Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Cele mai ușoare afaceri reale pe care le poți începe pe internet

Afacere online - Profimedia

Foto: Profimedia

Odată cu pandemia care a destabilizat majoritatea industriilor, mulți oameni s-au văzut la cotitură din punct de vedere financiar, și astfel au început să caute diverse modalități prin care să genereze venituri în plus. Din păcate, atunci când cauți informații despre oportunitățile din online, te lovești de materiale incomplete care, de regulă, creează mai multă confuzie în loc să lămurească.

În primul rând, este important să înțelegem că există o mare diferență între afaceri online și a face bani online. Una e tangibilă, care se poate dezvolta și care se poate vinde, iar metodele prin care câștigi bani, de regulă funcționează ca un robinet: odată ce l-ai oprit, s-au oprit și încasările.

Pentru a înțelege mai bine, voi da un exemplu: Dacă scrii pe blogul tău conținut de calitate, într-o zi acesta va putea fi valorificat, și eventual vândut pentru traficul constant pe care-l aduci. Dacă practici Marketing afiliat prin Facebook Ads, atunci când o vei opri campaniile de promovare, se vor opri și vânzările. Este adevărat că cele două sunt complementare, dar, de cele mai multe ori, cunoașterea acestui aspect poate decide succesul tău.

În continuare, noi vom vorbi despre cele mai ușoare afaceri reale pe care le poți începe pe internet.

Creează un Canal de YouTube

Video va fi principalul mod de comunicare din online, YouTube va cuceri televizoarele iar lumea va renunța încet-încet la abonamentele tradiționale de cablu, în detrimentul la YouTube Premium. Imposibil? Recent, utilizatorii ce vizionează YouTube de pe TV a depășit numărul celor care-l vizionează de pe un desktop. Interesante vremuri.

Dacă ești perseverent și tratezi canalul tău de YouTube ca pe o afacere, în câțiva ani vor apărea în calea ta oportunități la care nici nu visai. YouTube revoluționează nu doar sistemul de divertisment, ci și întreagă economie, educația la nivel global, ca să nu mai zic de modul în care noi interacționăm.

Un canal de YouTube reprezintă următoarea ta carte de vizită pentru anii care urmează, pe care poți s-o creezi cu o investiție minimă. Am scris un ghid complet de monetizare cu 10 metode despre cum să faci bani din YouTube în cazul în care nu crezi că reprezintă o oportunitate din punct de vedere financiar. Sunt sigur că ai să-ți schimbi opinia.

Scrie pe blog

Activitatea de blogging nu a murit, ci a evoluat. Când au apărut blogurile, puteai să arunci cu puțin text pe ecran și era suficient pentru a capta atenția. Acum, conținutul multimedia de pe social media și YouTube par să domine online-ul.

Haideți să mai facem un pic de research. 77% din oamenii care au internet citesc articole de blog. Scriem, citim, în esență, comunicăm prin text de mii de ani... și cu siguranță nu vom renunța acum. Clipurile și articolele nu sunt concurente, sunt complementare.

Îți dezvolți niște abilități profesionale de viitor, nu te grăbește nimeni, totul e la modul part-time, ai și șansa de a începe să generezi venituri pasive din reclame sau parteneriate... toate astea în timp ce scrii despre ceea ce-ți dorești. 

Vinde marfă personalizată

Print on Demand (POD) sau Print la Cerere este una din cele mai simple idei de afaceri online și este potrivită pentru tineri, creatori de conținut sau designeri. Ce înseamnă mai exact modelul de Print on Demand? Este o formă de comerț electronic prin care comercializezi produse personalizate.

Nu ai nevoie de depozit sau stoc de marfă, ci doar de design-ul propriu-zis pe care-l vrei aplică asupra produselor. Aceste designuri le trimiți companiilor care fac Print la Cerere indiferent de numărul de bucăți comandate, iar când vinzi un produs cu designul tău, firma partenera se ocupă de tot ce înseamnă producție și logistică, urmând că tu să-ți încasezi comisionul.

Sunt 2 variante prin care poți face Print on Demand: Prima varianta presupune realizarea design-ului și încărcarea lui pe diferite platforme, precum Teespring, Redbubble sau Amazon Merch care deja beneficiază de un trafic enorm. A două varianta este să-ți faci magazinul tău online și să apelezi la platforme și pluginuri care se pot integra în siteul tău, unde există furnizori care printează la cerere.

Fă-ți o agenție de social media

Cu cât investiția de timp și bani este mai mică, cu atât riscurile sunt mai mici iar asta îți va permite intri în această nouă afacere cu mai multă încredere. O agenție tradițională funcționează cu angajați full time și fie că ai sau nu clienți, echipa și taxele trebuie plătite.

Mai există un model de business, un pic mai flexibil. Găsește colaboratori care deja lucrează ca freelanceri și funcționează legal, găsește primii clienți ai agenției și deleagă proiectele colegilor tăi în mod corespunzător. Practic, tu vei fi implicat în procesul de vânzări și management de proiecte.

Găsești clienți care plătesc un tip de serviciu (100 lei), tu plătești la rândul tău colaboratorii care onorează acel serviciu în numele agenției (80 lei), apoi ție îți rămâne o parte pentru supervizarea cerințelor, calității și a livrării (20 lei). Din acest motiv, îți recomandăm să îți faci o astfel de agenție doar în situația în care te pricepi foarte bine într-un anumit domeniu.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult