Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

O inundație în apartament și amintirea unui personaj amuzant din copilărie au transformat o idee într-un veritabil business. Povestea familiei NeaKaisa.ro. Republica Antreprenorilor

Nea Kaisa

O inundație în apartament și amintirea unui personaj amuzant din copilărie au transformat o idee vagă de business într-un proiect viabil și, mai apoi, într-o afacere de succes. La 10 ani de la înființare, magazinul online de obiecte sanitare NeaKaisa.ro, fondat de soții Laura și Vlad Sardescu, are mai mult 30.000 de produse în ofertă, a lansat o gama proprie, colaborează cu arhitecți și designeri și a devenit un punct de referință în domeniul amenajărilor interioare din România. În 2023, NeaKaisa.ro a înregistrat o cifră de afaceri de 6,3 milioane de euro, care va crește în acest an, când este estimată să ajungă la peste 7 milioane de euro.


Laura a absolvit marketing, Vlad științe economice, iar la finalul facultății s-au trezit că nu își pot găsi joburi în care să poată crește, ci doar în care să supraviețuiască. S-au gândit atunci să își facă propria afacere, în care să își pună în valoare abilitățile de la vremea respectivă, chiar dacă nu aveau încă în minte drumul de urmat.

O filozofie de business: să consiliezi clientul în alegerea produsului

O experiență neplăcută i-a ajutat să găsească abordarea corectă, pe care au păstrat-o și astăzi, chiar dacă de-a lungul timpul au existat schimbări de viziune asupra business-ului. Într-o seară, când s-au întors de la serviciu în apartamentul lor aflat la etajul 4 al unui bloc comunist, Laura și Vlad au găsit apa de trei degete în sufragerie și pe hol. Inundația fusese provocată de o defecțiune de la terasa blocului, pe care cei doi soți s-au gândit să o repare pe cont propriu. „A fost o furtună care a dislocat ceva și între burlan și acoperiș rămase un spațiu prin apa se prelingea direct pe perete. Am dat o fugă într-un magazin de bricolaj să găsim o soluție să acoperim acel spațiu cu ceva, să cumpărăm niște unelte și, cum eram doi copii crescuți în București, care nu aveau experiență în meșteșugărit, avem nevoie să vorbim cu cineva să ne îndrume. Ne-au plimbat de la un departament la altul și am rămas tot nelămuriți și, până la urmă, am plecat acasă nemulțumiți și supărați”, își amintește Laura. S-au gândit că este nevoie de un site care nu doar să-ți vândă un produs, ci să îți ofere și informații despre cum să îl folosești. 

„De acolo a plecat filozofia pe care o avem și astăzi, de vânzare consultativă, în care să asistăm clientul în rezolvarea problemei pe care o are. Noi, în primii ani, am vândut unelte, iar Vlad învățase absolut totul despre ele, despre cum se folosesc. Comunicam foarte mult cu clienții după plasarea comenzii, ei ne trimiteau poze cu anumite situații din casă și cerea o sugestie cum să le rezolve”, își amintește Laura Sardescu. Până a ajunge însă în acest punct, a fost însă nevoie de un nume pentru business: după ce au trecut prin nenumărate derivate ale lui „brico”, Vlad a venit într-o seară cu ideea salvatoare: „Dar dacă i-am spune Nea Caisă?”, a întrebat el, amintindu-și de un personaj generic din copilărie, prototipul oamenilor buni la toate, care veneau să mai repare lucruri prin casă. Cum domeniul neacaisa.ro era luat la acea vreme, Laura și Vlad au ales varianta cu ”K”. Însă între timp, au reușit să cumpere și domeniul pe care l-au dorit inițial.


„Scopul a fost să găsești la noi tot ce ai nevoie pentru a-ți amenaja baia”

După câțiva ani în care au vândut unelte, unul dintre furnizori a venit cu o ofertă: dacă ar vinde și lavoare și vase de toaletă? Noile produse s-au dovedit în scurt timp un succes și au creat o nouă nișă de diversificare. 

„Am pornit de la lavoare și vase de toaletă și am ajuns la mobilier de baie, căzi, părțile încastrate din instalații, rezervoare, clapete, baterii. Am inclus apoi în ofertă dușuri, paravane de duș, cădițe, de duș și tot așa, cumva, unele produse le cereau pe altele. Nu poți să finalizezi o baie, dacă nu ai și mobilierul și degeaba ai mobilierul, dacă nu ai și oglinda. Scopul a fost să găsești la noi tot ce ai nevoie pentru a-ți amenaja baia”, explică antreprenoarea care spune că marea majoritatea categoriilor de produse a fost inclusă în ofertă în 2019. „De atunci le-am diversificat, dacă înainte aveam 100 de produse într-o categorie, astăzi avem 350”, continuă ea. Venirea pandemiei a accelerat creșterea business-ului: pentru că totul era închis și a ieși din casă reprezenta un risc, oamenii s-au îndreptat mai mult înspre cumpărăturile online.

Showroom cu 11 băi și colaborări cu 200 de designeri și arhitecți

O gamă mai mare și mai elaborată de produse a ridicat însă complexitatea consultanței care trebuia oferită clienților. Așa că de la documentarea inițială pe Pinterest, Laura și Vlad Sardescu au ajuns să colaboreze cu arhitecți și designeri. Anul trecut, cei doi antreprenori au deschis la București și un showroom Nea Kaisă, unde clienții își pot găsi sursa de inspirație în 11 modele de băi. 


„Inițial, noi nu ne-am dat seama că este un model de business să colaborezi atât de îndeaproape cu arhitecți și cu designeri. Nici nu știam că este posibil așa ceva, dar, tot lovindu-se de noi prin prisma clienților care ne găseau online și alegeau anumite produse, mai mulți dintre aceștia ne-au trimis la un moment dat cereri de colaborare. Și a trebuit să învățăm modelul de business, a trebuit să ne dăm seama cum putem lucra împreună, cum putem să ne dezvoltăm împreună. În momentul de față avem aproximativ 200 de arhitecți și de designeri cu care colaborăm în toată țara, 11 dintre ei au amenajat și câte o cameră showroom”, spune Laura Sardescu.

Ca antreprenor trebuie să înveți să trăiești cu un anumit grad de disconfort

Una dintre calitățile de care are nevoie de un antreprenor în toate fazele business-ului său este capacitatea de a se adapta. „I-aș spune acestei trăsături agilitate. Pentru noi a contat faptul că am reușit să ne adaptăm atât pieței, cât și consumatorilor și așteptărilor partenerilor. Nu o facem neapărat cu zâmbetul pe buze, că nu întotdeauna este confortabil, dar trebui să înveți să trăiești cu un anumit grad de disconfort. Pentru că în spațiul acela de disconfort are loc procesul de creștere”, crede ea. Recent, Nea Kaisă a lansat propria gamă de produse, Rune, de inspirație scandinavă.

Produsele vândute pe site nu pot fi găsite în orice magazin de bricolaj. „Noi avem o nișă, nu vindem doar obiecte sanitare, vindem produsele care au o anumită personalitate. Și încă ceva: la noi nu veți găsi niciodată produse slabe calitativ, chiar și în cazul celor mai accesibile, ne asigurăm mai întâi că au o calitate decentă. Pentru că în baie nu te joci, vorbim de posibilitatea de inundații, vorbim de riscuri pe termen lung”, subliniază antreprenoarea.

Sfaturi pentru amenajarea unei băi: frumos nu înseamnă și funcțional

Pe lângă calitatea produselor, o baie trebuie amenajată având întotdeauna în minte funcționalitate. De-a lungul anilor în care a interacționat cu clienții a văzut de multe ori oameni dispuși să sacrifice utilitatea de dragul esteticului. „Am remarcat, din păcate, trendul ăsta în ultimul în ultimul timp: ne lăsăm un pic, fermecați de niște băi foarte frumoase și uităm că marea majoritate a băilor sunt băi de apartament, în care este greu să transpui un design ideal. Neglijăm faptul că în ele trebuie să încapă și cadă, și dulapuri, și mașină de spălat și cumva se proiectează niște așteptări și se fac chiar achiziții înainte să existe măsurători anterioare. Întâlnim destul de des situațiile în care cada este prea la fix, nu încape, dulapul pe care l-am cumpărat nu are loc pe perete. Și eu aș porni invers: secretul este să începi cu o foarte bună planificare. Trebuie să îți pui întrebarea: ce am nevoie să fie în baie? Am nevoie sau nu de spațiu de depozitare, am nevoie de cadă sau duș? Este un spațiu comun, așa că trebuie să răspundă necesităților întregii familii. Din punctul meu de vedere, arta este să le aduci pe toate laolaltă și aici rolul unui designer sau arhitect este extrem de important. De exemplu, am avut în showroom o clientă care a vrut lavoar cu picior, care stă pe pardoseală. Și colegii mei au încercat să explice că, având în vedere că era singura baie din casă, va fi foarte greu să aibă la dispoziție cosmetice, săpun de rezervă și așa mai departe, așa că ar fi nevoie de un lavoar cu dulăpior. Când a ajuns acasă a avut noroc că nu a finalizat montajul, nu a apucat să lipească și și-a dat seama că or să fie lucruri aruncate de colo-colo, că trebuie să te duci până pe hol să iei hârtia igienică etc. și a făcut retur. O baie frumoasă pe care o folosești greu sau care te încurcă în utilizarea zilnică nu e soluția”, arată Laura Sardescu.

Republica antreprenorilor este un proiect susținut de Banca Transilvania.   

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult