Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Cel mai slab sezon de pe litoralul românesc din ultimii 30 de ani. Mohammad Murad: „Mamaia a fost transformată într-un cartier de oraş. Are zeci, sute de blocuri construite haotic”

Litoralul românesc

Foto: Inquam Photos/ Costin Dincă

Pe litoralul românesc sunt cei mai puțini turiști din ultimii 30 de ani, susține omul de afaceri Mohammad Murad, care deține mai multe hoteluri la Marea Neagră..

„Săptămâna asta a fost record – 80.000, 90.000 de persoane în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut când au fost 140.000. Chiar am ajuns la 180.000 anul trecut. Multe persoane se întreabă de ce. Presa şi comentariile pe Facebook spun că preţurile sunt foarte mari pe litoral. Hotelierii nu au crescut preţurile cu toate că prețurile la alimente şi utilităţi au crescut în proporţie de 50-60 la sută. Preţurile de anul trecut s-au menţinut chiar dacă am avut această creştere şi hotelierii nu au avut intenţia de a creşte în special prin luna martie când a căzut toată piaţa, motivul a fost foarte clar, războiul din Ucraina, ne-am trezit că s-au blocat vânzările şi cred că a fost un motiv să fim foarte atenţi la piaţă. Astăzi este cel mai slab sezon din ultimii 30 de ani. Numărul de turişti aflaţi pe litoral este cel mai mic din ultimii 30 de ani”, a spus omul de afaceri într-un video postat pe Facebook. 

Acesta a vorbit despre motivele pentru care mulți români aleg să își petreacă vacanța în Grecia sau în Bulgaria, unul dintre ele fiind felul în care arată acum stațiunea Mamaia. 

„Mamaia a fost transformată într-un cartier de oraş. Mamaia are zeci de blocuri, sute de blocuri, care sunt construite haotic şi care nu au spaţii verzi”, a declarat Murad, care a vorbit și despre problemele cauzate de extinderea plajelor, despre care crede că se vor rezolva în timp, „dar astăzi plajele sunt goale, din păcate”

Omul de afaceri a criticat și decizia de a institui o taxă mare de parcare în stațiune, care îi descurajează pe mulți turiști.

„În luna iunie, locul de parcare în Mamaia era de 100 de lei, iar o cameră la hotel de trei stele, cu mic dejun inclus, era 200 de lei. Şi aici vă întreb, ce a făcut domnul primar că să perceapă jumătate din preţul unei camere. Care a fost intenţia dânsului să vină cu acea decizie? Nici măcar la Paris nu este 20 de euro pe zi un loc de parcare. Aceste persoane care nu au gestionat în viaţa lor nici măcar o curte de 500 de metri vin cu aceste aberaţii care ne-au dus la o imagine total neplăcută. A rămas domnul Chiţac cu hoteluri goale pentru că nu e normal să dăm 100 de lei pe un loc de parcare, că aşa a visat dânsul sau aşa i-a spus un consilier”, a declarat Murad, care i-a cerut demisia primarului Constanței, Vergil Chițac.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Păi asta nu este o noutate, fiindcă degradarea litoralului românesc a început odată cu jaful național numit privatizare în România postdecembristă neosclavagist-capitalistă, deci degradarea este în plină desfășurare de mai bine de 3 decenii! Toate mizeriile scumpe cât nu face sunt ceea ce oferă patronii PRIVAȚI, să fie clar, fiindcă niciunde, pe tot litoralul românesc, nu știu să mai existe acum vreo singură unitate de cazare și/ sau de alimentație publică de Stat!!!

    Cât despre patroni, se știe cine s-a căpătuit în capitalismul postdecembrist din România: în general criptoburghezia securistă din vechiul regim deviaționist, pseudosocialist și criptocapitalist ceaușist. Cel mai bun exemplu de asemenea patroni care au avut unități de cazare pe litoral sunt frații securisto-mafioți micula - reprezentanții tipici ai capitalistului român postdecembrist.

    În concluzie, și de situația dezastruoasă de pe litoral, ca de mai toate relele din țara noastră, vinovatul principal este, ca de obicei, burghezia exploatatoare PRIVATĂ, nu Statul!

    Cât despre prostac - primarul lui prostannis, nu numai în Mamaia a făcut numai tâmpenii și aberații, ci și în Constanța, spre nemulțumirea întregului popor!
    • Like 0
  • Bine ma.Nu mamaia e de vina...ei sunt niste profitori ai prostiei populatiei romane care pe unde merg fac un mare rahat din tot...romanii merg si arunca cu banii pe orice rahat de orice calitate super naspa pe sume mari...acuma urmeaza grecia...au dat navala si acolo.din germania masinile erau ieftine la inceput cand au dat navala si acolo preturile so stricat...si asa mai departe...
    • Like 2
  • check icon
    Murad se miră că acum sunt cei mai puțini turiști din ultimii 30 de ani. Eu mă mir cum de au fost așa de mulți pină acum!
    • Like 2
  • Între 472 și 744 euro este tariful/cameră pentru două nopți la Phoenicia Luxury. Deci pentru o noapte tariful este exact 200 lei.
    • Like 2
  • Doar că spațiile alea verzi, chiar și câte sunt, arată de-a dreptul deșertic. Iar lărgirea plajei -necesară pentru puzderia de blocuri construite - o face anevoie și antipatic de străbătut. Cây despre chestia cu prețurile... nu știu cum îi pedepseșe Allah pe mincinoși.
    • Like 2
    • @ Vladimir Bogdan
      Salut . Ii trimite ( din pacate ) in Romania ....
      • Like 1
  • ceb check icon
    Stimati hotelieri, dragi tur-operatori, mult-iubiti agenti turistici din Romania:
    Nu disperati: la iarna vor da iama puhoaie de turisti care vo fugi de Poiana Brasov din cauza preturilor si nu vor veni cu mana goala ci vor aduce si zapada necesara gratis. Veti transforma Mamaia in cea mai prospera statiune de ski, unde turistii vor sta la cozi interminabile sa cumpere serviciile imobiliare si de inchirieri pe care le oferiti cu atat patos. Chiar daca nu va veti imbogati acum, aveti ocazia la iarna: faceti poze cu soarele stralucitor de acum si le vindeti apoi celor care vor dori sa se incalzeasca ecologic, la iarna.
    Pana atunci, cetatenii care astazi refuza "oferta" dvs. s-au dus unde au vazut ca se vand servicii turistice, ca la voi s-au terminat si nu au mai ramas decat afacerile cu imobiliare si inchirieri locuri de parcare sau sezlonguri.
    Va doresc un calduros faliment grabnic!
    • Like 2
  • Absolut de acord cu ce s-a spus pânà aici de ceilalti participanti pe forum. Aceleasi probleme au fost an de an si asta de 3 decenii; nu s-a facut nimic, sau ce s-a facut s-a facut prost si fàrà cap; sau doar cu intentia de a trage tunuri cat mai mari si mai rapid.
    Toti incompetentii, cleptocratii si neavenitii care au intervenit în problemà (în frunte cu musiu Murad) au dat sapà cu sapà ca sa-nalte toti o groapà; groapa în care a ajuns turismul românesc in general si litoralul in special.

    Degeaba vin si se plang acum ca mireasa dupà chef c-a paràsit-o mirele pentru alta mai nurlie. Se plateste în sfarsit factura bibicilor ! Iar de reparat totul si repus pe sine va lua mult timp, daca va mai fi încà posibil de reparat ceva, dar sincer mà îndoiesc ! Aici, ca si în multe alte domenii din economia noastra de care ne-am bàtut joc in modul cel mai crunt si imbecil cu putintà, ce-ar face sa pàleasà de invidie pâna si tarile bananiere !
    • Like 2
  • Salut . Imaginati - va , prieteni , cum ar arata ,, Litoralul romanesc ,, daca nu s-ar arunca bani din elicopter - voucherele de vacanta ... Se lamenteaza ,, investitorul ,, Murad de preturile la cazare si parcare din sezonul 2022 - stai sa vezi amice , sezonul turistic din anii viitori ! Ai / ati tratat si administrat turismul , precum comertul ,, la stand ,, din complexul comercial Doraly , in anii '90 ! S- a mai desteptat ,, turistul ,, - chiar si domnul si doamna Bugetarescu , intr-un final ...
    • Like 4
  • Nume check icon
    Corul bocitoarelor de pe litoralul romanesc. Spuneti ca ati pastrat nivelul preturilor de anul trecut in conditiile in care preturile au crescu cu 50% - 60% arata foarte clar ca anul trecut si in 2020 ati profitat de pandemie si cel putin pe sezonul estival ati rupt si v-a durut undeva ca lumea comenta si era nemultumita. Deasemenea ati profitat de apetitul bucurestenilor surmenati de stres si lucru si ati transformat litoralul in turism de week-end (si ati construit zeci de mii de apartamente). Si acum ce vreti? O campanie nationala de revigorare a litoralului? Eventual toti romanii sa fim obligati sa venim la mare sa va salvam?
    • Like 9
  • adrian check icon
    Toti se leaga de preturi pe litoralul romanesc . Daca ar fi parcarea 10 lei pe zi si pizza 30 lei ar fi ok ? Ce-ti vad ochii acolo ? Ce-ti ofera locurile acelea sa le placi ? De la arhitectura la natura....Totul e oribil ! Nimic nu se leaga , nimic nu se integreaza , nimic nu e armonios ! Prindeti un instantaneu photo pe o plaja aglomerata , faceti zoom si vedeti tinuta , aspectul , comportamentul oamenilor
    . Puneti-o comparativ cu una din Mediterana . Vedeti cumva diferenta ?
    • Like 8


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult