Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Edy Chereji, director de comunicare al UNTOLD și Neversea: „Lucrăm îndeaproape cu autoritățile. Avem toleranță zero față de vânzarea de băuturi și țigări minorilor, sau față de consumul de droguri, indiferent de vârstă”

Neversea 2022

În 2020, piața evenimentelor și spectacolelor a luat pauză. De la marile festivaluri, la piesele de teatru sau premierele din cinematografe- o întreagă industrie a fost nevoită să găsească soluții pentru a supraviețui. 

2021 a revenit timid, iar 2022 pare a fi primul an în care lucrurile se reîntorc la normal- nu mai există restricții de călătorie, numărul participanților nu este limitat în niciun fel, artiștii se pot deplasa dintr-o parte în alta a globului și fac cu greu față cererilor de a concerta pe toate continentele.

În mai puțin de 4 săptămâni, la Constanța începe cel mai mare festival organizat la malul mării- NEVERSEA (7 -10 iulie). 

„Suntem mândri că în acest an avem unul dintre cele mai tari line-up-uri din Europa. În 2022, lucrurile nu au fost deloc ușoare, pentru că să reușești să faci booking, în agenda celor mai iubiți artiști, e cu adevărat o provocare. A reînceput activitatea în lume peste tot. O mulțime din evenimentele din 2020 și 2021 au fost reprogramate pentru această vară. Practic, foarte multe concerte și festivaluri la nivel mondial se suprapun, cu atât mai mult cu cât unii artiști și-au dorit să recupereze în acest an turneele programate a avea loc în anii precedenți. Chiar și în aceste condiții, avem un line-up de excepție, la NEVERSEA în 2022”, spune Edy Chereji, directorul de comunicare al festivalului într-un interviu pentru Republica

„Ne așteptăm să avem o ediție similară cu cele din 2018 sau 2019, pentru că la fiecare dintre acestea am avut o medie de peste 70.000 de participanți. Nu mai există restricții de niciun fel, străinii călătoresc și ei, deci cu siguranță vom avea un număr mare de tineri care vor veni anul acesta la NEVERSEA. Constanța este totuși bine conectată și pe rutier și aerian, dar și feroviar”. Mai multe despre ediția din acest an a celui mai important festival de la malul mării, dar și despre măsurile de siguranță luate de organizatori pentru a evita incidentele de orice fel, în interviul de mai jos.

Doi ani de pauză. Cât de așteptat este NEVERSEA? Mai ales că zilele coincid cu primele valuri importante de turiști care vin pe litoral.

Festivalul NEVERSEA este mai așteptat ca niciodată. Cu siguranță vom avea de recuperat cei doi ani, în acest an va fi o petrecere la care ne vom bucura de tot ceea ce ne-am fi dorit să avem în anii în care am fost restricționați, anii în care a fost pandemia.

Festivalul va fi și în acest an la începutul sezonului, atunci când oamenii încep să vină la mare. Evenimentul e după examenele naționale- capacitate și bacalaureat- ne așteptăm să vină mulți tineri, să sărbătorească terminarea liceului, promovarea bacalaureatului sau încheierea facultății.

Estimăm că ediția din 2022 va fi - din punct de vedere al numărului de participanți- asemănătoare edițiilor 2018 și 2019, care au avut o medie zilnică de 70.000 de oameni. E important că nu mai sunt restricții de niciun fel în țară, că în Europa și nu numai se circulă liber, așa că ne așteptăm la un aflux important și de peste granițe.

Două ediții amânate din cauza pandemiei. Ce înseamnă pentru comunitatea locală din Constanța faptul că în 2022 se organizează NEVERSEA?

Prezența acestui eveniment de anvergură este un lucru extraordinar, mai ales că la primele ediții am demonstrat că decizia organizării festivalului pe litoral răspunde unui apetit al publicului pentru ceva de acest nivel organizat pe plajă. Din punct de vedere emoțional, e important că oamenii vor reuși să se revadă, să-și asculte împreună artiștii preferați. Faptul că NEVERSEA se întâmplă în acest an îi va face pe oameni mai fericiți. Până la urmă, festivalurile sunt un motiv de fericire, aceasta e misiunea lor, să aducă fericire participanților.

Dincolo de emoții și de ceea ce simțim atunci când ne gândim la festivaluri, în acest an, Constanța se va bucura și de toate beneficiile economice și financiare aduse de mașinăria care se pune în mișcare la un eveniment de anvergură, care durează 4 zile. De exemplu, în 2019, peste 20 de milioane de euro au rămas în comunitate. Din păcate, 2020 și 2021 am avut pauză, iar acești bani au lipsit din economia locală. Cu siguranță această infuzie de capital și de vizitatori va fi binevenită pentru oraș în 2022.

Constanța este o destinație bine conectată. Cei care vin din București și județele limitrofe sau din apropiere de festival vor prefera mașinile. Trenul este o opțiune foarte bună dinspre Capitală, pentru că face puțin peste două ore. Traficul aerian s-a dezvoltat bine în ultimii ani anteriori pandemiei, marile orașe din România și din Europa au conexiuni bune, iar acestea îi ajută pe participanți să ajungă ușor la festival.

Anii de pandemie au afectat și interacțiunea directă dintre evenimente și branduri. Un festival e un loc potrivit să vorbești cu clienții și să-și demonstrezi capacitatea creativă. La ce să se aștepte participanții?

NEVERSEA este în topul celor mai mari festivaluri din Europa. Este cel mai mare festival care se întâmplă pe o plajă în Europa. Este al doilea cel mai mare festival din România, după UNTOLD. Fără îndoială partenerii comerciali, partenerii media, cei care își doresc să fie aproape de publicul comercial înțeleg că există nu doar un public numeros dat de mărimea festivalului, dar există și un public de o calitate foarte bună. Tineri activi, care doresc să încerce lucruri noi orientat către a acumula experiențe. Festivalul, pe durata celor patru zile, oferă niște oportunități extraordinare partenerilor să vorbească cu acest public, să-i împărtășească valorile. NEVERSEA este un loc aparte care permite o interacțiune frumoasă, coerentă și relaxantă între consumatori și branduri.

În același timp, festivalul se întâmplă la începutul sezonului de vară, iar acesta este un lucru foarte important, pentru că permite o apropiere de public și o deschidere față de cei care sunt weekend de weekend la mare.

NEVERSEA este fără îndoială epicentrul distracției estivale. Cu siguranță, cine se gândește la litoralul românesc, la un concediu în luna iulie pe litoral, nu ar trebui să rateze festivalul. Sau cel puțin o zi de festival, la una din scene.

Dacă vorbim de marii parteneri comerciali care susțin evenimentul, anul acesta ne bucurăm că ni s-a alăturat și brandul ALTEX, căruia ii urăm bun venit în familia noastră.

Câte din biletele și abonamentele s-au vândut anul acesta și câte vin din urmă, de la edițiile care nu s-au nai organizat din cauza restricțiilor?

Noi avem un public extraordinar. În 2020, când a început pandemia, aveam vândute aproximativ 20.000 de abonamente pentru NEVERSEA. Din cauza crizei sanitare și restricțiilor, am fost nevoiți să amânăm ediția pentru anul următor, motiv pentru care le-am propus celor ce aveau abonamente cumpărate să le păstreze, cu garanția că vor avea acces oricând la următoarele trei ediții, oricare, la alegerea lor. Oamenii au fost mai mult decât deschiși și prietenoși. 9 din 10 dintre cei care aveau abonamente și le-au păstrat. In acest an, în proporție majoritară, oamenii își vor folosi abonamentele, acest lucru este o certitudine. Cei care din diferite motive nu pot ajunge în acest an vor avea șansa să vină la oricare din următoarele două ediții, la alegerea lor.

Cât de greu este să faci un line-up de calitate după 2 ani de pauză?

Ne bucurăm să îi avem în acest an pe cei de la Black Eyed Peas care au mai fost prezenți în România la UNTOLD, acum 4 ani și care au rămas alături de noi încă din 2020, atunci când am fost nevoiți să amânăm festivalul.

Pe lângă Black Eyed Peas îi mai aducem pe Dimitri Vegas & Like Mike, care vor fi pentru prima dată la NEVERSEA și cu siguranță vor face un show foarte așteptat. Steve Aoki este un alt artist care va urca pe scenă, de altfel un obișnuit al casei, acolo, la Constanța.

Suntem tare mândri că în acest an avem unul dintre cele mai tari line-up-uri din Europa. Lucrurile nu au fost deloc ușoare pe zona de booking, pentru că activitatea a reînceput în întreaga lume și o mulțime din evenimentele din 2020 și 2021 au fost reprogramate pentru această vară. Practic, foarte multe concerte și festivaluri la nivel mondial se suprapun, iar situația specială se datorează și faptului că unii artiști și-au dorit să recupereze în acest an și turneele programate în anii precedenți și anulate sau amânate. Dar chiar și în aceste condiții, avem un line-up de excepție, de care se vor bucura zeci de mii de participanți.

La final, o întrebare despre siguranța participanților. Organizați festivaluri în România de 8 ani și nu ați avut niciodată niciun incident major. Cum faceți să păstrați evenimentele niște locuri sigure, pe parcursul celor patru zile și la NEVERSEA și la UNTOLD?

Pentru noi, ca entitate organizatoare de evenimente, siguranța este foarte importantă și face parte din conceptul festivalurilor.

Pe lângă tot ceea ce înseamnă line-up, artiști, invitați, povestea pe care o oferim, dincolo de experiența pe care participanții o au de la momentul achiziției unui abonament și până la clipa mult așteptată a ajungerii la festival, un pilon extrem de important al întregii construcții este cel legat de securitate și siguranță în perimetru, din toate punctele de vedere. 

NEVERSEA are deja un istoric de trei ediții, în acest an va fi cea de a patra. UNTOLD a ajuns deja la a șaptea. După atâția ani, iată că nu am avut niciun fel de incidente majore. Măsurile pe care le-am luat au fost foarte clare și concrete. Acest lucru este posibil, pe de o parte, datorită planurilor și felului în care noi ne-am organizat, dar și importanței pe care am dat-o acestor aspecte. 

E important de spus- iar aici nu e o laudă goală- am avut tot timpul o relație de excepție cu autoritățile locale și naționale. Mă refer la Ministerul Afacerilor Interne, cu toate structurile sale, de la nivel local sau central. În fiecare an, facem un comandament și la UNTOLD și la NEVERSEA, coordonat la nivel național de la București, iar toate structurile MAI, fie că vorbim de poliție, jandarmerie, criminalistică, antidrog, ISU, tot ceea ce înseamnă structuri ale statului, sunt prezente la fața locului, gata să ofere suport. Am fost pregătiți în fiecare an, am luat măsuri care să minimizeze orice fel de riscuri. 

Ani la rând, de la prima ediție, NEVERSEA și UNTOLD au fost cele mai sigure spații publice din România, iar asta datorită unui efort comun făcut de către noi împreună cu autoritățile.

Am încercat să aducem îmbunătățiri, de aceea, pe parcursul edițiilor, am introdus noi măsuri care sunt menite să sporească siguranța participanților.

Facem aceste evenimente ample, unice în România și printre cele mai mari din Europa de opt ani. Credem că am demostrat tuturor că pot avea încredere în noi. Nu ar trebui să privim toate festivalurile cu suspiciune. Și aici nu e vorba doar de noi. Uitați-vă, de exemplu, la colegii noștri de la Electric Castle, care sunt pe piață de 10 ani și s-au bucurat în tot acest timp de ediții fără incidente majore. La fel, Summer Well, care anul acesta ajunge la majorat. Are 18 ediții și nici ei nu au înregistrat incidente majore. Evident că pot exista peste tot derapaje, dar de fiecare dată lucrăm îndeaproape cu autoritățile, având toleranță zero față de vânzarea de băuturi și țigări minorilor, sau față de consumul de droguri, indiferent de vârstă.

Cred că organizatorii- cu cât sunt mai responsabili, mai atenți, își fac tot mai bine treaba- cu atât oferă evenimente mai sigure. Noi, UNTOLD UNIVERSE, am am demonstrat în acești ani că suntem capabili să facem cele mai sigure evenimente și că oamenii se pot simți în largul lor atunci când trec pragul casei noastre.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult