Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica
Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.
Expert în securitate aeronautică: Se pot imagina soluții astfel încât pasagerii să fie controlați ÎNAINTE de intrarea în aeroport
După atacul terorist care a avut loc pe aeroportul Zaventem, experții în securitate aeronautică vorbesc despre măsurile de siguranță suplimentară care s-ar putea lua pe aeroporturi.
Însă ce te faci cu stațiile de metrou, cu gările, cu autobuzele care circulă prin orașe, se întreabă aceștia?
Sorin Stoicescu, expert în securitate aeronautică, vorbește de eventualele schimbări ale procedurilor din aeroporturi.
„Există și soluții prin care pasagerii să fie supuși unor controale înainte de intrarea în terminalul aeroportului. Se pot imagina și asemenea servicii și sisteme, însă ar provoca nu doar disconfortul pasagerilor, ci și mari probleme pentru traficul aerian, generat de pasageri, bagaje și mărfuri. Aici trebuie analizate foarte bine modalitățile prin care să se facă acest controale, astfel încât fluxul, timpul destinat controlului pasagerului și bagajelor acestora să nu fie afectat prea mult. Chestiunea asta se va face la nivel internațional, sunt sigur că Organizația Internațională a Aviației Civile convocat în momentul de față toate instrumentele pe care le are în domeniul securității aeronautice și se fac discuții foarte serioase”, spune acesta.
Exploziile de pe aeroportul Zaventem au avut loc în zona de check in, înainte de punctul în care bagajele și pasagerii sunt controlați de forțele de securitate. Valentin Duță, fostul director pentru securitate aeronautică de la Tarom, are dubii că instaurarea de măsuri suplimentare de control înainte de check in ar putea să îi oprească pe teroriști: „Ce te faci, dacă cu doi metri înainte de control, un terorist căptușit cu dinamită se aruncă în aer? Apoi, în afară de aeroporturi, mai ai stații de metrou, gări. Cum reușești să le protejezi? Teroriștii caută mijloacele de transport, din cauza numărului mare de victime pe care îl pot produce și a impactului mediatic”.
Desigur. Eu cred ca se pot imagina solutii prin care pasagerii pot fi controlati chiar si inainte sa iasa din casa! Asta era si miza oameni buni! De asta au permis ca aceste atacuri sa se intample. Ca sa poata instaura un regim totalitar prin care toata lumea va fi controlata mult mai strict. Mai multe camere video pe strazi. Legi mai stricte. Supraveghere si monitorizare online si offline pentru fiecare. Totul in numele "sigurantei". Asa lucreaza oculta globala. Creaza probleme si apoi tot ei le rezolva! Bine ati venit in Noua Ordine Mondiala! Asteptam cu interes implantul cu microchip care va scapa definitiv lumea de terorism!
Like 0
problema nu e cu securitatea in aeroporturi...acolo de obicei sunt multzi politzai care fac rondul...si motivul pt care spun asta e ca in cazul de fatza, victimele au fost de 2 ori mai multe in statia de metrou desi acolo o singura bomba a fost detonata...dar banuiesc ca nimeni nu spune nimik de metrou/trenuri etc pt ca alea sunt zeci sau sute intr-o capitala europeana pe cind aeroporturi sunt max 2-3
Like 0
Din nefericire nu are rost sa faci control inainte de check in. Se vor arunca in aer in acest nou punct de control. Intotdeauna va exista ceva inainte de primul control de securitate.
Like 0
O sa ajungem sa ne controleze inainte sa iesim din casa, eventual doar cu permis de calatorie pe strada. Nu trebuie sa ne distrugem libertatea si modul de viata din cauza acestor animale.
Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)
„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.
Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)
Claudiu este doar unul dintre cei peste 11.000 de ctitori ai teatrului care se construiește în prezent pe Grivița, la nr 53, în București, la inițiativa cunoscutei regizoare, invitată recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu”.
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.