Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Litoralul Mării Negre își vrea locul pe harta marilor festivaluri ale lumii. Cum s-a născut NEVERSEA și ce potențial are Constanța. Interviu cu directorul de marketing UNTOLD și NEVERSEA

La începutul lui aprilie, organizatorii celui mai premiat festival de muzică electronică din Europa, UNTOLD, surprindeau piața anunțând lansarea unui nou eveniment de mari dimensiuni, de această dată pe litoral. Oamenii care stau în spatele fenomenului UNTOLD de la Cluj spun că publicul de aici merită un festival organizat la standardele internaționale la malul Mării Neagre, în vacanța de vară. “Așteptăm cel puțin 150.000 de participanți la NEVERSEA în cele trei zile de festival, 7, 8 și 9 iulie”, spune Edy Chereji, directorul de marketing și comunicare al UNTOLD și NEVERSEA. De ce Constanța și nu Iași sau Timișoara, cine sunt artiștii care urcă pe scenele NEVERSEA, cum au primit piața și partenerii acest al doilea eveniment, aflați dintr-un interviu acordat de Edy Chereji, pentru Republica.

Vă propun un exercițiu: Sunteți fan UNTOLD, aveți o singură vacanță în această vară. Ce alegeți? UNTOLD sau NEVERSEA?

E o întrebare grea, iar alegerea este și mai dificilă, o spun zâmbind sincer. Haideți să o privim din altă perspectivă, iar lucrurile se limpezesc și cred că mulți vor ști ce să aleagă. Noi le propunem tinerilor din România șansa de a avea acces- cu un buget pe care și-l permit- la o experiență completă, intensă. Două evenimente, din care unul deja cu o tradiție de aproape 3 ani, iar celălalt abia născut, la mare, acolo unde toți își doresc să ajungă măcar câteva zile vara. Le oferim două evenimente de anvergură, organizate la standardele internaționale, cu cei mai în vogă artiști din 2017, la un preț accesibil. 

Argumentul care ar trebui să-i facă să-și organizeze vara astfel încât să ajungă la ambele festivaluri. Noi îi ajutăm. De exemplu, cei care au cumpărat un abonament la UNTOLD 2017 au putut lua un abonament la NEVERSEA, incepand cu prețul promoțional de 150 de lei.

De ce Constanța, de ce nu Iași sau Timișoara, cine sunt artiștii care vor urca pe scenele de la NEVERSEA, care sunt diferențele între cele două evenimente?

Când am conceput UNTOLD am avut în vedere nu numai locul în care se desfășoară, la Cluj-Napoca, ci și întreaga regiune, conexiunile aeriene, pe șosea și cu trenul, capacitatea de a absorbi un numar mare de oameni. Ne propuneam atunci ca evenimentul nostru să devină un ambasador de calibru al Transilvaniei. Cifrele au arătat un succes deosebit, foarte mulți străini care descoperă împrejurimile, extrem de mulți tineri care vin la Cluj-Napoca din alte părți ale țării și care-și prelungesc sejurul. 

(foto: Edy Chereji, directorul de marketing UNTOLD)

Ajung în locuri în care poate fără un eveniment - driver- poate nu le-ar vizita. Când s-a născut ideea NEVERSEA, am avut în vedere și potențialul care poate fi exploatat la litoralului românesc. Vrem să deschidem și mai mult apetitul străinilor pentru stațiunile de la noi. După festivalul de la Cluj, care are loc în mijlocul orașului și care a devenit un fenomen, vrem să scriem o nouă poveste de succes. NEVERSEA are toate ingredientele să fie o experiență unică, gândiți-vă că scriem această poveste pe plajă, la mare. Să nu uităm că litoralul românesc este o destinație turistică ce poate, în vârf de sezon, să primească și 300.000 de turiști. Constanța are aeroport care e tot mai legat prin noi rute de orașe din România și din Europa, Bucureștiul e la 2 ore distanță de litoral pe autostradă, calea ferată a fost de curând reabilitată și oferă mobilitate dinspre Capitală spre Marea Neagră, în week-end. Și nu în ultimul rând, am ales Constanța fiindcă aici am găsit o administrație locală cu o viziune similară cu a noastră, deschisă la proiecte ambițioase care pot aduce plus valoare comunității.

Ce public țintiți?

Pe noi ne interesează, în primul rând, să ne adresăm tinerilor. Să poată participa aici, în România, la două evenimente ca afară. Line-up-uri excelente, condiții de organizare și securitate standard, poveste, atmosferă, toate acestea într-un buget adaptat la buzunarele lor. Folosesc acest prilej ca să le mulțumesc partenerilor noștri care au înțeles conceptul nostru și care subvenționează abonamentele, astfel încât acestea să fie la tarife adecvate pieței locale. Aceste prețuri la prețuri bune îi aduc și pe străini. Vor avea toate motivele să vină și la NEVERSEA, unde pot să îmbine marea, plaja, locuri foarte primitoare, cu ocazia unui festival mare, în bugete rezonabile. Cât despre participanții de la prima ediție NEVERSEA, nu vă ascundem că ne-am gândit în primul rând să le oferim încă o experiență ieșită din comun celor de la UNTOLD, de aceea ei au avut și tarife promoționale. E un public minunat, așa cum spuneam tot aici, pentru Republica, un public pe care și-l dorește orice brand: civilizat, activ, dornic de experiențe noi, cu putere de cumpărare relevantă pentru piața locală.

Ce potențial are litoralul românesc pentru piața evenimentelor?

Marea Neagră a crescut ca zonă turistică de la un an la altul. O spunem tuturor, litoralul nostru, turiștii, peisajul, toți merită un eveniment de anvergură care să concentreze toate atuurile de aici. Cu NEVERSEA vrem să așezăm litoralul Mării Negre pe harta marilor festivaluri ale lumii. Dacă UNTOLD a devenit cel mai premiat și apreciat festival de acest fel din Europa, prin dezvoltarea celui de al doilea proiect major, vrem să cucerim și să consolidăm primele două poziții în topul celor mai mari evenimente muzicale din țară și din regiune. Când vorbim despre evenimente, ne referim la concepte ieșite din comun, care nu fac rabat de la nicio exigență internațională. România este capabilă să organizeze două festivaluri la care participă sute de mii de oameni, cu scene mari, cu sunet și lumini spectaculoase, în condiții de siguranță pentru participanți. Artiștii știu de succesul UNTOLD, au auzit de căldura deosebită a publicului de aici, vor să vină în România, dar doresc să aibă recitaluri la evenimente unde nivelul este păstrat foarte sus.

Cum arată line-up-ul NVERSEA?

Vin peste 100 de artiști. Jason Derulo, Rita Ora si Dua Lipa, de exemplu, vin prima dată în România și asta la NEVERSEA. Sunt în cea mai mare parte nume diferite de cei de la UNTOLD, artiști extrem de apreciați de publicul căuia ne adresăm, cu piese în topuri. Și care se potrivesc perfect cu marea și plaja. Am să dau doar câteva nume, fără a pretinde că-i pomenim pe toți. Găsiți line-up-ul complet pe neversea.ro, între ei, Tiësto, Fatboy Slim, Afrojack, Sam Feldt, KSHMR, Benny Benassi, Nicky Romero, Fedde Le Grand, Ferry Corsten, Tujamo, Lost Frequencies, Danny Avila, Rudimental, Wilkinson, Foreign Beggars, Netsky, Zeds Dead, DubFX, Mike Perry și Klangkarussell.

La UNTOLD nu e vorba doar despre muzică electronică și artiști, aveți și o poveste. Cum e la NEVERSEA?

Da, există această convenție, toată lumea își joacă un rol în povestea UNTOLD, iar spectatorii vin să trăiască experiența. Ne jucăm cu imaginația și la malul mării. Legenda NEVERSEA spune că undeva în apele Mării Negre există o insulă unde timpul stă pe loc. De sute de ani generații de temerari au încercat să o găsească, fără sorți de izbândă. O profeție spune că cei care vor naviga cu o arcă fermecată spre plajele insulei își vor putea găsi și trăi tinerețea fără de bătrânețe. Singura călăuză este Yana, o ființă milenară, care a trecut portalul către NEVERSEA, și care-l poate deschide spre locul unde nisipul din clepsidră nu-și pune amprenta asupra timpului și vieții.

Vorbeați de standardele internaționale ale festivalului. Ce vor găsi participanții la NEVERSEA?

O plajă de peste 200.000 de metri pătrați, multe scene, peste 100 de artiști internaționali. 

(Imagine: Simulări grafice ale scenelor luate în calcul pentru festivalurile UNTOLD și NEVERSEA. Pentru o experiență completă, click pe imagine de pe laptop/ desktop, tap pe smartphone)

Una din atracții va fi cu siguranță scena amplasată în mare, la câțiva metri de plaja NEVERSEA, iar un pol de tracție mainstage-ul. Ca să aveți o imagine, aceasta va fi de dimensiunea unui stadion.

(Imagine: Simulări grafice ale scenelor luate în calcul pentru festivalurile UNTOLD și NEVERSEA. Pentru o experiență completă, click pe imagine de pe laptop/ desktop, tap pe smartphone)

Câți participanți așteptați?

Anticipăm că în cele 3 zile de festival vor veni peste 150.000 de oameni. Unii care vor fi acolo special pentru NEVERSEA, alții care sunt deja în vacanță. Faptul ca noi am stabilit data festivalului în iulie este în avantajulul celor care vor sa vina la mare pentru ca vor gasi cu siguranță locuri de cazare. În privința conexiunilor, pe lângă autostradă, mai sunt zborurile de pe aeroportul Constanța și trenurile. Un calcul simplu- un participant din Vest sau din altă țară poate zbura până la București, iar de acolo cu trenul sau cu mașina ajunge în 2-3 ore la Constanța.

UNTOLD a adunat o garnitură de invidiat în ceea ce privește sponsorii și partenerii care s-au asociat cu evenimentul. Cine vi s-a alăturat la NEVERSEA?

UNTOLD a demonstrat de la un an la altul, iar cei mai mulți parteneri au continuat colaborarea cu noi, încântați atât de calitatea organizării, cât și de publicul fenomenal care vine la Cluj-Napoca. Beneficiind de avantajele experienței și know-how-ului, am atras și la Constanța nume mari. Cei mai mulți dintre ei sunt parteneri de la UNTOLD care vor să comunice și la NEVERSEA. Cred că cel mai mult contează în decizia lor faptul că avem cel mai bun eveniment de entertainment din regiune și că le oferim posibilitatea să interacționeze cu un public pe care și-l doresc. Sunt lângă noi în ambele proiecte Kaufland, JTI, Ursus, Visa, Porsche Romania. Pe lista de new entry în ceea ce privește parteneriatele majore s-au așezat Raiffeisen Bank, Jack Daniel's, Finlandia. Foarte curând, vom anunța și partenerul din industria de telecomunicații care va fi la NEVERSEA.

Mai încap evenimente mari pe piața din România? Mare are potențial de creștere?

În România vor exista tot timpul intenții venite din multe direcții de a se organiza evenimente mai mari sau mai mici. Unele se vor si concretiza, deoarece țara noastră are mult potențial, fiindcă pe deoparte românii sunt dornici să guste entertainemt de calitate, iar pe de altă parte, străinii abia acum încep să descopere țara noastră. Important va fi cum se vor poziționa aceste evenimente, ce își vor propune pe termen lung și cîte vor reuși să aibă continuitate. 

Cât despre noi, știm clar cum ne poziționăm și ce ne dorim: să oferim evenimente și experiențe de neuitat, an de an, la standardele de afară, cu toată logistica aferentă, de la scene și lumini până la artiști și condiții de organizare și securitate ireproșabile. Este foarte important ca festivalurile să ofere locul, atmosfera și momentele perfecte de interacțiune între publicul de calitate bună și partenerii care-l susțin. Evident, așa cum spuneam și mai devreme, e important ca întreaga experiență să fie accesibilă, la un buget adaptat participanților. Credem că aici am reușit cel mai bun mix: festivaluri și artiști ca în străinătate, la tarife pe care și le permit tinerii de la noi. Succesul nu vine peste noapte, însă când știi ce îți dorești, când știi ce trebuie să faci, când știi ce sacrificii ești dispus să faci, rezultatele sunt uimitoare.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult