(Foto: Guliver/Getty Images)
Pentru un actor, este extrem de deranjant atunci când spectatorii folosesc telefoanele mobile sau tabletele în timpul spectacolelor de teatru. Nu o dată, Marius Manole le-a atras atenția celor care făceau acest lucru.
„De multe ori am făcut asta. Mi s-a atras atenția că n-am voie. Acum, că am îmbătrânit, am înțeles de ce n-aș avea voie, dar pe de altă parte mi s-a părut oportun să spun lucrul ăsta, pentru că atunci toată sala nu o să mai greșească”, spune actorul.
Acesta a povestit o întâmplare din timpul unei piese jucate la Teatrul Național. „La Național am avut un domn... Ovidiu Ioanițoaia a stat tot spectacolul cu tableta în mână. Tot spectacolul stăteam pe scenă și vedeam pe cineva care avea o lumină albastră pe față, la „Sinucigașul”. Două ore a stat cu o tabletă în față sau cu un telefon. Și la final am coborât de pe scenă și i-am spus, l-am recunoscut când m-am apropiat și i-am spus: Ați stat tot spectacolul cu tableta în față. „Ce vrei, băi, băiețelule? - Nu vreau nimic... v-am atras atenția...”, a povestit actorul în timpul emisiunii „În fața ta” de la Digi24.
Acesta a vorbit despre trendul descendent pe care îl urmează educația. „Ușor, ușor reușim să ne îndobitocim foarte mult. Pornește foarte de sus, după cum vedem, și ușor, ușor, cred că o să ajungem toți să vorbim cu decât. Se agravează, văd oameni tineri, frumoși și la un moment dat zic: decât telefonul ăsta. Și asta duce la spectacole mai ușurele și la oameni mai ușor de manipulat”, avertizează Marius Manole.
Emisiunea „În fața ta” e difuzată la Digi24, sâmbăta și duminica de la miezul nopții.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
ori la stadion ii vad cum se uita in tableta de crezi ca urmaresc reluarile de faze dar la ateneu sau sala palatului (la festivalul enescu dar nu numai) pozeaza - si pozatul cu tableta obtureaza si e vizibil de prost obicei,, sau cauta pe internet, pana la a starni mania vecinilor din cauza prea multor "lumini" care palpaie prin sala
si, am intalnit reactia :"cum ba, ma obligi tu mine ce sa fac!" (care avea in spate desigur, "eu mi-am platit biletul")
ps, cei mai jegosi - sub acest aspect, sunt cei care vin cu biletele de protocol, adica nici macar platite de ei dar pe care "i-a trimes...partidu' " ; ii identifici usor pt ca sunt in haita si se foiesc schimband impresii - si mailuri, acolo pe loc!
- Client: dati-mi, va rog, cartofi!
- Vinzator: de cit?
- Client: da, decit cartofi!
Sa facem haz de necaz in ce priveste scaderea nivelului de educatie al societati romanesti.
Cel mai trist lucru este sa imbatrinesti urit ...
In rest, Ioanitoaia nu are ce cauta la teatru, s-a dus acolo sa se dea in barci ca e intelectual.... poate l-o fi si crezand cineva....
2. La Moscova se trateaza chestiunea in stil rusesc, cu bruiaj. Toate teatrele au sisteme de bruiaj care fac inoperabile orice aparate. In Romania este ilegal sa le instalezi, chiar si in propria casa, desi aparatele sunt relativ accesibile ca pret si disponibile pe Internet. Pot intelege motivul: raza de actiune este suficient de mare incat sa includa si vecinii, care nu mai pot suna serviciile de urgenta, de exemplu.
3. In New York, dar nu numai, se trateaza americaneste: if you can't beat them, join them. Adica: este absolut INTERZISA folosirea aparatelor in toata sala, CU EXCEPTIA ultimelor randuri, care sunt DEDICATE acestor utilizatori. Biletele sunt mult mai ieftine pana la gratuite, iar spectatorii de pe aceste locurii sunt chiar RUGATI sa transmita live opinii, secvente din spectacol, pe retelele lor de socializare.
Evident, la New York esti scos afara, daca ai inddraznit macar sa deschizi vreun aparat si NU te afli pe locurile dedicate, din ultimele doua sau trei randuri.