Sari la continut

Protecția datelor cu caracter personal

Din 25 mai Republica.ro aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR). Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Black Friday 2018. Iulian Stanciu, eMAG, „În fața ta”: „Iată de ce reducerile de Black Friday funcționează o singură zi”

Iulian Stanciu, In fata ta

Iulian Stanciu, directorul general al Grupului eMAG, consideră că evenimentul de shopping Black Friday 2018 ar trebui să aibă loc doar într-o singură zi, pentru ca prețurile să poată fi cele mai reduse, comparativ cu cele ale firmelor concurente. Șeful eMAG este invitatul lui Florin Negruțiu și al lui Claudiu Pândaru sâmbătă „În fața ta”, de la 13.30, la Digi24.

Cel mai mare magazin online local a anunțat recent că va organiza Black Friday pe data de 16 noiembrie. 

„Cred că fenomenul acesta de Black Friday se bazează pe de o parte pe reduceri, un stimul rațional, și pe partea cealaltă pe un stimul emoțional, care înseamnă spectacol. Nu poți să faci spectacol o săptămână întreagă, ci poți să faci spectacol o zi. 

De ce reducerile funcționează o singură zi? Pentru că noi avem o colaborare cu toți partenerii noștri de la care noi cumparăm marfă pe tot parcursul anului, în baza acestei colaborări obținem tot felul de bonusuri, iar bonusurile astea împreună cu câștigul nostru pe care-l avem în businessul curent, în momentul Black Friday, le luăm și pentru o zi reușim să punem niște bani în 2-3 milioane de produse, astfel încât să ajungem la niște prețuri foarte bune. De asta Black Friday cred că funcționează o singură zi, pentru că în ziua respectivă ai niște reduceri bune”, a explicat Iulian Stanciu la emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Moderator: „Una dintre ideile care circulă intens în aceasă perioadă e că aceste reduceri nu sunt „pe bune”, oamenii reclamă că prețurile sunt crescute cu o săptămână înainte ca să aveți de unde să oferiți reduceri. Cum funcționează lucrul acesta?

Iulian  Stanciu: „Suntem la al 8-lea Black Friday și în fiecare an discutăm despre lucrurile pe care le reclamă oamenii, că sunt în zona de promotii, de prețuri, livrare și așa mai departe. În zona de promoții lucrurile stau asa: noi ne-am uitat cum anume am putea argumenta: "uite, e cel mai bun moment să faci cumpărături, iar preturile sunt unele cu adevărat bune" și ne-am uitat la ce s-a întâmplat anul trecut.

Anul trecut, am avut 360 milioane de lei total vânzări în platforma eMAG și în creștere mare față de acum doi ani si ne-am uitat care este nivelul prețurilor la care au cumpărat oamenii în Black Friday si față de cel mai mic preț din întreg anul 2017.

Pentru 85% din vânzări prețul de Black Friday a fost mai mic decât prețul mai mic din întreg anul, după care ne-am uitat cum a fost prețul nostru în Black Friday față de prețul cel mai mic al competitorilor din ziua respectivă.

Cu toate ca și competitorii fac Black Friday, noi ne-am dus în ziua respectivă cu 10%, în medie, sub prețul lor. Media asta e formată așa: 5% în anumite categorii, 15% în alte categorii și ne uitam la minimul prețurilor concurenților noștri la fiecare categorie în parte, luată produs cu produs. Ceea ce spune că Black Friday este un moment bun pentru cumpărat. 

Moderator: Spuneați că prețul acesta e cel mai mic, dar e posibil ca acest preț să fie crescut cu o săptămână înainte, ca să pară reducerea mai mare?

Iulian Stanciu: Nu, nu. Legislația în momentul de față e una confuză și învechită. Legislația care guvernează comertul este reglementată de mai multe legi, dar una legată de partea asta de prețuri e din 2001 sau din 2000, deci sunt 18 ani.

Pe vremea aceea comerțul era foarte static, adică se întampla în magazine tradiționale. era static și local. Pretul se modifica de 2-3 ori pe an, perioadele de soldare, apoi legea cere să le declari la primărie, produs cu produs, perioada de soldare se intâmplă în septembrie si februarie și pretul la care trebuie să te raportezi e prețul cel mai mic din ultimele 30 de zile. Legea actuală e o lege mai degrabă îndreptată impotriva concurenței si care protejează prețurile mari, ținute în comertul tradițional.

În momentul în care noi vrem să spunem promoție, suntem obligați practic să ținem prețul 30 de zile la nivelul prețului de bază”.

Emisiunea „În fața ta” de la Digi24, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica de la ora 13.30.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ha, ha!
    • Like 0
  • Practic ocoliti raspunsul la intrebarea principala. Asa ca o mai pun eu odata - cresteti artificial pretul la produsele cu cele mai multe click-uri, rezervari pe wishlist, cu o anumita perioda premergatoare zilei de reduceri, dupa care reveniti la pretul initial, eventual cu 1 sau 2 lei mai putin ?
    Si ca sa nu va ofer o alta portita de a evita raspunsul sincer la aceasta intrebare, sa stiti ca ma refer la produsele vandute de e-mag, nu de terțe părți.
    E dreptul dumneavoastra sa nu faceti nicio reducere dar e „de porc” sa faci reclama la „evenimentul” asta speculand lipsa de timp a oamenilor de a urmari evolutia preturilor anumitor produse.
    • Like 1
  • Trebuia să-l întrebați și de promoția de la Xbox dr anul trecut, care printr-un "miracol", s-a vândut într-o secundă. Din ce am aflat eu de la un fost agajat emag, angajații, odată cu începerea black friday, pun anumite produse direct pe stoc epuizat pentru a le cumpăra ei.
    • Like 2
  • IC Tosca IC Tosca check icon
    Domnu' Stanciu, aveti o prestatie de adevarat politician...Si nu orice politician, ci a unui pesedist cu functie inalta...Privesc cu drag la promotiile uimitoare ale firmei pe care o reprezentati, cum aidoma privesc minunatele autostrazi construite in ultima guvernare si ma simt "mandru ca sunt roman"...........
    • Like 2
  • Blackberry Friday-ul românesc este o batjocură la adresa clientului și o gluma slabă comparat cu adevăratul BF
    • Like 2
  • Cosmin check icon
    Ca să fim mai preciși, BF durează fix 15 minute , până se termină momeala.
    • Like 3


Îți recomandăm

Nicolle Birta

- Maman, c'est du vrai chocolat? (mami, este ciocolată adevărată?). Întocmai ca în povești, băiețelul își lipise nasul roșu, înghețat de frig, de geamul vitrinei frumos decorate, cu prilejul Sărbătorilor de iarnă. - Mais bien sûr c'est du vrai chocolat, (desigur că este ciocolată adevărată), îi răspunsese mama.

Citește mai mult

Povestile Cristinei autografe

„Pe cerul albastru, într-o casă de nori mare și albă, trăiau șase norișori frați. Cinci dintre ei erau gri, iar unul era roz. Cei gri făceau mereu glume pe seama celui roz, pentru că era altfel. Nu numai că era roz, dar atunci când norișorii făceau ploaie, el nu putea să stoarcă nici măcar o picătură. Oricât de tare se străduia. Și toți norișorii râdeau de el...”

Citește mai mult

Eataly

„Am lucrat mulți ani pentru a alege mici furnizori excelenți din Sicilia, Sardinia, Calabria, din toate regiunile din Italia. Am reușit să conving furnizorii să producă mai mult, dar la același standard de calitate. Și să le scriu și spun povestea, să le creez noi ambalaje și tot programul tehnic pentru a face față birocrației. Acum avem 2.000 de furnizori, foarte, foarte mici”, spune Oscar Farinetti.

Citește mai mult