Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Culoarea anului 2024. Ce ar trebui să știm înainte de a scoate cardul și a cumpăra produse în noul trend cromatic

Peach Fuzz

Foto - CTK/ Alamy/ Profimedia

Probabil ca știți deja de la începutul lunii decembrie: avem culoarea anului 2024. Si aceasta este Peach Fuzz, adică, mai pe înțelesul tuturor, un roz cu nuanțe portocalii.

Așa ca, scoateți cardurile și haideți să ne cumpărăm rapid ORICE în această culoare, ca să fim în pas cu moda. Și repede, că imediat se termină anul.

Desigur, cel mai simplu este să ne înnoim garderoba si nu să ne redecorăm casa, dar cine știe ce idei ne mai vin. Eu o să tratez azi exclusiv influența culorii anului asupra garderobei noastre.

Aveți deja în garderobă haine culoarea Peach Fuzz? Vă rog, mai verificați o dată împreuna cu codul de culoare. Trebuie să fie PANTONE 13-1023 ca să atingeți perfecțiunea.

Sper că nu m-ați luat în serios. Dar dacă totuși nu v-am convins, o să detaliez mai jos un lucru interesat, un lucru funny.

O culoare poate spune o poveste

De acum 25 de ani, Pantone a introdus conceptul „Culoarea Anului" pentru a iniția discuții despre culoare în diferite industrii creative, cum ar fi publicitate, design, arhitectură, modă.

Alegerea este realizată de o echipă de experți în culori care analizează, observă și trăiesc cultura globală, tendințele și psihologia culorilor care să surprindă momentul actual.

În câteva cuvinte, top 3 lucruri care descriu momentul actual? Criza climatică, două războaie și costurile de trai modificate exponențial. Ce culoare alegem? O culoare care transmite căldură și liniște, culoarea luminii solare, nuanțe pline de speranță. Si pentru că trebuia sa poarte un nume, i s-a spus Peach Fuzz.

Probabil că cineva a conștientizat că oamenilor le lipsește direcția și inspirația cromatică și că, evident, viața noastră nu are sens fără această ghidare „cosmică”. Așadar, a apărut o nevoie artificială de a declara că o anumită nuanță ne va schimba viața, garderoba și chiar felul în care privim lumea.

Așadar, oameni cu gusturi „rafinate”, nuanța ne transformă anul într-o capodoperă cromatică și există un ton suprem care ne va ajuta zi de zi.

Cum ne ajută această alegere a culorii anului? Ei bine, asta e o întrebare foarte bună. Să presupunem că, de exemplu, culoarea aleasă este „Verdele Optimismului”. Sigur, pentru unii poate că acest verde va ridica moralul și va umple fiecare zi de optimism. Dar pentru alții, va fi doar o nuanță banală pe care o vor uita înainte să o termine de pronunțat.

Cineva a hotărât că trebuie să „aibă cuvântul” în stabilirea tendințelor cromatice ale unui an întreg. În spatele ușilor închise ale marilor corporații și agenții de marketing, cineva a spus „Aha! Hai să stabilim culoarea anului și să o dăm oamenilor!”.

Așadar, hainele în culoarea anului nu reprezintă o necesitate reală de achiziții noi, doar strategiile de marketing au găsit o modalitate ingenioasă de a ne face să credem că viața noastră este lipsită de culoare până când nu adoptăm noul „roz al speranței”.

Conchizând, alegerea culorii anului poate fi văzută drept o formă sofisticată de manipulare cromatică, menită să ne convingă că avem nevoie urgentă de o schimbare în viața noastră, prin cumpărături de obiecte vestimentare, pe care, tot împreună, le vom considera învechite începând cu 2025.

Poate că ar trebui să ne întoarcem la perioada în care culorile erau propriile noastre alegeri și nu dictate de o autoritate invizibilă a modei.

Și pentru că tot am ajuns aici, hai să trecem la lucruri utile, pentru că simt că am găsit pretextul perfect pentru noi achiziții. Așadar, înainte de a scoate cardul, trebuie sa ne asigurăm că:

Peach Fuzz este o culoare care ni se potrivește – adică este în ton cu nuanța pielii, culoarea ochilor, tonalitatea părului. Probăm și observăm reacțiile în oglindă. Dacă ne simțim încrezători și fericiți, atunci culoarea cu siguranță ni se potrivește;

  • Articolul vestimentar ne vine bine – croi, mărime, țesătură – și îl vom purta în perioada imediat următoare – nu când o să slăbim sau când o să avem un cocktail party;
  • Nu ne dă bugetul peste cap – am stabilit că la anul poate fi considerat demodat, deci atenție la costul per purtare (costul per purtare = prețul de pe etichetă/ numărul de purtări);
  • Se potrivește deja cu ce avem in garderoba. Adică nu mai necesită alte achiziții suplimentare, căci va fi clar o achiziție nesustenabilă;
  • Și, testul suprem, l-am cumpăra și pe altă culoare.

Culoarea Peach Fuzz este o nuanță caldă și plăcută și se pot crea combinații armonioase și atrăgătoare. Iată câteva sugestii pentru a îmbina Peach Fuzz cu alte culori:

1. Asortarea cu alb sau bej adaugă un ton proaspăt și luminozitate, creând un echilibru plăcut.

Elle.com 

2. O combinație cu verde mentă aduce o notă de prospețime și rafinament, creând un contrast plăcut.

3. Peach Fuzz se asortează bine cu nuanțe de maro sau auriu, adăugând un caracter elegant și cald.

4. O alegere neutră, griul deschis completează frumos Peach Fuzz, oferind o estetică modernă și echilibrată.

5. Albastrul deschis sau pastel se îmbină armonios cu Peach Fuzz, creând o paletă delicată și prietenoasă.

6. Pentru o combinație vibrantă și îndrăzneață, se poate asorta cu nuanțe de coral sau roșu, adăugând energie și vitalitate.

7. Pentru o estetică elegantă și sofisticată, Peach Fuzz poate fi completată de gri închis sau negru, evidențiind contrastul.

Așadar, dragii mei cititori, indiferent de culoarea hainelor, fiți sustenabili si faceți cumpărături cu capul. Chiar și lucrurile ieftine pot deveni scumpe, atunci când sunt purtate de prea puține ori sau chiar niciodată. Sunt Ioana Hurdubelea, consultant de imagine, stil și culoare și vă îndemn să petreceți cât mai mult timp în lumea modei autentice și sustenabile. Până data viitoare, rămâneți stilați și în ton cu moda, stați pe Republica.ro sau puteți să mă urmăriți pe Tik Tok pentru mai multe idei de stil aplicate.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult