Sari la continut
Republica
Prevenție

Atena Boca, la podcastul „Business sănătos”: În zece ani, mamele care găsesc și oferă sprijin în comunitatea La Primul Bebe au strâns pentru cauze umanitare peste 3,2 milioane de euro

În pandemie, părinții unei membre a comunității online La Primul Bebe au murit de Covid. Mama a murit după ce a ajuns, prea târziu, la spital, soțul ei a fost sunat, i s-a spus, a facut infarct și a murit și el. Femeia a plecat să își înmormânteze părinții. O altă mamă din comunitate a văzut negru la profilul acesteia, a întrebat-o în privat ce se întâmplă, aceasta i-a spus foarte laconic - nu se cunoșteau, schimbaseră niște cuvinte în comunitate. La întoarcerea de la înmormântare, această altă mamă din comunitate i-a gătit toată masa de Paște și l-a trimis pe soțul ei cu masa de Paște acasă la această femeie îndurerată. Fără să se cunoască între ele.

O altă întâmplare, tot din pandemie. O mamă de la Cluj a venit în București, cu fetița la spital și a scris pe grup că fetița nu mai mănâncă nimic și că ar dori să știe de unde să comande mâncare mai aproape de ce se gătește acasă. Mamele din comunitatea La Primul Bebe au făcut un Excel cu cine se duce la ea la spital, în fiecare zi, timp de o săptămână, cu mâncare gătită la ele acasă. Nu se cunoșteau, nici nu s-au văzut vreodată. Au lăsat mâncarea la poarta spitalului.

Întâmplările au fost relatate de Atena Boca, fondatoarea Asociației La Primul Bebe, invitata jurnalistului Claudiu Pândaru la podcastul „Business sănătos”.

Comunitatea online de sprijin pentru mame La Primul Bebe, a ajuns, în zece ani, de la un grup de Facebook cu 10 mame, la aproximativ 230.000 de părinți. „Noi credem că oamenii sunt buni și că trebuie doar să le dai contextul și să le oferi mediul în care se simt în siguranță să ajute”, spune Atena Boca.

Și-a dat seama că are șansa să construiască un loc în care oamenii să fie așa cum sunt ei. Este convinsă că oamenii sunt buni și empatici, la fel cum ar putea să fie și răi, pentru că oamenii le au pe toate în ei, manifestând acea parte din ei, în funcție de contextul în care se află. „Dacă ne aflăm într-un context care permite să fim buni unii cu alții, care ne permite să ne pese unora de alții, atunci vom manifesta acea parte”, continuă Atena Boca.

„Comunitatea de mame a început din nevoia mea de a nu mă simți singură și incompetentă, după ce am născut”, a mărturisit ea. Iar acum totul s-a transformat într-un business social. Profitul pe care îl face este reinvestit pentru a genera mai mult impact. Serviciul pe care îl oferă este rezolvarea unor probleme sociale: susținerea gravidelor și mamelor în primii ani după naștere. În comunitate, tinerele mame caută informații și sprijin de la femei care au trecut prin situații similare.

Din dorința de a avea un impact în societate, de două ori pe an, La Primul Bebe organizează campanii umanitare în care se strâng bani pentru renovarea sau dotarea unor spitale de pediatrie, maternități, secții ATI.

În prima campanie de strângere de fonduri, mamele au strâns 5.000 de euro, în șase zile. În primăvara lui 2019, mamele din comunitatea online La Primul Bebe reușeau să strângă în doar 6 zile 273.000 de euro pentru refacerea secției de pediatrie a spitalului din Moreni. Cea mai recentă campanie, de acum câteva luni, a adunat 400.000 de euro. În total, în zece ani, mamele care găsesc și oferă sprijin în comunitatea creată pe Facebook de Atena Boca au strâns pentru diferite cauze umanitare peste 3,2 milioane de euro. 

Cu banii adunați de comunitatea La Primul Bebe, Asociația Dăruiește Viață a reușit să refacă laboratoarele Clinicii de Onco-Hematologie Pediatrică de la Spitalul „Louis Țurcanu”, din Timișoara. Asociația MagiCamp a reușit să construiască un etaj din MagicHome. Mai multe maternități din țară, unde sunt internați prematuri în stare gravă, au primit incubatoare și pompe de sân.

Un business social, pentru a fi sănătos, trebuie să se încadreze într-un buget. Cum face să se înscrie în buget?, a întrebat-o jurnalistul Claudiu Pândaru pe Atena Boca.

„Sunt 10 ani de când am început, nu exista săptămână în care să nu primesc câteva strigăte de ajutor. La început a fost foarte greu de gestionat acest lucru, mă simțeam responsabilă să rezolv toate problemele lumii, până când am ajuns într-un burnout. Mi-a fost foarte clar că sunt doar un om, că nu pot să rezolv toate problemele lumii și e nevoie să aleg ceea ce fac. (Un business sănătos trebuie să aibă o misiune și o viziune). Misiunea este ce facem și viziunea e unde vrem să ajungem cu ce facem. În primii trei ani am fost voluntari, Oana avea un job, eu, alt business. Din anul trei ne-am structurat viziunea și țin minte că am făcut o organigramă: cum va arăta La Primul Bebe peste 10 ani. Și am scris toate departamentele, toate rolurile, fiecare pătrățică era ocupată, Atena – Oana, Atena – Oana, că numai noi două eram. Pe măsură ce s-a dezvoltat business-ul, ne-am scos din pătrățele și azi suntem scoase din aproape toate pătrățelele, ceea ce înseamnă că ne-am atins viziunea”, spune Atena Boca.

Despre alte povești de viață impresionante din comunitatea La Primul Bebe și despre cum ar putea arăta business-ul social după încă 5 ani aflați urmărind podcastul „Business sănătos” atașat acestui articol.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult