Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica
Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.
Expert în securitate aeronautică: Se pot imagina soluții astfel încât pasagerii să fie controlați ÎNAINTE de intrarea în aeroport
După atacul terorist care a avut loc pe aeroportul Zaventem, experții în securitate aeronautică vorbesc despre măsurile de siguranță suplimentară care s-ar putea lua pe aeroporturi.
Însă ce te faci cu stațiile de metrou, cu gările, cu autobuzele care circulă prin orașe, se întreabă aceștia?
Sorin Stoicescu, expert în securitate aeronautică, vorbește de eventualele schimbări ale procedurilor din aeroporturi.
„Există și soluții prin care pasagerii să fie supuși unor controale înainte de intrarea în terminalul aeroportului. Se pot imagina și asemenea servicii și sisteme, însă ar provoca nu doar disconfortul pasagerilor, ci și mari probleme pentru traficul aerian, generat de pasageri, bagaje și mărfuri. Aici trebuie analizate foarte bine modalitățile prin care să se facă acest controale, astfel încât fluxul, timpul destinat controlului pasagerului și bagajelor acestora să nu fie afectat prea mult. Chestiunea asta se va face la nivel internațional, sunt sigur că Organizația Internațională a Aviației Civile convocat în momentul de față toate instrumentele pe care le are în domeniul securității aeronautice și se fac discuții foarte serioase”, spune acesta.
Exploziile de pe aeroportul Zaventem au avut loc în zona de check in, înainte de punctul în care bagajele și pasagerii sunt controlați de forțele de securitate. Valentin Duță, fostul director pentru securitate aeronautică de la Tarom, are dubii că instaurarea de măsuri suplimentare de control înainte de check in ar putea să îi oprească pe teroriști: „Ce te faci, dacă cu doi metri înainte de control, un terorist căptușit cu dinamită se aruncă în aer? Apoi, în afară de aeroporturi, mai ai stații de metrou, gări. Cum reușești să le protejezi? Teroriștii caută mijloacele de transport, din cauza numărului mare de victime pe care îl pot produce și a impactului mediatic”.
Imagini care surprind atacul terorist din aeroportul Zaventem din Bruxelles:
Sursa: Guliver / Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. Aeroportul Zaventem din Bruxelles a fost evacuat marți dimineața după ce la terminalul de plecări au avut loc marți dimineața două explozii puternice. Deflagrațiile au fost urmate de cel puțin încă două explozii în stația de metrou Maelbeek, în apropierea principalului sediu al Comisiei Europene și al Consiliului European din capitala Belgiei.
Sursa: Foto Dursun Aydemir/Anadolu Agency/Guliver/ Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. Pasagerii părăsesc aeroportul Zaventem din Bruxelles după cele două explozii care au avut loc marți dimineața.
Sursa: Foto Sylvain Lefevre/Guliver/Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. Exploziile de la aeroportul și metroul din Bruxelles au avut loc la patru zile după ce creierul atentatelor de la Paris, teroristul Salah Abdeslam, a fost capturat în Bruxelles.
Sursa: Sursa Sylvain Lefevre/Guliver/Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. Cel mai recent bilanț al atentatelor de marți dimineața de la Bruxelles indică 26 de morți și 136 de răniți.
Sursa: Foto: Sylvain Lefevre/Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. Autostrada care duce la aeroportul internațional Zaventem din Bruxelles a fost închisă după seria de atacuri teroriste de marți dimineața. Atacurile au venit la patru zile după ce creierul atentatelor din Paris, Salah Abdeslam, a fost capturat în Bruxelles.
Sursa: Foto: Dursun Aydemir/Anadolu Agency/Guliver/ Getty Images
Belgia, Bruxelles, 22 martie. Pasagerii părăsesc aeroportul din Bruxelles, după ce două explozii s-au produs marți dimineața în apropierea terminalului de plecări.
Sursa: Foto Sylvain Lefevre/Guliver/Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. Pasagerii și echipajele aeronavelor sunt evacuate de pe aeroportul Zaventem, după exploziile de marți dimineața.
Sursa: Foto Ahmet Burak Ozkan/Anadolu Agency/Guliver/ Getty Images
Cel mai recent bilanț al atentatelor de la aeroport și de la metroul din Bruxelles a ajuns la 34 de morți și 150 de răniți.
Sursa: Foto Dursun Aydemir/Anadolu Agency/Guliver/Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. Autoritățile evacuează pasagerii din aeroportul Zaventem din Bruxelles. Trei explozii au avut loc marți dimineața la Bruxelles, două la aeroportul Zaventem și una la metrou. Bilanțul cel mai recent indică 34 de morți și 150 de răniți.
Sursa: Foto Carl Court/Guliver/ Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. Ofițeri de poliție patrulează în zona stației de metrou Maelbeek, unde marți dimineața a avut loc o explozie.
Sursa: Foto Carl Court/Guliver/Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. Toate instituţiile UE din Bruxelles au ridicat la portocaliu nivelul de alertă teroristă.
Sursa: Foto Carl Court/Guliver/Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. O stație de metrou închisă în Bruxelles. Circulația metroului și a celorlalte mijloace de transport în comun a fost sistată marți dimineața în Bruxelles, după atentatele din capitala Belgiei. Cel puțin 34 de persoane și-au pierdut viața în urma exploziilor de la aeroport și metrou.
Sursa: Foto Sylvain Lefevre/Guliver/Getty Images
Bruxelles, Belgia, 22 martie. Dricuri așteaptă la aeroportul internațional Zaventem din Bruxelles.
Desigur. Eu cred ca se pot imagina solutii prin care pasagerii pot fi controlati chiar si inainte sa iasa din casa! Asta era si miza oameni buni! De asta au permis ca aceste atacuri sa se intample. Ca sa poata instaura un regim totalitar prin care toata lumea va fi controlata mult mai strict. Mai multe camere video pe strazi. Legi mai stricte. Supraveghere si monitorizare online si offline pentru fiecare. Totul in numele "sigurantei". Asa lucreaza oculta globala. Creaza probleme si apoi tot ei le rezolva! Bine ati venit in Noua Ordine Mondiala! Asteptam cu interes implantul cu microchip care va scapa definitiv lumea de terorism!
Like 0
problema nu e cu securitatea in aeroporturi...acolo de obicei sunt multzi politzai care fac rondul...si motivul pt care spun asta e ca in cazul de fatza, victimele au fost de 2 ori mai multe in statia de metrou desi acolo o singura bomba a fost detonata...dar banuiesc ca nimeni nu spune nimik de metrou/trenuri etc pt ca alea sunt zeci sau sute intr-o capitala europeana pe cind aeroporturi sunt max 2-3
Like 0
Din nefericire nu are rost sa faci control inainte de check in. Se vor arunca in aer in acest nou punct de control. Intotdeauna va exista ceva inainte de primul control de securitate.
Like 0
O sa ajungem sa ne controleze inainte sa iesim din casa, eventual doar cu permis de calatorie pe strada. Nu trebuie sa ne distrugem libertatea si modul de viata din cauza acestor animale.
Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.
Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.
În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.
Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?
Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.