Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Între business și responsabilitate socială. Cum pot brandurile și agențiile să influențeze calitatea conținutului difuzat de televiziuni și site-uri

„Ieșirea clienților de pe un post care derapează funcționează după «esența dresajului»”, a spus, într-o dezbatere organizată de Frontline Club Bucharest, Șerban Alexandrescu de la Headvertising: „Ai ros draperia, nu îți dau mâncare, nu ai mâncat-o, primești mâncare", scrie paginademedia.ro.

Dezbaterea moderată de editorul Paginademedia.ro, Petrișor Obae, a avut ca temă principală modul în care clienții și agențiile de publicitate pot alege unde să difuzeze publicitatea și cum pot fi sancționate derapajele grave. Au participat la discuție Șerban Alexandrescu (Headvertising), Robert Tiderle (Papaya Advertising), Eliza Rogalski (Rogalski Damaschin), Cosmin Pojoranu (Funky Citizens), Felix Tătaru (GMP PR) și Orlando Nicoară (1616.ro).

„Cred că e abia începutul a ceva. Și eu cred că, după ce norii de furtună de vor mai risipi, mulţi dintre cei care au plecat de pe posturi se vor întoarce. Dar, din nou cred că la orice alt megaderapaj se va reîntâmpla ce s-a întâmplat şi vom intra într-un fel de normal - vin, plec, vin, plec, care este foarte mișto, pentru că mi se pare că asta este exact esenţa dresajului: ai ros draperia, nu-ți mai dau mâncare, n-ai mâncat draperia, îți dau mâncare. Asta mi se pare corect: începem să ne folosim de maneta «bani» , pe care, până acum, am lăsat-o neatinsă”, e de părere Șerban Alexandrescu.

Întrebat dacă funcționează „nuiaua" în această industrie, Robert Tiderle spune că la americani a funcționat, cu ceaiul: „Puteau să nu mai bea ceai, dar au preferat să arunce ceaiul în mare. De-aia a izbucnit un război de independență și s-a născut o națiune”. În opinia lui, suntem în faza în care nu mai putem fi de acord cu „hai că merge şi aşa”. 

„Câtă vreme unii oameni se ridică de pe canapea, se duc acolo, stau în frig, iar alții stau pe margine și zic «hai că nu sunt ăia așa de răi, stai să mai așteptăm» .... așa se pierd războaie”, crede Robert Tiderle.

Pe de altă parte, Eliza Rogalski a subliniat că nu crede că televiziunile în general se finanţează numai din publicitate, ci și din alte surse - banii acționarilor, împrumuturi.

„Cred că din punct de vedere economic s-ar putea să se fi simțit și ei amenințați, de aceea au reacționat așa cum au reacționat. Dar nu cred că pe termen lung aceasta este soluția. Cred că trebuie cu toţii să pledăm pentru ca instituţiile pe care acest stat le are - bune, proaste, defecte, defuncte unele - să îşi facă treaba”, a punctat Eliza Rogalski.

Cosmin Pojoranu este de părere că brandurile trebuie să își pună problema ce impact social au. „Nu pot să închidă o jumătate de ochi să se prefacă cum că nu există. Dacă există un număr semnificativ de oameni care îți cer să faci ceva, tu măcar trebuie să ai o reacție. Eu cred că reacția a fost destul de ok. Cred că o să revină, s-a făcut cam ca la noi, nu s-a asumat public”, a subliniat Cosmin Pojoranu. Felix Tătaru e de părere că „pentru o extremă, soluţia nu îi este cealaltă extremă”, referindu-se la decizia unor companii de a-și retrage publicitatea de pe posturile care au avut derapaje. „Presiunea pe client, cu publicarea celor care au reclame, nu este în regulă. Brandurile se duc după audiență. E o greșeală să desconsiderăm publicul unor posturi ca Antena 3 sau România TV", crede Orlando Nicoară.

Întreaga dezbatere, cu argumentele participanților și întrebările din partea publicului, în fișierul video de mai jos, pe paginademedia.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • N-am putut viziona până la capăt dezbaterea pentru că mi se pare o prostie. Chiar m-a revoltat. Cum adică? Vine negustorul de absorbante şi stabileşte ce este sau ce nu este etic în televiziune? Fiecare negustor de absorbante îşi face un CNA? Vine un negustor de şuncă sau parizer şi impune tipul de ştiri sau dezbateri pe care are voie să le practice un ziarist? Începem să-i regretăm pe comunişti, ăia aveau o cenzură profesionistă... Ticăloasă ... dar calificată. După 27 de ani de la Revoluţie, repede a mai trecut timpul, facem saltul de la Suzana Gâdea la Matache Măcelarul?

    Dar să presupunem că facem acest salt (fără paraşută). Cum se întâmplă lucrurile? O să vină negustorul Matache şi o să spună: dacă vreţi să mai vadă lumea parizer la televiziunea voastră, atunci trebuie să fiţi presă quality... Nu mai criticaţi DNA-ul, nu mai vorbiţi despre casele domnului Preşedinte, uitaţi de Rarinca, nu mai vorbiţi despre condamnările României de la CEDO, lăudaţi-o pe doamna judecător Camelia Bogdan, criticaţi CCR-ul atunci când vă spun eu, o să trimit un băiat de la prăvălie când consider că este cazul, nimic despre câmpul tactic şi mai uşor cu Seychelles. Fiţi profesionişti, ce dracu'! Şi, ca bonus, o să vă trimită moşu' un parizer bun, doar pentru voi... dela fără E-uri, să mănânce şi gura voastră ceva bun. Ar mai fi ceva, dar este o simplă rugăminte... O puteţi înlocui pe Dana Grecu cu Cruduţa? Că-i place moşului...

    Aşa ar fi mai bine?

    Eu nu cred că se va întâmpla aşa. Dar dacă prin absurd s-ar întâmpla ca nişte negustori să facă presiuni pentru schimbarea din temelii a unor televiziuni, eu mi-aş dori ca acele posturi să refuze şi să-şi anunţe telespectatorii. Eu, de exemplu, n-aş mai cumpăra produsele acelor negustori şi ca mine poate că sunt nişte milioane de telespectatori. Hai să vedem cine ... rezistă mai mult? Este posibil ca televizunea respectivă să intre în insolvenţă fără publicitatea, dar poate funcţiona aşa ani de zile. Avem atâtea exemple pe piaţă... Însă negustorul cât rezistă? Eu îi dau 6 luni.

    Părerea mea este că nu trebuie să ne jucăm cu aşa ceva.
    Stimabilior, televizoarele moderne au telecomandă. Dacă nu vă place un anumit post tv, se mai întâmplă, duceţi-vă unde vreţi voi. Nu vă obligă nimeni să vă uitaţi la A3 sau RTV. Nu vă place, nu vă uitaţi. E simplu.

    PS În 1970, într-o şedinţă a Secretariatului P.C.R, Ceauşescu a afirmat că ,,omul care nu scrie pentru întregul său popor nu este poet”... Şi fără poezie...e pustiu.
    Eu cred că domnul Felix Tătaru şi compania l-au plagiat.
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult