Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De trei ani, peste 300 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Cum e la Therme, dincolo de advertoriale. Cronica unui client (ne)mulțumit

Therme

Am așteptat mult timp deschiderea acestui centru. Locuiesc în Corbeanca și, în fiecare zi în drumul meu spre casă, observam cum se schimbă zona aceea. La început a fost un morman de pământ imens, semn că se întamplă „ceva mare și important” acolo, apoi un drum apărut peste noapte prin lanul de porumb și făcut ca la carte, cu pomi pe margine, barieră, lumini, plante, semn că, din nou, ceva important urma să se întâmple, totul alimentat de speranța că ne vom moderniza și noi şi nu vom mai fi atât de izolaţi şi de uitaţi de lume. Și nu în ultimul rând speranţa că, încet-încet, vom porni și noi pe drumul civilizației.

Am primit cu mare bucurie vestea că Therme își va deschide porțile anul acesta în ianuarie. Era un mare pas pentru zona noastră și abia așteptam să vina ziua cea mare.

Așadar, am pornit cu soţul şi cei doi copii (13 și 15 ani) la drum în prima sâmbătă de la deschidere, plini de elan si avânt.

Din start vreau să menționez faptul că nu doresc să critic și nici să laud, vreau doar sa transmit tuturor o opinie personală legată de o primă impresie și atâta tot.

Am ajuns la Therme pe la ora 11.30. Parcarea era deja plină, semn nu tocmai bun… Când am intrat în clădire, temerile mele s-au adeverit: la fel ca noi, tot românul decisese să-și petreacă weekend-ul la Therme, drept urmare nu mai erau locuri.

Coada imensă creștea de la un minut la altul. Mă așteptam să fie plin, sunt mulți curioși, dar nu îmi închipuiam că sunt atât de mulți. Numerele mașinilor din parcare sugerau că oamenii călătoriseră special pentru acceastă deschidere și veneau de peste tot. Am avut noroc. După vreo 20 minute, am reușit să intrăm.

Așadar….impresia generală!

• Drumul de acces este bun, nou, dotat cu lumini și amenajat încă de la intrare cu plante, flori și tot ce trebuie.

• Parcarea este încăpătoare și accesul este dirijat de personal care își face treaba bine.

• Tarifele sunt accesibile pentru ce oferă acest loc, noi am plătit 180 RON pentru 2 adulți și 2 copii, dar… în zone diferite: noi la Palm, și ei la Galaxy.

• Brățările ne-au fost înmânate solemn după ce am fost avertizați că pierderea lor ne costă, fără discuții inutile, 200 RON. Un formular a aparut brusc de sub tejghea și am semnat luarea la cunoștință.

• Prima oprire: vestiarele. Sincer vorbind, am fost impresionată, începând cu designul modern, calitatea materialelor, curățenia și terminând cu ingeniozitatea sistemului de încuiere a dulapului - doar trebuie să apropii brățara de dulap și acesta se încuie. Nu mă așteptam, recunosc. De altfel, întregul complex se află sub imperiul tehnologiei: accesul dintr-o zonă în alta se face scanând brățara, dacă nu ai plătit pentru zona respectivă nu-i bai, suma se adaugă automat în sistem, toate sumele cheltuite se adaugă dintr-o simplă scanare fără alte așteptări, inclusiv în restaurant, ceea ce e un mare plus. Nu trebuie să ai bani la tine, nici să stai cu grija lor, totul se adaugă în sistem printr-o simplă scanare. Prin urmare, ai grijă cât te intinzi! La plecare trebuie sa plătești.

• Odată schimbați și gata de distracție, am făcut cunoștință cu cele 3 zone, iar aici… entuziasmul ni s-a cam risipit.

ZONA GALAXY m-a speriat cel mai mult. Aglomerația, disperarea oamenilor de a prinde un șezlong, urletele copiilor și cozile interminabile la orice și oriunde m-au făcut să asociez această zonă cu ștrandul Șapte Izvoare din Herculane. Oamenii stăteau ca sardelele în piscină, într-o supă care scotea aburi. Cred că această zonă care se prezintă, e drept, una „low-cost” necesită îmbunătățiri majore.

Restaurantul a fost, de departe, marele minus care ne-a tăiat aripile și ne-a stricat buna dispoziție. În fapt, discutăm despre o zona îngustă, aglomerată, cu o coadă imensă (cam 1,5 ore de așteptare), cu o singură persoană care servea și doar 10 măsuțe unde te puteai așeza. Să prinzi loc la masă era aproape imposibil, cel puțin nu în termeni civilizați, iar dacă te așezai la coadă și așteptai o oră jumătate să își vină rândul riscai să stai cu tava în brațe. Atmosfera mi-a adus aminte de autoservirile de pe litoral de dinainte de Revoluție.

Mâncarea este, de asemenea, low-cost, un amestec de fish&chips si burger. Aș fi fost mult mai mulțumită cu niște sandvișuri, cel puțin puteam să le mâncăm în picioare. Aceeași coadă era și pentru o cafea, o sticluță de apă sau un desert. Având în vedere faptul că nu am voie să îmi aduc de acasă nimic de mâncare și nicio sticlă cu apă, de bun simț ar fi fost să nu stau o oră jumătate la coadă pentru a-mi astâmpăra setea.

Fiind o zonă destinată copiilor, singura de altfel unde acestia au voie, am fost foarte atentă la detalii, din punctul de vedere al părintelui și am constatat următoarele:

Singura piscină existentă în acestă zonă supraaglomerată este cea cu valuri, total neadecvata pentru o zonă unde copiii sunt principalii clienți, iar apa era mai rece decât în alte zone (max 30 grade).

Cozile interminabile la tobogane erau generate de numărul scăzut de jucării, iar oamenii pur si simplu nu ratau ocazia să își ia unul altuia colacul din mână dacă era nevoie.

Personalul de pe margine, numeros, dar ineficient, părea depășit de situație.

Toboganele nu aveau în anumite zone bariere de protecție și există posibilitatea rănirii celor ce nu sunt atenți.

Ceea ce m-a înfuriat cel mai tare a fost faptul că aici erau amestecați copii între 3-16 ani. Ca parinte, zic ca marja este mare și total nerealistă. La 14-16 ani, tinerii nu își doresc să se amestece cu cei mici și plângăcioși, există o mare diferență între aceste 2 grupe și nevoile lor nu au nimic în comun. Adolescenții devin mai liniștiți, doresc să participe la activități de adulți și să experimenteze locuri noi, faptul că sunt puși în aceeași oală (la propriu) cu cei mici nu face decât să înrăutățească lucrurile, ca să nu mai zic de faptul că îi pot răni involuntar pe cei mici. Eu aș fi propus ca cei de 13-14 ani să poata intra la următorul nivel.

ZONA PALM este, într-adevăr, mult mai aerisită. Nu te mai înghesuie nimeni, te poți relaxa și te poți bucura de câteva ore de liniște. Palmierii sunt deosebit aranjați, luminați, printre ei sunt răspândite șezlongurile, ceea ce îți creează impresia de vacanță în Maldive. Piscina este destul de mică, ca de altfel și cea de la Galaxy, dar se prelungește în exterior și asta salvează situația. Ceea ce m-a surprins în mod plăcut este faptul că am văzut oameni în vârstă și foarte în vârstă, semn bun, în general ei nu prea se mai regăsesc nicăieri, iar faptul că au venit până acolo mie mi-a placut. O alta surpriză plăcută a fost aceea că nu prea am văzut pițipoance. Dacă au fost, atunci numărul lor nu a fost foarte mare. Impresia generală a fost de lume mai așezată. Au fost și câteva aspecte care nu mi-au plăcut:

Zona de pool bar lasă de dorit. E drept că era foarte aglomerat și că toată lumea dorea ceva de băut, iar barmanii erau, clar, depășiți de situație. Atât de depășiți, încât nu erau siguri ce ar trebui să conțină coctailurile pe care le făceau, ceea ce a dus la o ceartă în văzul lumii.

Am comandat un Mojito, am așteptat vreo 30 minute și am renunțat.

Atât în zona barului, cât și pe marginea piscinei exterioare, era plin de pahare și de doze goale. Nu am văzut pe nimeni să strângă și, dacă aveai norocul să prinzi un scaun liber, trebuia să faci cumva loc paharului tău printre cele goale deja existente.

În piscina exterioară, dintr-un grup de tineri, unul fuma. Repet, în piscină. Un barman a încercat fără succes să îl determine pe respectivul să renunțe la fumat sau să iasă să fumeze în locurile special amenajate. Nu a reușit.

La ieșirea din piscină, am constatat cu stupoare că halatul soțului și un prosop dispăruseră din cuierele special amenajate.

Restaurantul era frumos amenajat, existau mai multe mese, atmosfera era mult mai aerisită și nu aveai acea senzatie de sufocare și de disperare ca la Galaxy. În interior însă, o coadă imensă îți strica pofta de mâncare, iar dacă doreai să mănânci sau să bei ceva trebuia să te înarmezi cu multă răbdare.

ZONA ELYSIUM, cea de-a treia și ultima, mi s-a parut aproape pustie în comparație cu celelalte două, ceea ce mi-a plăcut foarte mult. Poate faptul că era ceva mai scumpă (23 RON extra față de cea a palmierilor) sau poate faptul că era oarecum izolată de cele 2 de dinainte, oricum a meritat o vizită. Saunele, frumos concepute și construite din materiale de excepție, erau însă pline până la refuz. La fel de aglomerată era și zona dușurilor cu specific tropical sau micul bazin cu apă cu seleniu.

Restaurantul a fost punctul de atracție și pot spune, cu mâna pe inimă, că am mâncat așa cum mi-am dorit: în liniște, în tihnă, mâncarea a fost delicioasă, servirea… mai e de lucrat. Am ales un mix de pui, mango și curry, alături de care am primit orez sălbatic și spanac crud, un deliciu! Ce ar mai fi de îmbunătățit? Poate la intrarea în restaurant ar fi trebuit să stea o domnișoara drăguță care să întâmpine oaspeții și să îi poftească la mese, meniul să fi fost afișat așa cum s-ar cuveni, și nu 2 foi scoase la Xerox, iar comanda să fie luată în mai puțin de 25 de minute, asta și pentru că nu eram mai mult de 5 persoane în restaurant. Tot domnișoara aceea drăguță i-ar fi putut împiedica pe cei 4 domni în slip să își bea berea la masă, deși la intrare era clar menționat faptul că accesul este interzis persoanelor care nu au halat. Privind retrospectiv si bucurându-mă de mâncarea gustoasă și vinul roșu, am avut revelația faptului că mă aflu în Rai și că Purgatoriul începe fix în zona Galaxy.

Dupa 3 ore am plecat spre casă. Plătisem patru ore și jumătate, dar copiii noștri nu mâncaseră nimic încă de dimineață, iar la Galaxy nu avuseseră noroc, așa că nu era de stat mai mult. La plecare, am achitat și restul consumației adunate în sistem și am privit compătimitor către cei ce așteptau exasperați la coadă, doar-doar vor reuși să intre și ei. Ajunși în DN1, am constatat că bariera era lăsată și nimeni nu mai putea intra.

A fost o vizită interesantă, locul are potențial, iar câteva mici schimbări „esențiale” pot transforma Therme într-un loc cu totul special.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Este a treia oara cand vin la Therme vara asta si probabil ultima! Nu m-au lasat sa intru cu rucsacul , regula expusa de un specimen tip “militian” , mandru ca purta uniforma DAB si plin de autoritate de parca venisem pe tarlaua lui neinvitata! Regula cica ar fi de o saptamana asta, ma intreb cine inventeaza reguli pentru a stresa clientii? S-au gandit ca e prea multa relaxare sau ceva... In rucsacul meu tip sport aveam o carte de vreo 400 de pagini, ochelarii si tocul, crema de plaja, telefonul, prosopul si vreo 2 device-uri de Iqos plus tigarile. Cum sa-i explic ca nu pot intra fara rucsac, unui prost pentru care regula e sfanta... in afara sa-i fac reclamatie, sa-mi fut ziua de week-end de dimineata si sa pierd o ora fara a-mi oferi cineva mai competent din conducere vreo solutie nu am facut nimic. Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul :)
    • Like 0
  • Suparat din cauza PERSONALULUI !
    Am intrat cu telefonul in piscina de afara ,din zona Galaxy si unul dintre ,,salvamari,, pe un ton agresiv ,mi-a spus ca sa ies imediat cu telefonul !
    Ok ,nu am zis nimic ! Dar nu cred ca e in regula sa vii pe un ton rautacios sa zic asa....sa ies afara din piscina !
    Si chiar daca ,ce se intampla daca stateam cu el in apa?
    Daca cadea sa zicem ,ce treaba aveau ei?
    Pe mine nu m-a deranjat ca mi-a spus sa ies cu el din apă..... M-a deranjat tonul !
    Să nu mai zic de BARMANII ! Mi-am luat un hot-dog si m-am asezat la masă......Tot ok si frumos...pana cand.....am terminat de mancat si am lasat pe masă ambalajul acela...sa zic asa....... M-am ridicat de la masa....si am plecat.....Iar unul dintre domni de acolo ,a venit si mi-a zis sa vin sa iau ambalajul si sa il arunc la un cos de gunoi.....L.am luat si am intrebat ...unde gasesc un COS DE GUNOI.....dansul mi-a raspuns pe un ton de parca era vina mea ca nu este niciunul in jur si mi l.a luat el!
    Si preturile...zic eu....exagerate.
    • Like 0
  • Cronica altui client nemultumit si siderat.

    Am venit si eu la Therme azi, 4 ian 2017 indemnata de copil si de sot. Am intrat un grad de ocupare 5 in zona Galaxy si din acel moment m-au apucat nervii si disperarea. Ma bucur mult insa ca mai exista cineva care imi impartaseste parerea: PURGATORIU curat. Mirosuri combinate de rahat de copil mic cu fum de fast food, o aglomeratie de nedescris, apa pe jos, copacii aia amarati cu frunzele pe jumatate uscate care mai luau si ei din putinul oxigen restant. Pe scurt: mizerie. Am iesit dupa scurt timp. Incredibil ce porcarie. Le-am lasat si lor un mesaj in care ii rugam sa revizuiasca gradele de ocupare. Cred ca la 4 ar trebui deja inchise portile, dar sunt convinsa ca nu le va pasa dat fiind ca se afla intr-o tara cu un popor foarte putin pretentios, in care un om cu o opinie ca a mea risca sa fie considerat nebun.
    • Like 0
  • Haha, tipic romanesc. Organizare proasta, preturi mari, mancare proasta, privarea satisfacerii nevoilor de baza: hrana si apa - ca sa poata sa vanda ei la suprapret, certuri in vazul lumii, aglomeratie si snobism ... Bine ca nu am fost. Multumesc pt recenzie!
    • Like 0
  • Deci:
    1. Ne ducem in zona destinata copiilor si ne deranjeaza chiotele si galagia copiilor. Recomand sa accepte numai copii surdo-muti :)
    2. Ne ducem la piscina cu apa termala si comentam ca oamenii se inghesuiau intr-o supa calda (sic!).
    3. Ne ducem intr-o locatie abia deschisa, in zona cea mai ieftina si ne miram siderati de aglomeratia de acolo.
    4. Si, nu in ultimul rind, ne miram de afrontul romanilor fata de bun simt si de respectarea regulilor.

    Urmeaza sa fim uimiti de faptul ca Soarele rasare de la Est, ca la discoteca nu se pune muzica bisericeasca si ca in biserica nu cinta muzica rock.

    Concluzia mea e ca nu stim sa traim civilizat intr-o comunitate, sa ne respectam unii pe ceilalti si intelegem ca suntem diferiti. Nici macar pentru citeva ore de socializare.
    • Like 5
  • Voiam sa mai aduc in discutie si o alta problema si anume aceea a prosoapelor si halatelor....Nu ar fi trebuit sa se permita a se veni de acasa cu aceste accesorii,ca la strand...!Pai ori este o locaie de lux,asa cum sunt resort-urile,ori e un strand public...?!Nu de alta,dar strica locul si creeaza o senzatie neplacuta...Ai ocazia sa vezi tot felul de prosoape si de halate vechi,decolorate si chiar murdare...Ceea ce este dizgratios,o adevarata frustrare si in contrast cu locul.....Mi-a placut faptul ca sunt foarte multi tineri care lucreaza acolo,insa cei care servesc la barul Galaxy sunt ffff lenti,neprofesionisti,isi dau cu stangu-n dreptu' si au alte preocupari decat servitul,chiar in fata clientilor de care nu par sa le pese....Altfel nu si-ar arata pe telefon diverse,unul altuia in timp ce tu stai si astepti in fata lor...Cred ca le ia peste 10 minute pana servesc un client,cu toate ca treaba e extrem de simplificata de respectivele bratari cu care "platesti"....Toate lucruri la care ar trebui lucrat si supravegheat locul si felul in care isi fac treaba angajatii,spre beneficiul clientilorcare merg acolo sa se distreze,nu sa-si petreaca timpul la coada...
    • Like 2
  • Am fost si eu la Therme,plina de entuziasm si incredintata ca este un loc extraordinar,cum "n-a mai vazut Parisul"...Si intr-un anumit sens,chiar este...!Am ales o zi in cursul saptamanii,in jurul orei 11,tocmai pt a evita"ambuteiajul"...Mi-a placut inca de cand am parasit DN1,intrarea cu steguletele cu insemnele "Therme",drumul dezapezit,cladirea din sticla ce stralucea in soarele orbitor si in mijlocul zapezii care amplifica efectul luminos,parcarea enorma,o intrare generoasa in cladire dar dupa parerea mea cam goala,ar mai trebui ceva plante,o fantana arteziana,aranjata mai bine....Acum,citind articolul acesta,imi dau seama ca in momentele de maxim,trebuie sa adaposteasca cozile imense...Cu toate astea,macar pe margini,este loc de decoruri,plante...Intr-adevar,elegant,locul,vestiarele,bratarile tehnologizate,etc...Detalii elegante si luxoase,chiar daca pe alocuri mi-s-a parut ca ar mai fi de terminat una-alta,pe acolo...Sectiunea Galaxy mi-s-a parut usor cam inghesuita,ma asteptam la ceva cu mult mai mare,un spatiu cu mult mai generos care dupa mine ar fi trebuit sa mai gazduiasca si o piscina pt copiii mai mici cu varsta cuprinsa intre cateva luni si 5 ani...Astfel incat zona Palm sa fie intr-adevar una destinata numai adultilor si nu asa cum foarte,foarte prost este conceputa permitand copiilor foarte mici,pana in 4 ani sa aiba acces impreuna cu parintii...Sincer,nu m-am relaxat deloc in sectiunea Palm,pt ca era un concert de plansete de copii mici ,cand termina unii,incepeau altii,asa ca pe langa deranjul fonic,mai aparea si cate un pampers cu nevoile unui bebelus prin apa....Complet aiurea,fara nici o logica din pct-ul asta de vedere!!!Cu atat mai mult,cu cat si zona Elesyum destinata in exclusivitate adultilor,trebuie sa mearga la una din piscinele Galaxy sau Palm.....Zona Elesyum mi-s-a parut mult prea mica,cocotata,dar dotata cu saune mari si incapatoare,dusul acela cu cale si cabinete de masaj,restaurantul elegant...Nimic de zis,foarte frumos si luxos,insa cam mic la cata lume se pregateste sa dea navala...Apropo' de lumea care da navala din intreaga tara,absenta unui hotel care care sa comunice cu acest complex printr-un tunel aclimatizat ,astfel incat sa nu trebuiasca sa iesi afara,cu o parcare sibterana,mi se parea absolut necesara....Poate se va construi,ocazie cu care poate se mai face si o sectiune pt copiii mici,astfel incat Palm sa ramana o sectiune intr-adevar pt adulti...
    • Like 1
  • Indiferent de motivele pentru care un client a fost nemultumit, conducerea centrului de relaxare ar fi trebuit sa ia in considerare comportamentul publicului tinta pentru a dezvolta o strategie eficienta.
    Asta a fost o greseala de marketing, din punctul meu de vedere. Trebuie sa iei in considerare limitarile interne (spatiul, personalul, catering-ul etc.), dar mai ales limitarile externe (legislatia, specificul popular, comportamentul publicului etc.)
    Tocmai de aceea nu ma voi duce in Singapore sa vand guma de mestecat deoarece legislatia interzice mestecatul de guma, nu ma voi duce in Libia sa vand fuste scurte pentru ca cultura le-o interzice, iar in Romania voi lua in considerare comportamentul clientilor.
    Nu a avut legatura cu comportamentul neadecvat al romanilor, cat a avut legatura cu organizarea proasta a centrului.
    • Like 4
  • Va multumesc doamnă pentru comentariul dumneavoastra pertinent .
    • Like 3
  • Dòamna trebuie să se duca la parcurile de distracții sa vada cum se sta la coadă, sau a uitat cum era înainte de 89?
    Ma bucur ca au avut succes si nu aveau cum sa nu aiba, iar țăranii neciopliti sper sa dispară si va fi ok....
    • Like 2
    • @ Radu Aurelian
      Hellooooo....!!!!Traim in 2016,domnule!!!Ce comparatii sunt astea...Mergem inainte sau ne trag anii de dinainte de '89 inapoi....????!!!!!!Daca sunt minusuri ale locului,trebuiesc aduse in discutie si cei in masura saia aminte si sa le corijeze,pt ca se poate...!!!De ce sa bagam capul la cutie si sa ne multumim cum o fi?!
      • Like 3
    • @ Radu Aurelian
      Adrian check icon
      Ce cauti pe internet acum? Ai uitat cum era in '89? La 10 te rog sa inchizi lumina, televizorul, calculatorul si la somn! Merci
      • Like 1
    • @ Radu Aurelian
      Doamna a vazut mai mult decat cred ca ati vazut D-stra ! Cat despre "țăranii neciopliti sper sa dispară si va fi ok.... "aveti dreptate !!!!! Cred ca sunteti unul din taranii neciopliti care ar trebui sa dispara !
      • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Speranța Farcă

„Părinții sunt foarte angoasați, aud peste tot că copilul lui cutare face așa, copilul lui cutare face așa. Și se gândesc că ei nu oferă același start copilului lor, care va intra în competiție cu acei copii care au făcut toate acele cursuri. Gândim educația și viața ca pe o competiție”, spune Speranța Farca.

Citește mai mult

Șezlonguri în apă la Marea Neagră

Este o adevărată luptă între turişti pentru a prinde cel mai apropiat pat de plajă lângă apă deşi nu stau prea mult pe sezlong şi apoi tot ei se plâng că nu au soare pentru a se bronza din cauza umbrelelor extrem de apropiate.

Citește mai mult

Foto pentru textul Arinei Angelescu

Plec în oraș. Nu apuc să conduc prea mult când aud telefonul. E mama, care rămăsese cu cel mic. Inima îmi bate deja mai tare. Îmi trec tot felul de scenarii prin cap. Niciunul prea fericit. Răspund. Nu e mama. E băiețelul meu. Plânge în hohote și lasă puțin spațiu ca eu să înțeleg ceva. Nu-știu-ce grisine pe care le-am uitat acasă?!

Citește mai mult

Andrei Ene

AntiFragile, un startup care dezvoltă un sistem de etichete inteligente, care permit monitorizarea de la distanță a coletelor pe parcursul procesului de transport, a fost desemnat vineri seara câștigătorul competiției UPGRADE 100 Floors Elevator Pitch. Pe scurt, eticheta își schimbă culoarea dacă pachetul a fost scăpat de curieri.

Citește mai mult