Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Cătălin Drulă, despre stenogramele DNA din fostul său birou: „După episodul acela lucrurile au mers brusc mult mai bine, oamenii au înțeles că e gata cu combinațiile. Am avut o echipă care s-a ocupat de trimis documente la DNA. Ne-au cerut foarte multe”

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat la Digi24, în emisiunea “În fața ta”, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, despre episodul stenogramelor pe care procurorii DNA Constanța le-au captat în fostul său birou, pe vremea când era ministru.

Drulă a declarat că nu vrea să facă declarații detaliate despre episod deoarece există un dosar penal în cercetare, dar a spus că DNA i-a cerut foarte multe documente despre mai multe instituții din subordine astfel că a format o echipă în minister care s-a ocupat de livrat toate documentele solicitate.

Fostul ministru a spus că după episodul stenogramelor, oamenii cu care lucra au înțeles semnalul că e ”Gata cu combinațiile”, iar lucrurile au început să meargă ”brusc, mai bine”.

Drulă a mai spus că se simte puțin ”jenat” de porecla ”Drulău” (în stenograme, două dintre persoanele interceptate îl numeau ”câine” pe fostul ministru: ”Ăsta nu e om, e câine”, n.red.) pentru că ”normalitatea este eroizată”.

Principalele declarații ale lui Cătălin Drulă:

  • "Câte discuţii am avut, mai ales cu cei din PNL, care mi-au cerut întrevederi şi voiau să ne vedem şi erau despre oameni. La un punct, nu mi s-a părut un pattern, după care mi-am dat seama că se întâmplă şi foarte puţine discuţii erau despre politici publice, despre proiecte.
  • Întreaga zumzăială politică se învârte în jurul unor oameni: cine e director la un spital care e în subordinea ministerului, cine e la o instituie de-asta unde procurorii DNA, din ce am citit şi eu în presă, au descoperit că s-au cumpărat cu un an înainte, în 2020, patru vapoare care costau 50 de milioane de lei, sau atât s-a plătit la producător, cu o sută. Deci 50 de milioane se înţelege că este paraîndărătul, peste, o sumă enormă dacă ne gândim la ce se poate face cu ea. (...)
  • În zona de balastiere de exemplu, acele materiale care se folosesc în corpul de umplutură al autostrăzilor, o întreagă reţea clientelară politică în jur care, prin primarii pe care îi are - spre exemplu la autostrada din zona de sud a Bucureştiului sunt primarii PNL în acest caz – întârzie avize, pun diverse piedici, trimit controale şi aşa mai departe pentru că nu se cumpără de unde trebuie. Am anumite indicii, ştiu că au şi alte organe ale statului aceste informaţii şi le pot valorifica, nu e treaba mea, eu nu sunt poliţist, nu sunt procuror”, a spus Drulă, citat de News.ro.

El a catalogat drept "secretul lui Polichinelle că în zona de autostrăzi şi de materiale de construcţii există monopoluri conectate la partid”.

Cătălin Drulă mai spune că şeful Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR), pe care l-a găsit în funcţie, a fost schimbat zilele trecute, deşi "a făcut controale pe bune ale greutăţii camioanelor”.

  • "A găsit, din 1000 de camioane cântărite, 600 aveau depăşiri grave. Ce s-a întâmplat este - şi am semnalul ăsta de la cei care folosesc serviciile transportatorilor, constructori de autostrăzi şamd – s-a normalizat piaţa, adică a trebuit să plăteşti două transporturi în loc de unu, s-a plătit preţul real. Există totdeauna un cost al corupţiei. (...) Omul ăsta a fost înlăturat din funcţie.
  • Se ştie că sunt vânate aceste poziţii – şefii acestor instituţii, că vorbim de ISCTR, la nivel de judeţ, la nivel de regiune, sunt vânate de politicieni pentru că politicieni au firme de transport şamd”, a adăugat Drulă.
Fostul ministru a precizat că în acest an DNA a cerut Ministerului Transporturilor "foarte multe documente” care au fost puse la dispoziţie.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Cristi Danilet - fb

Practic: Prin această soluție se atestă că toți cei care au inițiat, anchetat și judecat în cazul Danileț au greșit. Este vorba de un număr de 18 judecători români de la Inspecția Judiciară, CSM și ICCJ – printre ei și actualul președinte al instanței supreme – care au încălcat legea, sancționând pe nedrept un magistrat. În procedura de la CEDO au intervenit de partea Guvernului patru cunoscute asociații, a căror poziție a fost infirmată de CEDO. foto Facebook/ Cristi Danileț

Citește mai mult

Lia Savonea

Se spune că natura are oroare de vid. Acolo unde există un gol, el va fi umplut, indiferent cu ce, pentru că aceasta este legea naturală. Vidul din Justiție a fost umplut de Savonea. Este Savonea o surpriză? Un șoc? O revelație urâtă? A creat ea singură, ca un mastermind diabolic, rețeaua care controlează astăzi Justiția? Nu a văzut nimeni ce face?

Citește mai mult

Otto Uwe Keul

În ultimii 15 ani, numărul de furnizori de fructe și legume locali ai Lidl România a crescut de la 70 la peste 500. 2025 a însemnat și depășirea unei borne- în sezon, pe rafturile magazinele lanțului de retail s-au găsit numai roșii românești 100%, urzici, leurdă, lobodă, ștevie, mărar, pătrunjel, ceapă verde 100%, pepeni 100%, zmeură și afine 100%, adică produse local. Încurajați de rezultate și de afacerile în creștere, agricultorii au început să exporte prin Lidl România- anul acesta, au ieșit peste granițe peste 1.600 de tone de legume și fructe spre Polonia, Cehia, Slovacia și Ungaria.

Citește mai mult