Cine e vaccinat ar trebui să poată merge la concert, în vacanță la mare, în străinătate, să stea cazat la hotel, spune premierul Florin Cîțu. Dar succesul campaniei de vaccinare nu depinde doar de Guvern, susține el.
Organizatorii de evenimente le-au propus autorităților ca- pe lângă cei vaccinați- să participe la festivaluri, concerte sau orice alte tipuri de adunări culturale toti cei care se testează sau aduc dovada că au trecut prin boală și au anticorpi. Orice festival de amploarea UNTOLD și Neversea va putea fi organizat „mai aproape de 1 august sau după 1 august”, a precizat Florin Cîțu, în una din ieșirile sale publice legate de ridicarea restricțiilor.
Reluarea evenimentelor, difuzării filmelor în cinematografe, punerii în scenă a pieselor de teatru cu spectatori- toate sunt așteptate cu mare interes nu numai de public și organizatori, ci și de administrațiile locale.
Primarul orașului Cluj-Napoca, Emil Boc, le-a propus autorităților de la București organizarea unui concert experiment la Cluj, după modelul celor din Barcelona, unde 5.000 de participanți au participat la un eveniment, fără ca vreo persoană să se fi infectat. Emil Boc crede că un astfel de experiment ar permite identificarea unor soluții ce se pot aplica peste tot în țară la reluarea festivalurilor din vară și toamnă.
Semnalele de relaxare încep să apară în întreaga lume. Tot mai multe țări relaxează restricțiile și elimină obligativitatea purtării măștilor. Industria organizării de eveniment și reprezentanții HoReCa au prezentat autorităților strategii ample pentru reluarea în siguranță a evenimentelor.
Însă dincolo de autorități locale, organizatori și oamenii care oferă servicii sau sunt angajați în industrie, mai există o categorie specială ce dorește reluarea evenimentelor. Este vorba de partenerii comerciali, sponsorii și brandurile care abia așteaptă să reia întâlnirile cu participanții fizic. Festivalurile de muzică oferă ocazii speciale marilor branduri să creeze legături directe cu fanii lor, prin activări care în ultimii ani au devenit tot mai creative.
UNTOLD și Neversea au atras sute de mii de tineri de-a lungul anilor. Însă dincolo de numărul impresionant de oameni care participă la concertele artiștilor favoriți, conceptele evenimentelor și locul în care se desfășoară au transformat cele mai mari evenimente din regiune în adevărate competiții de comunicare cu fanii.
De asemenea, festivalurile muzicale au avut propria contribuție la economiile orașelor gazdă. De la micii antreprenori, la furnizori de servicii conexe industriei evenimentelor, festivalurile sunt o cale pentru a dinamiza economia. UNTOLD și Neversea au ajutat noile generații să descopere România și imaginea țării ca o destinație sigură cu oportunități multiple de divertisment.
Organizatorii de evenimente, reprezentați de AROC, alături de HoReCa, negociază activ cu autoritățile și caută soluții prin care evenimentele să poată funcționa în noua normalitate.
Brandurile continuă să fie alături de organizatorii de evenimente muzicale și mizează pe o revenire puternică a industriei într-un viitor nu prea îndepărtat. Cu ajutorul parteneriatelor strategice încheiate cu marile branduri, UNTOLD și Neversea au avut constant un line-up de artiști demn de orice festival internațional.
Parteneri tradiționali ai celor două evenimente au vorbit despre experiența colaborării cu echipele UNTOLD și Neversea, dar și despre rolurile brandurilor în realizarea unei experiențe de festival la nivel internațional.
Acorduri cu viziune pe termen lung
Festivalurile au căpătat o importanță crescută în lumea consumatorilor, care își dedică mult timp pentru a lua parte la ele, spune Radu Moldovan-Petruț, marketing director la Pernod Ricard România, partener UNTOLD. El adaugă faptul că brandul de băuturi alcoolice a vrut să fie parte din povestea celor mai importante festivaluri din România, iar asocierea cu UNTOLD există încă de la prima ediție a festivalului din Cluj.
