Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

România, una dintre primele țări în care McDonald’s introduce tăvile din plastic 100% reciclat. „Căutăm în permanență soluții eficiente pentru ambalajele pe care le utilizăm”. Interviu cu Paul Drăgan, Director General McDonald’s în România

Paul Drăgan

McDonald’s își propune ca până în 2025, 100% din ambalajele utilizate în restaurantele din România să provină din surse regenerabile, reciclate sau certificate, țara noastră devenind una dintre primele din lume în care compania introduce tăvi din plastic reciclat. Produse într-un sistem circular, noile tăvi marchează tranziția spre un sistem de producție mai prietenos cu mediul. „Noile tăvi sunt produse într-un sistem circular, dintr-o cantitate de plastic uzat din industria pescuitului care, dacă nu ar fi recuperată și reutilizată, ar putea ajunge în mări. Un alt avantaj important este faptul că tăvile sunt reciclabile. După uzare, acestea sunt reciclate iar și iar, de această dată printr-un proces și mai simplu, prin care sunt economisite resurse și energie și prin care emisiile de carbon sunt reduse”, spune Paul Drăgan, Director General McDonald’s România.

Într-un interviu pentru Republica, el vorbește despre ce înseamnă sustenabilitatea din punctul de vedere al unei afaceri. „Sustenabilitatea este esențială și se reflectă la nivelul întregii noastre activități, de la aprovizionare și producție, la măsurile de protejare a mediului și implicarea în comunitate. Evoluția McDonald’s depinde de calitatea parteneriatelor cu furnizorii noștri. De aceea, investim permanent într-un model responsabil de aprovizionare”, spune Paul Drăgan.

Acest material face parte dintr-o serie de articole în care vom vorbim despre preocuparea mediului de business din România față de sustenabilitate și este realizat cu sprijinul McDonald’s România.

Cum a reușit România să fie una dintre primele țări în care operează McDonald’s care introduce în circuit tăvile din plastic 100% reciclat?

Căutăm în permanență soluții eficiente pentru ambalajele pe care le utilizăm în restaurante.

Colaborarea cu AION, o companie cu model de afaceri circular, ne aduce cu un pas mai aproape de atingerea obiectivelor noastre pe parte de sustenabilitate, printre care se regăsește și promisiunea ca până în 2025, 100% din ambalajele utilizate în restaurantele McDonald’s din România să provină din surse regenerabile, reciclate sau certificate.

AION dezvoltă mai multe tipuri de produse prin care urmărește să revalorifice plasticul deteriorat și să reducă din cantitatea de deșeuri dăunătoare, iar tăvile dedicate restaurantelor sunt unul dintre aceste produse. Ne bucurăm că acum, iată, această soluție sustenabilă este aplicată și în România. Este o premieră nu doar la nivel național, ci și regional, România fiind una dintre primele țări în care McDonald’s introduce acest sistem.

Propunerea ne-a captivat atenția din mai multe motive. Întâi de toate, noile tăvi sunt produse într-un sistem circular, dintr-o cantitate de plastic uzat din industria pescuitului care, dacă nu ar fi recuperată și reutilizată, ar putea ajunge în mări. Un alt avantaj important este faptul că tăvile sunt reciclabile. După uzare, acestea sunt reciclate iar și iar, de această dată printr-un proces și mai simplu, prin care sunt economisite resurse și energie și prin care emisiile de carbon sunt reduse. 

În prezent, colaborăm cu numeroși furnizori locali, care furnizează ingrediente de cea mai bună calitate, precum carnea de pui, ouăle bio, sucul de mere, salata, legumele sau chiflele.

Paul Drăgan

Ce înseamnă sustenabilitate, din punctul de vedere al afacerii pe care o conduceți?

Sustenabilitatea este esențială și se reflectă la nivelul întregii noastre activități, de la aprovizionare și producție, la măsurile de protejare a mediului și implicarea în comunitate. Evoluția McDonald’s depinde de calitatea parteneriatelor cu furnizorii noștri. De aceea, investim permanent într-un model responsabil de aprovizionare. Selectăm furnizorii în baza unor standarde riguroase de calitate, siguranță alimentară și responsabilitate socială, care sunt evaluate anual. Sigur că, ori de câte ori avem oportunitatea, alegem să colaborăm cu producători locali. Astfel, ne reducem amprenta de carbon, datorită rutelor mai scurte de transport, sprijinim economia locală și, totodată, continuăm să oferim produse proaspete și de calitate clienților McDonald’s. În prezent, colaborăm cu numeroși furnizori locali, care furnizează ingrediente de cea mai bună calitate, precum carnea de pui, ouăle bio, sucul de mere, salata, legumele sau chiflele.

Preocuparea noastră față de mediu ne motivează să consumăm cât mai responsabil. Căutăm să identificăm noi soluții pentru a crește gradul de reciclare și pentru a inova la nivel de materiale, continuând să asigurăm aceeași experiență plăcută, cu un impact redus asupra mediului. Iar angajații noștri sunt implicați în toate aceste procese.

Un viitor sustenabil înseamnă un viitor mai bun pentru noi toți, de aceea McDonald’s rămâne un partener de încredere al Fundației pentru Copii Ronald McDonald. În 2022, ne-am bucurat să putem contribui atât la deschiderea celei de-a treia Case Ronald McDonald, inaugurată la Iași, cât și la sprijinirea activității Fundației prin campaniile de strângere de fonduri din restaurante, în cadrul cărora au fost colectate donații de peste 2 milioane de lei. Fondurile au permis fundației să asigure nopți de cazare, mese calde și consiliere pentru sute de familii aflate în situații vulnerabile, oferindu-le părinților sprijin pe durata spitalizării copiilor acestora. 

Care sunt pașii următori pentru atingerea obiectivului din următorii ani, acela de a folosi 100% materiale din surse regenerabile, reciclate sau certificate?

Atingerea acestui obiectiv este un proces continuu prin care căutăm, creăm și testăm noi soluții alternative de ambalare, dar și inițiative de reciclare pentru a reduce consumul de plastic, înlocuindu-l cu materiale mai sustenabile.

Urmând acești pași, sperăm să susținem tranziția către o economie circulară. Cu acest obiectiv, până în prezent am introdus paie din carton, biodegradabile și compostabile, care sunt oferite clienților la cerere, ambalaje de carton pentru mai multe sortimente de înghețată și salate, precum și tacâmuri din lemn. Continuând acest proces, în 2023 am introdus în restaurante un tip special de hârtie reciclată, care este utilizată pe tăvile de servire și, de asemenea, tăvile din plastic 100% reciclat și reciclabil.

Ne întoarcem la tăvile care sunt introduse în restaurantele McDonald’s. Cum sunt acestea fabricate, de unde provin materialele și care este durata de utilizare a unei tăvi?

Tăvile sunt realizate din 100% plastic reciclat, provenit din industria pescuitului. Acest plastic este reciclat mecanic, transformat în granule și topit în forma produsului dorit, în cazul nostru tăvile. Ulterior, când tăvile se deteriorează în urma utilizării, acestea pot fi reciclate din nou și din nou. În această etapă următoare, plasticul este mărunțit, nu reciclat mecanic, rezultând în economie de energie și resurse, dar și în mai puține emisii de carbon.

De regulă, durata de utilizare a tăvilor variază. În restaurantele McDonald’s din România, noile tăvi vor fi introduse treptat, pe măsură ce vechile tăvi se deteriorează și trebuie înlocuite, astfel, întreg procesul este sustenabil. 

Puteți să ne oferiți mai multe detalii despre modul în care este administrat business-ul pentru a fi cât mai sustenabil?

Pentru a ne reduce impactul asupra mediului, luăm constant măsuri pentru a identifica moduri de consum cât mai responsabil. Colectăm deșeurile operaționale separat, pentru a le reutiliza, recicla sau elimina corespunzător, cu ajutorul centrelor de reciclare și operatorilor de salubritate cu care colaborăm. Anul trecut am reciclat peste 292 de tone de deșeuri operaționale din diferite materiale și peste 225 de tone de ulei alimentar uzat.

În același timp, continuăm să dezvoltăm proiectul pilot lansat în anul 2021, prin care încurajăm colectarea selectivă a deșeurilor în zona de lobby a restaurantelor. Anul acesta ne-am propus să extindem sistemul de colectare selectivă pentru consumatori în mai multe restaurante din rețeaua McDonald’s în România – prin amplasarea de coșuri speciale pentru colectare atât la interior, cât și la exterior, pe terasa restaurantelor.

De asemenea, continuăm să investim în echipamente de bucătărie eficiente din punct de vedere energetic, dar și în extinderea rețelei de stații de încărcare pentru automobile electrice, disponibile la restaurante de tip Drive-Thru.

Ce învață angajații despre consumul responsabil de resurse? (cum se consumă apa, energia electrică, etc)

Toate realizările McDonald’s în materie de sustenabilitate se datorează dedicării membrilor echipei noastre. Zilnic învățăm unii de la ceilalți despre cum putem contribui real la conservarea resurselor și protejarea mediului înconjurător. Performanțele noastre sunt un efort de echipă, de aceea investim în pregătirea tuturor membrilor ei și, implicit, în informarea lor cu privire la sistemele noastre eficiente și durabile de economisire a resurselor.

Un alt exemplu prin care facem sustenabilitatea parte integrată a activității noastre este programul intern de voluntariat Voluntar@M, lansat în aprilie 2022, prin care participăm activ la un viitor mai verde și mai curat, prin acțiuni de igienizare și plantare. Până acum, împreună am plantat 4.800 de puieți și am colectat 1.8 tone de deșeuri dăunătoare mediului înconjurător din mai multe orașe din țară. Rezultatele ne-au inspirat să continuăm demersul și în 2023, printr-o nouă serie de activități de igienizare și ecologizare în diferite zone din țară. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • mhm check icon
    Si de ce nu e marcat un articol evident publicitar?
    • Like 1
    • @ mhm
      Nume check icon
      Sunt laudabile astfel de initiative care vin de la companii care sunt mari consumatoare de resurse la nivel global, indifierent daca ele sunt facute cu o dorinta sincera de a reduce poluarea, sau pur si simplu o companie de marketing facuta prin intermediul PR pentru a atrage in continuare clienti, in special generatiile Gen Z si Millenials care sunt mai interesate de politica de mediu decat celelalalte generatii sau generatia "bombardierilor" romani.
      Chiar daca toate articolele de PR par scrise de ChatGPT, iar aceste interviuri in mare parte nu sunt interviuri, ci texte discutate si analizate la nivelul de cuvant de companiile care le comanda inainte de a fi publicate, nu inteleg totusi de ce "rusinea" aceasta de a marca ca articol publicitar si de ce ar dauna cuiva acest lucru? Mai ales ca toata discutia este despre ce face McDonald's si nu o analiza globala a reciclarii 100% a tavilor de plastic de la fast-food-uri si se prezinta solutia McDonald's si eventual si a altor companii.
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult