Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Cele mai frecvente probleme cu care s-au confruntat antreprenorii în 2020: scăderea comenzilor, teama angajaților privind sănătatea și dificultatea gestionării eficiente a costurilor - studiu

small business - Getty

Foto: Getty Images

Scăderea comenzilor, teama angajaților privind sănătatea în pandemie și dificultatea gestionării eficiente a costurilor au fost provocările cu care s-au confruntat antreprenorii în 2020, potrivit unui studiu realizat de BCR, bancă parteneră în cadrul programului IMM Invest. În anul care a trecut, companiile au acordat o mai mare atenție gestionării costurilor și cel mai frecvent au făcut reduceri de costuri la materii prime, utilități și marketing.

Studiul dedicat programului IMM Invest expune efectele pandemiei asupra derulării activității și provocările cu care s-au confruntat întreprinderile mici și mijlocii, dar și impactul accesării creditelor pentru capitalul de lucru și al celor pentru investiții.

Cercetarea, realizată cu sprijinul antreprenorilor care au ales BCR ca bancă parteneră în programul IMM Invest, indică și nevoia oamenilor de afaceri de a menține un mediu de muncă sigur și sănătos, dar și dificultatea de a susține atât costurile fixe, cât și pe cele variabile, pentru furnizorii de materii prime.

Datele din studiu evidențiază planurile antreprenorilor în 2021, care includ dezvoltarea strategiei de e-commerce și prezență online, investițiile în extinderea afacerii și îmbunătățirea promovării. De asemenea, studiul arată adeziunea mediului de business la faptul că adaptarea afacerilor la contextul pandemic s-a realizat prin dezvoltare de noi produse și servicii, dar și prin integrarea activității în mediul online.

„Ne preocupă sănătatea financiară și starea de bine a clienților și, de aceea, am realizat un studiu dedicat IMM Invest, prin care am vrut să aflăm nu doar provocările din business, ci și impactul emoțiilor trăite în ultimul an. 2020 ne-a arătat tuturor reziliența antreprenorilor și a mediului de business din România, care au găsit soluții pentru a-și proteja sau chiar crește afacerile. După un an în care cuvintele de bază au fost sănătatea, digitalizarea, eficiența și colaborarea, suntem mai conectați, și, prin urmare, mai puternici, și privim cu optimism către viitor. Ne bucurăm că am făcut echipa împreună, că am ajutat la salvarea cât mai multor locuri de muncă și ne continuăm misiunea de a oferi soluții de sprijin pentru clienții noștri. Lansăm astăzi noul ghid practic IMM Invest 2021 și reconfirmăm angajamentul de a oferi tuturor antreprenorilor îndrumare din partea echipei BCR, indiferent dacă vor primi credit sau nu”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Datele din studiul menționat mai arată că 96% dintre clienți microîntreprinderi și 97% dintre clienții IMM au acordat mai multă atenție educației pentru sănătate în interiorul companiei. Un procentaj de 95% dintre clienții micro au spus că au acordat o mai mare atenție gestionării costurilor: 46% dintre aceștia au eficientizat costurile cu materialele de producție, 31% au tăiat din zona de utilități și 28% dintre ei au redus din costurile de marketing. 

Cercetarea a mai relevat că 92% dintre clienții IMM s-au preocupat de o mai bună gestionare a costurilor, 36% eficientizând zona de costuri de materiale de producție, 34% reducând costurile de utilități și 28% dintre ei operând tăieri din bugetul de marketing. 64% dintre clienții micro și 61% dintre respondenții clienți IMM s-au orientat spre noi parteneriate, atât cu furnizorii de servicii, cât și în ceea ce privește interacțiunea cu băncile și statul pentru accesare de fonduri.

În ceea ce privește percepția despre programul IMM Invest, companiile care au accesat fondurile au declarat că aveau nevoie de ele pentru salvarea afacerilor, 22% dintre respondenții clienți microîntreprinderi declarând că ar fi avut nevoie de o sumă în plus, ce variază între 2.000 euro și 20.000 euro, în timp ce 17% dintre clienții IMM aveau nevoie de o extra sumă, între 51.000 euro și 150.000 euro pentru plăți, investiții și capital de lucru.

Studiul BCR a fost realizat pe un eșantion de 207 clienți, microîntreprinderi și IMM-uri, iar culegerea datelor s-a realizat în două etape: într-o cercetare cantitativă, care s-a desfășurat în perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021, la care au participat 59 de clienți IMM-uri și 148 de clienți microîntreprinderi, și printr-o cercetare calitativă, în perioada februarie-martie, la care au luat parte 123 de companii, 31 de IMM-uri și 92 de microîntreprinderi, dintre cele care au participat și la cercetarea cantitativă.

În 2020, în cadrul programului IMM Invest, BCR a acordat finanțări în valoare totală de 1,24 miliarde de lei pentru 1.810 companii - 1.190 microîntreprinderi și 620 IMM-uri. Majoritatea creditelor au fost acordate pentru capital de lucru, sectoarele susținute fiind comerț (23%), construcții și materiale de construcții (13%), transport (12%), producție (10%), produse de consum (10%), servicii (8%), HoReCa (4,6%).

Programul IMM Invest permite afacerilor mici şi mijlocii afectate de criza COVID-19 să îşi asigure lichidităţile pentru derularea activităţii curente sau pentru investiţii, prin accesarea de credite/linii de credit garantate de către statul român prin intermediul Fondului Naţional pentru Garantarea Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM).

Ghidul IMM Invest 2021 poate fi accesat aici.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult