Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Podcastul „La bani mărunți”. Titi Aur s-a reinventat, de la conducere defensivă, la fabrica de cârnați tradiționali: „Veneau oamenii în fața magazinului și spuneau: «A, dar nu vrem doar carne de taur» ”

Foto: Facebook Titi Aur

După ce pandemia i-a închis business-ul „de plăcere”, Academia de conducere defensivă, iar cei 60 de angajați au intrat cu toții în somaj, Titi Aur, multiplul campion naţional de raliuri, și-a deschis un business „de nevoie”: o mică fabrică de produse de carne.

Expertul în conducere defensivă, invitatul lui Claudiu Pândaru la podcastul BCR de educație și inteligență financiară „La bani mărunți”, amplificat de Republica.ro, a vorbit despre cele „6 zile de groază” din cele 12, cât a durat spitalizarea sa la Bârlad, după ce a făcut o formă gravă de Covid, dar și despre cum a câștigat primii săi bani și despre prima sa afacere „ilegală”, de dinainte de 1990, după fuga sa din țară.

Decizia înființării, „de la zero”, la Buftea, a unei fabricuțe de carne, unde spune, în glumă, că produce „începând de la cârnați...la cârnați”, a luat-o după ce analizat ce business ar merge în „caz de război, de pandemie”, și a concluzionat: unul cu mâncare.

Așa că a închiriat o hală și a amenajat-o, apoi a deschis și două magazine. „Facem niște produse 100 la sută naturale, facem începând de la cârnați, cum glumesc eu, la cârnați. Dar de fapt nu facem doar cârnați, cârnați facem foarte puțini, facem 40 de produse din carne”, spune multiplul campion naţional de raliuri.

În prima fază, primul magazin s-au numit „TAUR”, dar a renunțat, pentru că lumea confunda cu animalul cu același nume. „Veneau oamenii în fața magazinului și spuneau: A, dar nu vrem doar carne de taur. Cei ce mă știau făceau asocierea T Aur, Titi Aur, dar alții nu. Și atunci am renunțat și mergem pe Artisan Gourmet”, a povestit expertul în conducere defensivă.

„Am avut un magazin pe care îl mutăm în Floreasca, mai avem unul pe Iuliu Maniu, suntem în magazinele Naturalia din București, la Real Food și încercăm să intrăm și la marii retaileri”, a precizat Titi Aur, care a adăugat că fabrica a început producția în urmă cu cinci luni, iar în prezent la magazinele sale se vând 40 de de sortimente de produse de carne.

„M-am uitat la indicatorul de combustibil, adică la pulsoximetrul care arăta 62. În acel moment, am intrat în panică, am simțit că se termină totul”

Pilotul a relatat unul dintre momentele dificile trăite în spitalul din Bârlad, unde a fost internat 12 zile, după ce s-a infectat cu coronavirus și a avut o formă gravă de boală, pentru care a avut nevoie de oxigen.

„Chiar și când mergi cu mașina de curse cu 200 km la oră pe un drum forestier ai pedale, ai volan, simți că ai controlul, deși orice mică greșeală te poate duce la moarte direct, dacă intri cu viteza aia în pom. Ei, când ai covid și când pleci dimineața la toaletă pe holul spitalului și rămâi fără aer... Am spus că poate e un atac de panică și poate nu e chiar așa rău. M-am uitat la indicatorul de combustibil, adică la pulsoximetrul care arăta 62 - pentru cei ce nu știu e foarte puțină saturația de 62, ești aproape de intubare, normal trebuie să ai peste 94-95-96. În acel moment, am intrat în panică, am simțit că se termină totul, m-am întors la cele două surse de oxigen, pentru că una nu îmi ajungea, am ajuns până la 28 de litri de oxigen. Șase zile au fost de panică, de groază, din cele 12 de spital”, spune pilotul care a trecut cu bine peste această perioadă cu ajutorul echipei medicale de la Spitalul Bârlad și cu optimismul care îl caracterizează. „Am avut norocul că nu am avut alte comorbidități”.

Foto: Facebook Titi Aur 

„Trafic cu Renault Trafic”

Titi Aur a povestit la podcastul BCR că înainte de 1990 a fugit din țară, iar prima sa afacere a fost una ilegală: „Am cărat țigări din Elveția în Austria”. „În Elvetia țigările costau jumătate față de cât erau Austria. Atunci nu era UE. Atunci am făcut bani cu acel trafic, și la propriu și la figurat, că aveam un Renault Trafic”, a zâmbit campionul la raliuri.

După Revoluție, pilotul a avut tonete în Bârlad unde vindea gumă de mestecat, țigări și ciocolate, apoi s-a asociat cu un prieten din copilărie și și-a făcut o firmă de transport. A renunțat și a trăit din banii câștigați din sponsorizări și curse motor sport. Însă primul business „adevărat” după perioada de motor sport a fost Academia de conducere defensivă și de pilotaj, pe care a înființat-o în 2007. Înainte de pandemie, spune Titi Aur, Academia, principalul său business - o investiție de 12 milioane de euro, din fonduri europene, credite și bani de la parteneri -, ajunsese „pe zero”, nu mai producea nici pierderi, dar nu avea nici profit.

Despre cum a fugit Titi Aur, înainte de 1990, peste graniță și a ajuns în Italia, ce a făcut cu primii bani câștigați din salariu la o fabrică din Bârlad, despre cum și-a luat carnet de șofer la 17 ani și jumătate și de ce preferă mașina electrică în locul celor cu combustie aflați ascultând fișierul audio atașat la acest text.

Ascultați mai jos discuția integrală ”La bani mărunți”, în fișierul audio atașat la acest text.

Toate episoadele podcastului ”La bani mărunți” pot fi ascultate aici.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

blocuri - Bucuresti

Locuiesc într-un bloc de 4 etaje. Unii i-ar spune “bloc comunist”, pentru că e construit înainte de cutremurul din 1977, pe care l-am și prins, de altfel, aici. În urmă cu aproape 20 de ani, la câteva zeci de metri de blocul alăturat, tot de 4 etaje, un dezvoltator străin a construit un complex rezidențial, care include și un turn de 20 de etaje. (Foto: Inquam Photos / George Călin)

Citește mai mult

Alex Livadaru

Cu sau fără referendum propus de Nicușor Dan (altfel discutabil din punct de vedere procedural & legal)- puterea judecătorească trebuie să accepte că e nevoie să fie controlată | verificată | auditată (în sensul de ”checks & balances”) de celelalte 2 puteri (legislativă | executivă). Așa cum puterea legislativă trebuie și poate să le controleze pe celelalte două (legislativă | executivă).

Citește mai mult

Daniel van Soest - Suceava

Totuși, văd o diferență. PNL arată o anumită capacitate de autocurățire — altfel domnul Bolojan nu ar fi devenit prim-ministru. PSD, în schimb, s-a băgat în tranșee ca să lupte până la capăt, transformându-se într-un partid-zombie, pe care pare să-l mai poată îndrăgi doar un alt partid insalubru, precum AUR.(În imagine, Daniel van Soest)

Citește mai mult

Crăciun

Mă gândeam zilele trecute că anul ăsta și anul anterior au fost cei mai răi ani pe care i-am trăit eu vreodată. Și da, nu m-am născut ieri. Am prins și pandemia, și debutul invaziei din Ucraina, și joaca lui Dragnea de-a puterea, și mandatul de premier al lui Adrian Năstase. Am prins cam toate plăgile ultimelor trei decenii și jumătate, dar tot mi se pare că anul ăsta și anul trecut au fost cei mai răi ani ai vieții mele.

Citește mai mult

Revoluția

Stăteam chitiți, cu lumina stinsă, încercând să ghicim la ce distanță se trăgea. Focurile de armă se auzeau surd. Apoi, dintr-odată, o ploaie de metal a căzut peste casă. Tata ne-a apucat pe mine și pe sora mea de câte o aripă și ne-a zvârlit în pivniță. Acolo am stat o vreme, desculțe, învelite într-un preș vechi, în beciul care mirosea a varză murată, până când nu s-au mai auzit nici împușcături, nici maşini.

Citește mai mult