Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De trei ani, peste 300 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Firea: „Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice”

Gabriela Firea a anunțat miercuri că Primăria Capitalei nu va renunța la introducerea culoarelor unice pentru autobuzele RATB. 

„Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în regiunea București-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizează clar că una dintre măsurile care duc la creșterea mobilității este realizarea acestor benzi destinate transportului public”, a declarat Gabriela Firea într-un comunicat. 

Autoritățile vor să facă măsura cât mai eficientă, astfel încât „efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile”, aplicând în această perioadă un set de măsuri complementare care să ajute la decongestionarea traficului.

„Din orice perspectivă am privi însă problema traficului, realitatea este una singură: avem înmatriculate în București, la final de aprilie, 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov. Față de finalul anului trecut se înregistrează, în doar 4 luni, o creștere a parcului auto din zona metropolitană București de peste 30.000 de unități. La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puține, care tranzitează zilnic Bucureștiul, precum și cele înmatriculate în alte județe sau alte țări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici.

Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier, vom avea în foarte scurt timp un oraș complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă nu excludem și alt gen de măsuri”, arată sursa citată. 

Introducerea unei benzi unice pentru autobuzele RATB pe Şoseaua Bucureşti - Ploieşti, pe sensul de intrare în Capitală, a dus luni dimineața la blocarea traficului la intrarea în Bucureşti dinspre DN 1. Mai multe persoane au semnalat luni pe Facebook că din cauza cozilor de mașini care s-au format începând cu primele ore ale dimineții încă la Săftica, un drum care se parcurgea în 15 minute a ajuns să fie făcut în mai bine de o oră.

Primăria a făcut publice principalele proiecte care vizează fluidizarea traficului rutier în zona București-Ilfov, incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 și care vizează:

- introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 km;

- achiziția a: 100 troleibuze, 100 de tramvaie și 400 de autobuze, pentru început. Proiectul mai presupune și modernizarea infrastructurii de tramvai și extinderea acesteia cu 41 km de cale dublă, precum și reabilitarea a aproximativ 1800 de stații,

- construcția de parcări de tip Park & Rîde la punctele cheie de intrare în oraș,

- construcția de parcări subterane,

- amenajare și lărgire Prelungirea Ghencea,

- lărgire str. Jandarmeriei,

- reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera-str. Fabrică de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina,

- amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste și locuri de parcare), precum și extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing),

- crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni și bicicliști în centrul orașului, concomitent cu modernizarea spațiul urban public și îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă,

- regândirea și extinderea sistemului de management al traficului.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Firea are dreptate, nu poate renunța la banda de transport public. Problemele (la plural) sînt însă mult mai grave în București față de alte orașe (Budapesta, Viena etc. ) deoarece: 1. Este o accentuată indisciplină rutieră, de multe ori sfidătoare. 2. Nu există parcări în multe zone cheie ale orașului, iar acolo unde sînt, stau – bună parte a zilei – cu multe locuri nefolosite, în schimb mașinile sînt parcate la suprafață, de multe ori gîtuind traficul. 3. Nu există coordonare între stațiile de metro ~ transport de suprafață și, la suprafață, între diverse mijloace de transport (tramvai-autobuz etc.) 4. Multe linii de tramvai, care pot fi salvatoare într-un oraș mare, deoarece au capacitate mare de transport, sînt vechi, în stare foarte proastă (Călărași, Dudești, Bucureștii Noi – se mai face acolo tramvai sau metroul l-a eliminat?, Pache Protopopescu etc.) 5. Metroul nu este integrat transportului urban de suprafață, nu există stații în intersecții mari, de ex. Ștefan cel Mare–Dorobanți, Mărășești-Cantemir, între Victoriei și Aviatorilor etc. , fapt care face transportul cu metroul încă problematic. Adăugați la asta gîtuirea la orele de vîrf în tunerul de la Unirii și la Victoriei. 6 –x Și încă multe alte probleme.
    Ca atare, dacă primăreasa vrea să intre în istorie că a rezolvat traficul, trebuie să o ia gradual și să înceapă să facă ordine, să elimine nesimțirea și tupeul, să facă „unda verde” pe marile artere, să facă pasaje pietonale în toate marile intersecții (nici măcar la Unirea și la Victoriei nu există un pasaj pietonal ca lumea, ci pe bucățele)... Dacă toate astea se vor rezolva, banda de autobuz-troleibuz vine de la sine. Părerea mea este că nu are niciun plan, nu are viziunea orașului (ca mulți alții, de altfel...), a auzit că în alte orașe mari există banda de autobuz și vrea să o facă și ea. A vrut și Oprescu... Bun, după ce vrei, trebuie să ai un plan de lucru, coerent, etapizat... Asta durează 4–5 ani, s-ar putea mai repede dacă ar exista voință, coerentță și consecvență. În rest, vorbe....
    • Like 0
  • Anon check icon
    Parca o ducem din carpeala in carpeala. Imi place ca avem planuri.
    • Like 0


Îți recomandăm

Protest 10 august

„Dacă se rostesc astfel de cuvinte cum face Liviu Dragnea, adică moarte, omor, bătăuşi, droguri, fascişti, toate sunt calculate, repetate de domnul Dragnea şi de consilierii săi pentru a construi o justficare în ochii opiniei publice a unor intervenţii asupra manifestanţilor anti-PSD care, până acum nu au comis nicio violenţă”, spune Cristian Tudor Popescu. (Foto: Inquam Photos)

Citește mai mult