Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

iCEE.fest, ziua a doua. Jean-Christophe Demarta, The New York Times: „De fiecare dată când Trump dă un tweet împotriva New York Times, oamenii se abonează”

În ziua a doua a iCEE.fest, Eero Korhonen, Head of News and Publishers at EMEA Partnerships, la Google, Brandon Keenen, Senior Digital Commercial Director al CNN International Commercial, Jean-Christophe Demarta, vicepreședinte - Global Advertising laThe New York Times, Sergio Rodríguez, Head of Digital Transformation and Innovation la El Mundo, și Stephan Granhaug, vicepreședinte executiv la Aller Media, au vorbit despre conținutul digital și jurnalismul în era giganților tehnologiei.

După prezentările în fața publicului de la București, Eero Korhonen, Jean-Christophe Demarta, Sergio Rodríguez și Stephan Granhaug au luat parte la dezbaterea cu titlul „Provocările industriei media în era post-adevărului”, moderată de Claudiu Pândaru.

„Ne confruntăm cu ceva nou, neîncrederea în tot internetul” ,a spus Claudiu Pândaru în timpul dezbaterii. „Puterea noastră este în tehnologie și dacă lucrăm împreună rezultatul va fi fructuos pentru întregul ecosistem. Lucrăm pentru a crea mecanisme care să ridice conținutul de caliatte și să identifice sursele demne de încredere. Lucrăm cu publisherii pentru ca algoritmii să înțeleagă mai bine care sunt sursele de încredere”, a afirmat Eero Korhonen de la Google.

„Noi am câștigat mai mulți abonați decât am avut vreodată. Sursa principală de venituri este publicitate și mulți au pierdut mai multă publicitate decât au câștigat din abonamente. Pețul publicității este problema, iar acesta nu este înlocuit. Va fi interesabt ce se va întâmpla cu televiiunile în următorii ani, televiziunile până acum au fost ferite. Copiii noștri nu se mai uită a tv, se uită la Netflix, se uită pe YouTube”, a remarcat Jean-Christophe Demarta de la New York Times. „Școlile au un rol, trebuie să îi învețe pe copii cum să aleagă sursele de încredere”.

„Subiectul fake-news este extrem de complicat. Ce este fake news, unde tragem linia? Politicienii din toată lumea încep să acționeze, dar e interesant ce se va întâmpla. Malaiezia a trecut o lege în acest sens, India a trecut o lege dar a fost nevoită să o retragă. Pentru că oamenii au spus: îmi afectează libertatea de exprimare. Când vine vorba de fake news, trebuie să ai încredere în cititori, cititorii trebuie să aleagă. Dacă cititorul vrea să citească fake news nu poți să îl împiedici”, a explicat Jean-Christophe Demarta de la New York Times.

Eero Korhonen, Google: „Pentru a crea o lume mai bine informată este nevoie de o colaborare între companiile de știri și cele de tehnologie”

„Lui Google îi pasă ce se întâmplă cu jurnalismul, pentru noi este important întreg ecosistemul. Dacă voi nu aveți succes, nici noi nu avem succes”, crede Eero Korhonen, Head of News and Publishers at EMEA Partnerships, la Google. Acesta a spus că gigantul IT face eforturi prin să comaniile media să aducă mai ușor mesajul la publicul lor cu ajutorul tehnologiei și să inoveze.

„Trebuie să existe un venit de la consumator pentru publisheri, nu este suficientă publicitatea. Dezvoltăm împreună cu publisherii un set de unelte care să îi ajute să simplifice procesul de abonare: un click, te abonezi și ai terminat”, arată reprezentantul Google,

„Google a susținut prin Digital News Innovation Fund 461 de proiecte din 26 de țări cu 96 de milioane de euro în patru direcții: lupta contra dezinformării, relatarea poveștilor locale poveștile locale, creșterea veniturilor din digital și explorarea noilor tehnologii”, arată Korhonen.

„Pentru a crea o lume mai bine informată este nevoie de o colaborare între companiile de știri și cele de tehnologie”, crede acesta.

Sfatul lui Brandon Keenen, CNN International Commercial, pentru adertiseri: „Măsoară ceea ce contează!”

„Prea multe opțiuni îi paralizează pe oameni. Prea multe îi pun în încurcătură, dacă nu ai nicio opțiune ai probleme. Cheia este să le oferi oamenilor un număr optim de opțiuni”.

„Cheia este să găsești locul potrivit pentru mesajul potrivit”.

„Agențiile trebuie să vorbească despre valoare, nu despre profit”.

„Schimbările de algoritm ale Facebook le provoacă necazuri publisherilor, Facebook va deveni din ce în ce mai puțin o platformă pentru publisheri și trebuie să folosești mai multe platforme”.

„Măsoară ceea ce contează”, i-a sfătuit el pe advertiseri. Pentru a crea o relație cu un brand, publicul nu are nevoie de o reclamă care i se repetă iar și iar pe internet, ci de o poveste cu care să rezoneze. „O poveste trebuie să fie surprinzătoare, să ofere inspirație, să îi inspire pe oameni, să fie cinematică, să ofere emoție”.

„Un utilizator ar trebui să vadă reclama ta de 4 până la 7 ori. De nouă ori este prea mult”

Jean-Christophe Demarta, vicepreședinte - Global Advertising la The New York Times: „De fiecare dată când Trump dă un tweet împotriva New York Times, oamenii se abonează”

„Tehnologia ne-a ajutat să avem mai mulți cititori și mai mulți abonați decât am avut vreodată”, explică Jean-Christophe Demarta, vicepreședinte - Global Advertising laThe New York Times. „Am plecat de la un ziar pe hârtie, distribuit în special în America, și am ajuns să fim citiți de oamenii din lumea întreagă”.

„Azi avem 3,7 milioane de abonați și am ajuns aici cu ajutorul tehnologiei. Vom continua să avem abonați”

„Dacă vrei ca oamenii să plătească, terbuie să construiești o audiență, trebuie să oferi conținut de calitate și să construiești loialitate”.

Despre campania lui Trump împotriva New York Times, pe care îl numește fake news și îi atacă de zeci de ori pe Twitter. „De fiecare dată când Trump dă un tweet împotriva New York Times, oamenii se abonează. Este grozav, este agentul nostru de marketing”, a povestit Demarta.

„Cu toată evoluția tehnologieei, misiunea noastră este să scriem povești și îi vom sprijini pe jurnaliștii noștri să o facă”.

„Acum jurnaliștii noștri trebuie să gândească poveștile astfel încât să se încadreze pe ecranul unui telefon”. 

Sergio Rodriguez, El Mundo: „Tirajul nostru a scăzut cu 50% în ultimii 10 ani”

Tirajul nostru a  scăzut cu 50% în ultimii 10 ani, iar veniturile din publicitate s-au diminuat dramatic. Căutăm noi soluții pentru a atrage cititorii. Una dintre ele vine de la infinit scrolling, atât pe homepage cât și la finalul articolelor. De fiecare dată când un cititor ajunge la sfârșitul articolelor, îi arătăm alte articole.

De asemenea am redus numărul formatelor, astfel încât să avem mai multe formate premium și am crescut numărul campaniilor directe.

O altă ideea este să creștem calitatea conținutului și să încurajăm jurnalismul de profunzime și să îmbunătățim brandingul.

Acesta a subliniat importanța creprii unei echipe puternice de digital care să fie capabilă să folosească tehnologia pentru a construi povești puternice.

60% dintre români se tem că știrile online sunt false

54% dintre oamenii din întreaga lume se tem că știrile online sunt false. Recordul este deținut de Brazilia unde procentul este de 85%, în timp ce în SUA este de 64%, iar în România de 60%, spune Anamaria Nicola, profesor asociat la Universitatea din București. Politicienii încearcă să folosească acest lucru în folosul propriu: 44% dintre români au spus, de pildă, că au auzit politicieni spunând că anumite știri sunt false.

În SUA 16% din oameni ar fi dipuși să plătească pentru știri care nu sunt false, în timp ce procentul ajunge la 7% în Marea Britanie și la 6% în România 

Reprezentanții a peste 140 de companii mari, precum Netflix, Google, Facebook, Shazam, The New York Times, CNN, El Mundo, și aproape 200 de experți din tehnologie, transformare digitală și comunicare online iau parte pe 14 și 15 iunie la festivalul de internet și tehnologie iCEE.fest, la care participă în acest an 3.000 de persoane.

Printre vorbitorii din prima zi a festivalului s-a numărat Andrew Weld-Moore, Head of Digital Business Facebook, care a vorbit despre cum utilizatorii se conectează prin intermediul rețelei de socializare la afaceri din afara țării lor. 

„Sunt aproximativ 65 de milioane de oameni de pe glob care sunt în contact cu o afacere românească pe Facebook”, a declarat reprezentantul Facebook.

iCEE.fest este organizat în parteneriat cu Orange si are printre susținători BCR, Nissan, Kaufland, mPlatform, VTex, ENEL, Medlife, Freewheel / Comcast, Nescafe Dolce Gusto, Coca-Cola, Samsung si alți parteneri.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Emil F. check icon
    Claudiu Pândaru, care primea pe mail ce trebuie să abordeze şi ce nu în interviul cu Udrea, dă acum lecţii şi vorbeşte despre post-adevăr. :) :) :)
    Ce spune Demarta nu este nimic nou, este din aceeaşi logică cu efectul Streisand. Sau cu creşterea popularităţii serialului "Married with children", urmare a campaniei moralizatoare purtată de activista Terry Rakolta pentru interzicerea show-ului, după episodul "Her Cups Runneth Over" (preferatul meu :) :) :) )
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult