Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Când și-a dat seama Horia Brenciu că spectacolele sale erau prea lungi - L-am întrebat pe Toni Grecu, aflat în sală, ce mai face și mi-a răspuns: „Aștept să se tragă cortina să mă duc și eu să fac pipi.”

În urmă cu 7-8 ani, spectacolele pe care Horia Brenciu le ținea la Sala Palatului durau și câte patru ore. Câteva semnale venite din sală l-au făcut să-și dea seama că sunt totuși prea lungi, a povestit acesta în emisiunea „În fața ta” de la Digi24. Mai întâi, câte o doamnă care își lua discret pardesiul și se îndrepta spre ieșire, cu un copil de mână. 

Apoi, momentul care nu a mai lăsat loc de interpretări. „L-am văzut pe Toni Grecu la mijjlocul rândurilor și m-am dus peste spectatori având grijă să nu îi calc. L-am întrebat: Ce mai faci, Toni? La care Toni îmi zice: Horia, aștept să se tragă cortina să mă duc și eu să fac pipi”, a spus Horia Brenciu.

În timpul show-urilor sale, acesta obișnuiește să coboare de pe scenă și să interacționeze cu spectatorii. 

„Acum 30 de ani printre oamenii care coborau în sală era Ioan Luchian Mihalea. Omul ăla punea o întrebare unui copil, se ducea la o bunică și toată sala râdea. Mie mi-a plăcut atât de mult atmosfera, pe care am și evocat-o anul trecut la Sala Palatului și am zis: Vreau să fac și eu așa ceva. Dar pentru a merge cu microfonul în mijlocul a mii de oameni trebuie să fii deschis la orice”, crede el. 

Pentru că operațiunea nu este lipsită de surprize.

„M-am dus în sală și spectatorii știu lucrul ăsta, încep să salut lume, mă îmbrățișez cu oamenii, îi pun să cânte și, la un moment dat, văd o doamnă. Mă duc, îi spun: Mă bucur foarte mult să vă cunosc. Brusc, din drepta, soțul a zis: Te rog, termină!

Am zâmbit, puteam să mă panichez sau să mă retrag cu coada între picioare pe scenă și i-am zis: Hmm, nu ești fanul meu. Bineînțeles că am adăugat să e fanul altui artist, pe care nu-l subliniez acum”, a relatat Brenciu.

Horia Brenciu

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult