Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

„The Old New World”. Proiectul prin care un artist rus a suflat viață în fotografii vechi de peste un secol

Se zice că „o fotografie face cât o mie de cuvinte”. Expresia înseamnă însă prea puțin pentru imaginile aduse la viață de artistul rus Alexey Zakharov în animația „The Old New World”. 

 Alexey Zakharov reușește să ne lase fără cuvinte însuflețind, în Adobe After Effects și 3Dsmax, fotografii vechi de peste un secol.

În mai puțin de o lună de când Alexey Zakharov, un artist din Moscova specializat în grafica pe calculator și cu precădere vizualizarea arhitecturală, a publicat pe pagina sa animația „The Old New World”, aceasta a fost vizualizată de aproape 20.000 de ori

Ideea i-a venit după ce a găsit pe shorpy.com o arhivă incredibilă. „Este un site cu foarte, foarte multe fotografii recondiționate la rezoluție foarte bună. Echipa site-ului face o treabă excelentă. Am petrecut multe ore navigând prin arhive. Pentru început am făcut o singură animație folosind doar o singură fotografie. Un an mai târziu m-am decis să fac ceva mai complex”, a povestit Alexey Zakharov pentru Republica.ro.

A lucrat la acest proiect aproape un an, în timpul său liber. De trei ori l-a întrerupt pentru a-l relua ulterior. În ce a constat procesul de producție? „În principiu, este vorba de două etape. Mai întâi, o imagine descompusă pe layere, straturi să le zicem, este proiectată pe o structură 3D creată cu 3Dsmax, un software specializat. Am folosit această tehnică pentru fundaluri, clădiri și alte elemente statice. În cea de a doua etapă, am făcut grafică pe computer și am creat personajele – oameni, animale, mașini. Din cauza unor limitări tehnice, prima etapă nu permite includerea elementelor care se mișcă, așa că este nevoie de crearea acestora într-o etapă separată. Apoi, am suprapus toate aceste straturi, le-am combinat utilizând After Effects”, spune Zakharov

Această tehnică nu îi era străină lui Alexey Zakharov, artistul jucându-se cu animația foto mult înainte de acest proiect. De-a lungul timpului a colaborat cu artiști străini cunoscuți, printre care fotograful francez Julien Coquentin și pictorul german Michael Sowa. Îi puteti găsi proiectele aici și aici 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    extraordinar ! sa-ti vezi bunicii la cafieluta di dimineata si matusile la 5 o'clock, apai tat niamu' la perjili uscati di la remy si fumul di salon la poker-ului di pi'nserati, exceptional !
    • Like 0
  • Admirabil montaj!Felicitari!
    • Like 0


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult