Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Puterea feminină pe scenele Neversea Kapital: cine sunt Deborah De Luca și Charlotte de Witte și cum s-au impus în industria muzicală

Neversea Kapital

Neversea Kapital începe peste 3 zile. Adus la București de fondatorii Untold Universe, Kapital (4–6 iulie, Arena Națională) vine cu o schimbare de paradigmă: publicul va vedea un line-up cu multe femei DJ, lucru rar pe main-stage‑uri din România. Într-un peisaj muzical adesea stăpânit de figuri masculine, la Neversea Kapital ajung în prim-plan două dintre cele mai puternice și influente artiste ale scenei techno globale: Deborah De Luca și Charlotte de Witte. Prezența lor la pupitrul scenei Temple este o declarație de forță, confirmând că viitorul muzicii electronice este, fără îndoială, și feminin.

Cine sunt Deborah De Luca și Charlotte de Witte

Originară din Scampia, un cartier dificil de la periferia orașului Napoli, povestea lui Deborah De Luca este una a ambiției și perseverenței. Născută în 1980, și-a început cariera departe de lumea muzicii, lucrând ca ospătăriță și dansatoare. O scurtă incursiune în lumea modei în nordul Italiei i-a revelat adevărata pasiune, muzica. S-a întors în locurile natale și a început să-și croiască drum într-o industrie competitivă, reușind să devină un nume de referință (foto: Facebook Deborah De Luca).

Cunoscută pentru abilitatea sa de a îmbina techno-ul dur cu elemente melodice și voci captivante, Deborah a creat un sound unic, pe care îl promovează prin propria casă de discuri, SolaMente Records, fondată în 2013. Despre acest proiect spune că i-a oferit libertate artistică totală și a devenit și o platformă pentru tineri producători talentați. Piese precum "Dori Me", "I Go Out" sau "Minimal" au devenit imnuri pe ringurile de dans din întreaga lume, demonstrându-i flerul pentru producții care rămân întipărite în mintea ascultătorilor.

Impactul său digital este dincolo de orice dubiu.

Pe YouTube, seturile sale filmate în locuri speciale – inclusiv Castle Cercle events – au depășit 25 de milioane de vizualizări. Pagina de Instagram are peste 1,5 milioane de followers, iar comunitatea din jurul ei are un engagement real dincolo de like-uri.

Pe Spotify, piesele sale înregistrează un succes răsunător, cu stream-uri care se numără în zeci de milioane. Dincolo de muzică, este o cunoscută activistă pentru drepturile animalelor, dedicându-și o parte din timp și resurse adăposturilor de câini.

Charlotte de Witte: Ambasadoarea techno-ului „întunecat și minimalist”

Charlotte de Witte, originară din Ghent, Belgia, a cunoscut o ascensiune fulminantă, devenind una dintre cele mai căutate artiste de pe scena techno. Și-a început călătoria în muzică în 2010, explorând scena underground locală. Într-o mișcare strategică pentru a lăsa muzica să vorbească de la sine și pentru a evita preconcepțiile legate de gen, a început să mixeze sub pseudonimul "Raving George". Sub acest nume a câștigat un concurs de DJ la Studio Brussel în 2011, performând ulterior la Tomorrowland (foto: Facebook Charlotte de Witte).

Momentul de cotitură în cariera sa a fost tranziția de la electro la un sunet techno mai „întunecat și dezbrăcat", influențată de un set al legendarului DJ german Len Faki. În 2015, a renunțat la aliasul "Raving George" și și-a asumat cu mândrie propriul nume, lansând EP-ul "Weltschmerz". Această mișcare a marcat nașterea unui nou star al techno-ului. Stilul său este inconfundabil: un techno hipnotic, minimalist, dar extrem de puternic, care captivează mulțimile.

Asemenea lui Deborah, Charlotte și-a consolidat independența artistică prin fondarea propriei case de discuri, KNTXT. Lansată inițial ca un concept de petreceri în 2015, KNTXT a evoluat într-un label respectat, o platformă pentru artiști emergenți și un brand global care include evenimente, emisiuni radio și o linie vestimentară. Despre KNTXT, criticii spun că reprezintă puritate, forță și progres, valori care definesc actul artistic al lui Charlotte de Witte.

Succesul în social media este impresionant. Cu peste 3.9 milioane de urmăritori pe Instagram și peste 2 milioane de ascultători lunari pe Spotify, Charlotte este o adevărată forță a naturii digitale. Remixul său pentru "The Age of Love", realizat împreună cu Enrico Sangiuliano, a devenit un fenomen global, acumulând peste 72 de milioane de stream-uri pe Spotify. În 2022, a scris istorie devenind prima femeie și primul artist techno care a închis scena principală de la Tomorrowland.

Piese precum "Roar", "Doppler" și "Sgadi Li Mi" sunt doar câteva exemple din arsenalul său de producții care au cucerit topurile Beatport și playlist-urile fanilor. Prezența sa la pupitrul celor festivalurilor de gen, de la Awakenings la Time Warp, este întotdeauna un punct de atracție major, seturile sale fiind o demonstrație de măiestrie tehnică și intensitate.

Nina Kraviz este o altă figură influentă a muzicii techno internaționale. Artist complet – DJ, producătoare, vocalistă – Kraviz este recunoscută pentru un sound experimental ce combină acid techno, industrial și elemente ambientale. A participat la festivaluri precum Coachella, Sónar, Dekmantel, Primavera Sound, Tomorrowland sau Time Warp și a colaborat cu branduri precum Louis Vuitton. Fondatoarea labelului трип (Trip), rămâne una dintre cele mai active și inovatoare prezențe din scena techno underground.

Korolova, DJ și producătoare din Ucraina, activează în zona melodic techno & house. A cunoscut o ascensiune rapidă, susținând peste 100 de show-uri sold-out într-un singur an, în locații precum Zamna Tulum, EXIT Festival, Cercle, Untold și ADE. Remixurile sale au înregistrat milioane de ascultări pe platformele digitale, iar identitatea ei artistică se distinge printr-o combinație de melodicitate, energie și construcție vizuală coerentă.

Mestiza este un duo din Spania – Sabela și Clara – care integrează elemente de flamenco și performance vizual în structuri electronice house. Proiectul propune un format live complex, cu accent pe stilistică scenică, coregrafie și costume, cu prezențe în Ibiza, Tulum, Italia și Europa Centrală. Show-ul lor funcționează ca o extensie a identității feminine în muzica electronică.

Cu o suprafață de peste 130.000 de metri pătrați, Neversea Kapital propune un nou model de festival urban, cu o infrastructură amplă, trei scene principale și capacitate pentru zeci de mii de participanți.

Cele trei scene conturează profiluri muzicale distincte. Scena principală reunește DJ recunoscuți la nivel global – printre care Axwell, Lost Frequencies, Don Diablo, Salvatore Ganacci, NERVO și Paul Kalkbrenner (live). Temple este scena dedicată techno-ului și house-ului, cu un line-up curatoriat riguros, în care predomină sonoritățile hipnotice și structurile ritmice minimaliste. Scena The Ark aduce artiști din zona hip-hop, trap și urban.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • D-le. Livadaru, fără supărare, am să fiu tranșant, dta. ești tâmpit, nu judeci? Cum poți scrie elogios despre asemenea manifestare dementă? Nu te ajută capul să-ți imaginezi ce implica un asemenea "festival" în mijlocul unor cartiere de locuințe? Clar nu locuiești în zona stadionului național. Ce fel de nopți, 3 la rând în cazul porcariei neversea kapital, plus ce va urma cu untold,altă manifestare producătoare de zgomot. Asta nu e artă, nu e muzică. Este imbecilizarea, zombificarea tineretului și torturarea cu premeditare a locuitorilor din București. Ce sa facă copii, oamenii care merg la muncă a doua zi, bătrânii, bolnavii cronici dacă pierd nopțile din cauza "organizatorilor" verosi torturați de cacofonia sonoră? Nu militanți pentru a atrage atenția autorităților că așa ceva este inadmisibil în zonele populate? Treziți-vă ziariștilor de doi bani și nu mai promovați și elogiati manifestările primitive!
    Îți sciu la ora 2 din a două noapte în care îmi bubuie și vibrează pereții din cauza bubuielilor și evident nu mă pot odihni din cauza unor cretini, lipsiți de cea mai elementară educație și de respect față de semeni și legi.
    • Like 0
  • Hallo! Sunt după prima noapte de "festival" nemaivăzut capital. Și nu am fost în arenă. Doamne ferește, nu aș arunca banii. Ci am încercat să dorm într-un apartament situat la ultimul etaj, (vina mea?), cu ferestrele orientate chiar pe direcția nenorocitei construcții, văd chiar peluza dinspre bdul. Basarabiei, cam la 200-250 m in linie dreaptă. Știți ce am trăit toată noaptea? Ceva asemănător cu ce trăiau, cât mai trăiau, condamnații la tortura lentă numită "picatura chinezească". Pentru cine nu știe: se leagă condamnatul, în picioare și se lasă sa-i picure, la un interval de timp, câte o picătură de apă, de la o înălțime de la care picatura, datorită gravitației, capătă greutate, în același loc pe calota craniană. Vă imaginați ce se întâmplă? Hai că nu-i greu, omul moare, în chinuri groaznice cu capul găurit și creierul atins. Ei, cu asta asociez eu bubuiala monotonă, vibrațiile continui în cărămida sau betonul pereților și sticla ferestrelor. O noapte întreagă și mai urmează 2 și mai urmează rahatul de piață a drogurilor antold și alte manifestări zgomotoase, că de aia e vară, vară torida, cu temperaturi cumplite ziua și cu manifestări tribale noaptea. Oare chiar asta vrea poporul sau doar o parte tembelizata a lui? Pentru o sleahta de sarlatani avizi de bani și pentru un "clan" de primitivi zombificati, oare, trebuie să suferim cu toții? Voi edilii "alesi" chiar nu aveți creier decât pentru furtișaguri? Mă uimește că nu se mai pronunța nimeni legat de această mizerie! Ăștia sunt, vedetele, niște epigoni mizerabili ai lui Jean Michel Jarre.
    • Like 0
  • De ce suntem noi locuitorii limitrofi stadionului național obligați să suportăm 3 zile de cacofonie sonoră în nopțile mult așteptate cu răcoarea binefăcătoare după zilele caniculare? Pentru niște obscuri manipulatori ai computerelor, care numai muzică nu produc? Pentru zombificarea așa zisilor fani ce întra în delir influențați de sunete tribale, ritmuri obdedante primitive?
    • Like 0
  • andrei andrei check icon
    cum se rezolva o problema? pai prima data se inventeaza o problema. in cazul de fata se spune ca in industria muzicala femeile sunt marginalizate. nici macar in anii 1920 nu era cazul. dar se vorbeste intruna despre cum femeile sunt marginalizate intentionat constant, chiar daca traim in capitalism si nimeni nu ar avea interesul sa marginalizeze o femeie care canta bine deci automat produce bani.


    deci se minte constant, atat de constant ca lumea nu mai sta sa se intrebe "dar oare chiar asa e? chiar sunt femeile atat de marginalizate?" daca zici o minciuna des o sa ajungi sa fie crezuta si sa ceri privilegii cand de fapt nu sunt probleme.


    RUSINE REPUBLICA.
    • Like 2


Îți recomandăm

Imagine Micul Geniu

„În acel moment, tânărul din familie, un băiat de 17 ani, ne-a spus cu voce joasă: „Știți… am 17 ani și până acum nu am văzut niciodată cum arată lumina în casa mea.”

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Grădina Dedesign

Atunci când locuiești la casă sau ai acces la o curte ori o terasă, ai deja o resursă valoroasă pe care mulți o invidiază: un spațiu sub cerul liber, care poate deveni o adevărată extensie a casei tale. Dar cum îl transformi într-un loc în care să te simți cu adevărat bine, să-ți încarci bateriile și să te bucuri de vară așa cum ai face-o într-o stațiune cochetă? Răspunsul stă în câteva alegeri inspirate de design, un pic de planificare și mai ales, în dorința de a crea o atmosferă care să-ți semene.

Citește mai mult

Maria Drăghici

Maria Drăghici n-a împlinit nici doi ani și are deja trei operații pe cord deschis. Culmea, e un copil vesel, care știe să se bucure de fiecare moment și, mai mult decât orice altceva, e un copil iubit. De fratele ei și de părinții ei, care, de la nașterea copilei, trăiesc cu ochii deschiși un coșmar adevărat.

Citește mai mult