Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Jaful de la Muzeul Drents, noi detalii: Volkswagen Golf furat, incendiat și abandonat sub un pod, suspecții încă sunt căutați

muzeul Drents

Fotografie aeriană, Drents Museum Assen. Pentru a pătrunde în muzeu, hoții au folosit exploziv și au distrus astfel singurul zid exterior al muzeului. Locul exploziei este căptușit cu scânduri. 26 ianuarie 2025 //foto: Hollandse Hoogte / Shutterstock Editorial / Profimedia

Un Volkswagen Golf gri închis, furat, găsit incendiat sub un pod de pe drumul N33, lângă localitatea Rolde, lângă Assen, ar fi fost folosit de persoanele implicate în spectaculosul jaf de la Muzeul Drents, care a avut loc sâmbătă dimineață, notează De Telegraaf, care citează surse din poliția olandeză.

Anchetatorii cred că mașina a fost furată cu câteva zile înainte de jaf, împreună cu plăcuțe de înmatriculare, iar poliția caută imagini și informații din zona locurilor unde au avut loc aceste furturi. 

De Telegraaf scrie că mașina a fost văzută în Groningen pe 23 ianuarie, în jurul orei 04:20, potrivit unor imagini de la o cameră video din oraș. Apoi automobilul nu a mai fost văzut până aproape 48 de ore mai târziu, în apropierea Muzeului Drents, la scurt timp după spargerea din 25 ianuarie, în jurul orei 03:45. Locul unde s-a aflat mașina în acest timp este necunoscut, iar stabilirea locului unde s-a aflat mașina de joi, 23 ianuarie, în jurul orei 04:20, până sâmbătă, 25 ianuarie, în jurul orei 03:50 este foarte importantă pentru poliție, menționează aceeași publicație.

citiți și:

Ziariștii olandezi publică și o hartă a locurilor unde a fost văzut automobilul folosit de hoții implicați în furtul muzeul Drents. Harta are la bază informațiile furnizate de poliția olandeză. De asemenea, în imagine apare și mașina care ar fi fost folosită de hoți.

 Harta locurilor unde a fost văzut automobilul folosit de hoții implicați în furtul muzeul Drents/ sursa De Telegraaf, pe baza datelor de la Poliția olandeză

Publicația De Telegraaf a scris că există suficiente indicii cu ajutorul cărora echipa formată din 35 de polițiști îi poate urmări pe cei trei fugari, precum și pe o altă persoană bănuită că ar putea fi implicată de asemenea în jaf. Analiza imaginilor de pe camerele de supraveghere din muzeu și cercetările suplimentare le-au oferit detectivilor „informații interesante”, adaugă publicația olandeză. Poliția presupune că făptașii au fugit spre Germania. 

În urma jafului de la muzeul Drents din Olanda au fost furate unele dintre cele mai importante artefacte din patrimoniul național al României: coiful de aur de la Coțofenești și trei brățări dacice din aur, piese care aparțineau Muzeului Național de Istorie din București. Pentru a pătrunde în muzeu, hoții au folosit exploziv și au distrus astfel singurul zid exterior al muzeului. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult