Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Zeci de specialiști în digitalizare își oferă expertiza, gratuit, pentru IMM-urile din România. Cine e în spatele inițiativei lansate azi și ce va urma?

IQ DIGITAL

IQ Digital este un proiect hybrid media complex care îmbină elemente din televiziune, digital video, online publishing, dar și din zona trainingurilor și a marilor evenimente de business organizate înaintea pandemiei.

Mai mult, conceptul lansat azi își propune chiar și lansarea unui produs: IQ Digital Score – care să se transforme într-un instrument practic și util de evaluare a gradului de digitalizare al companiilor din România.

Gândit de echipa festivalului UPGRADE 100 în parteneriat cu George – o inovație BCR, platforma IQ Digital își propune să sprijine prin know-how, networking și prin diverse instrumente de audit online întreprinderile mici și mijlocii din România în gestionarea unei transformări digitale eficiente – explică organizatorii, în cadrul primului episod care s-a lansat live vineri, 26 noiembrie.

„IQ Digital este un concept nou, surprinzător, așa cum e și George. Pentru că marcăm în această perioadă deschiderea graduală pentru companiile mici și mijlocii a tehnologiei create de BCR, proiectul se pliază pe spiritul inovației pe care o susținem și o promovăm constant atât pentru clienții băncii cât și chiar pentru noi, ca echipă. Accelerarea creșterii afacerilor prin know-how și conceperea de noi instrumente de evaluare a gradului de digitalizare a IMM-urilor din România sunt elemente esențiale care pot contribui la stimularea unui mediu economic viu și profitabil”, a comentat Sergiu Manea, CEO al BCR, într-un dialog cu George Buhnici.

(click/ tap pentru a mări)

„În proiect vor fi angrenați peste 40 de experți tech din România și din lume, doar în cadrul acestui prim sezon. Obiectivul principal este să oferim conținut valoros și, mai ales, practic și adaptat problemelor reale cu care confruntă în materie de digitalizare companiile tip IMM din România”, a explicat Dragoș Stanca, fondatorul platformei UPGRADE 100, într-o discuție despre proiect - pe larg, aici.

Ce domenii vor fi acoperite în sezonul 1?

Procesul de învățare pe care îl propune noul format nu va fi deloc plictisitor - împachetarea conținutului va împrumuta elemente din lumea show-urilor TV dar și a culturii Youtube, principalele episoade urmănd a se desfășura în formatul „Know How Experts’ Battle” – practic, o „bătălie a ideilor” în urma căreia experții din fiecare domeniu, români sau din alte țări, vor trebui să cadă de acord asupra concluziilor.

IQ Digital vapune compania tip IMM în centrul atenției, așa că domeniile acoperite în proiect sunt gândite în corespondență directă cu departamentele și funcționalitățile unei afaceri.

(click/ tap pentru a mări)

Abordarea aceasta se reflectă și în temele episoadelor ce se vor publica, gradual, pe site-ul IQdigital.ro:

• #INSPIRAȚIE | Diferența dintre cei care au reușit să se reinventeze și cei care au dispărut este, uneori, curajul de a lua decizii inspirate care țin cont de macro-trendurile locale și globale.

• #EXPERTIZĂ | De-a lungul proiectului, toate informațiile vor fi obținute doar din partea experților și practicienilor, nu a „experților” în postări social media.

• #PRACTIC | Din păcate, multe dintre ideile bune care circulă la nivel global nu sunt aplicabile în România, cel puțin pe termen scurt. Proiectul va încerca deci să evite atât banalitățile inutile, cât și „viziunile” prea aspiraționale - de asemenea inutile.

• #DIGITALIZARE | Despre identificarea elementelor care definesc o comunitate, în sensul de oraș digitalizat corect, care asigură un cadru în care companiile să se poată dezvolta optim.

• #WORKFLOWS | Despre cum trebuie digitalizate procesle din cadrul unei companii.

• #HR | Cum poți folosi tehnologia pentru a crea echipe hibride, noua tendință fiind „work from anywhere”.

• #DATA/ INTELLIGENCE | Antreprenorii trebuie să fie familiarizați cu instrumente de business intelligence prin care pot să-și studieze competiția sau să genereze strategii mai eficiente.

• #VÂNZĂRI/ MARKETING | Digitalizarea nu a ocolit ci, dimpotrivă, a schimbat total modul de promovare și de atragere a noilor clienți.

• #FINANCIAR/ CONTABILITATE | Firește, financiarul și viitorul contabilității sunt o altă parte esențială a tehnologizării despre care se va discuta (și învăța) în cadrul proiectului.

Ce veți afla din primul episod IQ Digital?

Primul episod, lansat azi, marchează cadrul în care se va derula proiectul și cuprinde viziunea organizatorilor.

Veți găsi de asemenea detalii despre deschiderea lui George spre companiile medii și mici – cu explicații de la Dana Dima, vicepreședintă BCR și Marian Ignat, director executiv BCR (foto), un workshop intensiv realizat de expertul internațional Warren Knight de la Think Digital First, precum și o discuție susținută de date și prezentări despre ce înseamnă digitalizare și transformare digitală, moderată de Marian Hurducaș din partea UPGRADE 100 alături de Andrei Nicoară – expert e-guvernare și Corina Cimpoca – co-owner MKOR Consulting.

Câteva zeci de experți cunoscuți locali și internaționali se vor alătura, în timp, pentru a dezbate provocările pe fiecare segment dintr-o companie, precum și pentru elaborarea IQ Digital Score, ca metodologie utilă IMM-urilor din România.

Proiectul se va derula pe parcursul mai multor luni. Toate informațiile sunt disponibile și vor fi actualizate constant pe site-ul IQdigital.ro -> unde puteți viziona deja primul episod, precum și vedea ideile principale expuse.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Pana una alta si continutul slab ca sa nu zic de proasta calitate unele chiar delirante al reclamelor de televizor consta tot intr-o forma de digitalizare mai exact ce continut digital consumi si cat de nocive sunt daca te scremi sa le intelegi. In acest sens propun gratis o idee de reclama de Sarbatori preferabil companiilor de telefonie...mda iata expus foarte simplist : Mos Craciun pe acoperisul unei case chinuindu-se sa incape pe horn....cum este cam corpolent isi scapa telefonul mobil pe hornul in speta acesta ajungand sub bradul unui mic baietel care-si astepta cadoul.....micul pusti vazand telefonul si crezand ca asta-i cadoul lui de Craciun incepe sa butoneze si sa tasteze aleatoriu din lista de contacte....aceasta actiune declansand toate telefoanele mobile ale parintilor crezatori in Sarbatorile de Craciun de pe tot teritoriul Romaniei....finalul apartinand unui slogan reusit....! Toate cele bune si sa aveti Sarbatori Fericite presarate cu inteligenta !
    • Like 0
  • Dle Ciuca fiti pe faza ca ministrul de la Digitalizare ii paralel,Florin Roman,un cunoscut "clantar",(scuze).
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult