Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Când și-a dat seama Horia Brenciu că spectacolele sale erau prea lungi - L-am întrebat pe Toni Grecu, aflat în sală, ce mai face și mi-a răspuns: „Aștept să se tragă cortina să mă duc și eu să fac pipi.”

În urmă cu 7-8 ani, spectacolele pe care Horia Brenciu le ținea la Sala Palatului durau și câte patru ore. Câteva semnale venite din sală l-au făcut să-și dea seama că sunt totuși prea lungi, a povestit acesta în emisiunea „În fața ta” de la Digi24. Mai întâi, câte o doamnă care își lua discret pardesiul și se îndrepta spre ieșire, cu un copil de mână. 

Apoi, momentul care nu a mai lăsat loc de interpretări. „L-am văzut pe Toni Grecu la mijjlocul rândurilor și m-am dus peste spectatori având grijă să nu îi calc. L-am întrebat: Ce mai faci, Toni? La care Toni îmi zice: Horia, aștept să se tragă cortina să mă duc și eu să fac pipi”, a spus Horia Brenciu.

În timpul show-urilor sale, acesta obișnuiește să coboare de pe scenă și să interacționeze cu spectatorii. 

„Acum 30 de ani printre oamenii care coborau în sală era Ioan Luchian Mihalea. Omul ăla punea o întrebare unui copil, se ducea la o bunică și toată sala râdea. Mie mi-a plăcut atât de mult atmosfera, pe care am și evocat-o anul trecut la Sala Palatului și am zis: Vreau să fac și eu așa ceva. Dar pentru a merge cu microfonul în mijlocul a mii de oameni trebuie să fii deschis la orice”, crede el. 

Pentru că operațiunea nu este lipsită de surprize.

„M-am dus în sală și spectatorii știu lucrul ăsta, încep să salut lume, mă îmbrățișez cu oamenii, îi pun să cânte și, la un moment dat, văd o doamnă. Mă duc, îi spun: Mă bucur foarte mult să vă cunosc. Brusc, din drepta, soțul a zis: Te rog, termină!

Am zâmbit, puteam să mă panichez sau să mă retrag cu coada între picioare pe scenă și i-am zis: Hmm, nu ești fanul meu. Bineînțeles că am adăugat să e fanul altui artist, pe care nu-l subliniez acum”, a relatat Brenciu.

Horia Brenciu

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult