UNFINISHED, unicul festival multidisciplinar din România, începe mâine, 29 septembrie, în București, unde sunt așteptați peste 3000 de oameni din 71 de țări din întreaga lume, au anunțat într-un comunicat organizatorii evenimentului. Cei 40 de speakeri invitați, oameni de știință, arhitecți, urbaniști, artiști, muzicieni, filosofi, designeri de experiențe, jurnaliști vor explora, timp de patru zile, conceptul OFF-CENTER prin prisma profesiei lor.
Dintre mii de oameni care au aplicat, au fost selectați 3141 de oameni pentru a participa fizic la evenimentele din cadrul festivalului ce vor avea loc la Casa Universitarilor, Teatrul Bulandra și Sala Radio. Cu câteva excepții, momentele vor putea fi urmărite și pe platforma digitală Sessions - https://app.unfinished.ro/ - însă doar pe bază de aplicație.
Organizatorii au pregătit conversații, instalații, experiențe și performance-uri ce vor invita publicul să exploreze multidisciplinar tema ediției, să iasă din zona de confort și să se conecteze cu oameni total diferiți, dar cu aceeași dorință de a evolua și de a învăța continuu. Întregul program poate fi consultat pe https://unfinished.ro/program/
Experiențe. În grădina Casei Universitarilor vor avea loc zeci de workshopuri - de la ceremonia de servire a ceaiului cu Gabriel Căciulă, sesiuni de degustare a primului whisky românesc - Carpathian Single Malt și workshop de împrietenit copiii cu legumele susținut de food-designerul Marije Vigelzang, până la workshop de scriere creativă și design thinking pentru cei mici, cu arhitecții Eliza Yokina și Ana Irina Lupu și scriitorul Iulian Tănase, se arată în comunicat.
Una dintre cele mai așteptate experiențe din festival este „The Story Room” - un spațiu special amenajat în Casa Universitarilor unde se va putea juca în exclusivitate jocul Where should we begin - realizat de una dintre cele mai cunoscute terapeute de cuplu din lume, Esther Perel.
Conversații. În conversațiile de anul acesta, zeci de speakeri vor adresa conceptul de off-center într-un sens cât mai larg și din perspective cât mai diverse. Exploratorii Alexander și Sonia Poussin își vor susține prezentarea într-o plimbare pe străzile capitalei, consilierul tech Jerry Michalski va susține o prezentare, dar va oferi și consiliere 1 la 1 pe parcursul festivalului.
Alături de aceștia, vor mai susține prezentări și dezbateri specialistul în neuroștiințe Anil Seth, jurnalista Patricia Cohen, corespondent The New York Times, fondatorul Readocracy, Mario Vasilescu și mulți alții.
Performance-uri. Muzica, dansul, teatrul vor fi și ele off-center, iar în cele 4 zile de festival nu vor lipsi nici aceste forme de exprimare artistică. Taraf de Caliu, Macul, Matheus Leston, Jurgis Didžiulis și mulți alții se vor asigura că festivalul are o coloană sonoră greu de uitat, se arată în anunțul organizatorilor festivalului. UNFINISHED22 va aduce și primul „dance battle” din istoria festivalului între Issue Park, care mixează breakdance cu arte marțiale, dans contemporan, dans korean și street dance și dansatorul Louis Gillard.
Unul dintre cele mai așteptate momente din festival este interpretarea poveștilor de dragoste din proiectul Unfinished Love Stories de către actorii Corneliu Ulici, Ioana Bugarin și Ana Popescu. Poveștile sunt scrise chiar de comunitatea UNFINISHED și selectate de către Daniel Jones, redactorul celebrei rubrici Modern Love din The New York Times.
Instalații. Ca în fiecare an, participantii vor putea explora instalații care să-i scoată din zona de confort sau să le ofere o altă perspectivă asupra temei ediției. Artistul italian, Luca Zamoc, va realiza un mural inspirat din peisajul urban al Bucureștiului, Niklaus Troxler va aduce în festival o selecție de afișe emblematice, dar pe care o va completa cu o lucrare realizată la fața locului, iar artistul Masahito Ono va expune o instalație care va începe să funcționeze în București, ca mai apoi să călătorească în jurul lumii, în țările afectate de război.
Partenerii evenimentului sunt: Universitatea din București, Elrond, Raiffeisen Bank, Tazz, eMAG, Kaufland, Microgreens, Mastercard, Wines of Romania, Black Cab, Project1, Kaercher, Velux, OMV Petrom, Orange, L’OR Coffee, Carpathian Single Malt, Eisberg.
Republica se numără între partenerii media ai festivalului, alături de PRO TV, G4media, Hotnews, PRO FM, IQads și Zelist.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.