Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Philippe Lhotte, CEO BRD: „Clienții vor mai mult de la banca lor și cer transparență. Trebuie să ne înțelegem mai bine clienții, să îi ascultăm”

Relația românilor cu băncile a fost una tumultoasă. Au existat, de-a lungul timpului, multe nemulțumiri legate de sistemul bancar din România, traduse uneori prin procese în instanță. 

Philippe Lhotte, director și CEO al BRD Groupe Société Générale, este de părere că băncile trebuie să își schimbe atitudinea față de clienți. 

„Trebuie să îi înțelegem mai bine, să îi ascultăm și, atunci când le oferim un sfat, o facem doar după ce i-am ascultat mai înainte. Vindem produse și împrumuturi care răspund nevoilor lor. Este o chestiune de comunicare”, a spus acesta într-un interviu pentru Republica.ro.

Cum vedeți evoluția sistemului bancar din România?

Competitivitate. Eficiență. Transparență. Bunăvoință. Ca bancheri, avem o imagine proastă în România. Este foarte dificil să înțelegi de ce, dar cumva suntem responsabili, pentru că trebuie să ne gestionăm mai bine imaginea și, poate, să schimbăm comportamentul, de aceea am menționat bunăvoința față de clienți. 

Trebuie să îi înțelegem mai bine, să îi ascultăm și să le dăm sentimentul că, atunci când le oferim un sfat, o facem după ce i-am ascultat mai înainte. Vindem produse și împrumuturi care răspund nevoilor lor. Este o chestiune de comunicare. Poate că sistemul bancar din trecut, de dinaintea crizei, a fost un pic arogant. Trebuie să schimbăm această imagine. În ceea ce privește BRD, cred că este un proces în desfășurare, sper că avem succes, am crescut numărul clienților activi și cred că mergem în direcția potrivită.

Ce alte schimbări preconizați în sistemul bancar?

În ceea ce privește sistemul bancar ca întreg, există loc pentru îmbunătățiri. Este o piață foarte competitivă, există 38-39 de bănci în România, ceea ce înseamnă că, dacă un client este nemulțumit dintr-un motiv sau altul, poate alege o altă bancă. Știm acest lucru și încercăm să facem tot ce putem mai bine. Cred că în următorii 5-10 ani, unele bănci vor fuziona, pentru că trebuie să investim masiv în următorii ani, în partea de internet banking, de pildă, și nu cred că băncile foarte mici își pot permite o astfel de investiție. Ca în multe alte țări, cred că și în România vor exista peste zece ani 10-12 bănci, ceea ce este destul, pentru că va exista competiție, iar clienții vor avea de unde alege.

Relația clienților cu băncile a fost una tumultoasă, au existat pe rolul instanțelor din România multe procese în acest sens.

În această privință, BRD nu întâmpină multe probleme. Poate pentru ca Société Générale are 152 de ani, iar scopul nostru a fost întotdeauna să construim un parteneriat pe termen lung cu clienții noștri. Acesta e sustenabil doar atunci când relația este bine echilibrată, ceea ce înseamnă corectitudine față de client și transparență. Iar într-o piață foarte competitivă, un client care nu este mulțumit părăsește banca. 

Clienții sunt și vor fi din ce în ce mai exigenti și este corect să fie așa. Bancherii trebuie să îi asculte și să le răspundă nevoilor. Trebuie să comunicăm mai bine cu clienții, să le înțelegem nevoile. Nu vor doar să facă un transfer bancar sau să ia un credit de nevoi personale. Cer mai mult de la banca lor și vor transparență. Atunci când își face un depozit, clientul vrea să știe ce se întâmplă cu banii lui, cum sunt aceștia folosiți. Trebuie să înțeleagă mai bine sistemul bancar, trebuie să dedicăm mai mult timp acestui lucru. În ceea ce privește băncile date în judecată, au existat multe acțiuni legale, avem și noi unele, dar în comparație cu alte bănci sunt în număr mic și în general avem succes. Acest lucru se întâmplă pentru că suntem atenți la contract, la așa-zisele clauze abuzive, nu am avut astfel de practici. 

CITEȘTE ȘI

Philippe Lhotte, CEO BRD: „Lupta anticorupție este fundamentală. Corupția este cea mai mare barieră în fața prosperității”

Philippe Lhotte, CEO BRD, despre legea dării în plată: E suprarealistă. De pe urma ei vor câștiga doar câțiva investitori și speculatori

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult