Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Fundația Vodafone România și CEAE ajută zeci de mii de elevi și profesori din România cu resurse noi pentru educație modernă

Investigăm și înțelegem fizica

  • Profesorii din România au acces gratuit la www.fizicaaltfel.ro, o bancă valoroasă de resurse educaționale online, care îi ajută să predea la standardele secolului 21
  • Peste 50.000 de elevi din România au dobândit competențe noi ca urmare a programului derulat de Fundația Vodafone România și Centrul de Evaluare și Analize Educaționale
  • Materialele educaționale create în cadrul programului sunt îmbogățite continuu și vor rămâne pe termen nelimitat la dispoziția tuturor profesorilor, părinților și elevilor din România

Peste 50.000 de elevi din România au dobândit competențe noi în fizică după ce profesorii lor au accesat www.fizicaaltfel.ro, o bancă valoroasă de resurse educaționale online, care îi ajută să predea fizica prin metoda investigației, la standardele secolului 21.

Portalul educațional gratuit face parte din proiectul „Investigăm și înțelegem fizica”. Pe www.fizicaaltfel.ro, profesorii și elevii au la dispoziție peste 50 de experimente filmate, dar și aproape 100 de fișe de lucru dinamice. Toate aceste materiale pot fi folosite în timpul predării în clasă, ca temă pentru acasă sau în timpul predării la distanță. În plus, fișele dinamice conțin simulări de experimente și aplicații digitale care le dau posibilitatea elevilor să deruleze experimente virtuale, asemănătoare cu cele reale, din laboratorul de fizică.

Scopul portalului realizat în colaborare cu Centrul de Evaluare și Analize Educaționale (CEAE) este dinamizarea sistemului educațional, fizicaaltfel.ro fiind o resursă suplimentară prin care materia școlară este ușor de înțeles. 

Statisticile interne arată că fișele dinamice încărcate în platforma de conținut interactiv fizicaaltfel.ro au fost accesate de peste 13.000 de ori și descărcate de peste 2 500 de ori.

„Concepute de profesori cu experiență în predarea fizicii prin metoda investigației, materialele din proiectul <<Investigăm și înțelegem fizica>> sunt un adevărat instrument de predare pentru dascăli. Cu ajutorul lor, predarea la clasă poate fi făcută într-un mod atractiv, stârnind curiozitatea elevilor, stimulând gândirea critică și curiozitatea. Acest portal este un exemplu real și practic al misiunii Fundației Vodafone România, care își propune să construiască o societate digitală sustenabilă și incluzivă pentru toți, în care tehnologia și conectivitatea îmbunătățesc viitorul și viața oamenilor”, a declarat Angela Galeța, directorul Fundației Vodafone România.

Portalul educațional se îmbogățește periodic cu noi resurse, în următoarele zile noi experimente și nu mai puțin de 15 de fișe dinamice urmând să fie încărcate online. Fundația Vodafone România sprijină astfel numeroși profesorii din toată țara cu metode moderne de predare, adaptate noii realități digitale.

„În timpul pandemiei, una dintre problemele presante ale profesorilor de fizică a fost cum să le retrezească elevilor interesul în timpul orelor. O soluție care s-a dovedit eficientă a fost utilizarea metodei investigației și în perioadele de școală online. Din păcate, profesorii nu aveau resurse digitale pentru a putea folosi această metodă. Așa a apărut proiectul „Investigăm și înțelegem fizica” prin care am creat experimente filmate și fișe dinamice de lucru, adaptate programei românești. Proiectul s-a bucurat și se bucură de un mare succes, pentru că îi ajută pe profesori să facă ore captivante atât la distanță, cât și în clasă, pentru elevi de diferite niveluri. Copiii sunt încântați de activitățile propuse și se simt stimulați să se implice în rezolvarea sarcinilor, iar cadrele didactice pot monitoriza activitatea lor în timp real. Un mare plus al fișelor îl reprezintă simulările de experimente, care facilitează observarea și analizarea unor fenomene care altminteri nu ar putea fi reproduse cu ușurință în spațiul școlar”, spune Cristian Hatu, președintele Centrului de Evaluare și Analize Educaționale.

Toate resursele disponibile pe www.fizicaaltfel.ro vor rămâne pe termen nelimitat la dispoziția tuturor profesorilor, părinților și elevilor din România. Proiectul „Investigăm și înțelegem fizica” este finanțat de Fundația Vodafone România cu 112.000 lei.

Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 de ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.168 de programe derulate de 765 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut peste 3 milioane de beneficiari – copii, tineri, vârstnici, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit 31 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro, http://jurnaldebine.fundatiavodafone.ro/ și www.facebook.com/fundatiavodafone.

Asociația Centrul de Evaluare și Analize Educaționale este o organizație guvernamentală care și-a propus să cultive cercetarea, investigația și experimentul în sistemul de educație, îndrumându-i pe profesorii de științe să-și schimbe modul de a lucra cu elevii și arătându-le decidenților că abilitățile pe care un nou mod de predare le dezvoltă sunt cu adevărat în beneficiul copiilor. CEAE a introdus metoda investigației în școlile din România și a pregătit peste 2.700 de profesori de fizică pentru ca ei să poată utiliza la clasă această metodă. Mai multe detalii despre programele asociației găsiți aici: https://ceae.ro, https://www.facebook.com/CeaeRomania.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult