Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Creatorul de modă Răzvan Ciobanu a murit într-un accident rutier. Primele imagini de la fața locului

Accident Răzvan Ciobanu

Foto: IPJ Constanța

Creatorul de modă Răzvan Ciobanu a murit luni într-un accident rutier. Conform Antena 3, accidentul a avut loc pe raza localităţii Săcele, din judeţul Constanţa, după ce creatorul de modă a intrat cu maşina într-un copac, scrie News.ro.

UPDATE: Poliția exclude varianta unei sinucideri. „Având în vedere datele preliminare privind dinamica accidentului, în special configurația drumului unde s-a produs, varianta unei sinucideri vehiculată pe rețele de socializare ori canale de informare media nu poate fi luată în calcul la acest moment”, a anunțat Inspectoratul de Poliție Județean Constanța. Necropsia efectuată de medicii legiști va stabili dacă șoferul se afla sub influența băuturilor alcoolice sau a altor substanțe.

UPDATE: Creatoarea de modă Adina Buzatu, o apropiată a lui Răzvan Ciobanu: „Nu cred că există explicații, poate doar speculații pentru o astfel de tragedie. Eu sunt convinsă că a fost pur și simplu o nenorocire, a pierdut controlul, pe partea carosabilă se și văd frâne, deci clar că nu se pune problema de sinucidere. Am auzit tot felul de speculații. Probabil oboseala și... soarta. Asta a fost”.

Adina Buzatu a amintit într-o intervenție la Digi24 că Răzvan Ciobanu a avut câteva probleme personale, dar decesul lui „nu are legătură cu asta”.

„El avea mai mult curaj decât alții, a declarat de fiecare dată și problemele pe care le-a avut, și pe vremuri când a avut probleme cu substanțe interzise. A spus verde în față. Poate păcatul lui ăsta a fost, că acum se speculează pe tema lucrurilor pe care le-a spus chiar el. Face parte din grupul oamenilor care au spus sus și tare preferințele sexuale. A ieșit în față cu iubiții de la momentul respectiv. A fost o persoană foarte sinceră și corectă. Ar fi spus dacă avea gânduri sinucigașe, dar nu cred că se pune problema”, a spus creatoarea de modă.

UPDATE: „În jurul orei 7:15 am fost sesizați despre producerea unui accident rutier pe drumul județean 226, la intrarea în localitatea Săcele, se pare că șoferul în vâstă de 43 de ani conducea un autoturism de teren dinspre Săcele către Năvodari, iar, la un moment dat, din cauza neatenției în conducere, pe fondul neadaptării vitezei la condițiile de drum a pierdut controlul asupra autoturismului și a părăsit partea carosabilă, după care a rulat aproximativ un kilometru și s-a oprit cu autoturismul în mai mulți copaci care aparțineau unei ferme”, a spus Andreea Munteanu, purtătorul de cuvânt al IPJ Constanța, la Digi24.

(Foto Facebook/Razvan Ciobanu)

Accidentul a avut loc pe drumul judetean 226, la ieșire din Săcele, spre Năvodari, 

Imagini de la locul accidentului

Potrivit IPJ Constanța accidentul s-a petrecut pe fondul neadaptării vitezei. Autoturismul a părăsit drumul și a acroșat copaci dintr-un stufăriș. 

Răzvan Ciobanu a murit pe loc.

(Foto: Ziua de Constanța)

Creatorul de modă Răzvan Ciobanu avea 43 de ani.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu înțeleg de ce în Romania a nu purta centura de siguranță e ceva "cool".
    • Like 1
  • Exceptional titlu: confirma statutul de mancator de hoituri, al unora ce cred ca asta este presa.
    • Like 2
  • Toata lumea moare tot timpul. Si....care erau 'creatiiile'?
    • Like 2
  • Un ... care din fericire nu a mai luat pe nimeni cu el acolo sus în Ceruri.
    Să rulezi înca un km în afara partii carosabile prin lăstăriș cu un LAND ROVER RANGE ROVER DIESEL ESTATE și să te faci praf înseamnă că a avut viteză nu gluma .... 150-200Km/h .
    Multumim lui Dumnezeu că l-a luat numai pe el. ( daca mai erau ceva oamneni in drumul lui ....)
    În rest despre morți numai de bine !
    Bine ca lumea e mai sigură cu unul în minus, dar se va naște repede alt prost care-i va lua locul și vieți ...
    • Like 2
    • @ Razvan Valentin Vasioiu
      Da. E buna explicatia cu viteza foarte mare. Chiar am avut un mare semn de intrebare, citind, cum e posibil sa mearga cineva 1km pana da de copaci, iar forta impactului sa fie atat de mare incat sa il omoare, chiar si in carcasa mai protejata a acelei masini de teren.
      • Like 1
    • @ Anca Paduraru
      simplu, la cum arata masina si la cat a mers prin porumb sigur nu mergea cu 90 sau cat mai e viteza legala pe un DJ (cred ca pe DN e 90, scuzati-ma, nu sunt in tara de ceva timp). Ca sa mergi 800m pe pamant , sa sari un podet si dupa sa mai mearga masina inca 700m pe pamant, dupa care distruge niste pomi si ajunge in halul ,asta probabil te poti gandi la peste 150km/h cum spunea un coleg mai sus... masa ori viteza = ... 2.5 tone cat are masina aia, probabil si daca avea centura nu scapa. Nici nu ma mira evenimentul, avand in vedere ca a fost sincer si cand a fost dependent de substante... cine alearga la 4-5 dimineata in ziua de Paste cu masina pe un drum judetean si venind de unde ? :))) despre morti numai de bine, dar selectia naturala inca isi face treaba. PS: viteza nu ucide, ci oprirea brusca :)

      PS2: sunt sofer de aproape 20 de ani, iar in tara unde stau se merge constant cu 120 pe autostrada la mai putin de 2 metri intre masini . Vad frecvent accidente destul de naspa din cauza asta. Intr-o tara unde sunt 6 benzi pe sens pe autostrada.... care comenteaza ca drumurile au fost de vina sa se abtina.
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult