Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Crina Nicolae, director dezvoltare carduri, ING Bank: „SoftPOS este potrivit pentru orice tip de afacere. În România, există aproximativ 15 POS-uri la mia de locuitori, comparativ cu media europeană care se apropie de 35 de POS-uri”

ING SoftPOS

În cei doi ani de pandemie, livrările la domiciliu au reprezentat plasa de salvare pentru multe restaurante. Cele mai multe au apelat la platformele specializate. Nu era timp pentru implementarea unui sistem de comenzi și plăți online, iar riscul de a face o astfel de investiție, într-un context volatil, era destul de mare. În plus, era nevoie și de transport. Așa că mulți proprietari de restaurante au acceptat profituri diminunate de comisioanele livratorilor, doar ca să supraviețuiască și să rămână în atenția vechilor lor clienți.

Nu însă toți. Cristian are un mic restaurant de cartier, în București, și câteva calcule simple i-au arătat că livrarea prin platforme nu era cea mai bună soluție pentru supraviețuirea business-ului său. Așa că a hotărât să facă chiar el livrările pentru comenzile venite prin telefon sau pe pagina de Facebook. Se gândea că provocarea cea mai mare era să-și convingă clienții să comande mâncare, chiar dacă nu se mai puteau bucura deopotrivă și de atmosfera pe care reușise să o creeze în restaurant.

Din „teren” avea însă să afle că alta era problema. Atunci când ajungea la ușile lor, mulți dintre clienți îi spuneau că ar comanda mai des, dar de multe ori se întâmplă să nu aibă suficienți bani cash în casă și apelează la platforme, care oferă plata cu online cu cardul la livrare. Într-o astfel de situație, lui Cristian i-ar fi fost de mare ajutor o soluție cum este ING SoftPOS.

Acest articol a fost realizat cu sprijinul ING Bank Romania.

Un POS mobil cu toate funcționalitățile unui POS clasic

„Nevoia produsului ING SoftPOS s-a născut din dorința de a face mai accesibile serviciile de plată cu cardul, în special pentru comercianții mici sau pentru cei care necesită un grad mai mare de mobilitate. ING SoftPOS completează ecosistemul nostru de soluții de plată și reafirmă strategia noastră digitală, cu un nivel ridicat de securitate. ING SoftPOS este potrivit pentru orice tip de afacere și oferă toate funcționalitățile unui POS clasic. Comercianții își pot crește încasările pentru că nu mai sunt condiționați de o anumită locație și pot accepta plăți oricând și oriunde le permite conexiunea la internet a telefonului mobil, cu sistem de operare Android. În plus, beneficiază de costuri reduse și zero taxe pentru închiriere sau administrare”, spune Crina Nicolae, director dezvoltare carduri, ING Bank România.

Reprezentantul ING spune că pe piața de acceptare a plăților POS din România este încă mult loc de creștere, în condițiile în care, în prezent, acoperirea este de aproximativ 15 POS-uri la mia de locuitori, comparativ cu media europeană care se apropie de 35 de POS-uri. În opinia sa, SoftPOS-ul este o soluție care se potrivește pentru utilizare la scara largă, inclusiv pe dispozitive precum casele de marcat sau kiosk-uri, dacă acestea sunt compatibile din punct de vedere tehnic. Extinderea utilizării acestui tip de POS este momentan analizată de Visa și Mastercard. 

Cifrele în ceea ce privește adopția soluției ING SoftPOS cresc in fiecare zi-  sunt peste 500 comercianți înrolați în câteva săptămâni de la lansare și există peste 1000 utilizatori ai aplicației mobile.

Cristian a aflat de curând de această soluție și a implementat-o rapid. Nu atât pentru livrările la domiciliul clienților săi, care au început să scadă odată cu ridicarea restricțiilor, cât pentru faptul că un POS pe telefonul mobil e mult mai comod de utilizat decât unul clasic, chiar și în restaurant

În plus, ING SoftPOS este soluția ideală pentru următorul său proiect: un food-truck cu care să se plimbe la vară pe la cât de multe festivaluri și evenimente din țară.

„Orice persoană desemnată de administratorul companiei poate deveni utilizator al aplicației mobile ING SoftPOS, chiar dacă nu este client ING. Să luăm exemplul unei firme care oferă servicii de livrare mâncare la domiciliu. După ce au primit accesul la aplicație de la administratorul firmei, curierii livratori vor putea încasa plăți cu ING SoftPOS, indiferent dacă sunt sau nu clienți ING.

Solicitantul serviciului, în calitate de administrator al firmei sale și client ING Bank, are acces și la Portalul ING SoftPOS - interfața web în care își poate administra tranzacțiile, utilizatorii și terminalele. Portalul poate fi folosit de o persoană (sau mai multe) din cadrul companiei pentru gestionarea întregii soluții. Spre deosebire de utilizatorii aplicației mobile, administratorul are acces 24/24 și în timp real la istoricul plăților, evoluția vânzărilor și extragerea de rapoarte în portal”, explică reprezentantul ING.

Pentru a putea fi utilizat serviciul ING SoftPOS, este necesară descărcarea aplicației din Google Play. Odată instalată pe dispozitivul mobil, din motive de securitate, ea poate fi utilizată de pe acel dispozitiv doar de către un utilizator.

Comandăm online, dar plătim cash la livrare

Chiar dacă clienții lui Cristian se plângeau că nu pot plăti cu cardul, cei mai mulți dintre cei care fac cumpărături online, plătesc cu cash la livrare, din diverse considerente. Mai exact 65%. Aspect pe care l-a observat și Tiberiu, prietenul lui Cristian, care are o firmă de curierat.

Plata cu cardul la livrare despre care i-a vorbit Cristian, i s-a părut o opțiune bună și pentru business-ul său. Curierii scăpau de grija de a umbla cu bani cash, iar clienții aveau alternativa atunci când uitau să scoată bani de la bancomat. Pentru că astfel de situații nu sunt deloc rare.

„Pentru a deveni utilizator al ING SoftPOS, comerciantul trebuie să facă o vizită într-un ING Office și să semneze contractul aferent serviciului. Ca utilizator al unui serviciu ING, business-ul devine, implicit, și client ING. De la semnarea contractului într-un ING office, dacă nu există motive obiective pentru amânare, în aproximativ 2-3 zile, clientul primește acces la serviciul ING SoftPOS”, explică reprezentantul ING.

Studiile arată că intenția de cumpărare crește atunci când magazinul oferă metode cât mai diversificate de plată, așa că Tiberiu a început să le vorbească clienților săi despre această opțiune, cu atât mai mult cu cât nu există limite pentru tranzacții și sunt îndeplinite condițiile standard de securitate.

„Tranzacțiile cu cardul efectuate la ING SoftPOS se derulează la fel ca tranzacțiile cu cardul realizate la un POS clasic. În funcție de valoarea tranzacției, se solicită validarea acesteia cu PIN-ul cardului sau prin autentificare în aplicația de tip portofel electronic.

ING SoftPOS îndeplinește cele mai înalte standarde de securitate. În acest sens, ING furnizează soluția prin două aplicații separate: ING SoftPOS - certificată CPoC (Contactless Payments on COTS) și ING SoftPOS PIN PAD - o aplicație dedicată capturării și criptării PIN-ului plătitorilor, certificată de instituții acreditate de Visa și Mastercard. Soluția în doi pași sporește gradul de siguranță pentru plăți, însă clientul nu percepe existența unei alte aplicații”, a mai adăugat Crina Nicolae.  

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult