De mult n-am fost atât de mândru de români așa cum sunt în seara asta. La Ostrava, am văzut poporul ăsta așa cum îl visăm cu toții: luptător și unit. Pe teren, Irina și Monica au fost o singură inimă. În tribune, Simona și Mihaela au suferit pentru fiecare minge. Dacă fetele au arătat ca o echipă, surpriza ne-a oferit-o echipa de suporteri veniți din țară. Doar cine n-a trăit tensiunea unui meci în tribune își închipuie că a fi suporter nu-i o meserie în sine. Oamenii aceia inimoși, îmbrăcați în galben, purtând steaguri tricolore au muncit la fel de mult ca fetele pentru victorie și au crezut în ea.
Unul dintre efectele interesante ale exploziei tenisului feminin românesc din ultimii ani este nașterea unui tip de public. Iubitori ai tenisului erau și în urmă cu 20 de ani, dar deschiderea granițelor și faptul că oamenii au început să-și permită să meargă la un US Open sau la un Roland Garros au avut drept efect trimiterea în lume a mii, poate a zeci de mii de ambasadori onorifici ai României. Un public civilizat, educat, pasional care vorbește despre o Românie frumoasă, optimistă, veselă.
Dacă Simona Halep este un rock star, atunci toți omuleții aceia vopsiți în tricolor, care o urmează la Paris, Beijing, Dubai sau Melbourne, se numesc groupies. Urmăresc uneori turneele de tenis la posturi străine și de fiecare dată comentatorii îi remarcă pe acești „groupies ai Simonei, suporterii români”. Ei au devenit o prezență obișnuită pe toate arenele lumii, sunt peste tot acasă și, într-un fel, promovează această țară la fel de eficient ca sportivele de pe teren. Inițial, energia și înflăcărarea lor „de peluză” au ridicat sprâncene și zâmbete condescendente din partea publicului subțire de tenis, însă marea lor pasiune și setea de victorie au fost contagioase. Iar în seara asta, la Ostrava, suporterii români au luptat cu aceeași risipă de energie precum Simona, Mihaela, Irina și Monica.
Trăim vremuri de inimă rea, dar oamenii aceștia - sportivi, antrenori, suporteri - ne-au arătat împreună inima bună a României.
PS. „Cluj Napoca susține echipa de Fed Cup a României” scrie pe un banner mare, vizibil și de la București. Așa se promovează orașele, așa se muncește inteligent ca să aduci vizibilitate și atașament pentru comunitatea ta. Primarul din Cluj a fost unde trebuia să fie: la tobă. Este și aceasta o explicație pentru care Clujul a crescut și a construit atât de mult în ultimii ani, reușind să se rebranduiască drept un oraș cosmopolit, energic și cool. Și da, în România, Fed Cup-ul se ține la Cluj, nu la București.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.