Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

UM lansează la nivel global noua sa poziționare Full Color Media, susținută de un studiu inovator despre mărci – Brand Patterns

Agentia globala UM,

Agenția UM încurajează mărcile să depășească tiparele convenționale de comunicare și să își definească o identitate unică printr-o abordare diferențiată de media, Stand Against Bland

Agenția globală UM, parte din grupul IPG Mediabrands, a lansat noua sa poziționare și abordare strategică “Full Colour Media”.

Creată pentru a revoluționa modul în care clienții își construiesc și cresc mărcile în era tehnologiei și inteligenței artificiale, abordarea Full Color Media introduce noi comportamente, strategii și produse pentru a stimula creșterea brandurilor și a business-ului.

Full Colour Media este o abordare inovativă de planificare media multi-channel, având misiunea de a combate uniformizarea brandurilor. Se bazează pe puterea minții umane într-o lume tot mai mecanizată, unde AI amenință atât fundamentul umanității, cât și sensurile comunicării. Pentru a înfrunta această provocare, avem nevoie de strategii care să lupte cu uniformizarea," a declarat Susan Kingston-Brown, Global Brand President al rețelei UM. “Această nouă abordare îmbină în mod natural vizibilitatea canalelor media cu impact mare calitativ cu vitalitatea și variabilitatea unor puncte de contact media mai mici, dar cu un impact mai profund, creând noi narative, pentru un efect semnificativ în creșterea brandurilor” a completat Susan. 

De la cercetare, la noua teorie de marketing despre Brand Patterns

Abordarea Full Colour Media este fundamentată printr-o cercetare inovativă despre modurile de creștere ale mărcilor în era AI-ului. Bazat pe date din peste 10.000 de branduri și analiza a mai mult de 5 milioane de date concrete, studiul a dus la dezvoltarea noii teorii de marketing „Brand Patterns”.

Cercetarea a arătat că mărcile nu urmează un model simplu și liniar, ci reflectă modele complexe și diferite. Fiecare marcă are un model unic, diferențiat, situându-se la intersecția sinergiilor și interdependenței celor trei componente esențiale ale modelului de analiză, cei 3-Vs

  • Visibility: include indicatori de vizibilitate, "Attention" și "Ad Awareness", contribuind la diferențiere; este indicatorul principal pentru creșterea mărcilor
  • Vibrancy: include indicatori de interacțiune și conexiune culturală cu audiență: "Social Engagement", "Buzz" si "Word-of-Mouth"; totodată, este un important accelerator de creștere
  • Variability: include indicatori de apreciere a legăturii consumatorilor cu mărcile,"Positive impressions" și "Quality" și este un indicator cheie pentru a asigura o creștere incrementală și diferențiere, pentru că generează valoare intrinsecă pentru consumator.

„Pe măsură ce am aprofundat studiul modului în care mărcile aplicau strategiile de comunicare pe piețele în care activau, am descoperit că, deși aveau modele de acțiune diferite (patterns), adesea foloseau strategii media similare, ceea ce le împiedica să își valorifice pe deplin potențialul unic definit de "Brand Pattern”, a declarat Felipe Tomaz, profesor la Universitatea Oxford.

Prin noul model strategic fundamentat pe studiul Brand Patterns, UM construiește o înțelegere mai clară a modelelor de comportament ale mărcilor, generând insight-uri noi și îmbunătățește eficacitatea marketingului, prin eficientizarea modelului de învățare activă a tehnologiei AI.

“Înainte să apelam la AI, trebuie să înțelegem exact ce diferențiază o marcă pentru a antrena acel AI să lucreze eficient pentru noi și să ne diferențieze de banalitate și uniformizare, asigurându-ne că strategia noastră de comunicare produce un efect remarcabil și pozitiv în piață”, a continuat Kingston-Brown.

“Avem nevoie de un model care să reflecte complexitatea canalelor media actuale”, a declarat Dan Chapman, Global Chief Strategy Officer, UM. “Mai mult, teoria noastră arată nu numai indicatorii care contribuie la creșterea mărcii, ci modul lor de interacțiune în cadrul categoriei, dar și în spațiul mai larg de acțiune, cultura unde acționează. Pornind de la aceste interacțiuni, putem oferi soluții diferențiate, de impact. În plus, acest cadru strategic ne protejează de perspectiva unei lumi distopice cu mărci monotone", a continuat Chapman.

În România

“Pentru noi, această schimbare inovatoare ne aduce mai aproape de o abordare media adaptată noilor obiceiuri de consum ale utilizatorilor, permițându-ne să dezvoltăm planuri media mai relevante pentru mărcile clienților noștri”, a declarat Mihai Trandafir, Managing Director al filialei din România a grupului UM.

„Nu am întâlnit niciodată o astfel de concentrare de date într-un singur model, cu implicații clare pentru media, incluzând recomandări pentru utilizarea responsabilă a tehnologiei AI, pentru a stimula creșterea mărcilor clienților. Având acces la date locale pentru modelul Brand Patterns, suntem entuziasmați să îl implementăm cât mai curând pentru brandurile din portofoliul UM România.” a completat Victor Croitoru, CEE Regional Strategy Director.

Despre UM

Full Colour Media aparține UM, o rețea globală de media cu misiunea de a ajuta mărcile să își atingă potențialul maxim de creștere prin implementarea strategiei Brand Patterns. Ca principală agenție de media a grupului IPG Mediabrands, UM este prezentă în 100 de țări, având peste 3.000 de angajați care lucrează pentru clienți globali precum American Express, General Mills, Emirates, Johnson & Johnson, Levi Strauss & Co, Dyson, Enterprise Holdings, Upfield, Just Eat Takeaway.com și Mattel. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați https://www.umww.com/.  

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult