Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Ciocnirea actorului Marius Manole cu un spectator VIP: „L-am recunoscut și i-am zis la finalul piesei: - Ați stat tot spectacolul cu tableta în față… Mi-a răspuns: - Ce vrei, băi, băiețelule?”

Telefon teatru

(Foto: Guliver/Getty Images)

Pentru un actor, este extrem de deranjant atunci când spectatorii folosesc telefoanele mobile sau tabletele în timpul spectacolelor de teatru. Nu o dată, Marius Manole le-a atras atenția celor care făceau acest lucru.

„De multe ori am făcut asta. Mi s-a atras atenția că n-am voie. Acum, că am îmbătrânit, am înțeles de ce n-aș avea voie, dar pe de altă parte mi s-a părut oportun să spun lucrul ăsta, pentru că atunci toată sala nu o să mai greșească”, spune actorul.

Acesta a povestit o întâmplare din timpul unei piese jucate la Teatrul Național. „La Național am avut un domn... Ovidiu Ioanițoaia a stat tot spectacolul cu tableta în mână. Tot spectacolul stăteam pe scenă și vedeam pe cineva care avea o lumină albastră pe față, la „Sinucigașul”. Două ore a stat cu o tabletă în față sau cu un telefon. Și la final am coborât de pe scenă și i-am spus, l-am recunoscut când m-am apropiat și i-am spus: Ați stat tot spectacolul cu tableta în față. „Ce vrei, băi, băiețelule? - Nu vreau nimic... v-am atras atenția...”, a povestit actorul în timpul emisiunii „În fața ta” de la Digi24.

Acesta a vorbit despre trendul descendent pe care îl urmează educația. „Ușor, ușor reușim să ne îndobitocim foarte mult. Pornește foarte de sus, după cum vedem, și ușor, ușor, cred că o să ajungem toți să vorbim cu decât. Se agravează, văd oameni tineri, frumoși și la un moment dat zic: decât telefonul ăsta. Și asta duce la spectacole mai ușurele și la oameni mai ușor de manipulat”, avertizează Marius Manole.

Emisiunea „În fața ta” e difuzată la Digi24, sâmbăta și duminica de la miezul nopții.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • se presupune (doar se presupune) ca la concertele simfonice (ateneu, sala palatului-festival enescu etc, salile din alte orase , desigur) participa un public ceva mai educat - macar ca disciplina de participant - decat la teatru sau la stadion
    ori la stadion ii vad cum se uita in tableta de crezi ca urmaresc reluarile de faze dar la ateneu sau sala palatului (la festivalul enescu dar nu numai) pozeaza - si pozatul cu tableta obtureaza si e vizibil de prost obicei,, sau cauta pe internet, pana la a starni mania vecinilor din cauza prea multor "lumini" care palpaie prin sala
    si, am intalnit reactia :"cum ba, ma obligi tu mine ce sa fac!" (care avea in spate desigur, "eu mi-am platit biletul")
    ps, cei mai jegosi - sub acest aspect, sunt cei care vin cu biletele de protocol, adica nici macar platite de ei dar pe care "i-a trimes...partidu' " ; ii identifici usor pt ca sunt in haita si se foiesc schimband impresii - si mailuri, acolo pe loc!
    • Like 0
  • Spun un banc... un client a mers la aprozar sa cumpere legume, printre care si cartofi. Si a avut loc urmatorul dialog cu vinzatorul de la aprozar:
    - Client: dati-mi, va rog, cartofi!
    - Vinzator: de cit?
    - Client: da, decit cartofi!

    Sa facem haz de necaz in ce priveste scaderea nivelului de educatie al societati romanesti.
    • Like 0
  • Nici nu ma surprinde , Ioanitioaia este ca intelect , ca talent si ca raportare la societatea de azi un fel de Ion Cristoiu al presei sportive .Adica agentul 000 ( sau maestru 000) ... Dupa o cariera fulminanta de chiori in tara orbilor, se umfla amindoi precum pestele balon oricind cineva ii interpeleaza pe buna dreptate.
    Cel mai trist lucru este sa imbatrinesti urit ...
    • Like 2
  • Folosirea mobilului in public are niste reguli de bun simt dar nimeni nu le respecta. S-a ajuns la un nivel la care nu mai exista intimitate nu mai exista separatie public-privat nu mai exista respectul fata de cel de langa tine. Toti vorbesc tare la mobil oriunde despre orice chestii personale de la barfe, probleme de borderouri si sefi agresivi pana la "lasa-l fata nu fi proasta daca-ti face de-astea" si ce-a pus la ciorba de perisoare ! Nu conteaza ca nu-ti mai auzi gandurile in RATB sau unde te afli, esti la curent cu toate problemele celorlalti. E o indiferenta fata de parerea celorlalti (ce ma intereseaza ce crede ala despre mine? sa-si vada de treaba lui!) fata de propria persoana. E jale ! Ma intreb daca nu cumva la un moment dat lumea din autobuz sa inceapa sa-si dea cu parerea la ce vorbeste unu sau alta, sa inceapa discutii pro-contra in tramvai, certuri, injuraturi intre calatori, cu exemple cu comparatii...Nu mai avem mult. Daca tot ascultam macar sa ne implicam. S-a ajuns la live-uri pe FB cat sa faci praf vieti omenesti, deci lumea nu are limite. La Ioanitoaia probabil ii intrasera tirurile in vama, urmarea vreun meci live, o fi venit cu forta sau o fi pierdut vreun pariu cine stie., dar nu actorii trebuie sa le atraga atentia celor cu mobilul in nas. Iar chestia cu lumina albastra in fata e Pepsi light, putea sa vorbeasca, sa rada chiar sau sa fie sunat din 10 in 10 min cu sonerie nu vibratii :D
    • Like 0
  • check icon
    Genul domnului în cauză este de snob ce a venit la teatru ca să fie văzut și acolo, nu că l-ar interesa sau pricepe ceva. Pe de altă parte , așa e, mulți tineri sunt intoxicați la propriu cu smart-uri sau tablete.
    • Like 2
  • ....aveam 14 ani când a venit "revoluția" , am avut nevoie de încă 20 să înțeleg sintagma prostiei și sărăciei . Am emigrat și doresc tuturor celor care încă pot sa o facă să "fugă" fără să privească în urmă...de fiecare dată cînd mi se face dor de țară mai citesc câte un articol și-mi trece.... happy to emigrate :)
    • Like 0
  • Din pacate da, tinerii imi par si mie din ce in ce mai certati cu limba romana in forma ei corecta. Totusi, nu e de mirare - or fi avut profesori ca eminenta d-na Dancila, care isi da cu stangul in dreptul cu o candoare ce frizeaza patologicul, de cate ori deschide gura..... si nici bun simt nu are sa isi angajeze si ea niste consilieri ca lumea, acolo, sa ii spuna despre Pristina, sau despre biata Campie a Libertatii, cum ca e la Blaj si nu la Alba Iulia.... stiu ca am invatat asta la istorie in clasele mici, de la un profesor modest care stapanea perfect si limba romana, Dumnezeu sa il odihneasca!
    In rest, Ioanitoaia nu are ce cauta la teatru, s-a dus acolo sa se dea in barci ca e intelectual.... poate l-o fi si crezand cineva....
    • Like 2
  • Ovidiu Ioanitoaia? Sunt convins ca a adormit cu becul aprins, si s-a trezit doar la aplauze.
    • Like 3
    • @ Dragos Bogdan
      prostovanu ala de ioanitzoaia i-o fi fost frig sa mearga pe stadion la meci...d-aia o fi venit la teatru ca era cald si scaunelu tapitzat si s-a uitat la meci pe tableta
      • Like 0
  • Nuu, o sa fie si mai frumos! Se vor schimba regulile gramaticii si vorbitul cu "decat" (de ex. "am decat doi lei") va deveni corect. Asa involueaza lucrurile.
    • Like 1
  • Chestiunea telefoanelor deschise in timpul spectacolelor este universala. Solutii? 1. Nu actorul trebuie sa ajunga sa protesteze public, ci conducerea teatrului trebuie sa instruiasca personalul de supraveghere sa scoata afara din sala, automat, pe cei care deranjeaza spectacolul. In orice fel ar face-o. Asadar, in loc de anuntul suav cu apel la bunsul simt, spectatorii sa fie avertizati ca vor fi evacuati, cu oprirea spectacolului pana la evacuare. Va deranja o data, va deranja de doua ori, dar pana la urma, daca introduci o cultura de acest tip, a respectului in sala de spetacol, impus de chiar conducerea salii, atunci se va insitutui ca practica. Oamenii nu vin la teatru pentru ca sunt educati, ci CA SA FIE EDUCATI. Asadar, teatrul trebuie sa educe si in aceasta privinta.
    2. La Moscova se trateaza chestiunea in stil rusesc, cu bruiaj. Toate teatrele au sisteme de bruiaj care fac inoperabile orice aparate. In Romania este ilegal sa le instalezi, chiar si in propria casa, desi aparatele sunt relativ accesibile ca pret si disponibile pe Internet. Pot intelege motivul: raza de actiune este suficient de mare incat sa includa si vecinii, care nu mai pot suna serviciile de urgenta, de exemplu.
    3. In New York, dar nu numai, se trateaza americaneste: if you can't beat them, join them. Adica: este absolut INTERZISA folosirea aparatelor in toata sala, CU EXCEPTIA ultimelor randuri, care sunt DEDICATE acestor utilizatori. Biletele sunt mult mai ieftine pana la gratuite, iar spectatorii de pe aceste locurii sunt chiar RUGATI sa transmita live opinii, secvente din spectacol, pe retelele lor de socializare.
    Evident, la New York esti scos afara, daca ai inddraznit macar sa deschizi vreun aparat si NU te afli pe locurile dedicate, din ultimele doua sau trei randuri.
    • Like 6


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult