Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.
Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.
Pasiunea pentru supe și asocieri inedite de ingrediente, precum și aspirația către un stil de viață sănătos au ajutat-o pe Olivia Zahalca, un arhitect gurmand, în vârstă de 30 de ani, să creeze Soup Loop. Este un „proiect de suflet”, o combinație între arta culinară și design, cele două componente care o reprezintă.
„Soup Loop nu este doar despre supă. Este și despre food styling, despre bucuria ochilor și trezirea apetitului, la fiecare masă, zi de zi”, spune cu convingere Olivia Zahalca.
I-a plăcut dintotdeauna să experimenteze în bucătărie, are și un blog de cooking - 52 de săptămâni.
CITEȘTE ȘI:
GENERAȚIA B. Doi tineri fac afaceri de 7.000 euro pe lună vânzând bagels corporatiștilor din Pipera
GENERAȚIA B. „Eu vreau să fac cel mai bun ecler, am un concept. România are unul?”
GENERAȚIA B. Learn Forward. Românii care schimbă educația cu ajutorul tehnologiei
Toată povestea cu Soup Loop a început acum un an când a primit cadou de ziua ei un curs de două luni în Franța, la Institutul Paul Bocuse, unde a învățat tehnici și secrete ale gătitului de la chefi renumiți și alături de oameni pasionați.
„Cu toată experiența de acolo m-am întors și am simțit că trebuie să fac ceva aici, să educ cumva oamenii să mănânce sănătos. Știu că este deja un trend în ascensiune și încă este nevoie de a conștientiza mai bine acest lucru. Așa a prins contur Soup Loop, proiectul meu de suflet”, povestește Olivia.
Pe lângă rețetele din bucătăria contemporană și tradițională, în Franța a avut ocazia să învețe concepte istețe și să meargă în restaurante faimoase premiate cu stele Michelin. „Cea mai importantă lecție cu care am venit de acolo a fost despre importanța folosirii produselor de calitate, precum și despre utilizarea cât mai mult a produselor locale”, arată Olivia.
Supele Oliviei au la bază rețete cu legume de sezon de la producători locali, încercând să folosească produse de la micii producători, „care au și ei nevoie de încurajare”.
Până acum mai bine de un an a lucrat într-un birou de arhitectură. „Aveam deja destul de multă experiență și mi-am dorit să schimb peisajul”, explică ea. Nu a renunțat cu totul la arhitectură, colaborează la proiecte în continuare, însă în ultima vreme s-a dedicat foarte mult proietului culinar Soup Loop.
„Când m-am întors din Franța aveam o idee de afacere. În octombrie anul trecut m-am înscris la un curs de accelerare a afacerilor și am fost acceptată. Acolo au început să se contureze lucrurile, cunoscând foarte mulți oameni din diverse domenii care ne-au ajutat. Am primit foarte mult feedback pozitiv, iar în două luni proiectul a ajuns destul de departe”, povestește ea.
Cu ocazia unor mici evenimente a validat proiectul pilot Soup Loop.
„Cred că cel mai important a fost că am fost încurajați să intrăm într-o campanie de crowdfunding. Am încercat să îmi validez astfel proiectul, dar și să creionez un produs pilot, să ajung să fac ambalajul și să ajung la un număr de oameni pe care eu mi l-am impus”, spune Olivia.
Din campania de crowdfunding, finalizată cu succes, a strâns peste 1.000 de euro, suma preconizată.
În februarie a pus totul la punct, a creat ambalajul – „acesta era lucrul pe care trebuia să îl mai fac, de gătit era simplu pentru mine”. Zilele acestea a terminat de făcut toate livrările de „recompense” din campania de crowdfunding. A dus personal lunchbox-urile Soup Loop - o cutie ce conține un bol de 400 de mililitri de supă de sezon, asociată potrivit cu o tartină/tartă/salată, plus bineînțeles lingura de supă.
„Sunt obligată să mă mișc foarte repede, deja am câțiva clienți acum. Lucrez la înființarea firmei, un SRL. Până acum a fost un proiect pilot și am vrut să îl validez, să văd dacă există doritori. Sunt foarte încântată să văd că oamenii sunt mulțumiți de calitatea supei. Lumea mă sună după ce mănâncă, simte exact toată emoția pe care am pus-o acolo și atenția cu care am făcut-o”, spune Olivia care deocamdată este ajutată în afacere doar de prietenul ei.
Bugetul alocat pentru investiția inițială este de 15.000 de euro pentru închirierea unui spațiu și amenajarea unei bucătării profesionale.
Și-a propus să apeleze la un ajutor de bucătar pentru partea de producție. Se gândește să colaboreze cu cineva care să se ocupe de partea de marketing, iar ea să rămână pe segmentul de creație.
Supe la eprubetă
„La campania de crowdfunding, pe lângă produsul principal, lunchbox-ul pe care vrem să îl livrăm la prânz la birouri, am vrut să aduc conceptul de soup bar pentru evenimente. În străinătate există acest concept, la noi e ceva nou. Mi-aș dori să atrag atenția oamenilor. Sună ciudat să ai un soup bar, dar de fapt prin felul în care le aranjezi și modul în care le combini, lumea aproape că nici nu își dă seama că este vorba de supe cremă de legume”, spune Olivia. Modul de prezentare a supelor este unul inedit, supele fiind în eprubete sau în mici borcănele.
Supa de păstârnac cu pesto și brânză cu mucegai și supa cu conopidă, măr și brânză maturată sunt doar două dintre cele mai apreciate de prietenii Oliviei care are planuri mari. „În doi ani sper ca Soup Loop să fie un nume de referință. Când spui Soup Loop, să știi că este cea mai bună supă din oraș”.
Românii lasă anual în restaurantele din țară aproximativ 120 de milioane de euro. În România funcționează circa 30.000 de restaurante. Numai un român dintr-o sută mănâncă la prânz la restaurant.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.