Parteneriatul dintre un brand consacrat și un festival este clădit pe termen lung, pe valori și obiective comune. Relația funcționează atât la bine, cât și la greu.
„Aceasta pandemie a afectat disproporționat unele industrii, precum HoReCa sau cea a evenimentelor si festivalurilor. Un partener care crede cu adevărat în viziunea pe termen lung, așa cum suntem noi, trebuie să își păstreze implicarea și în aceste momente. Astfel am putut crea împreună experiențe pentru consumatori, ajutându-i și pe ei să treacă mai ușor prin aceste vremuri dificile. Împreună vom fi într-o poziție mai puternică atunci când situația va permite o revenire la normal. Totodată, credibilitatea unui partener nu cred că poate fi păstrată dacă decide să sară în prima barcă de salvare atunci când marea devine mai agitată. Are și el o responsabilitate în a încerca să păstreze vaporul pe linia de plutire spre destinația finală”, a explicat Petruț.
UNTOLD a pornit la drum, încă de la prima ediție cu BT în calitate de partener bancar. Sergiu Mircea, director executiv marketing și comunicare al Băncii Transilvania subliniază faptul că „dincolo de fenomenul social pe care-l reprezintă UNTOLD și de faptul că a reinventat complet fața entertainment-ului din România și Europa de Est, UNTOLD are un impact economic, multiplicator, în economia locală și multe alte business-uri”.
Sergiu Mircea consideră că UNTOLD este un brand care trăiește de-a lungul anului, nu doar în zilele efective de festival. „Rămânem un suporter si așteptăm vremuri mai bune în care putem fi aproape de clienții noștri și la festivaluri”, spune reprezentatul BT.
Retailer-ul Kaufland a devenit partenerul UNTOLD în anul 2017 din dorința de a fi alături de iubitorii de muzică și voie bună prin crearea unei experiențe memorabile.
Valer Hancaș, corporate affairs & communication director la Klaufland România & Moldova arată că pentru consumator este importantă participarea experiențe. Contează să ai posibilitatea de a stabili o legătură emoțională cu clientul și să creezi valoare, nu doar să oferi un serviciu.
„Să fii primul care îi oferă o experiență de shopping, nu doar un loc în care să vină să cumpere. Să vină să se bucure. Să simtă. Să descopere. Vorbim de emoție. Iar prin intermediul UNTOLD am reușit să ducem această experiență dincolo de cumpărături. Generațiile se schimbă și noi, având clientul în prim plan mereu, trebuie să ținem pasul cu noile nevoi”, a explicat Hancaș.
Pandemia a fost un test de angajament în care Kaufland a demonstrat că misiunea de a fi alături de parteneri este reală.
„Ne-am continuat astfel sprijinul pentru proiectele UNTOLD adaptate contextului actual. Suntem adepții parteneriatelor pe termen lung și credem că implicarea face diferența atât atunci când susținem comunitățile, prin acțiunile noastre de CSR, cât și atunci când suntem alături de partenerii și furnizorii locali. În plus, suntem convinși că va conta și anul acesta ca toate companiile responsabile să acționeze pentru echilibrarea economică, oferind susținere concretă pentru partenerii mici și mijlocii de business, producătorii români, autorități, clienți și comunitate”, spune Valer Hancaș.
Festivalurile sunt un angrenaj de forțe economice cu foarte multe beneficii atât pentru brandurile sale, cat și pentru comunitățile locale, dar nu în ultimul rând pentru România, susține Anelise Pitiș, sales director în cadrul producătorului de tutun JTI România.
„Organizatorii au propus UNTOLD, un concept vizionar, ambițios, care intenționa să pună România pe harta internațională a evenimentelor de acest gen. Ca un pas normal a venit organizarea Neversea, gândit să ofere festivalul de care ducea lipsa litoralul românesc. Am apreciat și am crezut încă de la stadiul de proiect in reușita UNTOLD și Neversea, iar rezultatele primelor ediții ne-au confirmat acest lucru”, a explicat Pitiș.
Situația pandemică nu a modificat încrederea JTI în puterea festivalurilor, iar compania se așteaptă la o revenire semnificativă a cererii pentru experiențe de divertisment complexe după trecerea crizei sanitare.
„Suntem convinși că, după ce vom ieși din pandemie, oamenii vor avea nevoie mai mult ca oricând de evenimente pentru o revenire emoțională. Organizatorii au dovedit că în toți acești ani prolifici, au investit în echipele lor și în pregătirea acestora, aspecte care i-au ajutat să reziste în această perioadă fără activitate. Lipsa acestui tip de proiecte a privat piața din România de investiții importante care nu au putut fi realocate către alte inițiative și stau blocate în așteptarea unei perioade mai bune”, a precizat Pitiș.
Asocierea cu un al brand din zona de divertisment local de top a fost naturală pentru UNTOLD. Personajul Vlad, creat de Vlad Cazino, s-a integrat perfect în universul fantastic al unui festival.
„Deși perioada este una incertă, colaborarea dintre Vlad Cazino si UNTOLD a fost de la început una strânsă și am reușit să punem la cale împreună și alte evenimente de top precum Overnight sau United. Avem rețete multe în plan, atât pentru evenimente de divertisment cât și de responsabilitate socială pentru că știm că este nevoie de ambele! Putem spune ca suntem aici for the long haul!”, a explicat Ionuț Zăicescu, country manager, Vlad Cazino, parte din Kindred Group.
Atmosfera electrizantă întâlnită la festival a atras producătorul de energie CEZ România. Compania a devenit partenerul Neversea, festivalul realizat pe litoral de organizatorii UNTOLD.
„Festivalurile sunt o sursă incredibilă de energie și experiențe frumoase pe care le-am descoperit alături de echipa Neversea. În plus, ne dorim să fim alături de generația viitorului și să ducem împreună mai departe mesajul nostru, acela că #energiavinedelaoameni. Știm că tinerii privesc cu încredere către viitor și, de aceea, ne dorim să înțeleagă energia regenerabilă, într-un mod creativ așa cum le place lor. Ce loc mai potrivit ne puteam alege, dacă nu un festival desfășurat la malul mării, în apropierea parcului nostru eolian?”, spune Ondrej Safar, country manager, Grupul CEZ in România.
„Generația verde” sau #CEZGreenGeneration și-au făcut simțită prezența la ultimele ediții Neversea.
Nevoia de protecție a mediului înconjurător și consumul în creștere al energiei verzi sunt prioritățile pe termen lung ale CEZ, iar parteneriatul cu Neversea este făcut tot cu viziune pe perioadă îndelungată.
„Experiențele generate și trăite în cadrul festivalurilor nu se uită. Cu fiecare parteneriat, demonstrăm că #energiavinedelaoameni și că este important să fim alături unii de alții și să ne susținem, mai ales atunci când contextul aduce provocări în planurile noastre”, explică Safar.
„Cred că fiecare partener care a decis să ni se alăture a văzut că se asociază cu un adevărat fenomen, pentru că despre UNTOLD se vorbește tot anul, iar ei au această posibilitate de a comunica cu publicul nu doar timp de 4 zile (...) În ceea ce privește strict perioada evenimentului, marile branduri au ocazia să vorbească unui public relevant și cred că cel mai important este timpul de conexiune dintre mesaj și participanții la festival. Când merge la un singur concert, timpul petrecut de o persoană în spațiul dedicat evenimentului este de aproximativ 4 ore: o oră se stă la intrare, 30 de minute la coadă la mâncare sau băutură, cam două ore durează spectacolul în sine, încă 30 de minute ia evacuarea incintei. În cazul UNTOLD, cred că aici venim cu un plus consistent. O persoană petrece în permetrul evenimentelor, în medie, chiar și 12 ore pe zi, timp de patru zile. Ies două zile, timp suficient pentru un participant la festival să interacționeze cu brandurile, să ia parte la activări”, explica Edy Chereji, directorul de comunicare UNTOLD și Neversea, într-un interviu pentru Republica.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.