Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania, la podcastul „Inside BT”: Încurajez tinerii să aibă joburi cât mai diverse

Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania, a povestit la podcastul „Inside BT”, realizat de jurnalistul Claudiu Pândaru, că primul său job a fost de barman. Experiența a fost una care l-a ajutat să învețe despre interacțiunea cu clienții și spune că încurajează tinerii să aibă joburi cât mai diverse, în care să intre în relație directă cu consumatorii de produse.

„Primul meu job... când eram atunci la jobul aferent ziceam că sunt barman, dar eram ospătar”, zâmbește Omer Tetik. „(Sunt lucruri pe care le înveți de acolo). Da, este de fapt un sector de servicii. Era vorba de interacțiunile cu clienții, despre profilurile clienților pe care trebuie să le cunoști, să îi abordezi corespunzător. Am învățat multe și în continuare fac niște comparații între bancă și restaurant, cum asigurăm servicii pentru clienți, cât așteaptă, cât trebuie să aștepte”, a spus Omer Tetik, care este CEO al BT din 2013 și sub coordonarea căruia BT a devenit liderul pieței bancare din România și cea mai mare bancă din sud-estul Europei.

După ce a renunțat la jobul său din restaurant, după facultate, în primul an la bancă, Omer Tetik a mărturisit că a realizat că de fapt veniturile sale erau mai mici - „nu mai aveam tips...”. Este convins că și experiența unui astfel de prim job, unde e nevoie de muncă, efort, disciplină și integrarea într-un colectiv, îi poate ajuta foarte mult pe tineri în viitor, în orice carieră și-ar alege.

Întrebat ce valori are instituția bancară unde lucrează și care sunt așteptările de la un tânăr care vrea să ajungă să lucreze într-un mediu financiar, Omer Tetik spune că două dintre acestea sunt transparența și etica, mărturisind că a fost impresionat de spiritul de echipă, valoare care poate să atragă oameni dornici să lucreze într-un mediu cu spirit antreprenorial, muncă multă, eficientă și plină de provocări.

„Chiar dacă suntem o bancă mare, suntem o instituție destul de tânără. Competitorii noștri au o istorie de 150 de ani, 200 de ani, au multiple țări acoperite. Noi învățăm. De asta și jobul de aici este plin de provocări și asta este ceea ce îl face de fapt interesant”, vede Omer Tetik.

La podcastul „Inside BT”, CEO-ul Băncii Transilvania a vorbit și despre trei momente importante, care i-au marcat cariera. Unul dintre acestea este ziua în care Horia Ciorcilă, fondatorul și președintele CA al Băncii Transilvania, i-a telefonat să îi comunice că va prelua postul de CEO al BT. Înapoi în timp, un alt reper în cariera lui Omer Tetik l-a reprezentat decizia de a accepta să lucreze la o bancă în Moscova, dar și hotărârea de a se muta în zona de retail banking.

„Acum cred că dacă mă gândesc, un moment important a fost exact când am primit acest telefon pentru discuția cu dl Ciorcilă (pentru preluarea postului de CEO al BT - n.n.) sau când dânsul mi-a zis mâine îți trimitem ofertă. Dacă mă întorc în timp mult mai mult, am avut un moment în care, la Istanbul, cu un job destul de decent, rezonabil, bine plătit, am acceptat să mă duc în Moscova - a fost și o provocare geografică. De la o bancă mare, mergeam la o bancă mică, în Moscova. Sau când am hotărât eu ca, de la trezorerie, să mă mut la retail banking, iar pentru un trezorier, să te duci la retail banking atunci era ca o penalizare. Mi s-au părut mult mai interesante jobul și oportunitățile acolo”, a mai povestit Omer Tetik, adăugând că se bucură de alegerile făcute de-a lungul vremii, care în final l-au adus să muncească și să aibă o familie în România.

Omer Tetik: Fiul meu mă mai întreabă: Cum poți să ai pasiune pentru credite și depozite? Dar eu mă gândesc că oamenii au o locuință nouă, mobilă nouă sau un business nou datorită BT

Invitatul lui Claudiu Pândaru a vorbit și despre cât de important este ca cineva să facă la job ceea ce îl pasionează. „Cred că e foarte important, doar că uneori mergem la extremă. Un coleg tânăr - eram la un program de management training - mi-a zis odată că dacă munca era ceva plăcut, nu eram plătiți să o facem. Pe de altă parte și fiul meu, când mai întreabă ce faci tu la bancă?, când vorbesc despre credite și depozite, zice: Cum poți să ai pasiune pentru credite și depozite? Dar eu nu mă gândesc la produsul bancar în sine, ci mai mult la impactul creat - ce pot să facă acele companii, acei oameni cu produsele noastre. Oamenii au o locuință nouă, mobilă nouă sau un business nou datorită BT, sau au făcut un salt în dezvoltare datorită creditelor sau depozitelor la Banca Transilvania.”

Un spațiu fizic și virtual, dedicat susținerii comunității antreprenoriale, STUP, proiect lansat de BT, a creat infrastructura necesară conectării antreprenorilor cu furnizori de servicii și produse pentru înființarea, gestionarea, managementul unei afaceri. CEO-ul BT a amintit că la STUP antreprenorii pot să primească sfaturi, să învețe să evite anumite greșeli. „Eu sunt turco-român, sunt foarte multe similarități. Nouă ne e rușine să cerem sfaturi, nu apreciem foarte mult succesul, iar când apare un eșec, încercăm să-l acoperim, să nu audă nimeni, în comparație cu americanii, care zic că dacă nu ai două falimente, nu te bagă nicio bancă în seamă”, a explicat Omer Tetik.

BT este cea mai mare bancă din România, cu aproape 4 milioane de clienți. „Niciodată nu zicem că avem foarte mulți clienți, zicem că încă nu avem destui, pentru că potențialul este mult mai mare”, spune CEO-ul BT.

Urmăriți discuția dintre Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania, și jurnalistul Claudiu Pândaru în podcastul „Inside BT”, atașat acestui articol.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Nici o problema. Tinerii din ziua de astazi au joburi cat mai diverse pentru ca isi schimba serviciile la trei luni de zile pentru ca nu isi gasesc "purpose-ul" in ceea ce fac, adica mai pe romaneste nu castiga miile alea de euro pe luna pentru care s-au pregatit "intens" in facultati.
    • Like 0
  • poate, pe langa bla, bla, bla, de un nivel foarte scazut, intr-o limba de lemn de care ar fi mandru si Iliescu, mai bine ati face mai mult pentru clienti. la ghisee, cozi imense si permanente, la orice sucursala si la orice ora. aplicatiile bancii se blocheaza tot timpul, mai ceva ca cele de la CNAS
    • Like 0
    • @ Vasile Ostaciuc
      Asta si din cauza faptului ca multi nu inteleg faptul ca marea majoritate a operatiunilor bancare se pot face pe internet. Tocmai de aceea exista cozile, pentru a-i determina pe oameni sa renunte la "ghiseu" si sa se mute pe internet. Nu este cazul doar la BT. Am internet banking din 2000 (nu la BT) si nu cred ca de atunci am mai calcat intr-o banca mai mult de 10 ori, mai mult la inceput cand nu erau lucrurile inca asezate, In ultimii 10 ani, am fost doar o data la 4 ani pentru ca banca inca nu intelege ca poate sa imi trimita cardul nou prin curier si PIN-ul prin aplicatia securizata de internet banking. Operatiunile bancare le fac 100% pe internet. Toate platile recurente le fac pe internet si mai mult de 90% dintre achizitii de bunuri si servicii sunt comandate si platite tot pe internet.

      Toate bancile isi restrang activitatile care presupun interactiune personala, de aceea exista o probabilitate foarte mare ca asteptatul la coada la ghiseu sa devina norma.
      • Like 0
    • @ Sever Lupu
      folosesti internet banking DACA APLICATIILE BANCII FUNCTIONEAZA. in al doilea rand, daca o banca este incapabila sa gestioneze relatii cu publicul civilizate, la ghiseu, atunci sa le desfiinteze si sa lucreze numai online. conform opiniei dv. eu sunt de vina ca banca se poarta necivilizat si neprofesional cu mine in timp ce face profit folosind banii mei.
      • Like 0


Îți recomandăm

e.on - energie

În viața de zi cu zi, când spunem energie, ne referim la lucrurile mici pe care le facem în mod uzual, fie că aprindem un bec, deschidem televizorul, gătim sau dăm drumul la centrală pentru a ne încălzi. Aceste acțiuni au devenit atât de uzuale, încât nu mai stăm să ne gândim cum a fost produsă energia respectivă - dacă vorbim despre energia electrică - sau de unde provine ea - dacă vorbim despre gazele naturale.

Citește mai mult

Cluj Napoca.

Persoanele care au în derulare credite cu dobândă variabilă, majorată ca urmare a creșterii indicilor de referință în funcție de care se calculează aceasta, ar putea avea parte de o perioadă în care ratele să nu mai crească atât de puternic, începând din a doua jumătate a anului. Foto: Andras Ferencz

Citește mai mult