Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Tancuri la dans și dreptate la Doha

Monica Niculescu a chinuit-o pe Rybáriková până când a biruit-o, așa cum i-a făcut și Sharapovei, cu dreapta ei tăiată care sare în tine ca șarpele din iarbă, cu scurte puse exact când și unde e nevoie, cu recuperări și loburi scoțătoare din minți. Tenisul se poate juca și altfel decât bum-bum pe dreapta și pe rever, să vedem cine cade primul. Or, lucrul ăsta nu cred că Sharapova îl va înțelege cu adevărat nici după ce studiază înregistrarea înfrângerii ei cu Monica, cum a declarat că are de gând, căci nu știe ce i s-a întâmplat! Îi spun eu: Monica nu i-a dat ritm, n-a lovit o minge după alta la fel, i-a pus mereu prea multe probleme de rezolvat simultan. A silit tancul să patineze într-un program de figuri libere!

Vă mărturisesc că fiecare înfrângere încasată de țopârlanca umflată în pipotă Ostapenko (și-a făcut și acum numărul, jignind prostește arbitrul), sunt și eu om, mă bucură. Cu atât mai mult mi-a crescut inima văzând ce corecție meseriașă, rece și strivitoare i-a aplicat Buzz a noastră. A fost întâlnirea a două destine: Mihaela Buzărnescu a avut până de curând, la 29 de ani, în ciuda talentului și muncii susținute, din pricina accidentărilor nenumărate și neșansei, un parcurs în tenis mult sub valoarea pe care, iată, e capabilă s-o arate. Răzgâiata Ostapenko a cunoscut gloria câștigării Roland Garrosului la 20 de ani, mulțumită conjuncturii și norocului - o victorie cu care nu face decât să se spele pe cap. Am sentimentul că în lumea asta se mai face și dreptate, e adevărat, la Doha, nu în România! 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.



Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult