Invitat în emisiunea „În fața ta”, de la Digi 24, vicepremierul Vasile Dîncu a vorbit despre faptul că, în ceea ce privește infrastructura, o „incapacitate administrativă legată legată de modul în care planificăm resursele și cheltuim banii”, fapt dovedit în timpul unor „experimente” precum Bechtel, dar și în cazul altor lucrări de infrastructură, începute uneori fără a avea toate avizele necesare.
Potrivit acestuia, nu au existat planificări la nivelul regiunior de dezvoltare, iar planurile se fac din birou, de la nivel central, fără să existe feedback din partea locală. „Guvernările noastre au suferit de miopie stretegică. Se fac strategii din birou și după aceea nu se face nimic pentru implementarea lor”, a spus Dîncu.
Dîncu a susținut că o piedică în calea construrii autostrăzilor ar fi faptul că „vreo 25% din teritoriul României” ar fi reprezentat de zone protejate. „Am construit zone protejate, vreo 25% din teritoriul României sunt zone protejate și în aceste zone protejate se poate construi foarte greu. Credeam noi atunci si autoritățile locale credeau în momentul respectiv ca aceste zone protejate vor aduce finanțare de la UE sau din altă parte, dar deocamdată ne blochează dezvoltarea, inclusiv a unor tronsoane de autostradă", a spus acesta.
Guvernul a adoptat, luna trecută, proiectul de Lege privind aprobarea Strategiei de dezvoltare teritorială a României pentru următoarele două decenii.
Pe termen lung, aceasta are drept obiective realizarea a 2 autostrăzi complete, care să traverseze țara nord-sud și est-vest, realizarea a 2 autostrăzi la exteriorul Carpaților, realizarea unui pod nou peste Tisa (la Sighetu Marmației), realizarea a cel puțin unei autostrăzi de legătură între Moldova și Transilvania, realizarea a cel puțin o trecere de cale ferată de viteză sporită peste Carpații Orientali, realizarea a minimum 5 platforme intermodale de transport, asigurarea navigabilității pe Dunăre pe tot parcursul anului, realizarea a minimum 5 sisteme de infrastructură de transport între orașele cu potențial de pol transfrontalier, modernizarea rețelei de transport feroviar și modernizarea rețelei de transport rutier.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.