Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Therme București. Principala nemulțumire a românilor la o săptămână de la deschiderea centrului de wellness: românii

Săptămâna trecută s-a deschis Therme București, cel mai mare centru de wellness, relaxare și entertainment din Europa. Republica.ro a publicat la câteva zile după deschidere mărturia unuia dintre clienți: „Cum e la Therme, dincolo de advertoriale. Cronica unui client (ne)mulțumit”.

Aceasta a devenit cel mai citit și distribuit articol al săptămânii de pe Republica și a stârnit o adevărată dezbatere. Cititorii care au fost acolo au scris, la secțiunea de comentarii, propriile lor impresii despre centrul de wellness deschis în apropierea Capitalei. 

Unele dintre nemulțumirile vizitatorilor sunt legate de comportamentul celorlalți clienți, după cum se poate vedea și din comentariile postate pe pagina de Facebook a Therme. „Faceți ceva cu domnișoarele cu părul lung, intră în ape despletite ca Ileana Cosânzeana, apa este plină de păr. Este neigienic, dizgrațios și peste tot interzis”, a scris Pepino Popescu pe rețeaua de socializare.

Publicăm mai jos câteva dintre comentariile postate pe Republica și pe pagina de Facebook a Therme.

Octavian Mihai 

„Pe mine nu mă interesează cât se stă la coadă la mâncare, că nu m-am dus acolo să mănânc, dar mă intereseaza că mulți trec pe lângă dușuri ca pe lângă un mobilier oarecare. Ar trebui cumva obligați, că de educat e mai greu”.


Olga Popescu

„Am fost și eu la Therme, plină de entuziasm și încredințată ca este un loc extraordinar, cum „n-a mai văzut Parisul"... Și într-un anumit sens chiar este! Am ales o zi din cursul săptămânii, în jurul orei 1, tocmai pt a evita „ambuteiajul”. Mi-a plăcut încă de când am părăsit DN1, intrarea cu stegulețele cu însemnele „Therme”, drumul deszăpezit, clădirea din sticlă ce strălucea în soarele orbitor și în mijlocul zăpezii care amplifică efectul luminos, parcarea enormă, o intrare generoasă în clădire, dar, după părerea mea, cam goală, ar mai trebui ceva plante, o fântână arteziană aranjată mai bine. Acum,citind articolul acesta, îmi dau seama că, în momentele de flux maxim, trebuie să adăpostească cozile imense. Cu toate astea, măcar pe margini, este loc de decoruri,plante... Într-adevăr, elegant locul, vestiarele, brățările tehnologizate etc...Detalii elegante și luxoase, chiar dacă pe alocuri mi-s-a părut că ar mai fi de terminat una-alta,pe acolo...

Ai ocazia să vezi tot felul de prosoape și de halate vechi, decolorate și chiar murdare...Ceea ce este dizgrațios, o adevărată frustrare și în contrast cu locul

Secțiunea Galaxy mi s-a părut ușor cam înghesuită, mă așteptăm la ceva cu mult mai mare, un spațiu cu mult mai generos care după mine ar fi trebuit să mai găzduiască și o piscină pt copiii mai mici cu vârsta cuprinsă între câteva luni și 5 ani. Astfel încât zonă Palm să fie într-adevăr una destinată numai adulților și nu așa cum foarte, foarte prost este concepută, permițând copiilor foarte mici, până în 4 ani să aibă acces împreună cu părinții...Sincer, nu m-am relaxat deloc în secțiunea Palm, pentru că era un concert de plânsete de copii mici, când terminau unii, începeau alții. Pe lângă deranjul fonic, mai apărea și câte un pampers cu nevoile unui bebeluș prin apa...

Complet aiurea, fără nici o logică din punctul ăsta de vedere! Cu atât mai mult,cu cât și zonă Elysium destinată în exclusivitate adulților,trebuie să meargă la una din piscinele Galaxy sau Palm.....Zona Elysium mi-s-a părut mult prea mică, cocoțată, dar dotată cu saune mari și încăpătoare, dușul acela cu cale și cabinete de masaj,restaurantul elegant...Nimic de zis,foarte frumos și luxos,însă cam mic la câtă lume se pregătește să dea năvală. (…) Voiam să mai aduc în discuție și o altă problemă și anume aceea a prosoapelor și halatelor....Nu ar fi trebuit să se permită să vii de acasă cu aceste accesorii, ca la ștrand! Păi ori este o locație de lux, așa cum sunt resort-urile, ori e un ștrand public…Nu de alta, dar strică locul si creează o senzație neplăcută...Ai ocazia să vezi tot felul de prosoape și de halate vechi, decolorate și chiar murdare...Ceea ce este dizgrațios, o adevărată frustrare și în contrast cu locul”.

Marcel Ene

„Tocmai pentru că am anticipat că va fi aglomerație, am ajuns acolo de la prima oră. Până la 10-11 deja erau cozi de speriat la tobogane și restaurant. Am văzut câteva familii mâncând din pachețel la vestiare, ceea ce, sigur, e mai bine decât să pierzi o oră la coadă. N-am servit nimic de la aqua barul din Palm. M-am bucurat de piscina de afară și de vremea de coșmar. M-a deranjat teribil să văd cum unii nu respectă regulile, iar angajații nu reușeau să se facă ascultați. Un exemplu: dau să intru la The Palm dinspre Galaxy și văd un tip cum își folosește brățara ca să lase un puști de vreo 10 ani să intre. După ce trece îl vede un angajat care îi spune tipului respectuos că n-are voie copilul acolo, la care inculpatul îi răspunde că numa' un pic să-l vadă pe văr'su și se întoarce. Din ăștia ar trebui escortați în secunda doi la vestiar și afară. Să învețe ce-s regulile”. 

Catacadi

„Bun. Azi am fost la Therme în ideea că a trecut primul weekend și e în timpul săptămânii. Am omis că elevii au avut liber din cauza zăpezii. Totuși, nu pot spune că a fost exagerat de aglomerat. Fiind cu juniorul am accesat doar Galaxy. Apa din piscină cu valuri era ok, era caldă. După pranz s-a mai aglomerat la tobogane, erau cozi cam de 4-5 pers/tobogan. Se puteau da și copii sub 8-10 ani, dar insotiti de un adult! Chiar și de 4-5 ani. La rest care mai degraba e un snackbar coada era de maximum 10-15 pers.

Însă...cu toate că se specifică accesul interzis cu telefoane erau destui care pozau. Am văzut chiar si o puștoaică cu costum de baie Islamic, cu toate că ei în regulament interzic.

Ei mai spun în regulament că, dacă un șezlong e "ocupat" mai mult de 30 de minute doar cu un prosop, îți ridică prosopul si-l pun în alt loc să elibereze șezlongul.

Nu am văzut efectiv treaba asta și nici nu realizez cum ar face efectiv chestiunea, că nu stă nimeni sa cronometreze...Cam puține uscătoare de păr, 1 la 20 vestiare. Dacă nimerești la plecare cu încă 4-5 persoane, cam aștepți dacă vrei uscător.

Vestiarele micuțe, mai ales acum iarna, când ai geantă, geacă cizme, ghete etc, plus lucrurile unui copil care nu are vestiar separat. Cam asta e ce-mi vine în minte pe moment. Nota mea pentru zona Galaxy și pentru cum gestionează personalul treaba este momentan - 8. Pe viitor, voi vedea si celelalte zone unde într-adevăr nu au acces copiii sub 16 ani”.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • simona check icon
    Tocmai ce am venit de la Therme .Dezamagire totala .Sunt din Bucuresti dar am mers impreuna cu niste prieteni care au venit din Brasov.Am intrat la ora 10 jumate.Deja niciun sezlong liber .Prietenii mei au si un copil de 1 an .Dupa ce ne-am plimbat peste tot ,am intrat in piscina la Palm ,era aglomeratie maxima ,te calcai pe picioare ,Am stat o ora ,apoi am cumparat o apa minerala la jumatate ,12 lei ,enorm de mult si cand sa trecem spre zona cu tobogane ,ne vede o lucratoare zice pe un ton agresiv ,,nu aveti voie sa treceti cu apa'',,Bine ,dar e cumparata de aici''Stiu ,dar fiecare zona e separat si daca vreti cumparati alta din aceasta zona ''Sa mori tu?Deci iata ce reguli au .Copilului prietenilor mei i se facuse somn ,unde sa -l asezi?niciun sezlong ,am dat niste prosoape la o parte ,pt ca 80 la suta erau ocupate de [rosoape ,ne vad din apa ocupantii si vin la noi ca sunt sezlongurile lor.Le raspundem pe un ton cald ca pe site scrie clar ca NU ai voie sa lasi prosop mai mult de juma de ora si sa ocupi sezlong .Chemam o tipa care lucra acolo si ne spune ,,daca dumnealor au venit primii ,asta e.ASTA E?hai sa citim impreuna pe site ,ce scrie acolo?A trebuit sa ne ridicam ,dar ce credeti?respectivii romanasi au intrat in apa .Sezlongurile???cu prosoape bineinteles ,Noi???cu copilul in brate in picioare ,ca asa e la raomani.La wc ,o sg cabina de dame ,Una singura pe intreaga zona .adica una la palm ,alta la tobogane etc.la mii de persoane ,o sg cabina????Nu am mai stat la rand care era enorm ,am ajuns in Bucuresti si am facut acasa.Biletele erau pt toata ziua ,92 lei in weekend.Nu am mai stat,ca nu puteau nici ei cu copilul in brate ,la wc sa stai juma de ora ,mai bine la coada,apa sa cumperi alta .alti 12 lei .DEZAMAGIRE.Nu va duceti ,alegeti alte destinatii sau sunt piscine mult mai bune in Bucuresti ,fara sa bati atat drum si fara sa coste prea mult .
    • Like 0
  • Inca de la iesirea din Bucuresti, te ghideaza catre There Bucuresti, cu stegulete, insa parcarea e mult prea pustie, necesita mai multi copaci in parcare, sa fie totul verde, imbietor chiar de la intrare. Asta ar fi o sugestie destul de importanta pentru Therme.
    • Like 0
  • Un punct de vedere obiectiv. Bun...
    • Like 0
  • nasol - am scris pina acum de vreo 2x un comentariu si mi-a disparut inainte de a-l posta ... sint obosita, sau este vreo problema?
    • Like 2
    • @ Dana Scumpu
      Alex Alex check icon
      Esti o scumpa :))
      • Like 0
  • Doua articole atat de lungi, atata critica foarte atenta, ideea ca platforma republica.ro nu se vrea pentru oricine, ci pentru cei cu aspiratii ... si nicio clipa pronuntat cuvantul K I T S C H. Un arhitect sau un designer ramane in fata acestui fenomen totalmente deznadajduit. Am nostalgia momentului istoric in care s-ar fi cultivat bunul gust la noi, insa s-a intamplat numai in imaginarul meu.
    • Like 1
  • Din ambele articole citite, am inteles ca modelul propus de investitori, ma refer la organizarea spatiilor, parcurgerea si folosirea lor in procesul de consum, precum si regulile aferente, nu se potrivesc decat unor consumatori educati, cu alte cuvinte acele persoane care deja respecta regulile de piscina. Este obligatoriu sa faci dus inainte de a intra in bazin, dar de unde sa stie clasa muncitoare asta, cand astfel de reguli sunt doar la piscinele de clasa superioara de la Marriott, de exemplu? Unde nu au fost. Majoritatea regulilor de proces de la Therme au caracter informativ, se presupune ca nu este nevoie de enforcement, si ele sunt afisate doar pentru reamintire. Investitorii au ignorat ca nu este suficient sa pui un Rolls Royce la indemana, ci mai trebuie sa spui/sa educi potentialul utilizator cum anume sa foloseasca masinaria, gen "nu va suiti cu picioarele pe canapeaua de piele". De ce ne-ar interesa asta? Pentru ca haosul din primele zilele si marturiile colectate in spatiul public, deja afecteaza cererea. Cheia vanzarii unui serviciu/produs este sa mentii clientul in portofoliul tau. Daca i-ai vandut Therme o singura data, ar trebui sa ai la dispozitie un bazin foarte larg de one-time clients, din care sa aduci mereu consumatori noi. Therme nu este Disneyland si bazinul sau de consum este restrans. Haideti sa vorbim peste un an, daca investitorii si-au atins tinta de nr. de clienti. Sunt reticent, pentru ca dincolo de valva creata de o astfel de prezenta inedita in "coasta" Bucurestilor, care se manifesta ca un foc de paie la inceput, este posibil sa se stinga usor-usor. Si sa nu uitam, ca un proiect ca Therme are o problema, si anume rigiditatea. Este prea mare, prea incorsetat. Cum se va putea reinventa in 3-5 ani, cand interesul va scade?
    • Like 3
  • Acum, dragilor, ce-ați fi vrut să găsiți? E o afacere „de fițe”, cu orețuri încă mici (vor crește, fiți pe pace) pentru „promovare”. Și așa, distanța față de Capitală selectează clientela. Iar țoapele cu bani rămân aceleași, de unde să aduci altele?
    • Like 3
  • De ce se spune mereu ca personalul nu face fata, ca neglijeaza, ca nu curata? De ce nu se poate ca tot omul sa fie civilizat si sa nu arunce mizeriile in apa, sa nu intre in apa cu pletele desfacute, sa etc? De unele lucruri nu ar mai trebui sa ne batem capul ca tin de cei 7 ani de acasa, dar din pacate nu se poate aplica pentru toata lumea
    • Like 5
    • @ Emily Menina
      N-ai cum sa educi pitiponceala.
      • Like 4
    • @ Octav Iulian
      Peste tot educatia se face cu bata , daca nu se intelege cu vorba buna!
      • Like 0
    • @ Emily Menina
      pai exista "cei sapte ani de-acasa" in zona asta de Europa? Deci, personal specializat, platit, trebuie sa IMPUNA niste reguli. Punct.
      • Like 0
    • @ Bogdan Marius Decebal
      Ce bine ca noi nu avem Barnevernet! Sau educatia cu bata se face doar dupa majorat?
      • Like 0
  • " costum de baie Islamic " :-) :-) :-)
    • Like 0
  • Buna.Nu am fost la Therme dar ar trebui sa fim mindri ca sa construit asa ceva in Romania eu am fost prin multe Aqua parcuri prin Europa,am construit multe centre SPA in Europa si citeva in Romania dar cel mai greu a fost si este pentru mine adaptarea la clientul ROMAN.Proiectarea servicilor si respectarea lor in Romania tinde catre imposibil, sa multumesti clientul roman este mult mai greu decit sa multumesti un francez,spaniol,portughez sau german,romanul nu stie si nu vrea sa respecte nici o regula el este seful banilor si gata. Daca asteapta 3 min pt.un senvis e o problema foarte grava,daca i se cere sa foloseasca dusul inainte de a intra in piscina oauuu lai injurat,daca ii ceri sa intre prin spalatorul de picioare este deja crima.
    Am stat aprope 10 ani in Portugalia si Spania dar acolo nu am auzit niciodata asa ceva toata lumea cind merge la un Aqua Park,centru SPA sau orice alceva de genul se conformeaza daca nu in secunda doi este scos afara indiferent de cine ar fi el si citi bani ar avea el(sa maninci un senvis in vestiar adus de acasa nu este chiar o crima poate ca atiti bani a avut respectivul ,de intrare), dar pina se intimple si la noi asa ceva va dura sau poate nu se va intimpla niciodata.
    • Like 6
    • @ Pop Florin
      Păi, atunci, fii mândru, domnule! Ce mai aștepți? :)
      • Like 3


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Speranța Farcă

„Părinții sunt foarte angoasați, aud peste tot că copilul lui cutare face așa, copilul lui cutare face așa. Și se gândesc că ei nu oferă același start copilului lor, care va intra în competiție cu acei copii care au făcut toate acele cursuri. Gândim educația și viața ca pe o competiție”, spune Speranța Farca.

Citește mai mult

Șezlonguri în apă la Marea Neagră

Este o adevărată luptă între turişti pentru a prinde cel mai apropiat pat de plajă lângă apă deşi nu stau prea mult pe sezlong şi apoi tot ei se plâng că nu au soare pentru a se bronza din cauza umbrelelor extrem de apropiate.

Citește mai mult

Foto pentru textul Arinei Angelescu

Plec în oraș. Nu apuc să conduc prea mult când aud telefonul. E mama, care rămăsese cu cel mic. Inima îmi bate deja mai tare. Îmi trec tot felul de scenarii prin cap. Niciunul prea fericit. Răspund. Nu e mama. E băiețelul meu. Plânge în hohote și lasă puțin spațiu ca eu să înțeleg ceva. Nu-știu-ce grisine pe care le-am uitat acasă?!

Citește mai mult

Andrei Ene

AntiFragile, un startup care dezvoltă un sistem de etichete inteligente, care permit monitorizarea de la distanță a coletelor pe parcursul procesului de transport, a fost desemnat vineri seara câștigătorul competiției UPGRADE 100 Floors Elevator Pitch. Pe scurt, eticheta își schimbă culoarea dacă pachetul a fost scăpat de curieri.

Citește mai mult