Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

GENERAȚIA B. Primul magazin de design românesc a avut vânzări de 100.000 euro

dizainar

photo icon dizainar

Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

Dorința de a arăta pasionaților de design din România că există calitate și printre creatorii autohtoni, nu numai în Italia, Germania sau Franța, de exemplu, l-a determinat pe designerul Mihnea Ghilduș, 33 de ani, să își înceapă propria afacere, în urmă cu trei ani.

Așa a luat naștere Dizainăr, un magazin-concept destinat în exclusivitate designului românesc, primul de acest gen. Și pentru că nu îi place termenul de administrator, și-a spus Gospodar creativ. Peste 100 de designeri români își expun lucrările în magazinul online și în showroom, precum și în cadrul târgurilor naționale și internaționale la care participă Dizainăr.

Pe Mihnea l-am găsit pregătindu-se pentru participarea la Salonul internațional de mobilă de la Milano. 

„Ne-am dorit foarte mult să putem promova designul românesc de produs, să-l putem ajuta să ajungă cunoscut, mai ales în rândul românilor. Și am realizat că asta se poate întâmpla doar dacă designul iese din zona de hobby și handmade și devine cu adevărat o profesie plătită”, spune Mihnea.

În showroom-ul permanent de la Dizainăr artiști autohtoni expun mici piese de mobilier, corpuri de iluminat, accesorii, decorațiuni, ceasuri etc. pentru locuințe sau spații comerciale.

Mihnea este designer de produs și de interior, absolvent al Universității Naționale de Arte din București. A făcut un masterat în Germania, timp de doi ani și jumătate, unde a studiat integrarea designului în inginerie.

La terminarea Facultății a realizat la proiectul de diplomă o pompă de insulină. Un alt proiect de care este mândru este Insalin, un inhalator de sare, realizat împreună cu un producător român de aparatură medicală. „A fost primul meu produs în serie. Îl avem și noi în magazin de vânzare”, arată el. Se mândrește că a fost unul dintre membrii echipei de management a proiectului Casa Prispa. Alături de Marilena Popa, a participat și la amenajarea unor apartamente din complexul rezidențial The Park. „Noi am amenajat trei apartamente pentru ei. Primul s-a vândut din momentul în care a fost gata”, spune Mihnea. Un alt proiect la care a lucrat este Sky Bar, din Dorobanți. 

Investiția inițială - 5.000 de euro în primele 5 luni. „Nu ne-am dat remunerații la început, am pornit ca o asociație”.

Profilul clienților. Clienții Dizainăr sunt oameni deschiși la minte, mare parte sunt genuri creative, designeri, pictori, fotografi, arhitecti, în general, oamenii pasionați de munca lor și domeniul lor de activitate. Pe platforma online oamenii cumpără mici elemente pe care le pot face cadou. Showroom-ul este un spațiu original, neconvențional și reamenajat de pe strada Puțul cu Plopi, nr. 17. Aici clienții au parte de un alt tip de experiență. „Vrem să putem să creștem nivelul de cerere pentru design. Avem cereri pentru design de interior, am început să lucrăm cu din ce în ce mai mulți designeri. Ne dorim să crească cererea pentru servicii de design de produs”, arată Mihnea Ghilduș.

Colaborarea cu clienții. „Pot spune că uneori procesul de colaborare cu oamenii care îți cer lucruri este mai anevoios. De foarte multe ori aceștia nu prea știu ce își doresc și atunci trebuie să lucrăm la partea de cunoaștere reciprocă. Dacă reușim să ajugem pe aceeași lungime de undă este în regulă”.

Problemele cu care se confruntă un mic întreprinzător. „Cea mai mare problemă este România. Statul român și fiscalitatea sunt problemele mele cele mai mari în acest moment. Mereu aflu că mai am câte o taxă nouă de plătit de care nu știam. De exemplu s-au schimbat anumite date fiscale și am trecut la plătitor de TVA pe neașteptate. Am depășit un plafon de 50.000 de euro. Asta însemnă mai multe acte și mai multe bătăi de cap”, povestește el.

Un exemplu de experiență cu autoritățile statului - obținerea unui cazier. „Eu calculez timpul meu de muncă la o anumită sumă. Dacă muncesc o oră, o să iau 10-20 de euro. Ei bine, am muncit două ore și jumăte ca să obțin un cazier. În Germania mă obișnuisem că obțin totul la telefon și cu un email. A trebuit să stau la cozi să mă duc dintr-o parte în alta, de la bancă la poștă, de la postă la poliție”.

Sfaturi pentru cei ce vor să înceapă o afacere. „Să vrei, să ai un motiv care să te țină legat acolo, dincolo de prima etapă de entuziasm. Îmi doresc ca designul românesc să fie un brand de țară, ca designerii români să fie cunoscuți pe plan internațional, să fiu mândru că sunt româm, să se vorbească despre noi prin perspectiva designului, nu prin perspectiva câinilor vagabonzi, sau a corupției și fiscalității. Doar așa putem face o schimbare în România”.

• Dizainăr a avut anul trecut o cifră de afaceri de până în 100.000 de euro.

Planurile Dizainăr pentru următorii doi ani. „Ne vedem cu o reprezentanță a designului românesc în altă țară. Lucrăm să găsim un partener în Franța, Germania sau Italia”.

Foto Facebook/Mihnea Ghilduș

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult