Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Ministrul Educației: Copiii se plictisesc la școală. În învățământul primar le este frică să meargă la școală pentru că doamna învățătoare, profesoara, le dă imediat test

Vrem o schimbare simultană pentru tot învăţământul preuniversitar, programe şi manuale simplificate, profesori pregătiţi, pentru că plecăm de la un mare adevăr: copiii se plictisesc la şcoală, spune ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, într-un interviu acordat agenţiei de presă News.ro.

El mai susţine că pentru liceu nu este nevoie de admitere, deoarece învăţământul este obligatoriu, iar elevii admişi cu medii sub cinci ar putea fi evaluaţi, le-ar putea fi descoperite aptitudinile şi apoi ar putea fi îndrumaţi spre învăţământul dual, ucenicie la locul de muncă. Nici la facultate admiterea nu mai este o soluţie viabilă decât pentru anumite domenii, calitatea învăţământului superior fiind dată de cel preuniversitar, potrivit ministrului.

"Noi am făcut nişte manuale noi, I-IV, dar avem noi un feedback din partea profesorilor, a elevilor? O să vedem că sunt păreri pro şi contra, dar trebuie ca specialiştii în educaţie să se ocupe de acest subiect. Vrem această schimbare simultană pe toată şcoala pentru că plecăm de la un mare adevăr, de la realitate, aceşti copii se plictisesc la şcoală. De ce se plictisesc la şcoală? Pentru că avem prea multă materie în programă şi manuale supraîncărcate şi atunci trebuie să lucrăm la simplificarea lor. Trebuie să punem accent, în primul rând, pe gândirea copiilor, mai ales în învăţământul primar şi mai puţin pe capacitatea lor de a memora", spune oficialul.

"Copiii la vârste mai fragede sunt în general înclinaţi spre a obţine aptitudini din activităţi practice şi mai puţin de învăţare. Ei preferă să se joace, să facă vizite, să se joace cu alţi copii, să înveţe unii de la alţii. Aceste acţiuni le aduc lor acele aptitudini care să-i ajute să le dezvolte gândirea. În programele şcolare şi în manuale avem foarte multe componente care înseamnă multe cunoştinţe şi nu marşăm pe partea practică, care le-ar aduce aptitudinile de care au nevoie şi pentru care creierul lor este predispus. Ce se întâmplă în învăţământul primar? Copiilor le este frică să meargă la şcoală pentru că doamna învăţătoare, profesoară, le dă imediat test. De ce aşa? De ce să nu învăţăm mai degrabă în joacă? Îmi doresc foarte mult manuale simplificate, faţă de cele existente, ca şi volum, iar ceea ce va rămâne să fie de calitate", susține ministrul în interviul pentru News.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Unii elevi se plictiseau si pe vremea cand ma duceam eu la scoala...unii elevi vor continua sa se plictiseasca, domnu ministru... asta e natura umana. nu stiu din ce categorie faceti parte d-voastra, de vorbiti cu atata intelegere si insight despre acesti elevi plictisiti de teste si de examene de admitere...daca vreti sa faceti in bine tarii in care traiti si propriilor odrasle (banuiesc ca aveti copii, nepoti, etc.), nu mai distrugeti societatea si economia pentru cativa gologani obtinuti de pe urma unui post gras, al mitei legalizate, si al coruptiei la nivel European. lasati pe cei care nu se plictisesc de scoala sa invete si sa intre la licee si la universitati de prestigiu pe baza de examen, iar odraslele matale plictisite sa intre la "cu taxa" si sa-si cumpere PH.D-uri dupa intrarea in politica. After all, astia care intra pe baza de examen va platesc voua salariile si comisioanele. Daca umplem tara de alde-voi, cine sa mai plateasca?
    • Like 0
  • Începeți cu bunul simț și educație civică. Învățați-i respectul și corectitudinea, să arunce gunoiul la coșul de gunoi, lucruri simple. Lăsați matematici și limbi străine pentru mai târziu.
    • Like 0
  • check icon
    Alt ministru al educației, alt pafarist... Posibil ca unii copii să se plictisească la școală, cei precoci sau care, din varii motive, au motive. NU aceasta este problema școlii românești, iar pierdem timpul cu prostiile unui alt ministru, apoi cu ale altui ministru... Din ministru în ministru ajunserăm pîn-la Nistru.
    • Like 0
  • check icon
    Altă perlă:

    "Copiii la vârste mai fragede sunt în general înclinaţi spre a obţine aptitudini din activităţi practice şi mai puţin de învăţare. Ei preferă să se joace, să facă vizite, să se joace cu alţi copii, să înveţe unii de la alţii."

    Domnu' ministru, păi conform acestei logici, și noi adulții preferăm să ne jucăm, să facem vizite, să ne întâlnim cu alți adulți, să învățăm unii de la alții...
    Și noi adulții preferăm să nu avem responsabilități, să nu ne impună nimeni să facem nimic din ce nu ne place, și-n rest să primim cât mai mult, fără să trebuiască să dăm ceva.
    Faceți niște afirmații contra logicii elementare și a bunului simț, domnu' ministru!

    Tare am impresia că va începe o nouă și fatală reformă neterminată a „învățământului”, până când n-o să mai avem niciun învățământ...
    • Like 1
  • check icon
    Ministrul ăsta chiar mi se pare fără logică: copiii se plictisesc pentru că au prea multă materie...?!
    Păi și atunci, dacă le vom „aerisi” programa și vor avea mai puțină materie, nu se vor plictisi și mai tare?

    Altă tâmpenie: să scoți examenele, adică competiția...
    Nici măcar comuniștii, care ne voiau egalizați, nici măcar ei n-au scos examenele la liceu și la facultate!

    Eu cred că ar trebui văzut de mic cui îi merge mintea mai bine, iar primii 20% din ăștia să fie admiși (cu acordul părinților) în niște școli de elită, unde să se facă o cu totul altă școală, la un cu totul alt nivel...
    Iar la final, acești absolvenți de școli de elită ar trebui puși pe liste electorale și dintre ei să ne alegem liderii, pentru că acești 20% sunt cei care trag societatea înainte!
    În prezent, aproape toți acești 20% emigrează în țări dezvoltate sau se ratează aici în România.

    Ei, are curajul vreun ministru să pună problema la modul corect? Sau le e teamă că în 20 de ani ei și familiile lor vor pierde puterea politică, dacă se promovează competența și elitele?
    • Like 1
  • check icon
    Și ministrul ăsta dă pe lângă... Unii copii se plictisesc pentru că e prea ușor ce fac, alții sunt stresați pentru că e prea greu pentru ei ce fac. Cine chiar vrea să învețe învață, cine nu, trage mâța de coadă.

    În primul rând, nu este normal ca cea mai mare parte a învățării și a efortului personal să fie făcută de elev în afara celor 6 ore de la școală. Acasă ar trebui să mai lucreze maximum 2 ore și la revedere!
    Primul obiectiv al școlii ar trebui să fie de a-i învăța pe copii ceva temeinic în timpul celor 6 ore de la școală, nu să lase de fapt învățatul și lucrul temeinic pe seama orelor de efort individual de acasă! Decât așa, mai bine să se comprime cele 6 ore petrecute degeaba la școală în 2 ore de înregistrări video, vizionate de elevi ca și clipuri online pe o platformă de învățământ, și după aceea să le dai teme și studiu individual, până la 8 ore.

    În prezent, elevii vin obligatoriu 6 ore la școală, dar nu rămân cu mare lucru din acele ore de maximum potențial... În concluzie, actualul sistem de învățământ trage mâța de coadă la școală și lasă tot efortul pe munca individuală de acasă. Testările ar trebui date la sfârșitul orei de curs, nu după ce-l pui pe elev să lucreze acasă cât n-ai făcut tu la clasă cu el...
    Pentru ce plătim o armată de profesori dacă studiul și munca serioasă se fac de fapt acasă, de către fiecare elev care vrea și poate?

    Al doilea obiectiv al școlii românești ar trebui să fie deci scoaterea din curiculă a cât mai multor materii și înlocuirea lor cu clipuri video concentrate, vizionabile online. Sunt sigur că elevii ar rămâne cu mai mult decât dacă ar face-o asistând la orele respective în clasă... La fel, și testarea cunoștințelor ar trebui făcută online, pe o platformă specializată.

    La școală ar trebui venit doar de plăcere, pentru socializare și sport...
    • Like 1
  • Este necesară o schimbare, dar cine o face? Sunt prea puțini oameni capabili de o asemenea schimbare. Cei mai buni specialiști nu se află în puncte cheie, în puncte strategice. Schimbarea radicală în Învățământului românesc, înseamnă schimbarea modului de gândire a cadrelor didactice, să nu uităm în ce sistem s-au format ei. Cine face asta? Dacă vom apela la specialiștii țărilor performante și competitive, da, vom avea un sistem de învățământ nou-nouț.
    Mi-e teamă că totul este o propagandă politică ,,ieftină,, (mă refer la interviu)
    • Like 0
  • Abordarea mi se pare corectă, nu ştiu dacă o poate implementa. Învăţământul românesc se bazează pe memorare şi nu pe descoperirea aptitudinilor.
    Din câte ştiu eu, cel mai performant învăţământ este cel din Finlanda. Acolo nu numai că elevii nu au teme pentru acasă, dar nici nu iau acasă manualele sau caietele, ci le lasă la şcoală în dulap. Un copil relaxat este mult mai receptiv.

    La noi au nişte manuale extrem de încărcate, teste peste teste, teme pentru acasă şi vacanţă. Iar ca să facă faţă, părinţii plătesc şi meditatori... N-ar fi rău să învăţăm de la premianţii Europei. Desigur, mă refer la finlandezi.
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult