Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

BT Business Talks – Selly (Andrei Șelaru): „Tinerii de azi au acces la informație cum noi n-am avut. De-asta cred că vor apărea mai mulți antreprenori foarte devreme. Sfatul meu? Nu fi superficial și nu asculta pe nimeni când îți zice «n-o să reușești niciodată».”

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

De la creator de conținut la constructor de ecosisteme

„Chiar și „doar” creator de conținut e, de fapt, tot un business. La un moment dat am pivotat cu toată forța spre a construi companii și produse”, spune Selly. Lecția de la Beach, Please a fost simplă și dură: evenimentele sezoniere sunt sustenabile numai dacă ajungi lider. Iar vechea plajă, de patru hectare, nu mai putea susține ambiția.

„Ne-am dat seama că trebuie să scalăm: altă dată, altă infrastructură, altă casă. 1 Mai avea dezavantaje uriașe – vreme capricioasă, artiști internaționali care încă nu sunt în turnee – și nu poți bloca plaja publică toată vara ca să construiești și să demontezi.”

De ce Nibiru: infrastructură permanentă, experiență coerentă

Răspunsul a fost Nibiru – o stațiune privată, între Costinești și Tuzla, rezultatul alipirii a numeroase terenuri și al unor investiții masive în infrastructură.

„Am anunțat Nibiru când aveam deja ~90% din lucrările de infrastructură: rețele subterane, promenadă de ~6 hectare, peste 500 de copaci plantați. Urmează clădirile și amenajările finale.”

Modelul de retail e permanent, nu ambulant: structuri modulare, chiriași pe termen lung, design curat.

„Nu mai lucrăm cu food‑truck‑uri. Operatorii își construiesc spațiile, unii au investit 400–500.000 €. Câștigăm la viteză de servire, calitate și coerență vizuală.”

Investiția și modelul de business

„Faza 1 înseamnă ~50 de milioane € CAPEX (teren + construcții). Operațional, un sezon trece de 10 milioane €. Dimensiunea o reglăm în timp real după cerere”, explică Selly.

Nibiru nu e „doar pentru Beach, Please”. E o platformă pe care pot conviețui evenimente, gusturi muzicale și vârste diferite.

Publicul: trei tipologii, o promisiune

  •  Cei deja la mare, atrași de programul de seară și de prețurile accesibile.
  •  Găștile care decid cu o săptămână înainte, după ce „au văzut pe TikTok că e tare”.
  •  Nucleul de fani care își ia bilet încă din decembrie pentru un headliner pe care altfel l-ar vedea mai scump în afară.

Reguli, fiscalitate, urbanism

„Pe o stațiune publică, administrația nu poate controla finețuri de vecinătate: lângă fine dining poate apărea perfect legal o tarabă de hamsii. Noi putem curatoria experiența”, spune Selly.

Stațiunea va avea sistem centralizat de plăți (tehnologia exactă urmează să fie anunțată) – cu trasabilitate și fără evaziune. Cea mai mare provocare asumată: zonificarea astfel încât să se simtă bine laolaltă oameni foarte diferiți – de la 15 la 50+.

Capital, echipă, parteneri

„Investitorul majoritar e Global Records Group; mai sunt parteneri din real estate, media, entertainment. Eu am un commitment mare și prefer proiectele în care am control și pot livra.”

Echipa de management a fost alcătuită din profesioniști cu care Selly a mai lucrat – experiență, leasing comercial, operațiuni – plus recrutări țintite.

Despre Banca Transilvania, partener în ultimii doi ani la Beach, Please:

„BT a înțeles cel mai bine cum comunici cu Gen Z. La noi, parteneriatul înseamnă mai mult decât bani: activări utile, infrastructură (până și teren de baschet), comunitate.”

Responsabilitate și guvernanță: nu promite ce nu poți livra

„Responsabilitatea în business înseamnă să nu promiți ce nu poți livra, să nu iei decizii emoționale, să ai simulări pe scenarii și principii de operare. Beach, Please a ajuns în punctul în care guvernanța contează la fel de mult ca ideea.”

Mesaj pentru tineri: informația e la un click, curajul trebuie antrenat

„Tinerii de azi au acces la informație cum noi n-am avut. De-asta cred că vor apărea mai mulți antreprenori foarte devreme. Sfatul meu? Nu fi superficial și nu asculta pe nimeni când îți zice «n-o să reușești niciodată». Chiar dacă nu-ți iese prima dată, vei învăța enorm și vei ști cum să pivotezi.”

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

O. Gheorghiu postare

Social-democratul Sorin Grindeanu a reacționat la anunțul potrivit căruia Ilie Bolojan dorește s-o desemneze în poziția de vicepremier pe co-fondatoarea Dăruiește Viață, Oana Gheorghiu. Pe scurt, acesta susține că nu e loc pentru un om curat în Guvernul României. Motivul?

Citește mai mult

Oana Gheorghiu 2025

O veste uimitoare vine astăzi dinspre Guvernul României, care anunță că Ilie Bolojan intenționează să o numească vicepremier pe Oana Gheorghiu, cunoscută ca fiind jumătate din proiectul Dăruiește Viață, prin care în România s-a ridicat primul spital din donații. E o surpriză foarte plăcută, de fapt, pentru că Oana Gheorghiu este cunoscută prin implicarea ei reală în proiecte de infrastructură medicală și este un om despre care știm sigur că înțelege sistemul medical românesc și, mai ales, lipsurile lui.

Citește mai mult