"Google și Facebook vor să faciliteze accesul la internet wireless tuturor cetățenilor din lume, printr-o rețea de baloane sau drone care să acopere toate zonele. Cu asigurarea prin telefon, cu acest produs foarte ieftin, vrem să pătrundem foarte larg, cât mai adânc în arterele țării, în toate localitățile. Geografia devine irelevantă", declară Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life România, într-un interviu acordat Republica.ro, în cadrul campaniei România asigurată.
"Credem că România are nevoie de o democratizare reală a pieței și că românii trebuie să ajungă la informații care îi pot ajuta să ia cele mai bune decizii. Dar să aibă, în același timp, acces foarte ușor la o asigurare de viață. Vrem să facilităm, cu ajutorul telemarketingului, dar și cu sprijinul partenerilor noștri, tocmai acest drum al unei asigurări până în casele românilor. Este o fază a educației financiare pe care credem că trebuie să o parcurgem ca țară, având în vedere că avem una din cele mai reduse rate de penetrare a acestor produse de protecție din Europa", spune Emilia Bunea."Veți fi contactat nu de către Metropolitan Life direct, ci de banca dumneavoastră sau, mai nou, de furnizorul dumneavoastră de electricitate -de exemplu- care vă va spune, iată, am pentru dvs o ofertă din partea Metropolitan Life".
Cât costă o asigurare de viață inițiată prin telefon sau una care acoperă un tratament medical de urgență, de ce ar trebui să fie privit dreptul de a-ți proteja viața sau sănătatea ca unul fundamental, dar și cum veți putea plăti polița împreună cu factura la energie electrică, în interviul de mai jos.
Ce înseamnă democratizarea accesului la asigurări de viață?
Un om informat este un om mai puternic și care știe să ia deciziile cele mai bune, în cunoștință de cauză. Am să fac o mică paralelă ca să ne înțelegeți perspectiva: marii giganți ai tehnologiei, Facebook și Google -ca să dau doar două exemple- au anunțat că sunt în căutarea celor mai bune soluții pentru a furniza internet wireless tuturor locuitorilor de pe planetă, cu ajutorul unor rețele de baloane cu heliu sau drone. Acestea sunt destinate în primul rând zonelor greu accesibile sau în care navigarea la internet este redusă din diverse motive. Priviți lucrurile din unghiul nostru: vrem să determinăm o democratizare reală a pieței de asigurări din România prin educație și acces la produsele de asigurare cu costuri mici, dar beneficii mari. Sunt două coordonate în acest efort al nostru: comunicarea cu cât mai mulți români, ca să reușim să le oferim informații și -al doilea pilon- o poliță care să-i protejeze pe ei și familiile lor, la sume pe care și le poate permite oricine. Unele state ale lumii- Finlanda, Estonia, Franța sau Spania- au legiferat dreptul cetățenilor de a avea acces la broadband (n.r. internet de mare viteză). Noi credem că așa cum avem astăzi energie electrică, apă curentă, internet, la fel, absolut toți românii ar trebui să aibă acestă posibilitate reală, fundamentală de a se proteja- ei și familiile lor- prin asigurări de viață (foto: Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life România. Sursa: http://alexandrapandrea.ro).
Vorbiți despre costuri reduse și beneficii mari. Ce înseamnă un cost mic al unei asigurări?
Am să vă dau un exemplu simplu: un cost de 29,2 de lei pe lună, care acoperă- în cazul unui accident urmat de deces sau invaliditate permanentă -o sumă de 100.000 de lei pentru familie sau pentru deținătorul poliței. Vrem să corectăm prin fapte o percepție greșită pe care o avem aici, local, specific și care iese la iveală cu ocazia fiecărui studiu: cum că asigurarea este scumpă. Nu este, iar beneficiile pot fi foarte mari. Pe de altă parte, încercăm- prin abordarea telefonică sau telemarketing- să mai dărâmăm un mit: cum că e complicat să-ți faci o asigurare. Va fi foarte ușor.
Ce e, mai exact, telemarketing-ul? Cei pe care îi contactați își vor face asigurare telefonică prin telefon? Care e procedura, care sunt pașii?
Modalitatea în care am abordat acest subiect a fost sa încheiem înțelegeri cu parteneri, bănci, instituții financiare non bancare, care au o bază de clienți care și-au exprimat acordul de a fi contactați și cărora le pot oferi acest produs ca o valoare adăugată. Iată- pentru tine- ce pot oferi eu, partenerul tău. Cu fiecare dintre ei am negociat produse specifice pentru acel partener. Deci dumneavoastră veți fi contactat nu de către Metropolitan Life direct, ci de banca dumneavoastră, sau, mai nou, de furnizorul dumneavoastră de electricitate, care vă va spune, iată, am pentru dvs o ofertă din partea Metropolitan Life. Vă interesează să o ascultați sau nu?
Credem -așa cum spuneam și mai devreme- că fiecare român merită o asigurare, e aproape un drept fundamental. E modalitatea cea mai imediată de a aduce această asigurare. E ceea ce se nume;te microinsurance. Conceptul e același. O asigurare foarte mică, dar care să ofere o primă plasă de siguranță în cazul unui eveniment neprevăzut.
Să ne întoarcem la procedură și la pașii pe care îi face un om, imediat ce află despre posibilitatea de a-și face asigurare prin telefon.
La telefon se întâmplă o descriere detaliată a beneficiilor și a costului asigurării și a companiei ce oferă produsul. Apoi se ia explicit acordul de a intra în asigurare, apoi i se trimit documentele fizice prin curier. Persoana semnează și atunci se consideră încheiată asigurarea.
Poate să consulte avocatul privind documentele?
Bineînțeles. Noi îi dăm posibilitatea de a le consulta înainte de a le primi fizic, trimițându-le pe email. Cei ce au email le pot primi prin email.
Cum vă asigura'i de faptul că cei care mă abordează la telefon respectă un set de bune practici?
Este un lucru la care ținem foarte mult, pentru că fiind formatori de piață suntem responsabili pentru cum se stabilește imaginea acestei practici în piață. Avem un control al calității permanent. Este vorba call-center dedicat, care face aceste apeluri. Tot personalul e autorizat ca agenți de asigurare, sunt trecuți prin examenele profesionale necesare. Verificăm toate telefoanele, există un al doilea nivel care parcurge aceste convorbiri. În condițiile în care constatăm că la unele discuții nu a fost foarte clar clientului ce cumpără și așa mai departe, revenim cu discuția prin telefon și dacă reiese că nu i-a fost foarte limpede produsul, anulăm vânzarea. Facem training permanent cu angajații, suntem foarte preocupați că există o calitate consecventă pe tot lanțul.
Ce alte state au încurajat telemarketingul drept canal de vânzare a asigurărilor?
Motivul pentru care conducem în aceasta piață e acela că avem o experiență foarte bogată pe celelalte piețe.
În Europa de Vest, care e dezvoltată în acest domeniu, telemarketingul oferit prin companiile MetLife continuă să aibă un rol important. Nu aș putea să vă dau o cotă de piață în cifre exacte în acest moment, dar este o componentă importantă a veniturilor acestor companii. În același timp, trebuie să ținem cont că sunt piețe ajunse la maturitate, în care necesitatea și vremea vânzării prin telefon au trecut.
Privim introducerea asigurărilor de viață în gospodării prin telefon ca pe o etapă a educării financiare pe care trebuie să o parcurgem în România. De îndată ce tot mai mulți români vor avea acces la informație și la o poliță ieftină, suntem siguri că lucrurile vor evolua. Vor face alegeri în cunoștință de cauză, vor investi banii mai atent, vor fi grijulii cu familia și vor înțelege cât de important este să-i protejeze pe cei dragi în eventualitatea unui eveniment pe care nu și-l doresc, dar care se poate întâmpla.
Au loc foarte multe eforturi de a-i educa pe oameni pentru a fi pregătiți pentru asigurare, dar nu putem aștepta până când toate aceste rezultate vor apărea și vor avea efecte concrete. Pentru că, între timp, oamenii mor, oamenii se îmbolnăvesc, rămân copii pe drumuri, deci trebuie să ne ducem misiunea la capăt în continuare până ce vom ajunge la acel grad de educație financiară care să însemne da, îmi doresc o asigurare și atunci îmi aleg singur canalul prin care mi-o cumpăr. Pentru că atunci se va pune problema canalului prin care ajung la ea- telefon, online sau o întâlnire cu cineva. Deocamdată românii, noi, nu suntem în această fază.
Care sunt furnizorii de servicii și partenerii cu ajutorul cărora veți începe să comunicați asigurările de viață prin telefon?
Derulăm parteneriate pentru început cu trei bănci din România. Aceștia sunt partenerii principali. Dintre cei non-bancari, vor fi furnizori de servicii de electricitate și suntem în faze avansate de teste și probe pentru implementare cu un jucător de telefonie mobilă din România.
Cum credeți că vor primi românii asigurările prin telefon? Care ar fi țintele, în cifre?
Estimările noastre spun că anul acesta vom contacta aproximativ un milion de potențiali clienți, din care vom avea, probabil, câteva sute de mii de persoane care vor alege să-și facă asigurare. Avem în spate și experiența, pentru că în România, compania noastră a adus în portofoliu, prin acest canalul de comunicare telemarketing, alte câteva sute de mii de clienți, începând cu anul 2008. Ce facem acum, prin democratizarea despre care vă vorbeam, este să dezvoltăm și să întărim această modalitate de a vorbi cu clienții, de a-i educa și de a le arăta că pot să se protejeze ieftin, cu beneficii foarte mari și fără complicații.
Să revenim la proceduri și pașii în care se întâmplă acest contract. Să spunem că deținătorul se accidentează. Cum și când își primește banii?
Deținătorul poliței primește un kit în care are pașii simpli pe care trebuie să-i parcurgă el sau familia. Are un telefon -întocmai ca în cazul unei asigurări de călătorie- sună la numărul de telefon dedicat, pune la dispoziție actele. În principiu, noi evaluăm cam în 6-7 zile dosarul. Dacă e o îmbolnăvire, e nevoie de certificatul de la medicul responsabil. Deci sunt câteva documente, puține, care trebuie furnizate, dar din momentul în care sunt trimise, de regulă, dosarul este rezolvat într-o săptămână.
România asigurată este un proiect editorial de informare și educare despre acoperirea riscurilor și beneficiile protecției financiare, realizat de Republica.ro și susținut de compania Metropolitan Life, parte a MetLife Inc., una dintre cele mai mari companii de asigurări de viață din lume. Înființată în 1868, MetLife are, la nivel global, 100 de milioane de clienți în aproape 50 de țări. În România, Metropolitan Life activează de mai bine de 17 ani și are peste 2 milioane de clienți.
România asigurată este o campanie educativă care se adresează atât celor trei prieteni din grupul vostru care nu au ABC-ul termenilor financiari, dar și celor care doresc să știe mai multe despre investiții, grad de risc și cum să ia cea mai bună decizie în ce privește bunăstarea familiei sau asigurarea riscului. Vom afla de la psihologi când, dar mai ales cum să le vorbim copiilor noștri despre bani, cheltuieli, riscuri și economii. Cum să alegem cel mai bun produs- care se potrivește cel mai bine nevoilor noastre, dar și cum să ne negociem pachetul salarial astfel încât acesta să cuprindă avantaje colaterale- în folosul nostru și al celor dragi- veți afla de la experții care vor vorbi în Republica.ro pe parcursul acestei campanii. Celor care fac parte din categoria numită „Financial Literate", vă propunem să aprofundați cunoștințe care vă pot ajuta să le oferiți, de exemplu, angajaților pachete de câștiguri motivante în completarea remunerației lunare clasice (dacă - să presupunem- dețineți o firmă, chiar și cu puțini salariați). Vom afla și cât din aceste cheltuieli pot fi deduse fiscal, conform legislației fiscale românești, dar vom face comparații și cu alte state, care încurajează prin politici naționale asigurarea riscurilor de orice fel, asigurările de viață, sănătate sau de grup.
Dacă aveți întrebări, dacă vreți să aflați care sunt criteriile după care să faceți cele mai bune alegeri, publicați-le la finalul fiecărui articol, în secțiunea de dezbateri. Nu trebuie decât să vă logați cu emailul sau cu contul de social media. Puteți, de asemenea, să ne scrieți și pe adresa redacția@republica.ro. Mesajele voastre pot genera subiecte, tematici sau chiar texte și analize în campania România asigurată.
Profil CEO:
Emilia Bunea este CEO al Metropolitan Life, a doua cea mai mare companie de asigurări de viață. Metropolitan Life este parte din MetLife, Inc., una dintre cele mai mari companii de asigurări de viață din lume, cu aproximativ 100 de milioane de clienți și operațiuni deschise în aproape 50 de țări. În România, Metropolitan Life are peste 17 ani de activitate pe piața de asigurări de viață. Emilia Bunea are o experiență de peste 15 ani în poziții C-level în companii multinaționale din domeniul asigurărilor și pensiilor private, precum ING sau Eureko, cu responsabilități de management financiar pentru sectorul de asigurări din Europa, cuprinzând 11 țări – Belgia, Luxemburg, Spania, Grecia, Turcia, Polonia, Cehia, Ungaria, România, Slovacia și Bulgaria. Este specializată în business development, planificare strategică de business, elaborare și implementare de strategii complexe, managementul eficient al resurselor și optimizarea operațională. Deține o certificare Chartered Financial Analyst din partea CFA Institute US, un Executive MBA la Universitatea Washington, SUA, un Executive Leadership Program la Ashridge Business School, Marea Britanie, și un Senior Executive Program în cadrul London Business School, Marea Britanie. (Foto credit- Alexandra Pandrea).
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Asa cum iti poti asigura bunurile impotriva furtului, viata si sanatatea impotriva accidentelor, casa impotriva cataclismelor,
ar trebui sa te poti asigura si impotriva coruptiei oamenilor politici, care provoaca pagube mai mari decat cutremurele, incendiile sau inundatiile.