Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de trei ani. De astăzi vă invităm să ascultați editorialele audio publicate pe platforma noastră, dar și să testați viitorul tehnologiei, implementăm conversația vocală direct în browser, apăsând pe butonul de microfon poți cere acces. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Cele 3 argumente majore pentru care nu-mi place Guvernul Cioloș

În cele din urmă, mi-am dat seama care sunt cele 3 argumente majore pentru care nu-mi place Guvernul Cioloș. Sigur c-am avut și eu așteptări sau speranțe, dar ele erau formulate cu precauție. La sfârșitul lunii mai, când se împlineau 6 luni de „tehnocrație,” nu reușisem să trec de primul argument. 

Formulasem primul motiv pentru care nu-mi plăcea ideea de guvern tehnocrat încă de la începutul lunii noiembrie: „nu funcționează candidaturile politicienilor care se prezintă drept soluții mesianice, iar alegerile anticipate sau guvernele de tehnocrați sunt non-soluții!” PSD și PNL nu meritau să primească un respiro, ci trebuiau forțate de Președinte să-și asume o guvernare minoritară, cu miniștri integri și competenți, adică să se reformeze, unul la putere, celălalt în opoziție, indiferent care unde. Partidele mari, însă, au profitat de prezența tehnocraților la Palatul Victoria tocmai în sensul de-a nu schimba nimic înlăuntrul lor; doar partidele mici s-au folosit de anul 2016 pentru a-și reașeza structurile și managementul.

Al doilea motiv pentru care-mi displace profund Guvernul Cioloș s-a conturat, în cele din urmă, chiar săptămâna trecută. Programul de guvernare aprobat de Parlament arăta, pe prima pagină, că „În primul rând, acest Guvern va asigura organizarea alegerilor programate în cursul anului 2016. Societatea românească în întregul ei așteaptă un ciclu electoral diferit de cele trecute.” Însă Guvernul încă nu a anunțat data alegerilor; mai mult, a gestionat îngrozitor de prost situația votanților din străinătate. Incapacitatea de-a lua o decizie în această privință este aproape la egalitate cu inabilitatea de-a lua în calcul semnalele ONG-urilor. Guvernul Cioloș a fost atenționat din noiembrie-decembrie 2015 cu privire la principalele provocări privind alegerile parlamentare 2016; faptul că abia în august și-a pus problema adoptării unor OUG denotă ignorarea celui mai important obiectiv asumat în fața Parlamentului, Președintelui și cetățenilor!

Al treilea motiv ține, cumva, de ordonanțele de urgență. Este, probabil, de notorietate publică faptul că eu urăsc OUG-urile! Iar Guvernul Cioloș a emis niște OUG-uri foarte dubioase, cum a fost cea privind statutul polițiștilor, cea privind interceptările, cea privind referendumul; acum se pregătește cea privind votul în străinătate și cea privind prelungirea cu 60 de zile a termenului pentru rambursarea cheltuielilor din campania electorală de la alegerile locale. Iar aceste OUG denotă lipsa dialogului dintre Guvernul Cioloș și partidele politice! Tehnocrații ar fi trebuit să poată identifica, pe parcursul acestui an, problemele tehnice pentru care partidele parlamentare nu aveau sau nu puteau găsi soluții, tocmai pentru că se aflau pe poziții politice ireconciliabile. Pentru aceste probleme, așteptarea era ca Guvernul Cioloș să atragă experți independenți, să ofere public (în procedura de consultare) câte o soluție tehnică, neideologizată, față de care să atragă un sprijin cetățenesc atât de consistent, încât partidele să nu se mai poată opune, iar deciziile privind adoptarea acelor soluții să se ia în Parlament.

Însă Guvernul Cioloș nu a crescut capacitatea de dialog a ministerelor, nici cu partidele, nici cu cetățenii ori societatea. Guvernul Cioloș s-a folosit de OUG pentru a câștiga rapid câteva bătălii, uitând ce-a promis, cum și-a caracterizat mandatul, tot pe prima pagină a programului de guvernare: „Sarcina acestui Guvern va fi de a crea cadrul necesar, neutru din punct de vedere politic, în care aceste pregătiri structurale [interesul sporit al cetățenilor și implicarea în viața socială a comunităților, participarea activă și informată în procesele decizionale] să aibă loc.” Astfel, echipa dlui Cioloș nu a deschis punți de legătură nici cu, nici între partide, nici cu, nici între experți sau cetățeni; dimpotrivă, s-a poziționat aiurea față de toată lumea, iar acum nu mai știe pe unde să scoată cămașa. Cu alegerile parlamentare împinse în 4 sau 11 decembrie (pentru că 27 noiembrie nu mai e posibil), cred că dl Cioloș își pierde și aderenții cei mai înfocați, tocmai pentru că le permite partidelor să decidă, complet în afara promisului cadru neutru din punct de vedere politic.

PS Cea mai proastă decizie care s-ar putea lua acum este ca data alegerilor să fie stabilită pentru 4 decembrie. Nu, eu nu fac trimitere la potențiala mini-vacanță, de la Sf. Andrei și Ziua Națională până la Moș Nicolae. Eu cred că evenimentele de 1 decembrie, dacă se întâmplă în interiorul campaniei electorale, vor pune foarte mare presiune pe polițiști și jandarmi, iar ministrul de interne ar putea să fie depășit de situație, cetățenii urmând să-și verse oful pe Guvernul Cioloș. Tot de Ziua Națională, e posibil ca primarii să organizeze evenimente care vor fi suspectate că încearcă să influențeze alegătorii. Nu în ultimul rând, orice gest, cuvânt sau gafă de la parada de 1 decembrie, ale oricărui fost sau actual Președinte, Premier, parlamentar ori ministru, se va putea deconta politic într-un vot emoțional, dacă va fi tocat pe toate părțile de televiziunile de știri. Ce bine ar fi fost, pentru toată lumea, ca alegerile parlamentare să fi fost deja stabilite pentru 27 noiembrie… 

UPDATE: La 2 zile după ce am publicat această opinie, în urma unei conversații pe Facebook (cei interesați o pot găsi aici- https://goo.gl/zD3kX9), am realizat care era controversa constituțională privind stabilirea datei alegerilor parlamentare în 27 noiembrie. Într-o interpretare foarte strictă a art.63, alin.3 (http://goo.gl/n4tSF8), alegerile nu ar putea fi stablite nicicum, niciodată, pe 27 noiembrie 2016. Îi mulțumesc dlui Mihai Papuc pentru tenacitatea cu care a adus argumente valide împotriva poziției mele exprimate în text.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Erată: La 2 zile după publicarea acestui comentariu, în urma unei conversații pe facebok (https://goo.gl/zD3kX9), am conștientizat care era controversa constituțională privind stabilirea datei alegerilor pe 27 noiembrie. Într-o interpretare foarte strictă a art. 63, alin. 3 (http://goo.gl/n4tSF8), alegerile nu ar fi putut fi stabilite nicicum, niciodată, pe 27 noiembrie. Îmi cer scuze cititorilor pe care i-am indus în eroare (și eu credeam la fel, încă din iunie-iulie) și îi mulțumesc dlui Mihai Papuc pentru tenacitatea cu care mi-a argumentat și m-a făcut să-mi înțeleg eroarea.
    • Like 0
    • @ Codru Vrabie
      check icon
      Într-o țară unde legile se încalcă frecvent, cotidian, o controversă constituțională este un mizilic, să spun așa. Dar să admitem că așa este. Acum, în acest an, printr-o faimoasă OUG, se putea trece, după un sfert de secol, la o perioadă de predare a mandatului, respectiv alegeri când consideră guvernul că nu apare o „controversă constituțională” (oh, my, my....), dar predarea de mandat după, să zicem, 10 ianuarie. Nu știu dacă știați, dar în România nu este specificată predarea de mandat, cum se face și cât durează, la niciun nivel. Asta, stimate autor, este constituțional? Sau, nefiind nici constituțional, nici anticonstituțional, merge, că nouă ne plac improvizațiile.
      • Like 0
  • In loc sa caute not in papura, asa cum fac toti cei care incep sa intre in fibrilatie datorita cresterii de popularitate, ingredere si imagine de care are parte in mod justificat premierul Ciolos, mai bine ne-ar spune stimabilul Vrabie ce ii place la acest guvern. Ar fi interesant de vazut mai els prin prisma seriozitatii, competentei, a discursului si al faptelor mai ales in comparatie cu guvernele care l-au precedat! Punctele atinse in articol sint cam fortate si nu prea conteaza. Guvernul tehnocrat nu poate reforma partidele si nici macar nu asta e treaba lui. Chestiunea ci OU e iarasi trasa de par si oricit de mare notorietate ar crede autorul ca ar fi atituduinea dumnealui fata de ele (il asigur ca nu e mare, eu azind prima data de numele sau, daramite de mofturile dumnealui) iarasi e irelevant si nu cred ca ele, OU, reprezinta motiv de ingrijorare. Eu as incuraja guvernul Ciolos sa dea cit mai multe OU si HG-uri ca sa curete cit mai repede mizeria lasata in urma de catastrofa nationala numita Ponta! Sint de acord insa ca alegerile trebuie pregatite cu grija, atit inauntreu cit si afara, astfel incit sa anuleze toate avantajele pe care cloaca de penali si le-a creeat de-a lungul guvernarilor sale.
    • Like 1
    • @ Adrian Bertea-Toth
      check icon
      Stimate domnule Bertea-Tóth, problemul OU-urilor este unul și mare: sunt instrumentul dictaturilor și al dictatorilor. În rest, numai de bine. Și Ceaușescu conducea tot printr-un fel de OU-uri, era mai simplu, totuși, urla și băteau cu pumnul în masă și gata, totul se făcea mintienaș.
      • Like 0
    • @ Adrian Bertea-Toth
      Dle Bertea-Toth, îmi place că acest guvern a adoptat un plan de acțiune pentru OGP 2016-18, dar nu-mi place că-l voiam mai ambițios; îmi place că acest guvern a prelungit, în esență, SNA până în 2020, dar nu-mi place că nu s-a coordonat și cu transpunerea directivei privind raportarea non-financiară; îmi place că a creat MCPDC, dar nu-mi place că reglementările în materie de transparență n-au fost însoțite de măsuri pentru creșterea capacității administrative a instituțiilor; îmi place că MFUE recuperează întârzierile din programele operaționale, dar nu-mi place că nu se coordonează cu MFP pentru un proiect de buget multi-anual; îmi place că acest guvern a adoptat un pachet de măsuri anti-sărăcie, dar nu-mi place că nu văd o preocupare și pentru bunăstare; îmi place că acest guvern a pornit comisia de tăiat hârtii, dar nu-mi place că nu se coordonează cu Agenda Digitală; și pot continua cu exemplele. Da, cred că este un guvern mai eficient decât multe altele dinaintea lui, dar nu-mi place că nu-și ține calea pe care a promis că urma să meargă și că nici nu vorbește despre greutățile întâmpinate pe parcurs, ci se-apucă să le rezolve paternalist (da, prin OUG, în ciuda jurisprudenței extrem de limpezi a CCR). Închei cu ovservația că nu de la Guvern aștept reformarea partidelor, ci de la Președinte (semnalul, care nu vine) și de la cetățeni (acțiunea, care se lasă așteptată). Vă mulțumesc că mi-ați dat ocazia să dezvolt partea cu ce-mi place și ce nu-mi place :)
      • Like 0
    • @
      Pane Rumburak,

      OU si HG nu pot inlocui/schimba legea. Ceasuescu dadea decrete cind voia el si alea aveau putere de lege. Deci sa nu confundam lucrurile si sa nu ne speriem de dictatura asa de usor. Daca se abuzeaza atunci se poate vorbi dar nu cred ca e cazul.
      • Like 1
    • @ Codru Vrabie
      Asa mai merge dar tot nu am inteles, per total cum apreciati guvernul Ciolos, bun rau sau neutru? Mai important, cum il apreciati in comparatie cu guvernul(ele) Ponta?

      In opinia mea eu cred ca ar trebui sa fim oleaca mai ingaduitori cu un guvern care este de departe cel mai competent si mai serios din cite au fost. Nu zic ca nu e loc de mai bine dar nici sa-l vopsin doar in negru nu e corect, pt ca vad ca e cam atacat din toate partile.
      • Like 1
    • @ Adrian Bertea-Toth
      check icon
      Da, exact, se abuzează, v-ați prins, bravo.
      • Like 0
  • Poziţiile ireconciliabile ale partidelor nu sunt generate de preconizarea unor soluţii contradictorii la principalele probleme de stat ale Romaniei, ci de imposibilitatea celor două partide de a fi împreună la ciolan, posibilitate anulată de ruperea USL. Dacian Ciolos ar fi trebuit sa fie constient de miza uriasă pe care o reprezinta pentru România o guvernare nonpartinică pentru că tot dezastrul înregistrat de România dostdecembristă a fost generat de către guvernările de partid. Dacă D. Cioloş ar fi venit cu o echipă mai competentă şi mai hotărâtă , care să corespundă aşteptărilor guvernaţilor, rezultaltele s-ar fi oglindit pozitiv şi în imaginea guvernului şi în contabilitatea naţională. Cu toate lipsurile, experimentul Cioloş arată că un guvern nonpartinic poate fi funcţional. Cu atât mai funcţional şi mai legitim ar fi un guvern nonpartinic ales direct de către cetăţeni. Aceasta ar reprezenta salvarea României.
    • Like 2
    • @ Gheorghe Anton
      Mi-ar plăcea ca soluțiile să fie găsite cu gândul la viitor (cum va arăta România în 2020 sau 2030), nu la trecut (ruperea USL este nerelevantă pentru ce ni se va întâmpla din ianuarie încolo). Îmi pare rău că nu cred în nicio formă de „salvare,” cu excepția ambulanțelor, desigur :( Cred, însă, că o democrație liberală/reprezentativă depinde indisolubil de partide și că guvernarea trebuie să fie asumată politic--altfel, am face un concurs pentru cel mai bun manager al SC România SA, în care cetățenii nu ar avea niciun cuvânt de spus, prin vot :( Iar cu un astfel de scenariu eu nu pot fi de acord!
      • Like 1
  • Airea,astea sunt baliverne,ca povesti de groaza pt speriat copii nazdravai in nici un caz nu sunt,niste incompetenti,habar nu au pe ce lume sunt,unul se plmba peste tot in lume din banii nostrii si totul pe muteste iar cand cineva indrazneste sa carteasca,redus la tacere intr o forma sau alta,iar celalalt zici ca e doar mascota neputintei...oricum pt ei sunt trup si suflet...halal!
    • Like 0
  • Cel putin trei, inseamna ca ai mai multe "argumente" pentru care nu-ți place guvernul Cioloș. Eu n-am găsit nici unul pentru care sa-mi placa guvernul Ponta, sau BOC, sau oricare altul care s-au perindat de la revoluție încoace.
    Guvernul Cioloș nu e perfect, si daca ar fi, tot s-ar găsi macar unul, doi căruia sa-i pută ceva, c-asa-i in tenis!
    Don't worry my friend, vor veni din nou politrucii pe care-i iubești, vor da cu agheazma prin birouri ca sa piară mirosul de tehnocrat si se vor pune pe treaba ca pana acum.
    Adica pe furat. Se poate vedea din avion ca Cioloș e un om onest si competent, un adevarat patriot, e imposibil sa-ti para altfel, dar se pare ca nu-i de-ajuns, trebuie sa fie mai mult decat atat, trebuie sa devină Samantha, sa miște din nasuc si sa transforme peste noapte cocina in care trăim într-un palat de cleștar. E un banc care spune printre altele ca Scaraoțchi n-are nevoie de angajați la cazanele unde fierb in suc propiu romanii care au păcătuit, daca scoate unul capul il trag ceilalti înapoi.
    Tu esti inul dintre acei romani.

    • Like 2
    • @ Gigel Flocea
      Desigur, am mai multe argumente pentru care nu-mi place, după cum am avut argumente pentru care nu mi-au plăcut multe alte guverne; am și argumente pentru care îmi place Guvernul Cioloș, dar despre acelea scriu și alți oameni. Îmi pare rău dacă nu am explicat suficient de clar că fac o distincție clară între oamenii din echipa dlui Cioloș și modul în care ei funcționează și acționează--îmi plac unii dintre oameni, nu-mi place modul în care lucrează echipa!
      • Like 0
    • @ Codru Vrabie
      Domnule Vrabie, ideea este ca daca punem in aceiasi oala un guvern plin de impostori, plagiatori si hoți cu unul format din oameni onesti si le aducem deopotrivă critici deoarece, nu-i asa, fiecare greșește, ajungem sa nu mai putem face diferența dintre ele, dintre Greșelile lor, si sa consideram ca toti si toate sunt o apa si-un pamant. Si asta domnule Vrabie nu e corect, mai mult decat atat e nociv. Toxic. Da, probabil ca sunt unele nemulțumiri, dar sa vii in spațiul public si sa te alături corului de postaci si lingăi care au primit comanda sa-i desființeze, sa aducă cuvântului "tehnocrat" conotatii malefice, vampiresti, cum ca vor sa nenorocească poporul roman, sa-i sugă sângele, e profund greșit. Spui dumneata ca sunt destui care-i vorbesc de bine, oare? Sunt posturi tv care-i toaca mărunt zi de zi, ceas de ceas, servind interese, oameni, partide, de ce simți nevoia sa fii in aceiasi barca cu ei?
      Nu vei găsi perfecțiunea decat in Rai, domnule Vrabie.
      • Like 0
  • 1. a. Nu e treaba lui Cioloș să determine marile partide să se reformeze, nu de asta l-am vrut la guvern.
    1. b. Mă bucur dacă PSD/PNL se prăbușesc sub greutatea propriilor corupți. Foarte bine că partidele mici au profitat. Cine muncește merită să câștige.
    2. Alegerile din 2016. Cele locale au fost cele mai bine gestionate alegeri din ultimii 26 de ani, chiar dacă nu îmi place rezultatul votului. Hai să nu ne dăm cu părerea despre ce nu s-a întâmplat încă, și anume alegerile viitoare.
    3. "Tehnocrații ar fi trebuit să poată identifica, pe parcursul acestui an, problemele tehnice pentru care partidele parlamentare nu aveau sau nu puteau găsi soluții" - nu știu de unde atâta naivitate. Cred că e clar că partidele NU VOR soluții și atunci singura soluție sunt OUG-urile.
    • Like 5
    • @ Alina Mitroi
      Vă mulțumesc pentru comentarii și vă răspund punctual,
      1.a--nici nu am spus asta; speram că era treaba Președintelui;
      1.b--și eu;
      2--meritul pentru alegerile locale este mai degrabă al AEP și STS, plus al Parlamentului care a adoptat http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/168136; alegerile parlamentare pot avea mari probleme în străinătate (de-aceea se drege busuiocul cu OUG) și pot scoate la iveală probleme în țară, cum am arătat în PS (prefer să fim preveniți asupra vulnerabilităților, decât să mai avem de rezolvat o criză);
      3--îmi cultiv cu mult sârg naivitatea asta, strâns legată de valori și principii democratice, chiar și atunci când mi se pare că nu mai am nicio speranță; așa sunt eu :)
      • Like 1
  • golan check icon
    Tampenii. Si-a asumat doar in fata Parlamentului obiectiv principal organizarea alegerilor (a caror detalii sunt specificate oricum prin lege, Guvernul nu poate face prea multe lucruri), dar a fost o concesie politicianista si nimeni nu a inteles altceva din asta. Pe mine ma intereseaza ca si-a asumat reforma administratie, sanatatii (pentru care a ajuns la guvernare), a educatiei, a modului cum se face guvernarea. Hai sa vorbim despre chestiunile care chiar conteaza, ce spuneti?


    Cat despre OUG, urgenta consta in vidul legislativ. Cand descoperi ca ai o zona neacoperita de legislatia in vigoare si stii ca dureaza 1-2 ani pana cand va ajunge in Parlament, un guvern responsabil se poate folosi de aceasta unealta la dispozitia sa pentru a asigura buna functionare a insitutiilor din subordine (iar cum orice OUG ajunge in Parlament eventual, legitimitatea sa este asigurata). De aceea mi se pare doar cea a referendumului suspecta, pentru ca tine de procesul democratic de principiu, nu doar de institutia care le organizeaza. Dar in privinta celorlalte, situatia este complet diferita fata de exemplele date in linkuri, in care CC a decis neconstitutionalitatea (prima OUG reglementa situatii in care se poate interveni asupra dreptului de proprietate, chestiune delicata pentru ca este un drept fundamental, a doua OUG tine tot de organizarea unui referendum, procesul democratic este, din pacate, la latitudinea parlamentului pentru a fi legiferat si oricum problema principala era de fapt ca se schimbau regulile jocului in timpul sau, mai mult decat orice altceva).

    Sa fie astea singurele argumente impotriva unui guvern tehnocrat? Mai ales in conditiile in care a avut o prestatie mediocra (chiar daca peste asteptari, cu totii stiam ce bete le vor fi bagate la roate si uite ca au supravietuit, ba chiar au demarat niste chestiuni pe care altii nu ar fi fost in stare sa le inteleaga). Singurul lucru pe care l-a schimbat vizibil in bine, modul cum se raporteaza guvernantul la cetateni, este cel care va disparea imediat cum guvernarea va fi schimbata cu una politica. Deci cred ca sunt lucruri mai serioase despre care am putea vorbi.
    • Like 5
    • @ golan
      Stimate domn, ați rezumat foarte bine argumentele mele, în prima parte a comentariului dvs. Există un public consistent care consideră că trebuie să ne lipsim de politicieni, tocmai din pricina politicianismului; dar observăm că și tehnocrații au pornit la drum cu un gest politicianist, așa cum îl caracterizați dvs; mie, personal, nu-mi plac astfel de incoerențe. Apoi, în privința modului cum se face guvernarea, mi-e teamă că nu s-a schimbat nimic, din moment ce nu există dialog, consultare, ci se utilizează (abuziv, în opinia mea) tot OUG-uri. E interesant cum vedem aceleași fapte, dar le interpretăm diferit. Zic să ne bucurăm de libertatea de exprimare și vă mulțumesc pentru dialog :)
      • Like 1
  • Argumentul 1: "PSD și PNL nu meritau să primească un respiro, ci trebuiau forțate de Președinte să-și asume o guvernare minoritară". Si daca erau la guvernare sau nu, tot in interesul lor ar fi lucrat. Nu cred ca ii ajuta cu nimic pauza asta ba chiar sper sa le dauneze ca nu sunt la putere inainte de alegeri. Poate doar putin PSD-ul sa profite dar ei au oricum electoratul lor traditional.
    Argumentul 2: "Tehnocrații ar fi trebuit să poată identifica, pe parcursul acestui an, problemele tehnice pentru care partidele parlamentare nu aveau sau nu puteau găsi soluții, tocmai pentru că se aflau pe poziții politice ireconciliabile." Sa fim seriosi, cand au fost partidele politice in pozitii politice ireconciliabile? Trebuia guvernul sa ajute partidele sau ce sa inteleg de aici?
    Argumentul 3: "Al treilea motiv ține, cumva, de ordonanțele de urgență.". Si ce anume sa faca in timpul limitat pe care il au!? Sa stea la povesti cu toata lumea, sa "parlamenteze" sau sa incerce sa faca ceva?
    • Like 3
  • check icon
    Când, imediat după numirea cabinetului dictatorial Cioloș, au sărit pe mine unii-alții care mă cunosc... Se uitau chiorîș. Le-am explicat că nu e vorba că-mi place sau nu Cioloș (întîmplător, mi se pare un tip modest, la locul lui, poate chiar competent, nu știu – în orice caz este umil și ascultător), ci de faptul că nu cred în tehnocrați, cred într-un sistem democratic sănătos și viabil. De 26 de ani, România se chinuie să aibă așa ceva și nu reușește, ba că una, ba că alta, ba că unul, ba că altul. Tot de 26 de ani ne chinuim să mutăm naibii mai încolo ori mai încoace data alegerilor, să nu numești guverne de Crăciun și de Revelion și să nu ai campanie pe perioada 1 Decembrie. A, și apropo, dacă tot a dat OUG-uri, nu putea da una care să mute sărbătoarea națională pe 9–10 mai, cum fu cândva?
    • Like 0
    • @
      check icon
      Printr-o frumoasă coincidență a istoriei, 9 mai este și ziua Europei, se cântă oda lui Beethoven. Hai, signor Cioloș, coraggio, bagă OUG cu mutarea zilei naționale pe 9 și 10 mai. Dacă tot scrii OUG-uri, lasă în urmă măcar o faptă bună și patriotică. Fii măcar odată ardelean autentic, nu marionetă și politruc.
      • Like 0
    • @
      Fix altă treabă n-are Cioloș, decât să schimbe ziua națională, că așa vrei tu.
      • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Chef Alex Dumitru

Bună parte dintre ingredientele proaspete pe care le utilizează în rețetele sale de adevărat făuritor de gust, chef Alex Dumitru le cumpără, de două-trei ori pe săptămână, din Piețele Obor, Domenii și Matache. Merge doar la producători testați, care au întotdeauna grijă să îi ofere materii prime de calitate. Totul trebuie să fie proaspăt, de sezon.

Citește mai mult

Eric Stab, Engie România

De la ultimele etaje ale clădirii în care se află sediul central al Engie România, când privești pe geam, îți poți imagina ușor o mare de panouri puse la muncă să capteze razele soarelui. „La finalul zilei, energia cea mai ieftină este energia pe care nu o consumi ”, spune zâmbind spune Eric Stab.

Citește mai mult