Rețeaua medicilor de familie- În cele mai multe state ale UE, medicii de familie au avut cel mai important rol în vaccinarea anti COVID-19 (unele țări au ajuns la peste 70% imunizare și au ridicat aproape toate restricțiile).
La noi, apar nenumărate relatări de la oameni care au fost descurajați de medicii lor de familie să facă vaccinul (dar sunteți sigură/ poate ar trebui să mai stați/ domnule, virusul ăsta e mai ușor ca o gripă/ având în vedere ce afecțiuni mai aveți, nu v-aș sfătui încă etc). De ani mulți, medicii de familie se plâng- nu avem/ nu putem/ nu avem cadrul legal/ suntem puțini/ nu ne plătesc/ nu ne ajung banii/ de ce să fac dacă nu sunt plătit. Toate acestea, deși reprezentanții și liderii organizațiilor medicilor de familie încurajează vaccinarea, ca primă modalitate de prevenție.
Câți dintre dumneavoastră ați fost sunați de medicul de familie pentru a discuta despre vaccinurile anti-covid? Care să fie, oare, procentul vaccinaților în rândul medicilor de familie?
Înainte de orice, omul trebuie să-și ridice întrebări, să caute argumente, să citească, să sape după răspunsuri. Orice întrebare legată de orice vaccin este legitimă.
Ce e realmente greu de înțeles este că unii caută răspunsuri științifice și raționale la șamani, numerologi, vraci, influenceri și cântăreți, iar apoi își fundamentează deciziile rumegând frânturi de pseudo-știință, cu superstiții, pasaje din cărți sfinte citate greșit și le propagă cu senzația că au înțeles tot și dețin adevărul absolut. Permiteți-mi să spun că așa arată analfabetul funcțional, în proiecția mea subiectivă.
Cadrele didactice- Radiografia pe care o face sistemului de învățământ această pandemie este fidelă. Un sistem populat de tot felul de anti-vacciniști, dacopați, analfabeți funcțional care stau la catedre și au pretenția că ne pregătesc copiii pentru a fi adulți responsabili.
A trecut un an și ceva de la pandemie și suntem tot acolo: trecem cu orele în online- nu avem lecții, nu avem metodă pentru predare online, nu avem platformă, nu s-au organizat cursuri pentru învățători și profesori ca să învețe metode de predare de la distanță.
Altfel, desigur, au fost introduse orele remediale plătite.
Pentru ce au luat cadrele didactice 100% din lefuri în ultimul an și jumătate?
Ce au făcut în 18 luni ca să fie mai buni decât erau în martie 2020?
Unii au participat la cursuri de integrarea numerologiei în predare (ALEX= 1+ 10+ 5+ 29= 49- deci sunt timid/ neastâmpărat și profesorii trebuie să mă trateze în consecință- am simplificat, dar este îngrijorător că unii profesori pot participa la asemenea lecții de pseudo-pedagogie).
Sistemul de învățământ este plin de inși care fac greșeli de clasa a 8-a (nu facem referire la reguli pentru cunoscătorii fini ai lexicului sau gramatică, ci de care în Acuzativ fără prepoziție. Am avut ocazia să văd emailuri trimise de profesori cu doctorate către părinți care te fac să te întrebi cum au trecut prin școală, dar mai ales cum au ajuns să dețină un titlu de doctor.
Suplinitori cu medii infime, titulari cu medii mici, inspectori unși politic. Zilele trecute îmi relata cineva despre cum o învățătoare de la o unitate de stat din București spera în gura mare că poate se închid școlile, că i-ar prinde bine o vacanță (după vacanța de pe timpul pandemiei, după vacanța de vară).
Este evident că nu toți sunt la fel- ce e limpede e că dascălii care sunt foarte buni reprezintă o minoritate.
Iar asta- în ciuda tuturor protestelor venite de la sindicaliști- se vede și în rata de vaccinare, în rezultatele foarte slabe la testele PISA, în haosul din școli, în faptul că suntem în octombrie 2021 acolo unde eram în martie 2020. Niște leneși din spatele catedrelor, de pe scaunele de directori ai școlilor, de la inspectorate, de la casele corpurilor didactice, din licee, universități și-au abandonat meseria. O meserie nobilă pe care ei, pe timp de pace, război, pandemie, foamete- trebuie să o practice pentru că nu e doar un job, e o misiune.
Cei mai mulți nu au făcut nimic pentru a fi cu 1% mai buni în buza valului 4 decât au fost la valul 3 sau 2 sau 1, dar amenință- prin vocile obraznice ale sindicaliștilor- cu greve dacă sunt obligați să-și facă testele pe banii lor, refuzând să se vaccineze, pentru că așa au înțeles de la numerologi. E jale. Iar în timpul acesta își iau lefurile 100%. O pată de rușine pe obrazul nostru, ca societate.
Profesorii ar trebui să fie primii care să le arate elevilor filme/ diapozitive/ fotografii cu copii nevaccinați împotriva poliomielitei, care să le spună ce au reprezentat aceste vaccinuri pentru omenire, dar și pentru ei, cei aflați în bănci. Să le povestească și să-i încurajeze să se imunizeze- fete și băieți deopotrivă- împotriva HPV, să le spună cum e cu pandemia și cât de important este că avem o șansă- aceea de a ne pune protejăm atât de repede, prin vaccin- grație, mulțumită, datorită a zeci de ani de cercetare și evoluție a omului și științei.
Desigur, mulți dintre semenii noștri au învățat- în câteva luni de citit pe net site-uri conspiraționiste- sutele de ore de biologie, chimie, fizică de la care au chiulit, la care au copiat sau au dormit.
P.S.
Celor care vă așteptați ca vaccinul să vă ferească 100% de boală, vă spun că nici antigripalul și nici alte seruri de imunizare nu vă oferă protecție 100%. Dar vă ajută, în cele mai multe cazuri, măcar să faceți forme mai ușoare.
Bâlbele autorităților- cu mască/ fără mască în aer liber/ sunt sau nu sunt molipsitori cei care sunt vaccinați anticovid și totuși se îmbolnăvesc, reducerea programului orelor de funcționare la magazine care produce aglomerație, deci nu elimină cauza, ci o potențează- toate pot fi discutate, puse la îndoială, dezbătute cu privire la oportunitate și rezultate.
Poate multe vin din faptul că omenirea nu s-a confruntat recent cu o pandemie de asemenea proporții, mai ales într-o epocă a globalizării și mișcării libere de pe un continent pe altul.
De asemenea, este în natura umană să încerci să profiți de o situație care-ți poate fi favorabilă- să fii angajat trimis în muncă de la distanță și să nu mai vrei să te întorci la birou, să fii elev și să nu vrei să mergi la cursuri prea repede, sau- mai grav- să fii la putere și să vrei să mai rămâi acolo, restrângând anumite drepturi, între care alegerile libere, de exemplu.
Modul în care toate acestea sunt sau nu acceptate de societate, iarăși, ține de educație și de rata de analfabetism funcțional. Oare ce este mai grav, pentru tine, ca individ? Să porți o mască impusă sau să nu te poți bucura de drepturi fundamentale, între care dreptul la școală sau dreptul la sănătate?
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Invatatoarea fiica mii si-a gasit timp sa ne sune ! -nr de tel era la scoala si a sunat pt 5 minute fiecare copil, cat efort si-a rupt folosind whatsApp-ul ? doar bunavointza sa fie.
Păi atunci au dreptate oamenii ăștia (ca Dl. Livadaru) să fie supărați pe celelalte categorii sociale enunțate, care și-au luat banii și cică n-au făcut ce trebuie. Fiindcă uite, există categoria propagandiștilor guvernamentali care e mult mai evoluată. Și-au luat banii, dar au și prestat corespunzător. Deci sunt printre puținii oameni serioși și muncitori din țara asta :):)
Romania, 20 de milioane de suflete (probabil mai putine), cam 30% vaccinati, 10000+ de cazuri, peste 1300 in ATI si 200+ de decese.
Ontario, provincie canadiana cu 15 milioane de locuitori (probabil mai multi), 80% din populatia eligibila vaccinata complet, 466 de cazuri, sint 180 pacienti in ATI (din care 8 vaccinati complet), 11 decese 'din urma', adica au avut loc acum o luna sau mai bine.
Situatia din tarile cu rata comparabila de vaccinare (Norvegia, Danemarca, etc.) e asemanatoare.
Despre ce vorbim aici?!
1) Consider că vaccinul este util, dar în momentul de față nu este SINGURA soluție de ieșire din pandemie, așa cum mint guvernanții. Ba chiar sunt voci de reputați specialiști (din străinătate) care spun că vaccinarea e utilă ÎNAINTE de valul următor al pandemiei, pentru ca virusul când va ”scoate capul” să fie deja atacat de imunitatea de turmă. Dar dacă se face vaccinarea ÎN TIMPUL pandemiei, asta forțează virusul să se adapteze și deci vor apărea mai multe sau mai periculoase mutații decât în mod normal.
2) Un vaccinat, chiar dacă nu se îmbolnăvește, poate fi clar purtător și va TRANSMITE virusul. Deci nu e un factor de întrerupere a pandemiei, decât în cazul ideal în care TOȚI am fi vaccinați.
3) Trecerea prin boală oferă o protecție mai bună atât a propriei persoane cât și a altora, dar nici asta nu e perfectă.
4) TESTAREA extinsă, a tuturor, inclusiv a VACCINAȚILOR este varianta cea mai bună. Cei găsiți pozitivi, fie că sunt vaccinați sau nevaccinați ar trebui să treacă în izolare. Din păcate guvernanții noștri fug de varianta testării ca dracul de tămâie. Au cumpărat cantități impresionante și inutile de doze de vaccin, dar puține teste. Probabil ei cred că dacă ar merge pe testare masivă, inclusiv a vaccinaților, s-ar descuraja și mai mult vaccinarea. Și atunci se încăpățânează păgubos.
5) Restricțiile ar trebui deci dispuse nu nevaccinaților, ci celor pozitivi în urma testării, fie ei vaccinați sau nu. Dar, cum am spus, asta ar descuraja oamenii să se mai vaccineze.
6) Vaccinarea e gratuită, testarea NU. Încă o încăpățânare inutilă a capetelor pătrate de la guvernare.
7) De asemenea, nu se stimulează căutarea / cumpărarea / folosirea de tratamente dovedite ca eficiente împotriva Covid 19.
8) Conform spuselor producătorului, serul Pfizer este EXPERIMENTAL până în 2023, deci nu e testat suficient, fiindcă nici nu a fost timp. E foarte probabil ca, în timp, să apară efecte secundare sau chiar decese, dar pe care politicul sigur va încerca să le mușamalizeze, prin neasocierea cu vaccinul.
În concluzie, fără a zice că vaccinul e rău (doar m-am vaccinat și eu) totuși consider că populația ar trebui INFORMATĂ corect despre toate aspectele bune sau rele ale vaccinării anti-covid, plus folosirea și a celorlalte mijloace de combatere a pandemiei. Decizia de vaccinare este una personală și NU ține de inteligență, instruire etc așa cum se inoculează de parșivii de la guvernare, ci ține chiar de ÎNCREDEREA în ei, cei care iau decizii care ne afectează viața. E o problemă de încredere. Prin toate măsurile care forțează oamenii să se vaccineze se poate obține cel mult efectul opus, de frondă, de opoziție și mai multă neîncredere în deciziile celor de sus. Aceste măsuri sunt:
- privilegierea vaccinaților prin libertate la toate activitățile, fără a fi testați, deși pot fi bine-merci purtători, deci vectori de propagare;
- refuzarea cu obstinație a testării în masă;
- testul e contra cost, în timp ce vaccinul e gratuit;
- limitarea NECONSTITUȚIONALĂ a drepturilor celor nevaccinați;
- evitarea promovării tratamentelor dovedit benefice, inclusiv lipsa unor asemenea medicamente din spitale și impunerea prin proceduri standard a altor acțiuni pentru vindecare, de regulă mai puțin eficiente;
- comunicarea mincinoasă a datelor despre pandemie, respectiv numărul de infectări printre cei vaccinați, inclusiv numărul de la ATI precum și decedați. Deci datele care arată efectiv eficiența vaccinului, precum și efectele sale secundare grave.
În aceste condiții faptul că s-a comandat o cantitate uriașă de doze de vaccin, inclusiv pentru a face pe plac conducerii Comisiei Europene, care s-a implicat personal în contractarea dozelor, și constrângerea indirectă a populației în vederea vaccinării, par mai degrabă atitudini subiective, nejustificate, decât o grijă sinceră pentru ieșirea din pandemie. Dacă aveau grija pandemiei, ar fi extins numărul de paturi de la ATI, măcar atât.
În ceea ce privește numărul actual mic de cazuri din țările cu vaccinare în procent mare, să ne amintim că nu a fost mereu așa. Acum câteva luni era exact invers. Ei (în special Israelul, dar și alții) erau disperați că explodase numărul de infectări, inclusiv printre cei vaccinați, în timp ce România era verde-verde, fără nicio problemă. Chiar ne amintim cum guvernanții (Johannis, Câțu) se băteau cu pumnul în piept că au învins pandemia. Între timp, valul din străinătate s-a mai domolit, iar România a fost ulterior și ea lovită. De aici nu pot trage decât o concluzie: România dovedește că e în urma celorlalte țări civilizate nu numai economic, ci chiar și când e vorba de succesiunea valurilor pandemice :):):)
Dintre categoriile sociale platite de la stat, profesorii sunt cel mai prost platiti, dar ei trebuie sa-si faca meseria in orice conditii pentru ca, nu-i asa?, au o misiune. Ei trebuie sa le arate elevilor filme/diapozitive/fotografii, sa-i incurajeze sa se imunizeze... probabil ca tot ei vor trebui sa-i convinga si pe parintii acestor copii, probabil ca vor trebui sa-i invete sa se spele pe maini si sa se stearga la...
Parintii mai au vreo responsabilitate pentru copiii lor? Sau daca ii trimit la scoala, gata, s-au spalat pe maini? (tot la spalatul pe maini ajungem)... In zilele noastre, cand cei 7 ani de acasa au ajuns un mit, habar n-ai domnu' Alex ce inseamna sa tii in frau o clasa de 30 de copii, cat efort fizic si intelectual presupune asta, habar n-ai ce inseamna sa vorbesti ore la telefon cu parintii care sunt la fel de "manierati" ca odraslele lor, habar n-ai ca multe cadre didactice isi achizitioneaza din banii proprii materialele didactice, habar n-ai domnu' Alex, dar esti bun la aruncat cu pietre, ai gasit vinovatii.
Poate ca, domnu' Alex, dupa ce te speli pe maini, ar trebui sa-ti speli si pixu'...
Nimeni nu e suficient de deștept ca să facă un prost să înțeleagă că-i prost.
e revigorant sa descopar ca esti o fire vesela (sic), care rade ca proasta din pricina unei greseli de tastare (sic), dar nu sesizeaza calamburul "farul constanta" (sic), pentru ca n-o duce mintea (dublu sic). in rest, scrii cu multe sicuri (sic), deci esti literat, mamica matele e fericita, are in batatura un mic coelho care lupta pentru diversitate in lume.
de partea sicaitilor, evident.