Procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) au refăcut succesiunea faptelor premergătoare adoptării ordonanței de urgență 13, de modificare a codurilor penale.
În sediul Guvernului, cu o oră înainte de începerea ședinței din 31 ianuarie, au avut loc „discuții tensionate” între reprezentanții Ministerului pentru Relația cu Parlamentul și reprezentanții Ministerului Justiției. Procurorii anticorupție fac referire, într-un comunicat, la documente distruse sau sustrase, „mențiuni nereale în condica de predare – primire de la cabinetul ministrului Justiției” și alte documente „plăsmuite”.
Un prim aviz de la Ministerul pentru Relația cu Parlamentul, care ar fi blocat adoptarea OUG 13/2017, dar care a fost înlocuit de un alt aviz favorabil, a fost semnat de ministrul Grațiela Gavrilescu. De profesie inginer chimist, Gavrilescu, 50 de ani, deputat ALDE, a fost audiată săptămâna trecută la DNA, în calitate de martor în dosarul OUG 13. Numele ei a apărut pe lista celor 240 de deputați care au votat superimunitatea față de DNA în „marțea neagră” din decembrie 2013.
Ce s-a întâmplat în ziua adoptării OUG 13
Pe 31 ianuarie, ziua adoptării ordonanței 13, în jurul orei 17:00, Ministerul Justiției a solicitat emiterea de avize în vederea promovării proiectului de ordonanță de urgență pentru modificarea Codului Penal și a Codului de Procedură Penală, de la cinci instituții avizatoare: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul de Interne, Ministerul pentru Relația cu Parlamentul, Consiliul Legislativ și Consiliul Superior al Magistraturii.
Ședința de Guvern având pe ordinea de zi trei proiecte de acte normative privind bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale și privind domeniul fiscal, a fost programată inițial pentru ora 19:45, pentru că se aștepta avizul de la CSAT referitor la proiectele de buget.
Până la ora menționată proiectul pentru modificarea codurilor penale avea doar două din cele cinci avize necesare: avizul Ministerului Afacerilor Interne - „aviz strict referitor la infracțiunile din domeniul circulației rutiere”- și un aviz cu observații de la Consiliul Legislativ, care atrăgea atenția asupra insuficientei motivări a caracterului de urgență a proiectului de OUG.
Ministerul Afacerilor Externe nu a transmis un aviz formal, ministrul de resort semnând proiectul de act normativ pentru modificarea Codurilor chiar în sediul Guvernului, deoarece i s-a solicitat „pe loc” acest aviz.
Cele două avize de la Ministerul pentru Relația cu Parlamentul. DNA: Primul aviz, cu observații, a fost distrus în interiorul Ministerului Justiției
Procurorii DNA arată că avizul Ministerului pentru Relația cu Parlamentul (MRP) a fost finalizat în jurul orei 20:00, fiind asumat de ministrul de resort, Grațiela Gavrilescu, care l-a semnat.
„Acest prim aviz al MRP era intitulat aviz de oportunitate cu observații și propuneri. Conform metodologiei, în acest caz, proiectul de OUG pentru modificarea CP și CPP, sau trebuia modificat în sensul celor solicitate de MRP sau se renunța la adoptarea în forma OUG și se iniția ca proiect de lege care era trimis Parlamentului României. Sintetic, avizul MRP, critica nemotivarea urgenței proiectului de modificare a CP și CPP”, precizează comunicatul DNA.
(Foto gov.ro)
Aceeași sursă menționează că timp de o oră, între 20:00 și 21:00, la sediul Guvernului, au avut loc „discuții tensionate” cu privire la avizul MRP, între reprezentanții MRP și reprezentanții Ministerului Justiției. În final, MRP a emis un al doilea aviz, de data aceasta favorabil.
„În timpul ședinței, după ce s-au discutat și adoptat proiectele de acte normative privind bugetul de stat, precum și un proiect de hotărâre al Ministerului Transporturilor, ministrul Justiției a solicitat suplimentarea ordinii de zi cu trei proiecte printre care și proiectul OUG pentru modificarea CP și CPP. Expunerea ministrului Justiției a durat 2-3 minute, iar proiectul OUG nr 13/31.01.2017 a fost aprobat de guvern, constatându-se formal existența avizelor, deși cel de la CSM era unul pe un proiect mai vechi, cel de la MAE era certificat doar printr-o simplă semnătură, iar primul aviz de oportunitate cu observații și propuneri al MRP (care ar fi blocat adoptarea OUG 13/2017) nu a fost atașat la dosarul de avize”, adaugă comunicatul DNA, care precizează că întreaga ședință de Guvern a durat între 15 și 25 minute.
„Pe parcursul urmăririi penale au rezultat probe în sensul că primul aviz, cel cu observații și propuneri, transmis prin fax de la Ministerul pentru Relația cu Parlamentul către Ministerul Justiției, a fost distrus în interiorul ultimului minister menționat”, arată comunicatul Direcției Naționale Anticorupție.
„De asemenea, și originalul primului aviz cel cu observații și propuneri, emis de MRP și predat reprezentanților Ministerului Justiției, a fost sustras, la acest moment nemaifiind identificat în rândul documentelor existente în cadrul Ministerului Justiției”.
În momentul în care procurorii DNA au început să pună întrebări cu privire la circuitul documentelor în cadrul Ministerului Justiției, cu referire și la avizele de la MRP, transmise prin fax sau oficial, „au fost făcute mențiuni nereale în condica de predare – primire de la cabinetul ministrului Justiției cu privire la primul aviz transmis prin fax de la MRP și înregistrat oficial cu număr și ștampilă la nivelul Ministerului Justiției”. „De asemenea, există date că ar fi fost plăsmuite și alte documente care să justifice mențiunile nereale din condica de predare primire de la cabinetul ministrului Justiției”, mai arată comunicatul DNA.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Si noi venim cu povesti legate de hartia folosita,de soft,de avize samd.Putea sa stea ministrul si in cap si sub masa si sub pat,noaptea ,ziua,cu avize,fara avize si totul este legal!
Unde suntem acum?Am ramas cu art vechi privind abuzul in serviciu.Articol,care am vazut pe un sait ,patru insi,jurist,avocat,procuror,judecator,il interpretau diferit!!!Deci cum se judeca in cazul asta?Dupa cum bate vantul?
Si mai avem si interventia DNA in activitatea guvernului.Caz clar de incalcare a Constitutiei!Decizie CCR.Se intampla ceva?Nimic.Si nu se va intampla nimic atata timp cat DNA nu va fi pusa sub control real.
Si teama mi-e ca parlamentul nu va face nimic!Dragnea face pe el de frica proceselor si nu vrea sa supere pe nimeni...
Si-n timpul asta stam cu gasti gen Negulescu& comp la butoane.Au "acoperis".Nu-i poate controla nimeni.Fac ce vor.Si nimeni,din sistem,nu-i curata.Ca de,sunt elemente de baza.De elita.
In ce tara traim?Cu marii hoti in libertate si cu telejustitia pentru "catei" prezentata ca mare realizare?
Deci faptul ca DNA-ul cauta sa afle dacă s-au încălcat legi din Constituția României, cu aceea Ordonanță 13... - tu, spui ca... ca, asta ar fi un abuz...?!
Știi cumva vre-o alta instituție de stat a căror printre a căror atribuții sa fie și supravegherea legilor din Constituție...?!?
Nu, nu te gândi la Curtea Constituțională. Aia da verdicte... dar, nu este abilitata sa faca cercetari.
Înțeleg că au fost două avize ale MRP - Ministerul pentru Relații cu Parlamentul, primul fiind "un aviz de oportunitate cu observații și propuneri" care a fost distrus/scos/pierdut, al doilea aviz emis de aceeași instituție fiind favorabil.
Ce vrea DNA să ne spună? Că OUG 13 a fost dată în pripă, fără să țină cont de observațiile și propunerile din primul aviz al MRP, semnat tot de un ministru din guvern? Pe bune? Bhahhahaha!
Dacă DNA nu frizează încă penibilul, măcar încearcă din greu!
Ar trebui să rămână la dosarele pe bază de denunțuri, pe alea măcar le duce la capăt.
N-ar trebui sa iei în derâdere DNA-ul pt. acest fapt. El este singurul organ de stat abilitat de a face aceste cercetari.
DNA nu "încearcă să descopere dacă s-au încălcat legi constituționale". Această "acțiune" a DNA apornit ca urmare a unui DENUNȚ (ce surpriză!) al unui individ, care și-a modificat și el denunțul (pentru că primul nu era cum "trebuie").
Atât de bine a fabricat treaba (că dosar nu se poate spune), că DNA a disjuns dosarul (adică s-a spălat pe mâini) pasând responsabilitatea altor instituții de drept.
"Parchetul General informează că pe rolul Secției de urmărire penală și criminalistică a fost înregistrată luni cauza cunoscută generic sub denumirea ''Adoptarea Ordonanței 13'', ca urmare a declinării competenței de către Direcția Națională Anticorupție."
Ghici ce o să facă Parchetul cu "dosarul". O să-i dea NUP mare cât casa!
"Direcția Națională Anticorupție (DNA) este o structură de parchet specializată în combaterea corupției mari și medii. Este creată ca un instrument necesar în descoperirea, investigarea și aducerea în fața instanței a cazurilor de corupție medie și mare. " - așa scrie pe site-ul lor.
Încă o dată, cu ce drept intervine DNA în procesul de emitere a unei legi în parlament, sau a unei ordonanțe?
DNA e singurul organ abilitat să facă cercetări? Haida de!
DNA este o structură juridică independentă din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.
Se ocupă de actele de corupție.
Procedurile de construire a unei ordonanței sau legi nu intră în domeniul DNA, lucru explicat și de CCR.
Ce a făcut DNA acum, dându-și cu stângul în dreptul, a arătat că este o instituție de putere abuzivă, exact ca cei pe care vrea să-i condamne, dându-le apă la moară la politicieni, care nu sunt numai pesedei, așa cumvă bagă propaganda în cap, sunt și udemerei și pene-pedelei (acum au făcut ciocu' mic, că nu mai sunt la putere).
Primii care au arătat DNA ca instituție abuzivă au fost chiar cei care au contribuit la folosirea ei în acest sens, cât au fost la putere: băselu, cu pedeleii și cu coana udrea în frunte. Vă amintiți bătutul ei pe nas în parlament și când a pus în discuție faimosul "binom". Aveți memorie scurtă sau ce? Vă amintiți ce le zicea în Parlament la ridicare imunității?
"Am scăpat serviciile de sub control… Nu se mai poate respira în România fără ca un băiat cu ochi albaştri să nu fie implicat. Ne-am întors pe vremea lui Ceauşescu, totul este raportat la noua securitate. Am permis şi încurajat toate abuzurile procurorilor şi prin voturile noastre am girat practica arestărilor preventive la 10 ani de la comiterea presupuselor fapte
– Sunt încercări de a mi se închide gura şi de discreditare. Sunt parte din planul sistemului de a vă inocula teama, spaima în rândul clasei politice, de a vă face să tremuraţi în bănci şi de a executa astăzi un plan de manipulare uriaşă în vederea acaparării totale şi definitive a puterii
– Toti suntem pasibili de abuz în serviciu, nu am pus in acord legislatia penala cu deciziile CCR".
Gura păcătosului adevăr grăiește!
Vă readuc aminte sau vă spun dacă nu știți, DNA a fost creată în 2002 prin OUG de către guvernul Adrian Năstase adică PSD, care ironic a fost băgat la zdup pe bază de denunț, tocmai de structura pe care a înființat-o.
Ce a devenit DNA între timp, a zis-o fostul preș, care știa cel mai bine: "România este un stat mafiot".
Pe scurt, DNA a devenit un "instrument" preluat de servicii ("oameni din umbră") pentru acapararea totală a puterii, în războiul dintre Partid și Securitate ce se desfășoară acum la vedere în România.
Noi, care nu ne agităm și voi, protestatarii, suntem numai "câmp tactic"
Uite încă unul care de din casă.
http://www.gandul.info/stiri/liviu-mihaiu-partid-versus-securitate-razboiul-civil-al-romaniei-i-16166602
Cu asta pun punct la subiectul ăsta, că urlu la lună, oricum nu schimb nimic.
Noi să fim sănătoși!
Ceva,ceva tot cred că e,nu cred că e o fabricare a DNA,doar așa de dragul hărțuirii...
Dacă e așa cum susține DNA și nu e vreo făcătură,au cam pus-o,nu-i așa?