Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Zeci de specialiști în digitalizare își oferă expertiza, gratuit, pentru IMM-urile din România. Cine e în spatele inițiativei lansate azi și ce va urma?

IQ DIGITAL

IQ Digital este un proiect hybrid media complex care îmbină elemente din televiziune, digital video, online publishing, dar și din zona trainingurilor și a marilor evenimente de business organizate înaintea pandemiei.

Mai mult, conceptul lansat azi își propune chiar și lansarea unui produs: IQ Digital Score – care să se transforme într-un instrument practic și util de evaluare a gradului de digitalizare al companiilor din România.

Gândit de echipa festivalului UPGRADE 100 în parteneriat cu George – o inovație BCR, platforma IQ Digital își propune să sprijine prin know-how, networking și prin diverse instrumente de audit online întreprinderile mici și mijlocii din România în gestionarea unei transformări digitale eficiente – explică organizatorii, în cadrul primului episod care s-a lansat live vineri, 26 noiembrie.

„IQ Digital este un concept nou, surprinzător, așa cum e și George. Pentru că marcăm în această perioadă deschiderea graduală pentru companiile mici și mijlocii a tehnologiei create de BCR, proiectul se pliază pe spiritul inovației pe care o susținem și o promovăm constant atât pentru clienții băncii cât și chiar pentru noi, ca echipă. Accelerarea creșterii afacerilor prin know-how și conceperea de noi instrumente de evaluare a gradului de digitalizare a IMM-urilor din România sunt elemente esențiale care pot contribui la stimularea unui mediu economic viu și profitabil”, a comentat Sergiu Manea, CEO al BCR, într-un dialog cu George Buhnici.

(click/ tap pentru a mări)

„În proiect vor fi angrenați peste 40 de experți tech din România și din lume, doar în cadrul acestui prim sezon. Obiectivul principal este să oferim conținut valoros și, mai ales, practic și adaptat problemelor reale cu care confruntă în materie de digitalizare companiile tip IMM din România”, a explicat Dragoș Stanca, fondatorul platformei UPGRADE 100, într-o discuție despre proiect - pe larg, aici.

Ce domenii vor fi acoperite în sezonul 1?

Procesul de învățare pe care îl propune noul format nu va fi deloc plictisitor - împachetarea conținutului va împrumuta elemente din lumea show-urilor TV dar și a culturii Youtube, principalele episoade urmănd a se desfășura în formatul „Know How Experts’ Battle” – practic, o „bătălie a ideilor” în urma căreia experții din fiecare domeniu, români sau din alte țări, vor trebui să cadă de acord asupra concluziilor.

IQ Digital vapune compania tip IMM în centrul atenției, așa că domeniile acoperite în proiect sunt gândite în corespondență directă cu departamentele și funcționalitățile unei afaceri.

(click/ tap pentru a mări)

Abordarea aceasta se reflectă și în temele episoadelor ce se vor publica, gradual, pe site-ul IQdigital.ro:

• #INSPIRAȚIE | Diferența dintre cei care au reușit să se reinventeze și cei care au dispărut este, uneori, curajul de a lua decizii inspirate care țin cont de macro-trendurile locale și globale.

• #EXPERTIZĂ | De-a lungul proiectului, toate informațiile vor fi obținute doar din partea experților și practicienilor, nu a „experților” în postări social media.

• #PRACTIC | Din păcate, multe dintre ideile bune care circulă la nivel global nu sunt aplicabile în România, cel puțin pe termen scurt. Proiectul va încerca deci să evite atât banalitățile inutile, cât și „viziunile” prea aspiraționale - de asemenea inutile.

• #DIGITALIZARE | Despre identificarea elementelor care definesc o comunitate, în sensul de oraș digitalizat corect, care asigură un cadru în care companiile să se poată dezvolta optim.

• #WORKFLOWS | Despre cum trebuie digitalizate procesle din cadrul unei companii.

• #HR | Cum poți folosi tehnologia pentru a crea echipe hibride, noua tendință fiind „work from anywhere”.

• #DATA/ INTELLIGENCE | Antreprenorii trebuie să fie familiarizați cu instrumente de business intelligence prin care pot să-și studieze competiția sau să genereze strategii mai eficiente.

• #VÂNZĂRI/ MARKETING | Digitalizarea nu a ocolit ci, dimpotrivă, a schimbat total modul de promovare și de atragere a noilor clienți.

• #FINANCIAR/ CONTABILITATE | Firește, financiarul și viitorul contabilității sunt o altă parte esențială a tehnologizării despre care se va discuta (și învăța) în cadrul proiectului.

Ce veți afla din primul episod IQ Digital?

Primul episod, lansat azi, marchează cadrul în care se va derula proiectul și cuprinde viziunea organizatorilor.

Veți găsi de asemenea detalii despre deschiderea lui George spre companiile medii și mici – cu explicații de la Dana Dima, vicepreședintă BCR și Marian Ignat, director executiv BCR (foto), un workshop intensiv realizat de expertul internațional Warren Knight de la Think Digital First, precum și o discuție susținută de date și prezentări despre ce înseamnă digitalizare și transformare digitală, moderată de Marian Hurducaș din partea UPGRADE 100 alături de Andrei Nicoară – expert e-guvernare și Corina Cimpoca – co-owner MKOR Consulting.

Câteva zeci de experți cunoscuți locali și internaționali se vor alătura, în timp, pentru a dezbate provocările pe fiecare segment dintr-o companie, precum și pentru elaborarea IQ Digital Score, ca metodologie utilă IMM-urilor din România.

Proiectul se va derula pe parcursul mai multor luni. Toate informațiile sunt disponibile și vor fi actualizate constant pe site-ul IQdigital.ro -> unde puteți viziona deja primul episod, precum și vedea ideile principale expuse.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Pana una alta si continutul slab ca sa nu zic de proasta calitate unele chiar delirante al reclamelor de televizor consta tot intr-o forma de digitalizare mai exact ce continut digital consumi si cat de nocive sunt daca te scremi sa le intelegi. In acest sens propun gratis o idee de reclama de Sarbatori preferabil companiilor de telefonie...mda iata expus foarte simplist : Mos Craciun pe acoperisul unei case chinuindu-se sa incape pe horn....cum este cam corpolent isi scapa telefonul mobil pe hornul in speta acesta ajungand sub bradul unui mic baietel care-si astepta cadoul.....micul pusti vazand telefonul si crezand ca asta-i cadoul lui de Craciun incepe sa butoneze si sa tasteze aleatoriu din lista de contacte....aceasta actiune declansand toate telefoanele mobile ale parintilor crezatori in Sarbatorile de Craciun de pe tot teritoriul Romaniei....finalul apartinand unui slogan reusit....! Toate cele bune si sa aveti Sarbatori Fericite presarate cu inteligenta !
    • Like 0
  • Dle Ciuca fiti pe faza ca ministrul de la Digitalizare ii paralel,Florin Roman,un cunoscut "clantar",(scuze).
    • Like 0


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult