Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Morți de pagina a doua

Ieri, în Lahore, Pakistan, un terorist s-a detonat într-un parc, omorând, la o primă estimare, 72 de persoane și rănind 300, majoritatea femei și copii.

Motivul asasinatului în masă: duminica Paștelui, sărbătorită de minoritatea creștină. Autori: talibanii Jamaat-ul-Ahrar.

Nu mai e vorba de aeroport sau metrou, ca la Bruxelles. Cum să previi omorul, instalând puncte de control la toate intrările din parcuri?

Creștinii din Pakistan nu l-au insultat pe Profet. Nu efectuează raiduri de bombardament asupra așezărilor talibanilor. Singura lor vină: cred în Iisus, nu în Muhammad, și au ieșit în parc, de Paște.

În Lahore este expus în toată goliciunea lui hidoasă miezul fundamentalismului islamic, în Asia, în Europa sau oriunde în lume. Dacă Iisus spune „Cine nu e cu Mine e împotriva Mea și cine nu adună cu Mine risipește”, înseamnă exclusivism, în vreme ce islamism înseamnă nu doar a spune, ci și a face: „Cine nu e ca noi trebuie ucis”.

Teroriștii islamiști nu duc, de fapt, un război, pentru că un război înseamnă continuarea politicii cu alte mijloace, ei comit un șir de omucideri rituale colective, în spatele cărora nu e nicio politică.

Iar slăbiciunea fatală a creștinilor nu constă doar în a întoarce și celălalt obraz, ci și în ecoul mediatic minuscul al măcelului din Lahore prin comparație cu Paris și Bruxelles, în mass-media țărilor creștine, inclusiv România. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.



Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult