Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Expert în securitate aeronautică: Se pot imagina soluții astfel încât pasagerii să fie controlați ÎNAINTE de intrarea în aeroport

După atacul terorist care a avut loc pe aeroportul Zaventem, experții în securitate aeronautică vorbesc despre măsurile de siguranță suplimentară care s-ar putea lua pe aeroporturi. 

Însă ce te faci cu stațiile de metrou, cu gările, cu autobuzele care circulă prin orașe, se întreabă aceștia?

Sorin Stoicescu, expert în securitate aeronautică, vorbește de eventualele schimbări ale procedurilor din aeroporturi. 

„Există și soluții prin care pasagerii să fie supuși unor controale înainte de intrarea în terminalul aeroportului. Se pot imagina și asemenea servicii și sisteme, însă ar provoca nu doar disconfortul pasagerilor, ci și mari probleme pentru traficul aerian, generat de pasageri, bagaje și mărfuri. Aici trebuie analizate foarte bine modalitățile prin care să se facă acest controale, astfel încât fluxul, timpul destinat controlului pasagerului și bagajelor acestora să nu fie afectat prea mult. Chestiunea asta se va face la nivel internațional, sunt sigur că Organizația Internațională a Aviației Civile convocat în momentul de față toate instrumentele pe care le are în domeniul securității aeronautice și se fac discuții foarte serioase”, spune acesta. 

Exploziile de pe aeroportul Zaventem au avut loc în zona de check in, înainte de punctul în care bagajele și pasagerii sunt controlați de forțele de securitate. Valentin Duță, fostul director pentru securitate aeronautică de la Tarom, are dubii că instaurarea de măsuri suplimentare de control înainte de check in ar putea să îi oprească pe teroriști: „Ce te faci, dacă cu doi metri înainte de control, un terorist căptușit cu dinamită se aruncă în aer? Apoi, în afară de aeroporturi, mai ai stații de metrou, gări. Cum reușești să le protejezi? Teroriștii caută mijloacele de transport, din cauza numărului mare de victime pe care îl pot produce și a impactului mediatic”.

Află mai mult:

Bilanțul actualizat al victimelor

Cristian Tudor Popescu: Bomba umană din Europa explodează în serie

Europarlamentarul Traian Ungureanu: „Adversarul e înăuntru. Criza refugiaților arată că nu suntem în stare să ne apărăm”

Corespondență din Bruxelles: Serviciile secrete au eșuat, soldații sunt niște păpuși înarmate, belgienii „still pissing”

Am înghețat când l-am auzit pe prim ministrul Belgiei când a spus: „Ceea ce ne așteptam să se întâmple s-a întâmplat”. Corespondență din Belgia

Imagini care surprind atacul terorist din aeroportul Zaventem din Bruxelles:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Desigur. Eu cred ca se pot imagina solutii prin care pasagerii pot fi controlati chiar si inainte sa iasa din casa! Asta era si miza oameni buni! De asta au permis ca aceste atacuri sa se intample. Ca sa poata instaura un regim totalitar prin care toata lumea va fi controlata mult mai strict. Mai multe camere video pe strazi. Legi mai stricte. Supraveghere si monitorizare online si offline pentru fiecare. Totul in numele "sigurantei". Asa lucreaza oculta globala. Creaza probleme si apoi tot ei le rezolva! Bine ati venit in Noua Ordine Mondiala! Asteptam cu interes implantul cu microchip care va scapa definitiv lumea de terorism!
    • Like 0
  • check icon
    problema nu e cu securitatea in aeroporturi...acolo de obicei sunt multzi politzai care fac rondul...si motivul pt care spun asta e ca in cazul de fatza, victimele au fost de 2 ori mai multe in statia de metrou desi acolo o singura bomba a fost detonata...dar banuiesc ca nimeni nu spune nimik de metrou/trenuri etc pt ca alea sunt zeci sau sute intr-o capitala europeana pe cind aeroporturi sunt max 2-3
    • Like 0
  • Din nefericire nu are rost sa faci control inainte de check in. Se vor arunca in aer in acest nou punct de control. Intotdeauna va exista ceva inainte de primul control de securitate.
    • Like 0
  • check icon
    O sa ajungem sa ne controleze inainte sa iesim din casa, eventual doar cu permis de calatorie pe strada. Nu trebuie sa ne distrugem libertatea si modul de viata din cauza acestor animale.
    • Like 0


Îți recomandăm

Guvernul Ciolacu Inquam

România fierbe de un an. A fiert politic, apoi instituțional, bugetar și, în cele din urmă, economic. În doar 12 luni, economia și societatea au intrat într-o spirală a degradării. Iar în centrul acestui haos se află Guvernul Ciolacu — un guvern care a reușit să cheltuiască peste 70 de miliarde de euro în plus, fără să lase urme clare de dezvoltare sau de bunăstare! Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult