Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Un autocar plin cu copii s-a răsturnat pe DN1. Patru persoane au murit, iar 24 sunt rănite

Un autocar în care se aflau 28 de persoane, majoritatea copii, s-a răsturnat pe DN1, în zona localității Perșani, între Brașov și Făgăraș. 

UPDATE Toate victimele decedate în accidentul din județul Brașov sunt persoane majore, a anunțat Ministerul Sănătății. Persoana presupusă minoră conform informațiilor anterioare avea vărsta de 20 de ani. Numărul victimelor se ridică la 30, iar patru persoane și-au pierdut viața. 26 de persoane au fost rănite, una este în stare gravă (cod roșu), două încadrate in cod galben de urgență, restul au suferit răni ușoare.

Șase persoane sunt internate la Spitalul Județean Brașov, 11 la Spitalul de Pediatrie, cinci la Spitalul Militar și patru la Spitalul Sf. Constantin din Brașov.

Știrea inițială

Un copil și trei adulți și-au pierdut viața, iar 24 de persoane sunt rănite, dintre care cel puțin două sunt în stare gravă. Autocarul care plecase de dimineață de la Iași pentru a ajunge la un festival din Arad s-a răsturnat într-o curbă deosebit de periculoasă. Procurorii au deschis dosar penal. 

Din primele informații reiese că microbuzul avea 25 de locuri și transporta 28 de pasageri.

„La fața locului, s-a intervenit cu cinci autospeciale SMURD, două autospeciale de transport victime multiple (ATPVM), trei de descarcerare, o mașină de stingere a incendiilor și o ambulanță de la Serviciul de ambulanță județean (peste 50 de lucrători ai ISU și ai Ambulanței). Apelul la numărul unic de urgență 112 a fost efectuat la ora 12:36, iar la ora 12:40 a fost activat Planul Roșu de intervenție. La fața locului a fost constituit un punct medical avansat”, se arată într-un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne.

De asemenea, două elicoptere grele (MI-17 și MI-8) ale Inspectoratului de aviație al MAI sunt pregătite să intervină în caz de nevoie.

La locul accidentului se află o echipă poliţişti şi criminalişti coordonaţi de un procuror. 

„La Parchetul de pe lângă Judecătoria Făgăraş a fost înregistrată o cauză privind accidentul rutier petrecut în cursul zilei de astăzi, între localităţile Braşov şi Făgăraş, soldat cu rănirea a mai multor persoane şi decesul a patru dintre pasagerii autocarului. Dosarul a fost preluat, având în vedere complexitatea cauzei, de către Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Braşov, la faţa locului fiind deja o echipă mixtă formată din poliţişti şi criminalişti coordonaţi de un procuror”, potrivit unui comunicat de la Parchetul General, care precizează că în cauză se fac cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Lipsa centurilor de siguranta din autocare este o problema ignorata (constient, presupun) de catre legiuitori si politie. In timp ce unui sofer de masina mica i se impune folosirea centurilor si a scaunelor speciale pentru transportul copiilor, Codul Rutier este vag si interpretabil cand vine vorba despre masinile mari. Am propus modificarea legii atunci cand a fost in dezbatere publica, acum cateva luni. Nu stiu ce s-a intamplat cu propunerea. Cat despre Politia Rutiera, nici macar nu s-a obosit cineva sa imi raspunda la emailul prin care le semnalam problema, acum vreun an, cred...
    • Like 0
  • Raduko check icon
    In acea curba nenorocita au fost foarte multe accidente cu victime. Este practic o greseala de proiectare a drumului acesta avand o curba la 90 de grade la capatul unei linii drepte in care soseaua coboara foarte abrupt. Daca autovehiculul are probleme la sistemul de franare sau soferul nu respecta indicatiile de viteza redusa si curba periculoasa, practic nu ai nici o sansa sa mai iesi nevatamat din acea curba. De ce naiba nimeni nu vede aceste lucruri??? Desi soseaua a fost modernizata acu' cativa ani, acea curba a ramas pe pozitie!
    • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult