de transport, sînt vechi, în stare foarte proastă (Călărași, Dudești, Bucureștii Noi – se mai face acolo tramvai sau metroul l-a eliminat?, Pache Protopopescu etc.) 5. Metroul nu este integrat transportului urban de suprafață, nu există stații în intersecții mari, de ex. Ștefan cel Mare–Dorobanți, Mărășești-Cantemir, între Victoriei și Aviatorilor etc. , fapt care face transportul cu metroul încă problematic. Adăugați la asta gîtuirea la orele de vîrf în tunerul de la Unirii și la Victoriei. 6 –x Și încă multe alte probleme.
    Ca atare, dacă primăreasa vrea să intre în istorie că a rezolvat traficul, trebuie să o ia gradual și să înceapă să facă ordine, să elimine nesimțirea și tupeul, să facă „unda verde” pe marile artere, să facă pasaje pietonale în toate marile intersecții (nici măcar la Unirea și la Victoriei nu există un pasaj pietonal ca lumea, ci pe bucățele)... Dacă toate astea se vor rezolva, banda de autobuz-troleibuz vine de la sine. Părerea mea este că nu are niciun plan, nu are viziunea orașului (ca mulți alții, de altfel...), a auzit că în alte orașe mari există banda de autobuz și vrea să o facă și ea. A vrut și Oprescu... Bun, după ce vrei, trebuie să ai un plan de lucru, coerent, etapizat... Asta durează 4–5 ani, s-ar putea mai repede dacă ar exista voință, coerentță și consecvență. În rest, vorbe....
    • Like 0
  • Anon check icon
    Parca o ducem din carpeala in carpeala. Imi place ca avem planuri.
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult