Relația românilor cu băncile a fost una tumultoasă. Au existat, de-a lungul timpului, multe nemulțumiri legate de sistemul bancar din România, traduse uneori prin procese în instanță.
Philippe Lhotte, director și CEO al BRD Groupe Société Générale, este de părere că băncile trebuie să își schimbe atitudinea față de clienți.
„Trebuie să îi înțelegem mai bine, să îi ascultăm și, atunci când le oferim un sfat, o facem doar după ce i-am ascultat mai înainte. Vindem produse și împrumuturi care răspund nevoilor lor. Este o chestiune de comunicare”, a spus acesta într-un interviu pentru Republica.ro.
Cum vedeți evoluția sistemului bancar din România?
Competitivitate. Eficiență. Transparență. Bunăvoință. Ca bancheri, avem o imagine proastă în România. Este foarte dificil să înțelegi de ce, dar cumva suntem responsabili, pentru că trebuie să ne gestionăm mai bine imaginea și, poate, să schimbăm comportamentul, de aceea am menționat bunăvoința față de clienți.
Trebuie să îi înțelegem mai bine, să îi ascultăm și să le dăm sentimentul că, atunci când le oferim un sfat, o facem după ce i-am ascultat mai înainte. Vindem produse și împrumuturi care răspund nevoilor lor. Este o chestiune de comunicare. Poate că sistemul bancar din trecut, de dinaintea crizei, a fost un pic arogant. Trebuie să schimbăm această imagine. În ceea ce privește BRD, cred că este un proces în desfășurare, sper că avem succes, am crescut numărul clienților activi și cred că mergem în direcția potrivită.
Ce alte schimbări preconizați în sistemul bancar?
În ceea ce privește sistemul bancar ca întreg, există loc pentru îmbunătățiri. Este o piață foarte competitivă, există 38-39 de bănci în România, ceea ce înseamnă că, dacă un client este nemulțumit dintr-un motiv sau altul, poate alege o altă bancă. Știm acest lucru și încercăm să facem tot ce putem mai bine. Cred că în următorii 5-10 ani, unele bănci vor fuziona, pentru că trebuie să investim masiv în următorii ani, în partea de internet banking, de pildă, și nu cred că băncile foarte mici își pot permite o astfel de investiție. Ca în multe alte țări, cred că și în România vor exista peste zece ani 10-12 bănci, ceea ce este destul, pentru că va exista competiție, iar clienții vor avea de unde alege.
Relația clienților cu băncile a fost una tumultoasă, au existat pe rolul instanțelor din România multe procese în acest sens.
În această privință, BRD nu întâmpină multe probleme. Poate pentru ca Société Générale are 152 de ani, iar scopul nostru a fost întotdeauna să construim un parteneriat pe termen lung cu clienții noștri. Acesta e sustenabil doar atunci când relația este bine echilibrată, ceea ce înseamnă corectitudine față de client și transparență. Iar într-o piață foarte competitivă, un client care nu este mulțumit părăsește banca.
Clienții sunt și vor fi din ce în ce mai exigenti și este corect să fie așa. Bancherii trebuie să îi asculte și să le răspundă nevoilor. Trebuie să comunicăm mai bine cu clienții, să le înțelegem nevoile. Nu vor doar să facă un transfer bancar sau să ia un credit de nevoi personale. Cer mai mult de la banca lor și vor transparență. Atunci când își face un depozit, clientul vrea să știe ce se întâmplă cu banii lui, cum sunt aceștia folosiți. Trebuie să înțeleagă mai bine sistemul bancar, trebuie să dedicăm mai mult timp acestui lucru. În ceea ce privește băncile date în judecată, au existat multe acțiuni legale, avem și noi unele, dar în comparație cu alte bănci sunt în număr mic și în general avem succes. Acest lucru se întâmplă pentru că suntem atenți la contract, la așa-zisele clauze abuzive, nu am avut astfel de practici.
CITEȘTE ȘI
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.