Ne respectăm cititorii, prietenii care au dat LIKE paginii noastre de Facebook, dar și pe cei peste 28.000 de abonați care vor să primească, în fiecare zi, newsletter-ul. Aproape 800.000 de români ne-au arătat, numai în luna martie, că au încredere în această platformă independentă și că merităm să fim pe lista lor de preferințe. Am construit Republica de la zero în urmă cu 4 luni și am căutat cele mai bune soluții pentru a vă oferi o experiență diferită în peisajul media din România. Cele mai multe astfel de soluții sunt dezvoltate de firme românești sau cu operațiuni locale și angajați români.
Respectul față de cei care ne citesc este și motivul pentru care am căutat un partener de încredere prin intermediul căruia să trimitem către abonați newsletter-ul zilnic.
De altfel, este o procedură practicată nu numai în România, aceea ca newsletter-ul să fie trimis prin ceea ce se numește „third party”, printr-un serviciu specializat, care are tehnologia necesară, dar mai ales acreditările cerute de practica internațională din domeniu, servere și ip-uri trecute pe „listele albe” ale gmail, yahoo, ca să enumăr doar doi dintre cele mai întâlniți furnizori de email, pe care și dumneavoastră îi folosiți.
Republica a încheiat o relație contractuală pentru a folosi soluția tehnică Conectoo de transmitere a newsletter-ului, deținută de S.C. Conversion Marketing S.R.L, care are în portofoliu clienți importanți, mai ales de pe piața de retail și e-commerce.
Am constatat, după trimiterea newsletterului de luni dimineață, că telefoanele au început să sune, iar emailurile au început să curgă.
Le mulțumim celor care ne-au semnalat imediat faptul că în momentul în care încercau să acceseze un link din interiorul mailului, primeau avertizarea că există o suspiciune de malware pe domeniul www3.conectoo.ro.
Îi înțelegem, desigur, inclusiv pe cei care - pe un ton ridicat - ne-au reclamat faptul că platforma noastră e cea care ar avea această suspiciune. În fapt, cei care au parcurs cu atenție întreg conținutul mesajului respectiv, apărut în forma de mai jos, mai ales la cei care deschideau newsletter-ul de pe un dispozitiv mobil cu sistemul de operare Android, sau foloseau browserul Chrome, au înțeles că suspiciunea era legată de furnizorul soluției de newsletter.
Este și lesne de înțeles reacția lor. Până la urmă, newsletter-ul este trimis în numele și cu brandul Republica, de către fondatorii acestei platforme.
Și pentru că am adus vorba despre fondatori, să știți că trimiterea newsletter-ului Republica nu este un proces automat care selecteză niște texte de pe platforma noastră și pe care vi le remite. În fiecare dimineață, unul dintre noi scrie recomandările noastre. Am ales această modalitate de a comunica și a vă transmite informația, tocmai pentru că vrem să facem lucrurile altfel, să avem o reacție directă de la dumneavoastră.
Ieri, cel care a scris newsletter-ul am fost eu. Vă cer scuze pentru neplăcerile create, dar vă și anunț ce acțiuni am întreprins și ce decizii am luat:
- Am cerut imediat clarificări firmei S.C. Conversion Marketing S.R.L. și am solicitat ferm identificarea urgentă a unei soluții, dar și a unei explicații pe care să o comunicăm public.
- Am cerut ca, în cadrul acestor lămuriri, să fie indicat explicit pericolul sau potențialele riscuri la care sunt supuși abonații la newsletter-ul Republica.
Am primit răspunsul atașat la ora 15:10.
Precizăm foarte clar că acel „client” la care face referire Conectoo în răspuns nu este Republica. Platforma noastră nu a fost nicio clipă sub niciun fel de suspiciune, după cum vedeți din imaginea atașată, sau verifica aici.
Decizia fermă a fondatorilor acestei platforme - Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Alex Livadaru și subsemnatul - este de a întrerupe imediat utilizarea serviciului de trimitere a newsletter-ului Republica prin furnizorul serviciului Conectoo.
Așadar, vă vom cere îngăduință, în următoarea perioadă, sperăm cât mai scurtă, să nu vă mai trimitem newsletter. Încercăm cât mai rapid să identificăm un furnizor de încredere, care să ne dea asigurări că astfel de incidente nu vor mai apărea. De asemenea, pentru orice alt tip de lămurire, suntem aici. Ne puteți scrie oricând pe adresa: redactie@republica.ro.
Ne puteți urmări direct pe website-ul Republica.ro, dar puteți interacționa cu noi și din feed-ul de Facebook, dând LIKE contului nostru oficial - dacă nu ați făcut-o deja - sau prin prioritizarea postărilor noastre din setări.
Ne respectăm cititorii și asta este o promisiune care stă la baza acestui proiect.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Mă bucură foarte mult reacția voastră rapidă.
Asta vădește fără de tăgadă profesionalismul redacției si RESPECTUL fața de cititori.
Cu stimă,
Ovidiu Jurca
2. Ati luat o decizie foarte... nu stiu cum sa o spun intr-un mod frumos. E clar ca nu ati inteles prea bine ce s-a intamplat sau daca ati inteles ati luat o decizie foarte copilaroasa.
3. Nu inteleg de ce ati publicat acel email. Nu cred ca era menit sa fie public.
4. Probleme de securitate sunt peste tot online. Conteaza foarte mult cum le rezolvi si ce faci pentru a le preveni in viitor. Daca tot sunteti asa de stricti, de ce nu aveti SSL pe site? Mie browser-ul imi spune ca nu am o conexiune privata cu site-ul vostru...
5. Nu folosesc serviciul Conectoo si nu sunt un cititor fidel al site-ului vostru (drept urmare nu sunt abonat la newsletter si acesta este primul comentariu scris pe site-ul vostru). Am apreciat inca din prima zi acest proiect jurnalistic si cred ca faceti chestii foarte faine pe aici, dar decizia asta de a arata ca voi sunteti cinstiti si transparenti pare putin exagerata. Nu toate rufele trebuie spalate in public, desi stiu ca meseria de jurnalist asta te invata.
Mult succes! Poate o sa ma abonez si eu la newsletter-ul vostru. Sa vad cand mai faceti „investigatii” din astea. :)
2. va sugerez sa "va luati" un consultant IT specializat in online, pentru a va consilia in deciziile pe care le luati; asta pentru ca - atata cat stiu si pot eu intelege - incidentul survenit nu poate fi pus in carca echipei conectoo, fiind ceva inerent in online; reactia lor a fost oricum prompta si profesionista; eu cred ca NU schimbarea furnizorului este solutia pentru voi, ci sa aveti un consultant IT online foarte bun si... sa intelegeti si sa traiti cu ideea ca in online astfel de fenomene NU pot fi evitate 100%, si ca asta vine la pachet cu distributia fantastica a continutului pe care il generati voi precum si cu costul infinitezimal al acestei distributii/eyeball :-)
3. nu in ultimul rand, subsemnatul, familia mea, afliatii mei NU au(avem?) niciun fel de afiliere sau interes material sau moral cu conectoo sau cu vreunul dintre proprietarii, executivii sau afiliatii acestora; am cheltuit 10 minute din timpul meu pentru a scrie acest coemnatriu pentru ca va respect si va apreciez si pentru ca eu cred ca "you are missing the point" de data asta! :-)