Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Iarna în România: școli închise, pietoni care merg pe carosabil și haos la metrou

Zăpadă

Foto: Octav Ganea/Inquam Photos

Iarna închide autostrăzi, drumuri naționale, școli, universități și creează haos la metrou. În timp ce pe rețelele de socializare apar imagini cu Capitala sub nămeți, primarul Gabriela Firea dă asigurări că Bucureștiul nu e blocat.

Drumuri

A2 Bucureşti - Constanţa, A4 Ovidiu - Agigea şi A3 Bucureşti - Ploieşti, dar și drumuri naționale din 11 județe au fost închise miercuri din cauza zăpezii și a viscolului, relatează News.ro

Județele unde sunt drumuri naționale blocate sunt Constanța, Tulcea, Călărași, Ialomița, Brăila, Galați, Buzău, Vrancea, Ilfov, Giurgiu Prahova. Potrivit Digi24, judeţul Brăila este izolat, toate drumurile naţionale şi judeţene fiind închise din cauza viscolului şi a ninsorilor abundente.

Aici puteți vedea informații actualizate despre starea drumurilor

Transport feroviar și aerian  

Un număr de 80 de trenuri au fost anulate în sudul și estul țării. Din cauza ninsorii și a viscolului se circulă cu restricții de viteză pe regionalele București, Craiova, Galați și Constanța.

De pe aeroportul Otopeni nu a mai decolat niciun avion între 6 și 8:30 dimineața din cauza ninsorii extrem de puternice, a declarat pentru News.ro, directorul de comunicare al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache.

Școli 

Din cauza vremii nefavorabile, școlile sunt închise în județele Ilfov, Constanța, Olt, Călărași, Ialomița, Argeș, Vrancea, Brăila, Buzău și în municipiul București. Universitatea din București și-a suspendat cursurile în zilele de 11, 12 și 13 ianuarie 2017.

Mesajul lui Firea: Stați în case!

Aproximativ 30 de autoturisme au rămas blocate în zăpadă, pe drumul dintre localităţile constănţene Nicolae Bălcescu şi Dorobanţu, iar șeful DSU Raed Arafat spune că în timpul nopţii au fost cel puţin 97 de intervenţii pentru deszăpezirea vehiculelor, scrie News.ro.

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, le-a spus transmis bucureștenilor să evite să iasă din casă până la ora prânzului. „Liniile RATB sunt funcţionale. Avem 770 de autobuze, 250 de tramvaie. Am suplimentat parcul RATB cu 30% pentru a face faţă. La 11.oo specialiştii spun că ninsoarea se va mai potoli, dar va ninge până la prânz. Bucureștiul nu e blocat. Se poate circula cu RATB-ul. Dacă nu trebuie să ajungă urgent oriunde să renunţe la calătorie măcar până la prânz, pentru că atunci se va putea interveni mai eficient, nu doar pe bulevarde, ci si pe secundare. În sectorul 5 a fost o situație mai dificilă. Acoperișul fostei fabrici de bere s-a prăbuşit. Am luat măsuri. S-a împrejmuit zona, s-a oprit circulaţia - am avut două linii deviate. Nu e pericol”, a declarat Firea, citată de Digi24.

Bucureștiul în imagini

Imaginile postate pe rețelele de socializare arată mijloace de transport în comun blocate din cauza zăpezii și oameni care merg cu greu prin nămeți spre serviciu.

Foto: Facebook Lucian Mîndruță. Bucureșteni, în drum spre stația de metrou

Foto: Facebook Teo Postelnicu. București, 5 dimineața

Foto: Facebook Teo Postelnicu. Dimineața, în București. Pietonii merg bulevard, pe acolo unde ar trebui să circule mașinile.

(Foto Facebook/Vlad Petreanu) - Aglomerația de la metrou

(Foto Facebook /Xenia Croitoru)

(Foto: Facebook/ Bogdan Suditu) - Ice Age

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Gy check icon
    Astazi bucurestenii s-au pierdut cu Firea.
    • Like 0
  • check icon
    Metroul bucureștean este oricum subdimensionat (așa a fost de la bun început) la Unirea (tunelul) și la Victoriei (trecerea pe cele două niveluri). Vremea rea îl face subdimensionat și în alte stații, deoarece proiectantul a făcut volume mari, dar pe verticală, nu pe orizontală, neștiind (presupun) că oamenii nu zboară, ci merg. Sar peste faptul că, practic, persoanele cu handicap locomotor nu pot folosi metroul (mai ales pe asemenea vreme), iar persoanele cu copil mic în cărucior chiar trăiesc aventuri în metro. Este iarăși o situație persistentă de cînd s-a făcut metroul, iar nesimțirea administrației acestei instituții („metroul merge, dom’le, ce mai vrei?” etc.) face ca, de fapt, situația să se schimbe prea puțin cu acele lifturi (folosite abuziv și de persoane care nu ar trebui să-l folosească).
    • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult