În timp ce multă lume consideră că în viitor computerele inteligente vor lăsa șomeri numeroși oameni, alții mizează pe faptul că automatizarea și mașinile inteligente vor aduce un plus de prosperitate oamenilor, iar experții vor fi tot mai căutați și prețuiți.
O aplicație care are la bază inteligența artificială va oferi utilizatorilor posibilitatea ca, încărcând o simplă fotografie, să găsească de exemplu magazinele online de unde pot cumpăra haine precum cele purtate de persoanele din imagine, sau unele asemănătoare. Ideea aparține unui start-up din Londra și este dezvoltată de o firmă de software din București, fondată de doi IT-iști și doi sportivi de performanță.
„Încarci în aplicație poza unei persoane, să zicem un star de la Hollywood, și apoi vezi de unde poți cumpăra articolele de îmbrăcăminte pe care le acesta le poartă”, explică Adrian Niculescu, cofondator al Neo Vision Technologies, detaliile unuia dintre proiectele la care lucrează echipa din care face parte.
Spre deosebire de alte aplicații similare, scopul celei la care lucrează programatorii de la Neo Vision va fi „să găsească exact produsul din poză, iar în cazul în care nu-l identifică să vină cu variante din mai multe magazine online.”
Prima factură: 81 de lei pentru hosting. „Ne-am bucurat teribil atunci”
Cei patru tineri au pornit afacerea în 2015, când și-au cumpărat servere și asigurau servicii profesionale de hosting. Apoi au început să ofere și servicii de programare și să facă site-uri pentru diferiți clienți.
Primii bani încasați au fost pentru servicii de hosting.
„Cel dintâi client a venit în octombrie 2015. A fost o factură de 81 de lei, dar știu că ne-am bucurat teribil atunci”, își amintește Adrian Niculescu.
De la website-uri au ajuns să lucreze la platforme online complexe, aplicații pe bază de inteligență artificială.
Momentul-cheie pentru business-ul lor a fost acum trei ani, când au reușit să obțină o finanțare de 25.000 de euro. Nu au apelat la o firmă de consultanță, au scris singuri proiectul.
Dragoș Virbănescu, unul dintre cei patru asociați, absolvent de informatică și matematică, a venit cu ideea de a aplica pentru a obține o finanțare.
Cei 25.000 de euro obținuți i-au ajutat „să fure puțin startul”, admite tânărul întreprinzător. Fost sportiv de performanță, Adrian spune că „în primul an de antreprenoriat a citit 50 de cărți despre business”, a intrat în contact cu diverși oameni cu experiență în antreprenoriat, cărora le dădea ore de tenis. „Am avut acces la informații, am dezvoltat o relație bună cu oameni care ne-au sprijinit”, explică el.
Primul angajat al firmei a fost un student. A venit în primăvara lui 2016, și a rămas în firmă. Acum e al doilea cel mai bun programator din echipă, după Andrei Manea, un alt asociat. Echipa numără acum nouă angajați.
„Clienții sunt antreprenori, firme medii, care înțeleg importanța și puterea automatizării proceselor într-un business”
„La început, când nu avea cine să ne recomande, nu aveam un portofoliu, ne-a fost destul de greu. Toată lumea negocia extraordinar de tare și la preț și la deadline-uri, puneau sute de întrebări de validare, să se asigure că putem să ducem proiectul mai departe. După aceea, pe măsură ce portofoliul nostru a crescut, asta nu a mai fost o problemă”, descrie cofondatorul brandului Neo Vision.
Majoritatea clienților le vin și acum în urma unor recomandări.
Un alt proiect la care echipa de IT a lucrat este legat de realizarea unui sistem intern de procesare a fișierelor primite de firme de la furnizorii lor. „Firma primea, să spunem, fișiere Excel cu 5.000 de intrări, iar un om trebuia să transfere manual informațiile în baza lor de date. Noi am automatizat tot acest proces”, explică el.
În general principalii clienți ai Neo Vision sunt antreprenori, firme medii, care înțeleg importanța și puterea automatizării proceselor într-un business. „Am un proces pe care îl fac acum manual. Cum îl putem automatiza sau cum putem să eficientizăm asta? În principiu am luat tot pachetul, adică am refăcut și site-ul, ne-am ocupat și de campaniile de marketing”, spune antreprenorul, care în firmă se ocupă de partea de vânzări și marketing.
Sfat pentru antreprenorul la început de drum: „Să nu cadă în capcana de a face totul de unul singur.”
Sfaturi pentru cei la început de drum în afaceri? „Să nu cadă în capcana de a face totul de unul singur.” Adrian Niculescu spune că a văzut diverse firme care au plecat la drum cu un singur om care era și programator, și vânzător și project manager. „Asta funcționează doar până la un anumit punct. Dar e greu și te plafonezi dacă nu ai câte un om care să îți gestioneze o anumită parte din business. Nu e recomandat să le faci de unul singur pe toate”.
Celor ce încep o afacere le-ar mai recomanda să învețe în fiecare zi câte ceva despre domeniul în care vor activa, să citească, să se documenteze din materiale, cărți, tutoriale. Apoi să își programeze niște întâlniri cu un mentor. „Sunt foarte multe lucruri pe care poți să le faci greșit cu ușurință la început, pentru faptul că nu ai experiență”, admite antreprenorul.
Cifra de afaceri a Neo Vision a fost în 2017 de aproape 100.000 de euro, iar pentru anul 2018 au obținut aproape o dublare a acesteia.
Articolul face parte dintr-o campanie susținută de Alpha Bank IMM, dedicată oamenilor întreprinzători, care pun economia în mișcare. Vă vom prezenta, în aceste săptămâni, antreprenori care și-au transformat pasiunile în business și care povestesc începuturile, provocările cărora au fost nevoiți să le facă față, dar și nevoia de a crește. Vom trece împreună prin ce înseamnă viața în afaceri, vom povesti despre cum este să evoluezi de la un start-up la afaceri regionale sau chiar internaționale. Pentru toți cei pregătiți de upgrade, Alpha Bank IMM are o ofertă specială dedicată.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Sau in care incarc poza unui sportiv si-mi spune ce "derogari medicale" are la molecule.
Sincer mi s-ar parea mult mai utile decat sa aflu de unde se imbraca star-urile de la hollywood. Oare chiar nu suntem satui sa fim bombardati de publicitare, si mai sunt inca unii care isi descarca aplicatii suplimentare ca sa aiba parte de ea?
Iar la o aplicatie in care sa incarc un articol si sa-mi spuna cat de fiabila e informatia nici nu mai sper. Nu ca n-ar exista inteligenta necesara (umana si artificiala) insa n-ai cum sa faci bani din asa ceva.